Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #1 Del Skrevet 25. desember 2009 Kan man ikke heller ønske noen en god jul, eller gledelig jul? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. desember 2009 #2 Del Skrevet 25. desember 2009 Kan man ikke heller ønske noen en god jul, eller gledelig jul? :klø: Hvorfor ønske noen en fredelig jul mente jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 25. desember 2009 #3 Del Skrevet 25. desember 2009 Tja, "god jul" virker nesten litt upersonlig, så noen ganger har man kanskje lyst til å påpeke for noen at man ønsker de en vakker og fredelig jul (uten stress, mas og sykdom)? Vet ikke jeg, altså. Men dette var ihvertfall grunnen til at jeg på et julekort skrev "ønsker deg en vakker og fredfull jul" fremfor bare "god jul" til ei som jeg ikke kom til å få se i jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 25. desember 2009 #4 Del Skrevet 25. desember 2009 I en tid der resten av året er preget av tidsklemma, stress, mas og krav man ikke kan oppfylle, er det nettopp en fredelig jul jeg ønsker for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #5 Del Skrevet 25. desember 2009 Ikke minst det at man ikke ønsker noen fyll, bråk og spetakkel i jula. Det er det nemlig mange som opplever. Fredfullt inneholder så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. desember 2009 #6 Del Skrevet 25. desember 2009 Vi skriver det jo bare til folk med hvilepuls over tohundre, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #7 Del Skrevet 25. desember 2009 Med nesten 300 arbeidstimer i desember i tillegg til hund, hjem og julefeiring hjemme, så ønsker både jeg og mange jeg kjenner, oss en fredelig jul! Og det er like deilig hvert år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Canine Skrevet 25. desember 2009 #8 Del Skrevet 25. desember 2009 Etter mye bråk og intriger i familien vår, var det helt naturlig for meg å skrive julekort med ønske om en fredelig jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #9 Del Skrevet 25. desember 2009 Fordi julen er en av de få gjenværende høytidene i vårt stressede samfunn, og dermed en gylden anledning til å kunne slappe av og glemme hverdagens små bekymringer uten å få dårlig samvittighet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #10 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg stusser i hvertfall veldig når jeg får meldinger fra venninner med ønsker om en fredelig jul. Jeg er 26 år, singel, og feirer jul med familien. Er det noe jeg skulle ønske meg så måtte det være litt mer action i jula. Vennene mine kjenner meg godt nok til å vite at det ikke er fare for fyll, bråk og spetakkel i jula. Det er jo nesten litt fornærmende synes jeg å skrive noe sånt til en som bor alene og stort sett er alene hjemme hver kveld hele året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #11 Del Skrevet 25. desember 2009 Når jeg ønsker noen en fredelig jul, så mener jeg at jeg håper de slipper stress, krangling, bekymringer, angst og depresjoner, at de kun får en deilig jul sammen med sin familie og sine venner, fyllt med latter og morro, og samhold. Jeg håper IKKE at det ikke skjer noe, og at det blir så fredelig at alle sovner av kjedsomhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #12 Del Skrevet 25. desember 2009 Når jeg ønsker noen en fredelig jul, så mener jeg at jeg håper de slipper stress, krangling, bekymringer, angst og depresjoner, at de kun får en deilig jul sammen med sin familie og sine venner, fyllt med latter og morro, og samhold. Jeg håper IKKE at det ikke skjer noe, og at det blir så fredelig at alle sovner av kjedsomhet Jeg synes likevel det høres latterlig ut. Håper ingen skriver det til meg neste år. Bedre å skrive at man håper folk koser seg, eller at de skal ha det hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #13 Del Skrevet 25. desember 2009 Folkene jeg skriver til setter pris på en julehilsen, det burde kanskje du også bare gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #14 Del Skrevet 25. desember 2009 Folkene jeg skriver til setter pris på en julehilsen, det burde kanskje du også bare gjøre. Ja, men det gjør jeg ikke. Ikke når den er så upersonlig i hvertfall. En annen ting som irriterer meg er utrykket "Deg og dine". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #15 Del Skrevet 25. desember 2009 Tro det eller ei, men det finnes faktisk fremdeles de her i verden som synes fred og ro er verdt å sette pris på. Jeg synes et ønske om en fredelig jul er veldig koselig, da fred tross alt er en meget positiv ting og på ingen måte en selvfølge, i motsetning til hva enkelte bortskjemte sutreunger her inne tror. Man er passe paranoid og hårsår dersom man presterer å vri en slik julehilsen til noe negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #16 Del Skrevet 25. desember 2009 Tro det eller ei, men det finnes faktisk fremdeles de her i verden som synes fred og ro er verdt å sette pris på. Jeg synes et ønske om en fredelig jul er veldig koselig, da fred tross alt er en meget positiv ting og på ingen måte en selvfølge, i motsetning til hva enkelte bortskjemte sutreunger her inne tror. Man er passe paranoid og hårsår dersom man presterer å vri en slik julehilsen til noe negativt. Jeg vrir det ikke til noe negativt, men jeg syntes det var fryktelig upersonlig. Hva med å ønske noen en aktiv og innholdsrik jul da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #17 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg vrir det ikke til noe negativt, men jeg syntes det var fryktelig upersonlig. Hva med å ønske noen en aktiv og innholdsrik jul da? På hvilken måte er det å ønske noen en aktiv jul mer personlig enn å ønske dem en fredelig jul? Siden du tydeligvis er helt blottet for sans for historie og tradisjon foreslår jeg at du setter deg inn i betydningen av begrepet "fred" før du sutrer over bruken av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #18 Del Skrevet 25. desember 2009 På hvilken måte er det å ønske noen en aktiv jul mer personlig enn å ønske dem en fredelig jul? Siden du tydeligvis er helt blottet for sans for historie og tradisjon foreslår jeg at du setter deg inn i betydningen av begrepet "fred" før du sutrer over bruken av dette. Det er mer personlig, fordi det passer til meg personlig. Man ønsker ikke en person med adhd en fredelig jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #19 Del Skrevet 25. desember 2009 Det er mer personlig, fordi det passer til meg personlig. Man ønsker ikke en person med adhd en fredelig jul. Herregud så hårsår det er mulig å bli.. :klø: At du gidder å ta deg nær av noe slikt! Av alle småting man kan klage over her i verden, velger man å henge seg opp i en JULEHILSEN....?! Det er nesten for tåpelig til å tas seriøst. Og selv hvis det faktisk er slik at denne universelle, koselige julehilsenen er ment personlig til deg er den nok allikevel sendt i beste mening. Personer med ADHD er vel gjerne hyperaktive, og har dermed et enda større behov for nettopp en fredelig jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #20 Del Skrevet 25. desember 2009 Herregud så hårsår det er mulig å bli.. :klø: At du gidder å ta deg nær av noe slikt! Av alle småting man kan klage over her i verden, velger man å henge seg opp i en JULEHILSEN....?! Det er nesten for tåpelig til å tas seriøst. Og selv hvis det faktisk er slik at denne universelle, koselige julehilsenen er ment personlig til deg er den nok allikevel sendt i beste mening. Personer med ADHD er vel gjerne hyperaktive, og har dermed et enda større behov for nettopp en fredelig jul? Nei, tvert i mot. Jeg har ikke hengt meg opp i den julehilsenen, jeg bare kom på den meldingen nå fordi jeg synes det er kjipt og kjedelig her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå