Leo Skrevet 26. desember 2009 #1 Del Skrevet 26. desember 2009 Min gamle hund stupte i snøen og måtte avlives for en uke siden. Det var slutten på nesten fjorten års samliv. Sorgen er selvfølgelig enorm, men gamle Voffe fikk en verdig død og om noen uker kommer det ny valp i huset. Denne dagboken vil bli viet den nye valpen. Foreløpig er det ikke annet å si enn at den nye ble født 21. desember og ligner i øyeblikket sannsynligvis ikke på noe som helst bortsett fra kanskje en litt slapp falukorv. Vi opprettholder imidertid tradisjonen med kveldstur og tårene hadde sannsynligvis strømmet vis det ikke var for at katten mer enn gjerne er med og gjør akkurat de samme tingene som gamle Voffe gjorde. Gamle Voffe vil bli kremert og når vi får ham tilbake i urne, vil han enten bli begravet eller strødd ut på et passende sted. Han ender nok i hagen med en rosebusk plantet over, eller kanskje aller helst, for vinden over jordet der han elsket å løpe! PS De som tror at livet mitt bare dreier seg om kjæledyr, tar feil. Kjæledyr, og kanskje spesielt valper, er derimot morsomt å skrive om, og kanskje ikke minst ta bilder av, og derfor har jeg tenkt å gjøre det! Voffe er død, leve Voffe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 26. desember 2009 #2 Del Skrevet 26. desember 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 26. desember 2009 #3 Del Skrevet 26. desember 2009 Og valper er spennende å lese om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twinkle* Skrevet 26. desember 2009 #4 Del Skrevet 26. desember 2009 til deg. Er trist å miste et dyr.. Blir spennende å følge med deg når du får en ny valp i hus! Kan jeg spør hvilken rase valpen er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 26. desember 2009 #5 Del Skrevet 26. desember 2009 Nå må du valpesikre huset og belage deg på full fart døgnet rundt. Før valpen plutselig finner ut at det er lurt å slokne for et par minutter. Lykke til med ny valp i hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siiw Skrevet 26. desember 2009 #6 Del Skrevet 26. desember 2009 Noe så trist!;-( merker tårene begynner og renne..:S mistet selv en hund for et par siden, han hadde så og si vært med meg fra jeg var noen år gammel! . og det er forferdelig! Bra at du har kattepusen din:) kommer i hvertfall til og følge dagboken din!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. desember 2009 #7 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei Leo. Lenge siden sist.. Jeg ble så lei meg da jeg leste at voffen deres var gått bort. Vi mistet nemlig vår Paddington den 4.desember. Han hadde påvist magekreft med eventuell spredning. Å miste et kjæledyr er ufattelig vondt, smerten er så ubeskrivelig. Han er dypt dypt savnet her hos oss, og vil alltid være med oss videre i livet. Vi har også fått han kremert og får asken hjem. Vi fikk dessverre bare 5år sammen med voffen vår, så sorgen var derfor enda større. Alt vi skulle finne på sammen.... Men.. Vi har kjøpt en ny hund, ingen erstatter for Paddington. Det vil man aldri kunne få, men nå tasler det rundt en bitte liten engelsk cocker spaniel valp her hos oss. Bare 8uker gammel og kjempe skjønn. Det er så godt for hundemammahjertet Gleder meg til å følge deg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 26. desember 2009 Kan jeg spør hvilken rase valpen er?Selvfølgelig kan du spørre! Han er en langhåret, rød dachs som da altså ble født 21. desember. Nå må du valpesikre huset og belage deg på full fart døgnet rundt. Før valpen plutselig finner ut at det er lurt å slokne for et par minutter. Lykke til med ny valp i hus! Dette er den femte dachsvalpen jeg er er med å hente og den andre som skal bo i mitt hus permanent. Med et par kattunger innimellom, måtte vi le litt da vi fant ut at det ikke finnes noe som ikke allerede er spist og/eller potensielt farlig i under 2 meters høyde fra gulvet i huset vårt. Valpesikringen er med andre ord en innarbeidedt del av interiøret! Jeg er på den annen side helt sikker på at den lille på et eller annet tidspunkt klarer å gnage i stykker et par veldig dyre sko! Jeg kan vedde ganske mye på at jeg på ett ellr annet tidspunkt finner ham med et par designersko i munnen. En valp kan imidlertid ikke tygge på noe som ikke finnes, så hvis ikke jeg lar Prada-sandalene ligge å slenge i gangen, så spiser ikke hunden på dem heller. Full fart døgnet rundt er vi også forbredt på. (Men takker for godt råd! Er ikke helt sikker på at førstegangs hundeiere vet hvor mye en valp/unghund krever...