Gå til innhold

Brød som har ligget for lenge


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!

Da jeg reiste hjem til jul tror jeg jeg glemte å kaste et hjemmebakt grovbrød jeg hadde på hybelen min. Det var innpakket i forholdsvis tett plastpose (frysepose) og lå i skapet mitt. Da jeg dro hjem hadde det ligget i omtrent fem dager, og jeg kommer ikke tilbake dit før det har gått 14 dager siden jeg dro.

Hvor mye råtner et brød på den tiden? Kan jeg forvente at det har oppstått nytt livsgrunnlag i skapet mitt? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Da jeg reiste hjem til jul tror jeg jeg glemte å kaste et hjemmebakt grovbrød jeg hadde på hybelen min. Det var innpakket i forholdsvis tett plastpose (frysepose) og lå i skapet mitt. Da jeg dro hjem hadde det ligget i omtrent fem dager, og jeg kommer ikke tilbake dit før det har gått 14 dager siden jeg dro.

Hvor mye råtner et brød på den tiden? Kan jeg forvente at det har oppstått nytt livsgrunnlag i skapet mitt? :sukk:

Ikke så lenge posen er tett, da er det bare nytt liv i posen :) Bare kast hele dritten veldig forsiktig, pass på så det ikke går hull i posen, da blir det ekkel lukt i rommet.

Hilsen ei som har glemt mer enn nok bakevarer og dratt på tur!!

ps: Og overlevd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde akkurat det samme en gang, glemte et brød i 3 uker og det ble helt sort :spy:

Du bør nok belage deg på rare farger og generell ekkelhet i tillegg til nedvask av det skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde akkurat det samme en gang, glemte et brød i 3 uker og det ble helt sort :spy:

Du bør nok belage deg på rare farger og generell ekkelhet i tillegg til nedvask av det skapet.

Ja, fy faen.. Samme her.. Det var helt jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...