Gjest Huffsa Skrevet 17. desember 2009 #1 Del Skrevet 17. desember 2009 Har lagt merke til at det er mange som har lys på trærna ute, som da går langs greinene på treet ( som er uten blader ogsånt ) og dekker hele treet. Syntes det er utrolig pent å se på, og kommer virkelig i julestemning. Men det virker utrolig slitsomt å sette opp disse lysene, Noen har det over hele treet som er flere meter høyt. Så det jeg lurer på er, setter dere det opp år etter år, eller lar dere det stå? Virker forferdelig slitsomt å sette opp så utrolig mye belysning, uansett hvor pent det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #2 Del Skrevet 18. desember 2009 Vi har en 3,5 meter høy kastanje vi pynter hvert år, det er nydelig vakkert, men jeg lar ikke 20 meter med små og delikate julelys stå på hele året, de tåler ikke den verste vinterkulda i januar/februar, så blir det fukt og fryst igjen på forvinteren, og det blir fort ødelagt. Bruker heller 6-7 timer i stige på å sette opp og lar det stå i 1 mnd er jo bare en gang i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Problematique Skrevet 18. desember 2009 #3 Del Skrevet 18. desember 2009 Endel bruker vel også slike lysnett, vil jeg tro? Store nett som man bare danderer over trær og busker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 18. desember 2009 #4 Del Skrevet 18. desember 2009 Ja, men det blir helt klart best om man følger grener og kvister slik at man ser konturen av dem i mørket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tulla_* Skrevet 20. desember 2009 #5 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg har en 2,5 m høy tuja som også er skikkelig lubben. Jeg henger opp lysene før snøen kommer. Best sånn siden jeg må bruke gardintrapp. Jeg slår på lysene 1. advent og venter til 20. dag jul før jeg drar ut kontakten. Lysene får henge til snøen har gått. Jeg nekter å stå på gardintrapp i en meter snø. Ledningen er også nedsnødd. Hittil så har det gått helt fint å la lysene være ute hele vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #6 Del Skrevet 23. desember 2009 Det er ikke pent å la juletrebelysningen stå hele året! Da synes jeg at man heller kan la være og henge det opp, det skjemmer jo ut hele hagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 23. desember 2009 #7 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg setter også lysene på trærne mens det enda er bart om høsten, men plugger ikke i kontakten før 1.søndag i advent.Det å stå i stige i skråning med snø i tillegg frister ikke! Lysene blir tatt ned igjen på vårparten, når det er trygt å stå på stigen igjen uten å skli ned i naboens hage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå