Gå til innhold

Min venninnes desperate handling

Fremhevede innlegg

Skrevet
Min venninne blir 43 i februar. I dag kunne hun lykkelig fortelle meg at hun skal bli mor i juni. Hun var i Tyrkia på ferie i høst og hadde en affære med en kelner.

Hun har tenkt å være alene med ungen og ikke involvere tyrkeren, annet enn fortelle barnet om han når barnet blir større.

Er litt sjokkert. Både fordi hun snart er 43, hun har ingen barn fra før. Og sjokkert fordi hun drar til syden og blir gravid, med vilje kanskje. Og fordi hun ikke skal involvere tyrkeren i dette. Trengte bare å dele det med dere. Kanskje dere har andre synspunkt og bare synes jeg er en kjip venninne som istedet for å bli bare glad på hennes vegne også tillater meg å tenke slike tanker...

Enda godt at hun ikke pålastet en norsk mann med et 16 årig barnebidrag når hun først ville ha barn.

...og når spist er spist og gjort er gjort så må man jo bare ønske både henne og barn lykke til! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun ble gravid via et uhell så syns jeg gjerne hun kan fortelle barnefaren om det. Hvis hun har hatt sex med han for å bli gravid uten hans viten syns jeg det blir feil, men ting er nå en gang slik de er. Det hadde vært bedre å ta seg en tur til Danmark og gå på klinikk, f.eks. Barnet vil komme til verden uansett, og det eneste du kan gjøre er å støtte venninnen din som du ellers ville gjort ved en graviditet.

Skrevet

Godt gjort å bli gravid på ferie når man ikke får det til 2 ganger på klinikk. Hun er vel fornøyd, og du er hennes vennine og burde støtte henne. (Men råde til at faren bør informeres)

Skrevet
(Men råde til at faren bør informeres)

Uenig i dette. En flyfille av en tyrkisk kelner er vel neppe noe å ha til far. Tror jeg ville holdt kjeft om dette om jeg var 43åringen.

Skrevet

Enig, tyrkeren vet vel utmerket godt at det kan bli barn om han dropper kondom.. Det er heller ikke bare-bare å være 'bansjuk' i 40-årene!

Skrevet
43 år gammel alenemor? Hva har hun egentlig å tilby en liten baby?

Drittunge kommentar dette vet du.

Hun er voksen nok til å vite hva hun gjør. Gled deg på hennes vegne og håp at hun IKKE involverer faren. Og hun kommer til å få et pent barn! :ler:

Skrevet

Er du morsom? En 43 år gammel alenemor kan tilby et barn det meste en yngre norsk alenemor kan tilby, og vanligvis mye mer pga trygghet på seg selv, bedre økonomi osv. Kanskje finner hun også en partner som kan fungere som farsperson etterhvert (men barnet har etter FNs barnekonvensjon rett til å kjenne sin far). Sannsynligvis får barnet ikke biologiske søsken via mor, men det betyr ikke at barnet ikke får en akseptabel oppvekst.

43 år gamle personer har ikke en fot i graven.

Skrevet

Forstår at du er litt i sjokk, men jeg ville støttet henne i alle hennes valg hvis jeg var deg. Det er hennes liv, ikke ditt. Hun har jo mulighet til å forandre mening vedr. om faren skal få vite om barnet. Alt skjer for en grunn?

Skrevet
Uenig i dette. En flyfille av en tyrkisk kelner er vel neppe noe å ha til far. Tror jeg ville holdt kjeft om dette om jeg var 43åringen.

Ehhh... mor og far er vel omtrent like gode i denne situasjonen?

Skrevet
Ehhh... mor og far er vel omtrent like gode i denne situasjonen?

Selvsagt ikke, en tyrkisk kelner ligger med alt som rører seg bare det er vestlig. Hun dama lette nok bare etter noen rumpetroll som kunne befrukte henne, opphav er nok likegyldig. Og hva skulle denne "faren" kunne tilby barnet? Ingen verdens ting. Men jeg støtter at barnet får vite om han når barnet blir 18 feks.

Gjest Heidi Heidi
Skrevet

Selvfølgelig har alle rett til å tenke sitt. I denne situasjonen hadde jeg tenkt meg ferdig - og så støttet venninnen min. Om damen bevisst forsøkte å bli gravid, eller om det var et uhell er hennes sak og jeg ser ingen grunn til å skulle felle noen moralsk dom. Ungen blir født uavhengig av hva vi andre måtte tro og mene.

Angående 43-årig alenemor ser jeg ingen spesielle problemer med dette, så sant damen er normalt oppegående.

Skrevet

Synes du burde være en støtte for både mor og barn. Dette blir nok tøft for dem begge. Det blir nok ikke lett å vokse opp med en så gammel mor.

Skrevet
. Det blir nok ikke lett å vokse opp med en så gammel mor.

