Gå til innhold

Jeg liker ikke sport!

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at den Ola og den Kari som selv er aktive idrettsfolk liker å følge med på skjermen, men Ola og Kari som bare kjenner en sport fra sofaen - det fatter jeg rett og slett ikke.

Jeg kjenner flere som er nesten sykelig opptatt av sport på tv-en, men som egentlig ikke kunne drømme om å røre på seg. I mitt hode må de nesten ha en feilkobling en eller annen plass.

Vi har vunnet den og den kamp! Hvem er "vi"? Ikke Ola og Kari i alle fall!

Helt enig!

Sånne sofaslitere med ølvom, som sitter inne hver dag og ser på sport på tv, er rett og slett tragikomisk. De burde heller komme seg ut og røre på seg og få litt frisk luft, enn å se på at andre gjør det.

Jeg irriterer meg også over de som sier at "vi" har vunnet det og det. En slik uttalelse føyer seg bare inn i det jeg har nevnt noe om i første innlegg, at sport omtales som om det dreier seg om en 3.verdenskrig. Det er kun en som vinner, og det er utøveren selv, (eventuellt laget),ikke vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv null interesse for sport og klarer ikke å oppvise noen form for engasjement for et bestemt lag eller en gang et bestemt land. Som regel ender det bare opp med at jeg synes synd på de som taper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Noen ganger lurer jeg på om jeg er den eneste nordmann som ikke har noe til overs for sport. For det virker som om Ola og Kari er et sportselskende folk, et folk som sitter klistert til tv-skjermen hver bidige gang det går et eller annet løp eller en kamp på tv'n.

Kjære deg. Du er ikke alene!

Jeg har aldri forstått denne nasjonalt kollektive hoiende berm av flokker som maler seg i ansiktet, stiller opp i gymklær på kamper og som flokker seg foran TV og følger intenst med på bråket.

Ja til idrettsaktiviteter for den enkelte i bevegelse!

Nei til sport på TV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Borghild

Jeg HATER all sport untatt hestesport, men hestesport vises omtrent ikke på TV her i Norge. Selv da det var VM for islandshest her i lille Norge viste de ikke noe. Idioter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe stor fan av sport, det kan stå på i bakgrunnen når jeg gjør andre ting. Ser på når det er store begivenheter som OL, VM etc. Er nok en medgangssupporter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan iallefall fortelle deg at du er ikke alene. Selv hater jeg sport.. Og det gjør heldigvis gubben også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sprangridning, det er det eneste. Men det sendes jo nesten aldri... FOTBALL, HANDBALL, OG DET DRITET DER, fysj.. Og nå som vi er vinterhalvåret, skiskyting, jaktstart, langrenn, skøyteløpp, utfor, hopp og hva mer, enda fælere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taxidriver

jeg er helt enig. sport er oppskrytt. kjedelige greier. ofte er toppidrettsutøverene også temmelig kjipe typer...ikke noen jeg drar med på fest...

eneste er at synkronsvømming kan være litt artig, men det er vell snarer kunst enn sport....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jeg forstår at den Ola og den Kari som selv er aktive idrettsfolk liker å følge med på skjermen, men Ola og Kari som bare kjenner en sport fra sofaen - det fatter jeg rett og slett ikke.

Jeg kjenner flere som er nesten sykelig opptatt av sport på tv-en, men som egentlig ikke kunne drømme om å røre på seg. I mitt hode må de nesten ha en feilkobling en eller annen plass.

Vi har vunnet den og den kamp! Hvem er "vi"? Ikke Ola og Kari i alle fall!

Er så enig! Hvem er "vi"..?

Sportskommentatorene skriker på TV som om de gjør det for hele Norge. Som om alle er opptatt av dette.

Jeg lurer mest på hvordan sportssendingene har "ordnet seg" så kraftfullt og sterkt i alle TV-kanaler, radio og aviser: de dominerer fullstendig, selv om kanskje bare en liten del av befolkningen er interessert.

Jeg synes idrett og sport er sunt og kjempeflott, og dersom norske lag gjør det bra er jo selvsagt helt topp. Men all skrikingen, flagg og maling i ansiktet (rølpete fans) - og så mye TV-tid på å sende kamper: jeg tviler sterkt på at all sendetiden representerer graden av interesse hos seerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jeg synes idrett og sport er sunt og kjempeflott.

Som i at folk holder på med det selv, og ikke sitter i sofaen og ser andre slite på TV-skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...