Gjest Gjest_Grethe_* Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Min venninne blir 43 i februar. I dag kunne hun lykkelig fortelle meg at hun skal bli mor i juni. Hun var i Tyrkia på ferie i høst og hadde en affære med en kelner. Hun har tenkt å være alene med ungen og ikke involvere tyrkeren, annet enn fortelle barnet om han når barnet blir større. Er litt sjokkert. Både fordi hun snart er 43, hun har ingen barn fra før. Og sjokkert fordi hun drar til syden og blir gravid, med vilje kanskje. Og fordi hun ikke skal involvere tyrkeren i dette. Trengte bare å dele det med dere. Kanskje dere har andre synspunkt og bare synes jeg er en kjip venninne som istedet for å bli bare glad på hennes vegne også tillater meg å tenke slike tanker...
SouthernStar Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Du sier det selv, hun er 43 år gammel. En måte å se på det ser slik: Din venninne ønsker seg barn, men som singel 43 åring er det en liten sjans for at det plutselig kommer en barneklar Mr. Perfect rekende på ei fjøl. Og kanskje hun ikke vil ha en far til ungen, som hun muligens kommer til å slå opp med senere, og det blir krangling og styr med barnet midt i mellom til å bivåne det hele. Kanskje det bare fallt henne inn at en kelner fra Bortihuttiheita som pappa/donor er helt greit. Kanskje hun alene har alt å tilby et barn, bortsett fra en far. Hvorvidt det er sunt for barnet å vokse opp uten en far, tar ikke jeg opp nå. Jeg bare lufter en mulig teori Uansett ser det din venninne, hun trenger noen å dele det med, og glede seg sammen med. Still opp for henne, hun kommer til å trenge det.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 Kanskje det mest reale er å råde henne til å ta abort. Hva skal vel en liten baby med en gammel mor, spesielt siden den avskjæres fra å få kontakt med faren sin
Gjest Venninne til hjelp Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 For det første er det for sent å gjøre noe nå. Du kan ikke snu tiden og gjøre om på hva venninnen din gjorde. Abort og diverse er selvsagt en ting, men dette er selvsagt unødvendig å si, i og med at hun ønsker dette barnet. Hvis jeg var deg TS hadde jeg hjulpet henne og vært glad på hennes vegne. Det er tross alt din venninne, og hennes liv. Det er ikke så mye man har å si om andres liv. Vær der for henne, og vær en god venninne :O)
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Kanskje det mest reale er å råde henne til å ta abort. Hva skal vel en liten baby med en gammel mor, spesielt siden den avskjæres fra å få kontakt med faren sin Er ikkje garantert hun blei gravid med vilje, men uansett så burde du være glad for hennes skyld. Om du vil råde henne til noe, så er vel det å involvere faren.
Gjest Giggy Skrevet 25. desember 2009 #6 Skrevet 25. desember 2009 For det første er det for sent å gjøre noe nå. Du kan ikke snu tiden og gjøre om på hva venninnen din gjorde. Abort og diverse er selvsagt en ting, men dette er selvsagt unødvendig å si, i og med at hun ønsker dette barnet. Hvis jeg var deg TS hadde jeg hjulpet henne og vært glad på hennes vegne. Det er tross alt din venninne, og hennes liv. Det er ikke så mye man har å si om andres liv. Vær der for henne, og vær en god venninne :O) Helt enig Ikke tenk på hva hun kunne ha gjort/ikke gjort. Tenk heller på hva hun kan gjøre videre for seg selv og barnet
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #7 Skrevet 25. desember 2009 Om du vil råde henne til noe, så er vel det å involvere faren. Nei, ikke en tyrkisk kelner... Da har barnet det faktisk bedre uten!
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #8 Skrevet 25. desember 2009 Tenk heller på hva hun kan gjøre videre for seg selv og barnet 43 år gammel alenemor? Hva har hun egentlig å tilby en liten baby?
Gjest Gjest_Grethe_* Skrevet 25. desember 2009 #9 Skrevet 25. desember 2009 Er ikkje garantert hun blei gravid med vilje, Jo det tror jeg. Hun prøvde nemlig i to år på klinikker i utlandet uten å bli gravid. Når hun blir gravid på ferie i Tyrkia så er det ikke mye tilfeldig, tror jeg...
Gjest Gjest_Hora_* Skrevet 25. desember 2009 #10 Skrevet 25. desember 2009 Nei, ikke en tyrkisk kelner... Da har barnet det faktisk bedre uten! Hva vet du om det? Det kan jo være at denne mannen bryr seg litt og ønsker å vite om at han faktisk skal bli far. Det går jo an at du som er ts råder venninna di til å ta kontakt med barnefaren. Jeg synes han fortjener å vite noe sånt fordi det er faktisk hans barn også! Så er det jo opp til denne mannen om han vil gjøre noe videre med det eller ikke.. Det høres jo uansett ut som venninna di er klar for å ta seg av barnet alene
Gjest Kelner'n Skrevet 25. desember 2009 #11 Skrevet 25. desember 2009 Nei, ikke en tyrkisk kelner... Da har barnet det faktisk bedre uten! Og du kjenner denne kelneren? Tror ikke du skal si så mye om denne mannen før du vet hvem han er/sett ham. Det er opp til TS å bestemme.
Gjest Giggy Skrevet 25. desember 2009 #12 Skrevet 25. desember 2009 43 år gammel alenemor? Hva har hun egentlig å tilby en liten baby? Hun kan faktisk være en utrolig omsorgsfull mor for alt det du vet.bedre med en 43 år gammel mor enn 17 år..
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #13 Skrevet 25. desember 2009 Jo det tror jeg. Hun prøvde nemlig i to år på klinikker i utlandet uten å bli gravid. Når hun blir gravid på ferie i Tyrkia så er det ikke mye tilfeldig, tror jeg... Veldig mulig, og slett ikke spesielt uvanlig.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #14 Skrevet 25. desember 2009 43 år gammel alenemor? Hva har hun egentlig å tilby en liten baby? Det eneste grunnen til at du syns hun er gammel, er fordi du er vant til de ungjentene som løper med unger på armen. Nå er det jo blitt vanlig og dessverre akseptert av samfunnet at fjortisser bytter ut handveska med en baby.
Gjest fisk Skrevet 25. desember 2009 #15 Skrevet 25. desember 2009 jeg synes dette virket veldig rart... som venninne burde du jo støtte henne, men må si at jeg tenker mitt...
Gjest Gjest_Guest_* Skrevet 25. desember 2009 #16 Skrevet 25. desember 2009 Det eneste grunnen til at du syns hun er gammel, er fordi du er vant til de ungjentene som løper med unger på armen. Nå er det jo blitt vanlig og dessverre akseptert av samfunnet at fjortisser bytter ut handveska med en baby. Du sier noe der.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #17 Skrevet 25. desember 2009 I dag kunne hun lykkelig fortelle meg at hun skal bli mor i juni. Da er det jo bare å glede seg på hennes vegne! Ikke noe vits i å lage problemer for henne som hun ikke har. Bare tull.
Gjest fisk Skrevet 25. desember 2009 #18 Skrevet 25. desember 2009 Det eneste grunnen til at du syns hun er gammel, er fordi du er vant til de ungjentene som løper med unger på armen. Nå er det jo blitt vanlig og dessverre akseptert av samfunnet at fjortisser bytter ut handveska med en baby. Nå synes ikke jeg det å reise til Tyrkia for å bli gravid og ikke si noe til faren er spesielt modent heller... så jeg synes ikke vi trenger å dra inn alder, det har ingenting med om en blir gode foreldre eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #19 Skrevet 25. desember 2009 Nå synes ikke jeg det å reise til Tyrkia for å bli gravid og ikke si noe til faren er spesielt modent heller... så jeg synes ikke vi trenger å dra inn alder, det har ingenting med om en blir gode foreldre eller ikke. Ja, enig.. La oss håpe hun blir en strålende mor som gir barnet hva det trenger.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 25. desember 2009 #20 Skrevet 25. desember 2009 (endret) Nei, ikke en tyrkisk kelner... Da har barnet det faktisk bedre uten! Og hva veit du om det egentlig? Kjenner du denne mannen kanskje? Jo det tror jeg. Hun prøvde nemlig i to år på klinikker i utlandet uten å bli gravid. Når hun blir gravid på ferie i Tyrkia så er det ikke mye tilfeldig, tror jeg... Jaja, ho er faktisk utrolig heldig som blei gravid da (selv om ho blei gravid der borte etter ein kort ferieflørt betyr det ikkje at ho gjorde det med vilje, etter to år som prøver hos klinikk så kan det jo være ho ikkje trodde det kom til å skje?), og syns du burde glede deg over det for hennes skyld. Det er ikkje akkurat letteste saken i verden å bli gravid når man er på den alderen mtp. at fruktbarheten synker drastisk i slutten av 30-årene. Endret 25. desember 2009 av Syrin_Ulven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå