Kjetil S. Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Hva slags prevensjon bruker du/dere, og fungerer det greit?
Gjest CookieMonster Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Jeg (og min samboer)bruker cerazette(minipille) og synes den er noe dritt. Skal gi det en måned til(har da gått på den i 4 måneder) for å se om mellomblødningene slutter, hvis ikke så må vi prøve noe annet.
Alladin Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Hormonspiral her. Har hatt det i 3 år nå. Fungerer perfekt, ingen mensen på 3 år. Herlig!
inga:) Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 sterilisering. men da må man selvsagt vite at man ikke vil ha barn, hverken nå eller senere. sterilisering av menn kann reverseres, men ikke alltid. Kvinner kan ikke reverseres.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Pessar rundt eggløsning ellers bruker vi sikre og usikre perioder. Jada, noen sier sikker nå at det ikke finnes, men jeg har gjort det snart i 12 år og ikke blitt gravid ennå. Jeg har regelmessig syklus og har sterkere smerter v eggløsning enn menstruasjon så jeg vet akkurat når jeg er fruktbar. Dette fungerer utmerket for oss. Jeg slipper å kjøre i meg p-piller m masse bivirkninger og han slipper å bruke kondom :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 I forhold: FAM og avbrutt samleie Er nå singel, men blir det aktuelt med samleie igjen så blir det nok FAM og kondom frem til sterilisering.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Cerazette minipille. Jeg tåler ikke noe med østrogen i, så jeg landet til slutt på denne. Fungerer glimrende for meg. Ikke noen mens på mange år.
~Maja~ Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 P-piller her i gården. Funker egentlig veldig greit. De eneste bivirkningene er større pupper - noe jeg aldri sier nei takk til.
Gjest WendyClear Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 Har akkurat sluttet på p-piller etter 2 år, hormoner er virkelig ikke noe for meg. Bestilte heller en Ladycomp, har regelmessig syklus så jeg regner med at det skal gå bra
Gjest Maxtor Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 p-plaster, funker fin fint. Har ikke mens mer.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Jeg (og min samboer)bruker cerazette(minipille) og synes den er noe dritt. Skal gi det en måned til(har da gått på den i 4 måneder) for å se om mellomblødningene slutter, hvis ikke så må vi prøve noe annet. Cerazette er en pille som gir deg uregelmessige blødninger. Men med tiden (noen måndeder, 1år?) vil blødningene dine bli mindre og mindre, og vil til slutt nesten forsvinne. Jeg hadde samme problemet med Cerazette, og gikk til slutt lei av å ha uregelmessige blødninger. Så jeg valgte å bytte over til Loette. Det er jeg veldig fornøyd med, og har nå perfekt oversikt over når jeg får mensen. Jeg har heller ikke hatt noen som helst problemer med mellomblødninger. Så mitt råd til deg(av erfaring) er å bytte til Loette.
NoAngel Skrevet 4. januar 2010 #12 Skrevet 4. januar 2010 brukte p sprøyte-- var fantastisk det... helt til nå.. pp4... men ingen syklus.. styr unna om dere ikke er ferdige med barn..
Fruitness Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 Hormonspiral her. Har hatt det i 3 år nå. Fungerer perfekt, ingen mensen på 3 år. Herlig! Er ikke særlig herlig når du er ferdig med den! Menssyklusen kommer til å være helt vridd på hodet!
Fruitness Skrevet 4. januar 2010 #14 Skrevet 4. januar 2010 brukte p sprøyte-- var fantastisk det... helt til nå.. pp4... men ingen syklus.. styr unna om dere ikke er ferdige med barn.. Samme greia med meg. Sliter skikkelig med syklusen etter p-sprøyta.. Og jeg har enda ikke kommet meg så langt når det gjelder barn. Er skikkelig irriterende!!
Gjest CookieMonster Skrevet 4. januar 2010 #15 Skrevet 4. januar 2010 Cerazette er en pille som gir deg uregelmessige blødninger. Men med tiden (noen måndeder, 1år?) vil blødningene dine bli mindre og mindre, og vil til slutt nesten forsvinne. Jeg hadde samme problemet med Cerazette, og gikk til slutt lei av å ha uregelmessige blødninger. Så jeg valgte å bytte over til Loette. Det er jeg veldig fornøyd med, og har nå perfekt oversikt over når jeg får mensen. Jeg har heller ikke hatt noen som helst problemer med mellomblødninger. Så mitt råd til deg(av erfaring) er å bytte til Loette. Er loette p-pille eller minipille? Helsesøster er litt usikker på om jeg kan få vanlig p-pille da jeg har en historie med migrene. Tenkte jeg skulle gi det en måned til, er det ikke borte da, så tar jeg meg en tur til legen for ny evaluering. Gikk på mercilion før og det funket kjempefint. Ingen spesielle bivirkninger og fikk alltid "mensen" når jeg skulle ha det. Merkelig at legen ikke spurte meg om migrene, men helsesøster gjorde det. Håper inderlig at legen lar meg bytte tilbake igjen...Disse mellomblødningene gidder jeg ikke stort lenger, å gå et år med det er helt uaktuelt..
Hinata Skrevet 4. januar 2010 #16 Skrevet 4. januar 2010 Nå er jeg singel, så da går det i kondomer.. Tror jeg skal teste ut p-ring når det blir aktuelt, p-pilla mister jeg lysten av
Pingting Skrevet 4. januar 2010 #17 Skrevet 4. januar 2010 p-plaster, funker fin fint. Har ikke mens mer. Plaster her og! Aner ikke om mensen har forsvunnet, er på første perioden nå. Men er det så mange som mister mensen pga plaster da? Uansett er det veldig deilig å slippe å tenke på den pilla hver dag. Passer bra for et surrehue som meg
Øs pøs Skrevet 5. januar 2010 #18 Skrevet 5. januar 2010 Er singel, så kutta p-pillene side de ga krøll i systemet(prøvde forskjellige merker). Så nå bruker jeg kondomer de gangene jeg får lurt med en stakkar på ons. Med mindre jeg vil ha alskens rart guffe, så må jeg jo bruke det, men det er da så fryktelig knotete!
Gjest Eurodice Skrevet 5. januar 2010 #19 Skrevet 5. januar 2010 Jeg (og min samboer)bruker cerazette(minipille) og synes den er noe dritt. Skal gi det en måned til(har da gått på den i 4 måneder) for å se om mellomblødningene slutter, hvis ikke så må vi prøve noe annet. Her er det noe jeg ikke skjønner. Du er kvinne. Du skriver at du og din samboer bruker cerazette. Da forstår jeg det slik at samboeren også er kvinne. Hvorfor er det da nødvendig med prevensjon i det hele tatt?
NoAngel Skrevet 5. januar 2010 #20 Skrevet 5. januar 2010 Her er det noe jeg ikke skjønner. Du er kvinne. Du skriver at du og din samboer bruker cerazette. Da forstår jeg det slik at samboeren også er kvinne. Hvorfor er det da nødvendig med prevensjon i det hele tatt? har ei venninne som er samboer med ei jente. hun bruker p sprøyte for å slippe mensen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå