Baby Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har barn sammen med en mann som også har et barn fra før, det har jeg også. Så annen hver uke er vi den storfamilien. Det som har begynt å bli litt kjedelig er at far mer og mer proiriterer særbarnet fremfor felles barnet og oss andre. Særbarnet sliter litt med at vi har fått et fellesbarn, og vil helst ikke være så mye med oss. Jeg mener det blir feil og hele tiden da la han få det som han vil, pappa for seg selv. Mitt særbarn er hos meg fast og får alfor lite alenetid med meg, syns jeg selv. Skulle gjerne funnet på mer med h*n, men blir liksom sittende med minsten også. Merker at jeg begynner å bli irritert på hele situasjonen. Når særbarnet ikke er her da skal han liksom ha full oppmerksomhet på fellesbarnet. Syns det er trist at han som hadde et veldig godt forhold til mitt barn nå mest kjefter og klager på h*n. Noen ganger føler jeg at vi hadde hatt det bedre alene. Da hadde vi i allefall visst hva vi hadde å forholde oss til.
lottomillionæren Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Huff, dette er vel en av de triste tingene som ofte følger med når en har mine, dine og våre barn. Var jeg deg ville jeg tatt kontakt med familievernkontoret. Forhåpentligvis kan de hjelpe dere til å finne mer harmoni i hjemme.
Kjetil S. Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Ta det opp med ham med en litt annen vinkling enn noen slags form for kritikk av ham. Bruk f.eks. ord som "Jeg er bekymret for...", "Jeg føler at...", "Jeg kjenner at..." osv. osv. Unngå alt som starter med ordene "du må" eller "jeg mener"! :-) Historien i det du sier er jo helt identisk, men det når gjerne bedre inn på denne måten, noe man i et parforhold kan ha veldig lett for å glemme. :-)
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Synd når mannfolk ikke ser lenger en sin egen nesetipp. Det hender også her hos oss at min mann tar litt vel i, når det skal kjeftes på mine barn. Mens hans barn Gud forby stenger seg inne i seg selv og ikke vil snakke om h*n får litt kjeft.Da må vi gå så forsiktig frem atte. Men dette vet han godt min mening om så han prøver å ta seg sammen. Han liker ikke stemningen som blir i huset når jeg ikke er enig i hans utblåsning.
lulle Skrevet 23. desember 2009 #5 Skrevet 23. desember 2009 Hvis du også har et særkullsbarn, kan du kanskje vinkle det den veien. Sånn at han skjønner at du vil ha tid med denne på samme måte som han vil ha tid med sitt særkullsbarn. Ellers er det mange utfordringer med mine dine og våre barn. Støtter forslaget om å kontakte familieradgivningestjenesten, helst før du irriterer deg for mye :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå