Gå til innhold

Min venninnes desperate handling

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det hadde vært bedre å ta seg en tur til Danmark og gå på klinikk, f.eks.

Som du ser (dersom du LESER tråden) har kvinnen det er snakk om prøvd dette.

Siden disse forsøkene var misslykkede vil jeg nok anta at hun neppe trodde hun trengte prevensjon. Men at hun samtidig tenkte at skulle det mot formodning skje at hun ble gravid, så var det jo det hun ønsket seg uansett. Full forståelse for hennes valg.

Forstår ikke hvorfor folk tror hun ikke har noe å tilby barnet. Barn blir da født av alenemødre hver dag. Om hun er 25 eller 40 betyr da vel forsvinnende lite?

Videoannonse
Annonse
Gjest La Guapa i.i
Skrevet

Hva er det egentlig som bekymrer deg?

Alderen? at barnet ikke vokser opp med bio-far ?

Det er da mange kvinner some r over 40 når de føder!

Og hvor mange barn vokser ikke opp uten kontakt med sin biologiske far....? De kan da ha en strålende oppvekst for det!

Min bestemor var over 40 da hun fødte sin førstefødte: min mor. Mamma tok da ingen skade av det!???

Folk er utrolig rare og navlebeskuende synes jeg.

Støtt venninna di du...jeg må si at jeg blir trist over alle fordommene. Kvinner er kvinner verst! Ikke gjør deg til dommer over hennes handlinger ! Håper for guds skyld venninna di ikke er på kvinneguiden! Da hadde jeg blitt skuffet hadde jeg vært henne!

Jeg tror godt jeg kunne gjort det samme om jeg var i hennes situasjon!

Skrevet
Hva er det egentlig som bekymrer deg?

Alderen? at barnet ikke vokser opp med bio-far ?

Det er da mange kvinner some r over 40 når de føder!

Og hvor mange barn vokser ikke opp uten kontakt med sin biologiske far....? De kan da ha en strålende oppvekst for det!

Min bestemor var over 40 da hun fødte sin førstefødte: min mor. Mamma tok da ingen skade av det!???

Folk er utrolig rare og navlebeskuende synes jeg.

Støtt venninna di du...jeg må si at jeg blir trist over alle fordommene. Kvinner er kvinner verst! Ikke gjør deg til dommer over hennes handlinger ! Håper for guds skyld venninna di ikke er på kvinneguiden! Da hadde jeg blitt skuffet hadde jeg vært henne!

Jeg tror godt jeg kunne gjort det samme om jeg var i hennes situasjon!

:klappe:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Og jeg håper at du ikke har unger...

Det har jeg faktisk.

Jeg synes ingenting om den måten å gjøre det på. Synes synd på barn som aldri får vite hvem faren er.

Jeg er selv dame, fikk barn sent...etter såpass mange forsøk at jeg trodde det ikke ville gå. Men en slik løsning kunne jeg ikke valgt.

Skrevet
Synes du burde være en støtte for både mor og barn. Dette blir nok tøft for dem begge. Det blir nok ikke lett å vokse opp med en så gammel mor.

Det var litt unødvendig slemt sagt. Mange som får barn i så moden alder, selv om de aller fleste er mye yngre. Og mange 43 åringer har voksne barn.

Skrevet
Jo det tror jeg. Hun prøvde nemlig i to år på klinikker i utlandet uten å bli gravid. Når hun blir gravid på ferie i Tyrkia så er det ikke mye tilfeldig, tror jeg...

Så godt for henne at hun endelig ble gravid, da! Hadde jeg vært venninnen hennes, så hadde jeg vært kjempeglad på hennes vegne!

Skrevet

Føler nesten jeg burde si noe i denne tråden. Jeg er 19 år og moren min også gjorde som denne venninen av deg. Mamma var nå 10 år yngre men samme greia, dro til tyrkia og ble gravid med mest sannsynelig første mannekjøttet hun fikk kontakt med. FEILTAGELSEN min mor gjorde, syns jeg var å dra ned til tyrkia med meg når jeg var 5 år for å møte denne mannen. Etter å ha møtt han to ganger fant moren min fort ut at det var en dårlig ide og brøyt kontakten. Nå flere år senere har han irritert meg kraftig. Ringer meg OFTE og alle han møter fra norge(han er kelner så møter mange) gir han nr mitt, navnet mitt alt og ber de finne meg for han. Kan ikke engang telle hvor mange nordmenn som har ringt meg og sier at jeg burde dra ned til tyrkia og bla bla for å møte faren min, selvom jeg ikke vill. Får meldigner på facebook hele tiden, værtfall 4 ganger i måneden. Har en liten underfølelse av at han bare vil ha penger og få asyl i norge så driter i det. Vil ikke ha noe kontakt uannsett.

Støtt venninen din!!! Og si at barnet ikke burde få noe kontakt med faren blir bare styr.

Skrevet
43 år gammel alenemor? Hva har hun egentlig å tilby en liten baby?

Hun kan vel ha alt å tilby en liten baby, sikkert en veldig etterlengtet liten baby. Hvorfor så negativ?

Skrevet

Synes det er en fantastisk historie, jeg, og skjønner godt at venninnen din er glad!

Tenk, hun har prøvd kunstig befruktning i to år, og må ha følt tiden renne ut. Og så, på overtid med den biologiske klokka, blir hun faktisk gravid!

Jeg trodde ellers at vi var ferdige med den tiden da det å bli alenemor var en tragedie, men så feil kan man altså ta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...