Gå til innhold

68000 kr i måneden for å blogge-om fjas og tull!

Gjest Gjest_lille_*

Anbefalte innlegg

At verden er et merkelig sted, det kan godt være, men det er vi som har skapt den slik den er i dag. Vi har oss selv å takke.

er ikke inne på bloggen,skjønner da hvordan det fungerer :)

synes argumentet om "ting er som de er" (og derfor ikke kan /skal endres da eller?)ikke i seg selv er grunn til ikke å ta ting opp eller ønske endring, men nettopp det motsatte, hadde alle alltid akseptert status quo hadde ingenting endret seg

men da tror jeg at jeg setter strek for min deltagelse på tråden,jeg har jo sagt hva jeg mener/føler, det var ganske spontant startet denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CookieMonster
At verden er et merkelig sted, det kan godt være, men det er vi som har skapt den slik den er i dag. Vi har oss selv å takke.

er ikke inne på bloggen,skjønner da hvordan det fungerer :)

synes argumentet om "ting er som de er" (og derfor ikke kan /skal endres da eller?)ikke i seg selv er grunn til ikke å ta ting opp eller ønske endring, men nettopp det motsatte, hadde alle alltid akseptert status quo hadde ingenting endret seg

men da tror jeg at jeg setter strek for min deltagelse på tråden,jeg har jo sagt hva jeg mener/føler, det var ganske spontant startet denne tråden :)

Jeg har da aldri skrevet at den ikke kan forandres!? Skal verden forandres, så må alle bidra til dette og så lenge de fleste ikke gidder, så forblir den slik den er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta tjener penger på annonser som er der nettopp fordi vi til stadighet er inne på bloggen hennes. Hadde alle sluttet, så hadde pengene tatt slutt. Det er jo det samme med f.eks tv-reklame. At verden er et merkelig sted, det kan godt være, men det er vi som har skapt den slik den er i dag. Vi har oss selv å takke. Alle sammen, på hver sin måte, er med på å forme normene og verdiene i samfunnet, inkludert deg gjest. Hun har jo ikke tjent de pengene fra dag 1 hun opprettet bloggen heller. I mine øyne, så tror jeg innerst inne at folk er misunnelige og det er jeg selv, men tror ikke mange med hånda på hjertet kan si at de ikke ville gjort det samme om de var i hennes situasjon.

enig!

Dette er litt som med toppidrett. 20 år gamle fotballgenier som tjener millioner i året, mer enn eksempelvis statsministeren.. Men det er vi som betaler lønna deres vet å vise interesse og følge med. Derfor kan vi ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Way to go :gjeiper: lurer på om jeg skal fikse meg en blogg jeg også. Hadde vært greit å tjent penger på slikt, men så var det å skrive om ting folk liker da. Er nok litt for sær der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Birgitte_*

Jeg har ikke noe i mot at en blogger kan tjene opp mot 100.000 i måneden på en blogg, men jeg synes ikke Ida har noe særlig å komme med. Jeg fascineres/skremmes av at folk finner livet hennes såpass interessant. Det finnes andre bloggere som faktisk har kunnskap og personlig stil og deler motetips, har gode fotokunnskaper og skriver morsomt, som jeg absolutt unner slik suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er en vanvittig sum hvertfall når hun aldri blogger om noe interessant. Hun deler ut småkjipe premier (Foundation til 120 kr o.l) og sier julaften ikke er noe særlig fordi hun får pakker hver dag i postkassen o.l.

Nei, den bloggen boikotter, boikotter egentlig de fleste toppbloggerne :) Liker bedre å se på bloglovin, litt mer kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe i mot at en blogger kan tjene opp mot 100.000 i måneden på en blogg, men jeg synes ikke Ida har noe særlig å komme med. Jeg fascineres/skremmes av at folk finner livet hennes såpass interessant. Det finnes andre bloggere som faktisk har kunnskap og personlig stil og deler motetips, har gode fotokunnskaper og skriver morsomt, som jeg absolutt unner slik suksess.

Så enig! Det er ikke at folk kan tjene penger på en blogg som jeg synes er galt, men at det oftest ikke går til de som skriver de beste bloggene(som finnes utenfor den såkalte topplista i Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten det er anorektiske supermodeller som ikke gjør annet enn å spankulere ned en catwalk, fotballmenn som sparker rundt på en ball, filmstjerner som leker litt foran et kamera eller bimboer som blogger om neglelakk og caféturer - det er markedet som tillater denne skjevheten i fordeling av penger. Det er ikke talent eller gode menneskelige egenskaper som gjør en rik, det er ens evne til å få oppmerksomhet. Vi lever ikke i en rettferdig verden, rett og slett. Jeg synes midlertidig det er langt mer hårreisende med disse fotballspillerne og ikke minst selve fotballklubbene, som tjener MILLIARDER av kroner, som i en bedre verden hadde blitt brukt på f.eks å redde jorden fra klimakrisen. Sammenlignet med disse vannvittige summene blir Ida Wulf sin blogg bare småplukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten det er anorektiske supermodeller som ikke gjør annet enn å spankulere ned en catwalk, fotballmenn som sparker rundt på en ball, filmstjerner som leker litt foran et kamera eller bimboer som blogger om neglelakk og caféturer - det er markedet som tillater denne skjevheten i fordeling av penger. Det er ikke talent eller gode menneskelige egenskaper som gjør en rik, det er ens evne til å få oppmerksomhet. Vi lever ikke i en rettferdig verden, rett og slett. Jeg synes midlertidig det er langt mer hårreisende med disse fotballspillerne og ikke minst selve fotballklubbene, som tjener MILLIARDER av kroner, som i en bedre verden hadde blitt brukt på f.eks å redde jorden fra klimakrisen. Sammenlignet med disse vannvittige summene blir Ida Wulf sin blogg bare småplukk.

Selv om summene på en blogg er småpenger i forhold til andre overdådige summer her i verden, så kan ikke det å ha drevet en blogg et par år ved siden av å ha et vanlig liv sammenlignes med innsatsen en toppmodell og en fotballspiller har lagt inn for å komme der de er. De er særdeles overbetalt, men ca. alle fotballspillere har trent fotball daglig siden de var små, og de første årene som modell er grusomme (ingen penger, ekstremt mye press). Det krever utrolig mye mer. Disse topplistebloggene krever utrolig lite, de dokumenterer bare den kjedelige hverdagen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke problemet. Det har da vært slik i lang tid, at reklame skaper penger? Tilbud og etterspørsel? Dere har hørt om det? Bloggerne tilbyr noe leserne etterspør (og de spør tydeligvis etter dårlig kvalitet), og tjener penger på reklameinntektene. Jeg synes det er genialt jeg, fordi det er så forbanna enkelt.

Hvem som helst av dere kan prøve å gjøre det samme, så kan dere se hvor vanskelig det er å få en kjempestor lesergruppe...;) Dere har jo ingenting å tape, og greier dere å bygge opp et så stort navn fortjener dere virkelig de reklameinntektene dere får.

Jeg leser ikke slike blogger selv, akkurat som at jeg ikke leser Se&Hør heller. Jeg hater Se&Hør, men skylder ikke på dem for at de har god forretningsteft og vet å tilby nordmenn det de vil ha, og dermed tjener penger. Det er leserne jeg er mer kritiske til, men det er nå sånt nordmenn liker, og jeg er nå glad for at det til en viss grad er markedet (altså etterspørselen og interesser) som avgjør, og ikke merkelige prinsipper om hva som er god lesing eller ikke... Selv om jeg mer enn gjerne skulle forbydd Se&Hør, VG, Dagbladet og diverse blogger forstår jeg jo at sånt bare passer seg i kommuniststater...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri lest bloggen hennes og kommer neppe til å lese den heller, da jeg antar at det kun handler om 'blonde' ting, som shopping, make-up, styling og sånt... mulig jeg tar feil?

Men jeg skjønner jo at i den verden vi lever i, hvor folk har det såpass godt at de kan bruke masse penger på livsstil og utseende og ikke behøver å bry seg om de mer seriøse sidene av livet, problemene andre steder i verden osv., så leser folk sånt. Og jo flere lesere til siden hennes, desto flere penger fra annonsørene. Det er vel ikke noe rart i det?

Jeg for min del synes det er morsomt at man kan tjene så mye på annonsører at man kan leve godt av det. Om hun ikke hadde hatt den bloggen, så ville ikke de annonsekronene gått til sultne barn i Afrika istedet, de ville blitt puttet i annonsering andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor virker det som at det hovedsaklig er kvinner som blogger om fjas og tull? Let's face it: Sminke, ettervekst, negler, hva man spiser til lunsj osv, er faktisk fjas og mangler totalt informasjonsverdi.

Fint for henne at hun tjener penger på dette, markedsføringen bærer tydeligvis frukter både for henne og de hun representerer eller blir sponset av. Derimot er det trist om dette fremstår som et ettertraktet levebrød, ettersom jeg antar at unge jenter utgjør størsteparten av lesergruppen. Kan slike trender i samfunnet ses i sammenheng med bl.a. dagens synkende ferdigheter hos skoleelever?

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan muligens ses i sammenheng, men jeg tror ikke at synkende ferdigheter i skolen er årsaken til interessen for utseende og andre overflatiske ting. Heller at begge fenomenene stammer fra et samfunn hvor foreldregenerasjonen er den såkalte dessertgenerasjonen, hvor ungene har det for lett, det stilles for få krav og altfor mye dreier seg om kos og velvære... for egen del.

Dette går forhåpentligvis i sykluser, slik at dagens unge blir strengere foreldre - om ikke annet så fordi de er såpass bortskjemte selv at de ikke finner seg i en dritt fra sine egne unger når den tid kommer.

Jeg vet ikke - det var bare en tanke jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan muligens ses i sammenheng, men jeg tror ikke at synkende ferdigheter i skolen er årsaken til interessen for utseende og andre overflatiske ting. Heller at begge fenomenene stammer fra et samfunn hvor foreldregenerasjonen er den såkalte dessertgenerasjonen, hvor ungene har det for lett, det stilles for få krav og altfor mye dreier seg om kos og velvære... for egen del.

Dette går forhåpentligvis i sykluser, slik at dagens unge blir strengere foreldre - om ikke annet så fordi de er såpass bortskjemte selv at de ikke finner seg i en dritt fra sine egne unger når den tid kommer.

Jeg vet ikke - det var bare en tanke jeg fikk.

Det kom kanskje ikke frem, men jeg mente altså en korrelasjon, ikke nødvendigvis som årsak/resultat av hverandre.

Bare for å komme med en digresjon, antallet 'unyttige' yrker eller produkter har jo formelig eksplodert de siste 10-20 årene, noe som kan tolkes mot at vi antagelig har en del mer penger enn vi egentlig trenger. Selvfølgelig er det flåsete å betegne et yrke som unyttig, men dere skjønner tegninga. Frisører, negledesignere, marketing, flaskevann osv..

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Det er vel forøvrig veldig mange yrker og produkter man strengt tatt kan kalle unyttige uten at jeg skal ramse opp noe som helst for ikke å avspore tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en av de største bloggerne i Norge tjener 68 000 kr i måneden på å skrive om ettervekst, negler og kafebesøk, er det mulig!! :hakeslepp:

har ikke ord, er kjempesjokkert

I april tjente hun 10 000 så jeg, så her har det skjedd noe.

Jeg tittet inn på bloggen hennes nå- er den virkelig så interessant at den trekker så mange lesere?

Hvorfor det?

Jeg er kanskje bare for gammel. Kanskje den er interessant hvis man er 19?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja eller et innlegg på kvinneguiden ;) dette er jo et forum hvor det er anledning til å si sine meninger om ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...