Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal stemme!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dette er vanskelig, og jeg har ikke peilig på politikk.

Jeg har som regel stemt på Høyre eller Frp de siste årene, men i år er jeg usikker.

Jeg tenker jo på de gamle.. De trenger bedre støtte. De fortjener en fin og god slutt på livet sitt.

Å forbedre skolene er ikke SÅÅÅ viktig for meg. Jeg gikk på en slitt og gammel skole, men jeg klarte meg bra, og i dag kan jeg le av det.

Jeg vil ha ut utlendingene!! De som snyter oss for penger og raner oss på gaten.

Jeg vil ha momsen ned

Jeg vil ha billigere alkohol

Så, alt peker mot Frp igjen i år.. men jeg vet ikke helt jeg..

Kan noen gi meg en liten kortfattet oversikt over de forskjellige partiene?

..please? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med at de eldre bør gå forran skolene. Går ikke langt forran, men langt nok til at jeg er enig. Mange eldre som ikke får en verdig slutt på livet. Når det gjelder utlendingene så er de velkommen så lenge myndighetene kan gi dem en bra nok intergrering. Det har de ikke klart fram til i dag, og jeg mener de ikke burde slippe inn flere før de som allerede er her har blitt skikkelig intergrert.

Ang det med jobb så tror jeg nok innvandrerene har problemer nok som det er. De har som regel ikke "teket" nok til å stille som noe trussel for norske menn og kvinner på arbeidsmarkedet.

Momsen vil jeg også ha ned, med prisen på alkohol vil jeg ha opp. Ville gjerne sett at de plasserte alle alkoholproduktene på polet også, samt økt aldersgrensen til 21 sånn at småripsen ikke kunne fått tak i den (så lett).

Oversikt så det holder fra de forskjellige partiene finner du her. :wink:

Høyre, Venstre, Frp, Krf, SV, RV, Ap, Sp, Miljøpartiet, Kystpartiet, Pensjonistpartiet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil ha ut utlendingene!! De som snyter oss for penger og raner oss på gaten.

Jeg vil ha momsen ned

Her ser vi hva som foregår inni hodet på en typisk FRP`er ja...

Er dette virkelig de tingene du brenner for??

Tenker ikke lenger enn til nesetippen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, som du selv sier, så har du ikke peiling på politikk. Dvs du innrømmer at du besitter lite kunnskap om grunnlegende samfunnsforhold. Kanskje du ikke var så heldig med skolen likevel? Får håpe du tilegner deg mer kunnskap etterhvert, både for din og dine eventuelle barn sin skyld ("mamma, vi har ikke toalettpapir på skolen eller vann i svømmebassenget, men GUD så billig rusbrusen er blitt, hurra"). Det er mange måte å skaffe seg kunnskap på. Foruten å lese de ulike partienes valgprogrammer, bør du vel også lese litt historie og samfunnskunnskap. For ikke å snakke om skjønnlitteratur, som kan gi deg en dypere forståelse av kulturelle strømninger i samfunnet. En lettlest og grei faktabok er rett og slett Kunnskapsforlagets "Hva enhver nordmann BØR VITE".

Kunnskap er makt. Godt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe du tilegner deg mer kunnskap etterhvert' date=' både for din og dine eventuelle barn sin skyld ("mamma, vi har ikke toalettpapir på skolen eller vann i svømmebassenget, men GUD så billig rusbrusen er blitt, hurra").[/quote']

Helt enig!!

Selv om en ikke har barn selv kan en vel være med på å sørge for at barna har det bra på skolen og får den utdannelsen de trenger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!!

Selv om en ikke har barn selv kan en vel være med på å sørge for at barna har det bra på skolen og får den utdannelsen de trenger.....

Barna er nå vår fremtid!

Det er de som skal styre og drive landet etter oss, og da må vi sørge for og gi dem de beste forutsetningene de kan få!

Tenker jeg stemmer SV iår, jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Javel. Alle dansker: Ut av Norges land. Det samme gjelder svensker, finner, amerikanere og engelskmenn! For det var disse du mente, var det ikke? De som tilsammen utgjør den største gruppen innvandrere i landet vårt.

Jeg vil ha momsen ned

Ja. Kjempegod ide. Du glemte skatten. Skal ikke den også settes ned i samme rennet?

Jeg også. Lettere tilgang også. Og ingen aldersgrense. Det er kjempeviktig. Men billigere alkohol er desidert viktigste kriterium når det gjelder å velge parti.

Så, alt peker mot Frp igjen i år.. men jeg vet ikke helt jeg..

Uff, ja, du stemmer nok FrP i år også. Uten tanke for at mens alkoholprisen blir lavere og skatten satt ned, så vil landets trygdeordning skrumpe inn. Lov om sosiale tjenester vil bli en papirlov fordi FrP ikke vil sette av penger til sosialhjelp. Du vil kanskje bare ha råd til behandling på det lille veldedighetssykehuset nedi gata fordi du brukte pengene dine på billig alkohol istedetfor sykeforsikring...

I tillegg har du fått barn, og de blir mobbet fordi du som forelder ikke har råd til å sende dem på den hippe privatskolen på andre siden av byen, nei, de må nøye deg med den nedslitte offentlige skolen som ligger to kvartal unna...

Hvilke fremtidsvyer!

Nei, jeg stemmer nok SV jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...