:ler: Åh, huff da! Jeg er 44, har to døtre på fire og ett år. Stakkars små :ler:

Skrevet

Kan du ikke bare si lykke til, støtte henne gjennom svangerskap og fldesl og glede deg over et nytt lite vidunder som skal komme til verden?

Hvem som er far, om han skal informeres (om hun vet sikkert hvem det er), får hun vurdere. Men jeg kjenner til en del tyrkiske kelnere, og jeg vet ikke om de fleste av dem er så interesserte i å bli far...

Hun er 43 år, og dette er kanskje siste sjanse til å bli mor, og det ville jeg virkelig unne henne!

Skrevet
Min venninne blir 43 i februar. I dag kunne hun lykkelig fortelle meg at hun skal bli mor i juni. Hun var i Tyrkia på ferie i høst og hadde en affære med en kelner.

Hun har tenkt å være alene med ungen og ikke involvere tyrkeren, annet enn fortelle barnet om han når barnet blir større.

Er litt sjokkert. Både fordi hun snart er 43, hun har ingen barn fra før. Og sjokkert fordi hun drar til syden og blir gravid, med vilje kanskje. Og fordi hun ikke skal involvere tyrkeren i dette. Trengte bare å dele det med dere. Kanskje dere har andre synspunkt og bare synes jeg er en kjip venninne som istedet for å bli bare glad på hennes vegne også tillater meg å tenke slike tanker...

Det er klart du kan bli sjokkert. Det hadde jeg også blitt. Det er stort å få barn.

Etterhvert som sjokket legger seg håper jeg du gleder deg sammen med din veninne, selv om situasjonen ikke er idell for barnet, så gjør man det beste utav det og unngår sladdersnakk og negative omtaler ovenfor andre. Kansje du blir verdens beste 'tante' hvem vet?

Skrevet
Kanskje det mest reale er å råde henne til å ta abort. Hva skal vel en liten baby med en gammel mor, spesielt siden den avskjæres fra å få kontakt med faren sin :(

Nei, ikke en tyrkisk kelner... Da har barnet det faktisk bedre uten!

For noen fordømmende mennesker som ferdes på dette forumet :sjokkert:

Jeg vil tippe at en dame på 43 kanskje er blant dem som har mest å tilby et barn som alenemor. Tror det er få av dere unge som kan tilby det samme. 43 år er ikke så gammelt. Selvsagt er det nok en fordel å være litt yngre, men nå er det ikke alle som er så heldige å få det til å klaffe akkurat når det er mest ideelt. Men det er nok mange barn som har verre skjebner enn en litt eldre mor. Og det er også mange 20 åringer som ALDRI burde hatt barn, rett og slett fordi de ikke er modne nok til å ta vare på andre enn seg selv, og sine behov. Ikke alle selvsagt, men mange.

Og er det selvsagt at det er bedre med ingen far enn en tyrkisk kelner??

Latterlige innlegg!!

Skrevet
For noen fordømmende mennesker som ferdes på dette forumet :sjokkert:

Jeg vil tippe at en dame på 43 kanskje er blant dem som har mest å tilby et barn som alenemor. Tror det er få av dere unge som kan tilby det samme. 43 år er ikke så gammelt. Selvsagt er det nok en fordel å være litt yngre, men nå er det ikke alle som er så heldige å få det til å klaffe akkurat når det er mest ideelt. Men det er nok mange barn som har verre skjebner enn en litt eldre mor. Og det er også mange 20 åringer som ALDRI burde hatt barn, rett og slett fordi de ikke er modne nok til å ta vare på andre enn seg selv, og sine behov. Ikke alle selvsagt, men mange.

Og er det selvsagt at det er bedre med ingen far enn en tyrkisk kelner??

Latterlige innlegg!!

Enig. Jeg er selv ung mor, og tar godt vare på min, men jeg ser helt klare fordeler med å være eldre. Nå blir jo dette generalisering - men likevel.. Jeg tror at en kvinne på 40 år har mange fordeler som mor. Da har hun kommet til en punkt i livet hvor familie skal prioriteres, og er antakeligvis ikke så opptatt av venninner, gå på byen, kino, kafe, og alt mulig annet som en 20åring kanskje ønsker å bruke mer tid på. Jeg har selv kjent på følelsen av å gå glipp av mye, da poden var baby og det ikke var så greit med barnepass og slikt. Tror neppe disse tingene vil bli det store savnet for henne, ettersom hun lenge har prøvd å bli gravid. Hun har antakelig stabil økonomi, og vil gi barnet et stabilt og godt hjem.

Ser ingen problemer med dette jeg! Ønsk henne lykke til, støtt henne så godt du kan! :)

Skrevet
Jeg blir kvalm . Stakkars unge.

Og jeg håper at du ikke har unger...

Skrevet

Din venninde kommer til å bli en god mor for sitt barn! Hun har jo tydeligvis tenkt nøye igjennom dette i og med at hun tidligere har prøvd på inseminering.

Gratulerer til den vordne mor - og håper dere fortsatt vil ha et godt vennindeforhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...