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 27. desember 2009 Hei Leo. Lenge siden sist.. Jeg ble så lei meg da jeg leste at voffen deres var gått bort. Vi mistet nemlig vår Paddington den 4.desember. Han hadde påvist magekreft med eventuell spredning. Å miste et kjæledyr er ufattelig vondt, smerten er så ubeskrivelig. Han er dypt dypt savnet her hos oss, og vil alltid være med oss videre i livet. Vi har også fått han kremert og får asken hjem. Vi fikk dessverre bare 5år sammen med voffen vår, så sorgen var derfor enda større. Alt vi skulle finne på sammen.... Men.. Vi har kjøpt en ny hund, ingen erstatter for Paddington. Det vil man aldri kunne få, men nå tasler det rundt en bitte liten engelsk cocker spaniel valp her hos oss. Bare 8uker gammel og kjempe skjønn. Det er så godt for hundemammahjertet Gleder meg til å følge deg videre Husker dere veldig godt! (Og det er veldig trist å høre Paddington ikke lever lenger). Bor dere i Oslo ennå? Kommer nå nemlig til å trenge hjelp til sosialisering av en valp! Send meg en PM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. desember 2009 #10 Del Skrevet 27. desember 2009 Husker dere veldig godt! (Og det er veldig trist å høre Paddington ikke lever lenger). Bor dere i Oslo ennå? Kommer nå nemlig til å trenge hjelp til sosialisering av en valp! Send meg en PM! Har sendt deg en pm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 31. desember 2009 #11 Del Skrevet 31. desember 2009 Godt nytt år, Leo. Og gratulerer med ny hund. Det kunne vel ikke bli annet enn en Dachs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 31. desember 2009 #12 Del Skrevet 31. desember 2009 Godt nytt år Takk for pm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 15. januar 2010 Kom på nå at jeg har glemt å svare på PM fra ~Milla~! Unnskyld! Voffe, eller det vil si asken hans, kom i posten i går og det er vel sikkert derfor jeg sitter her ennå uten å ha fått til å sove. Det føles helt merkelig og jeg har ikke orket å hente pakken. Min kjære har imidlertid lovet å bistå meg med hentingen. Det er mildt sagt underlig å skulle hente urnen hans på Shell... I løpet av natten har jeg imidlertid klart å bestemme meg for hvor han skal gravlegges. Når våren kommer, skal jeg plante en hvit syrin der og legge asken i plantehullet. Jeg har også bestilt en liten "plantepinne" med en langhåret dachs som motiv som skal settes under syrinen. Altså ikke noe prangende, men en liten påminnelse. På lørdag skal vi treffe den nye for første gang. Han er da fire uker gammel og vi har gitt ham navn. Hva jeg skal kalle ham her vet jeg ikke ennå, men inntil videre får han være lille Voff. Enda så liten han er har lille Voff allerede skapt et lite problem, så jeg har funnet ut at jeg må jobbe i litt redusert stilling i hvert fall det første året. Det tror jeg det er verdt! :rødme: Noen vil kanskje si at det er mye å "ofre" for å kunne ha et dyr, men i det lange løp er det helsen og psyken min det handler om at da må det nesten bare bli slik. Å la en valp/unghund tilbringe mye tid alene er ikke noe jeg ønsker og å ikke ha hund er ikke noe alternativ det heller! Selv om jeg vet det blir slitsomt, gleder jeg meg i hvert fall nå helt hemningsløst til å ha mange uker ferie og møte våren med en valp. Kan faktisk ikke tenke meg noe koseligere! (Mulig han har rukket å bli det helvetes bikkjekreket som jeg er klar for å slå i hjel når som helst innen utgangen av mars, men da er i hvert fall valpen i det minste helt normal... ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg har tenkt å fortsette å krangle om hunder og katter og dessuten skrive innlegg som "kanskje er injurierende" om blandingsavl og da er KG åpenbart ikke forumet! Den jevne leser vil da også bli spart for min kunnskap erhvervet gjennom flere tiår. De som er så interessert at de vil følge valpen min, må desverre sende meg en PM for å få adressen til hjemmesiden. Der kan man for så vidt krangle så mye man vil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg