Berentsens Skrevet 31. mai 2010 #181 Del Skrevet 31. mai 2010 Godt poeng, jeg er faktisk veldig for ytringsfrihet Berentsens. Jeg ser problemet med formuleringen min, og la meg derfor presisere at jeg ikke mener det burde være ulovlig bokstavelig talt. Formuleringen var kun ment som virkemiddel for å understreke min ytring; jeg syns folk som er trangsynt bør berike livet sitt med nye impulser og perspektiver. Jeg ser jeg skjøt meg selv litt i foten der, takk for tilbakemeldingen. Og nye impulser kan man få nettopp ved å ytre sine meninger. Jeg tror at det er viktig at man får si sine meninger, og at man argumenterer for dem. På den måten vil man få høre andre sine meninger, og således kunne endre de holdningene man har. Jeg var selv en sånn som hadde et noe negativt syn på homofili, og jeg måtte selv bli utfordret før jeg kunne skifte holdning. Og for å få til det, måtte jeg først få forklart mitt syn på saken. Jeg har tro på at informasjon er det viktigste middelet man kan ta i bruk, for å få bort alle de fordommer og usakligheter man støter på i en debatt som denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå