Gå til innhold

Ulovlig å synes at homofili er galt?

Gjest Kristen

Anbefalte innlegg

Merkelig nok har de fleste homofober vist seg å være homofile selv eller ha en meget dårlig erfaring med homofile.

Det er ikke det minste merkelig, synes jeg. De som har et greit seksualliv og en klar seksuell identitet, gidder ikke bry seg med andres. De som har en dragning mot samme kjønn, og samtidig har en oppdragelse som fordømmer dette, vil finne sine homofile følelser meget truende, siden det truer både selvbilde og sosial status, og inntar derfor en mer negativ holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke det minste merkelig, synes jeg. De som har et greit seksualliv og en klar seksuell identitet, gidder ikke bry seg med andres. De som har en dragning mot samme kjønn, og samtidig har en oppdragelse som fordømmer dette, vil finne sine homofile følelser meget truende, siden det truer både selvbilde og sosial status, og inntar derfor en mer negativ holdning.

Godt skrevet. I noen tilfeller er det likevel barn som blir oppdratt i den tro at homofili er helt OK, eller at foreldrene iallefall ikke går imot dette, men likevel utvikler de en hat mot homofile. Jeg syns det er meget interessant å se på slike forløp, å analysere dem og finne bakenforliggende årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Godt skrevet. I noen tilfeller er det likevel barn som blir oppdratt i den tro at homofili er helt OK, eller at foreldrene iallefall ikke går imot dette, men likevel utvikler de en hat mot homofile. Jeg syns det er meget interessant å se på slike forløp, å analysere dem og finne bakenforliggende årsak.

Men oppdragelsen har ikke alt å si. jeg tror barn ihvertfall når de blir eldre, utvikler seg tilå påvirkes mer av venner enn av foreldre, så om man får en kompisgjeng som består av mange som hater homofile, så for å bli godkjent i gjengen må de late som at de har de samme holdningene eller så utvikler de slike holdninger selv, likegyldig til hva foreldrene sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men oppdragelsen har ikke alt å si. jeg tror barn ihvertfall når de blir eldre, utvikler seg tilå påvirkes mer av venner enn av foreldre, så om man får en kompisgjeng som består av mange som hater homofile, så for å bli godkjent i gjengen må de late som at de har de samme holdningene eller så utvikler de slike holdninger selv, likegyldig til hva foreldrene sier.

Det også. Den lille detaljen jeg glemte å nevne! :fnise: Thanks. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann26

Homofili skjer i naturen også! Det er naturlig, og jeg aksepterer det 100%. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke liker "in-your-face-homoer", altså de som snakker med super lys stemme og er "fabolous" :-)

Men for all del, vi "normale" må akseptere dem. Det er for galt at unge homofile tar sitt eget liv på grunn av samfunnets fremmedfrykt og ignoranse.

Life is too short to be pissed off all the time! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Homofili skjer i naturen også! Det er naturlig, og jeg aksepterer det 100%. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke liker "in-your-face-homoer", altså de som snakker med super lys stemme og er "fabolous" :-)

Hallo det er jo de som er kule

Endret av Bianca26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man velger ikke legning ut ifra hvor smart man er. Men vi er ikke like primitive og enfoldige som dyr.

Homofili er mindre naturlig fordi det er mindre vanlig. Get it?!

Man velger allikevel ikke sin legning.

Ellers påpeker jeg bare at du uttrykker deg feil. Naturlig og normal er ikke samme sak. Naturlig har med natur å gjøre, normal har med normer å gjøre. Som i sosiale normer. Get it?!

Å være imot homofili er vel akuratt som å være rasist!...

Jeg synes det er ! unaturlig ! . Men så lenge dem ikke gjør meg noe så er det greit nok!. Men må bare si det at homofile som har sex det er noe jeg ikke fikser:p

og nei det er ingen som tvinger meg til og se på! og derfor holder meg jeg unna!!:)

hehe, eller kysser! husker jeg var i oslo som liten 6-8 år og da satt det 2 menn og åt opp hverandre, og da hadde jeg vel knapt hørt om det. så tror kanskje det er derfor.

MEN det finnes værre ting!

Tenker du automatisk sex når du ser to homofile? Tenker du automatisk sex når du ser to heterofile også?

Ellers synes jeg for min del det er like uapetittelig og motbydelig ut at folk nikliner offentlig, enten de er sånn eller slik.

Man må gjerne kysse og vise følelser, men vent med forplay til dere er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg synes ikke at det skal være galt/ulovlig å mene at homofili er galt. Men, dersom man mener at homofili er galt, bør man kunne begrunne dette, og da ikke ut fra sitt eget følelsesliv, type: "jeg mener at homofili er galt fordi det er ekkelt at to menn har sex".

Jeg mener at det er viktig at man kan diskutere åpent om temaet homofili. Kanskje man på den måten kan klare å bryte ned noen fordommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil skyte inn her at det i enkelte tilfeller kan være ulovlig, selv om man svært sjeldent vil bli anmeldt for det.

§ 135a i den norske straffeloven kalles for rasismeparagrafen. Paragrafen ble innført i 1970 og forbyr diskriminerende og hatefulle offentlige ytringer og symboler på grunn av hudfarge, etnisitet, nasjonalitet, religion eller seksuell legning. Paragrafen dreide seg først om hatefulle ytringer rettet mot folk med annen etnisk bakgrunn, men har senere blitt endret og utvidet flere ganger. Brudd på paragrafen kan straffes med fengsel i opp til tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den som på ramme alvoret mener at homoseksualitet er unaturlig fordi det står i en gammel bok, bør ta en titt ut i den egentlige naturen, og hvis han fortsatt, etter å ha sett dokumenterte eksempler på homoseksuell aktivitet blant praktisk talt alle høyere dyrearter, inkludert fugler, at det er UNATURLIG, så syns jeg han skal få undersøkt hodet sitt.

Vel, dyr og fugler kan godt være homofile og det er jo mennesker også, men de kan ikke parre seg. Så derfor er det unaturlig. Jeg kjenner flere som mener at de som er homofile mangler et eller annet fundament slik at de ikke er ordentlige mennesker som dem som er heterofile. For et ordentlig (fullverdig) menneske vil velge en av det andre kjønn og føre menneskeheten videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dyr og fugler kan godt være homofile og det er jo mennesker også, men de kan ikke parre seg. Så derfor er det unaturlig. Jeg kjenner flere som mener at de som er homofile mangler et eller annet fundament slik at de ikke er ordentlige mennesker som dem som er heterofile. For et ordentlig (fullverdig) menneske vil velge en av det andre kjønn og føre menneskeheten videre...

Det startet så bra...

Er man kun fullverdig som menneske dersom man får avkom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

herregud for en tankegang. ikke fullverdige mennesker fordi de ikke kan føre slketen videre??? Hva med alle de heterofile par som av ulike grunner heller ikke kan få barn. Er ikke de fullverdige mennesker?

Homofile eller folk som ikke får barn er like mye mennesker som alle andre. jeg syns innlegget ditt var rett og slett stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannlig homofili er ekstremt ekkelt og merkelig (i alle fall i mine øyne), men det forandrer ikke det faktum at det er en del av naturen. Folk skal få lov til å ha de preferensene de vil. Bare bra med litt mangfold. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, mitt problem er at ikke at konservative kristne mener at homofili er unaturlig. Problemet oppstår når de mener at de skal nekte homofile grunnleggende rettigheter, som for eksempel å ha sex (synd ifølge enkelte) og å inngå ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimannen

Eller er det slik...

- Homofile bra for flokken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ingen lov mot å synes det, nei, men det finnes ingen jævla fornuftige argumenter for å synes det, antakeligvis fordi det ikke er fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ulovlig å synes at noe er galt, nei. Du kan mene akkurat det du vil...i ditt stille sinn eller som anonym på et nettforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke logisk for fem øre.

Fra naturens side er det ikke nødvendig at alle individene skal formere seg for at arten skal overleve. Faktisk kan homofili være med på å unngå overpopulasjon og dermed være gunstig.

I enkelte arter, særlig fugler så vidt jeg husker, finnes det masse eksempler på individer som i utgangspunktet er homofile, men som likevel vil parre seg med det motsatte kjønn og få avkom. Det finnes også homofile par som tar til seg unger som har mistet foreldrene, altså en slags "adopsjon".

Du reduserer dessuten sex til kun å gjelde forplantning. Sex er så mye, mye mer enn det, både hos mennesker og mange dyr. Knytting av sosiale bånd, etablering av dominans og hierarki, og så videre. Du har kanskje ikke lagt merke til det, men vi mennesker har ikke sex bare for å forplante oss vi heller. Hos dvergsjinpansene er omtrent samtlige individer bifile, og sex er en av mange viktige sosiale omgangsformer. Det blir ikke nødvendigvis unger av det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimannen
Hva med kvinnelige homofile? Er de også bra for flokken? Kvinner kan vel også være homofile...

Det er de nok, men tviler å at det i riktig gamle dager fantes kvinner som var homofile som ikke fikk barn. På den tiden kunne menn ha en tendens til å ta seg til rette...

Det interessante her er at disse homofile tendensene arves selv om de homofile mennene ikke reproduserer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...