Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #1 Del Skrevet 16. desember 2009 Har du erfaring med å sjekke opp medstudenter på høyskole/universitet? Er noen jeg synes er veldig søte, som jeg ikke kjenner i det hele tatt som jeg har lyst til å ta kontakt med. Men vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_studenten_* Skrevet 16. desember 2009 #2 Del Skrevet 16. desember 2009 Har du erfaring med å sjekke opp medstudenter på høyskole/universitet? Er noen jeg synes er veldig søte, som jeg ikke kjenner i det hele tatt som jeg har lyst til å ta kontakt med. Men vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Når dere skal ha felles timer hvor dere ofte skal drøfte problemstillinger osv, noe som naturlig åpner for en samtale- Stå utenfor i gangen og "mingle" til en av de du ønsker å bli bedre kjent med kommer forbi.. Følg etter dem uten at de legger merke til at du gjør nettopp dette. Sett deg helst på raden framfor og et sete eller to til siden. Slik kan du snu deg, og ikke "plage" henne. Det blir heller ikke for opplagt hva du ønsker. Vær helt nøytral før dere skal drøfte en problemstilling eller noe annet i plenum. Spør først om det er greit at dere diskuterer sammen (deg og henne+evt venninnene hennes fordi du er alene) Slik har dere etablert kontakt, og hvis du har lyst er det jo og åpning for å snakke mer med henne i friminuttene- både på den, og andre forelesninger. At du driver med denne teknikken for 5 forsjellige jenter, dersom dere er feks 300stk i klasserommet går nok helt fint,- da det i bunn og grunn ikke oppfattes som sjekking i mer tradisjonelle former, slik at den ene blir heller sjalu- enn sur på deg dersom hun ser at du oppnår kontakt med en annen.. Det er hvertfall min teknikk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #3 Del Skrevet 17. desember 2009 Si, "Hei, er du singel?". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #4 Del Skrevet 17. desember 2009 Si, "Hei, er du singel?". Sånn, hvorfor denne linja. Fordi det å sjekke opp noen ettervert er veldig vanskelig, spesielt i en jobbsituasjon eller skolesitasjon. Bedre å bare få intensjonene dine ut i lufta med en gang, mange andre potensielle venner men noen få du kan tenke deg å date. Skader ikke å ta kjangsen, men det beste er ofte å lete etter partnere på steder der du ikke nødvendigvis ser dem igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 17. desember 2009 #5 Del Skrevet 17. desember 2009 Si, "Hei, er du singel?". I tilfelle virker du desperat, uerfaren- og har sannsynligvis "tapt" muligheten din med henne før du fikk den.. Du er vel gjerne singel selv, uten spesielt erfaring selv? Hvis det er sjekke replikken din, så vet du nå hvorfor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikken Skrevet 18. desember 2009 #6 Del Skrevet 18. desember 2009 I tilfelle virker du desperat, uerfaren- og har sannsynligvis "tapt" muligheten din med henne før du fikk den.. Du er vel gjerne singel selv, uten spesielt erfaring selv? Hvis det er sjekke replikken din, så vet du nå hvorfor.. Det som er skummelt, er hvor forbanna bra den linja fungerer - sagt med riktig utstråling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmm/ tilfeldig forbipasserende Skrevet 18. desember 2009 #7 Del Skrevet 18. desember 2009 Det som er skummelt, er hvor forbanna bra den linja fungerer - sagt med riktig utstråling Jeg kan gå med på at den linjen funker, men da på jenter som blir mer enn hypp nok på deg,- bare fordi du gir dem av din oppmerksomhet. Og da er det ikke blant den øvre delen av sjiktet av hva som angår utseende og selvsikkerhet hvertfall.. Uansett, trådstarter er uansett usikker på framgangsmåten om hvordan han skal sjekke opp medstudenter etter å sannsynligvis gått i klasse med de i 1/2år.. Så at han klarer å si det med en gjennomslagskraftig holdning, samtidig som med et glimt i øyet og selvtillit- tviler jeg sterkt på.. Dessuten, hvorfor skulle det være noe hindring at dama er opptatt? Forutsatt at typen ikke er en kompiss av deg- men då hadde vel du ikke sjekket henne opp i utgangspunktet.. Hvis dama i det hele tatt svarer på spørsmålet, hva skal han følge opp med? Det beste- etter min mening når en skal sjekke opp noen, er å ha en slik framgangsmåte av samtaletemaene er lette å stokke seg fram til. Feks diskutere fag, innleveringsoppgaver osv.. Han går på skole med disse, og treffer dem igjen i gangen ved et senere tidspunkt. Da er det også mulig å involvere forsiktig kroppskontakt osv. Det er ikke "prøv å score fortest mulig- med en jævlig overhengende fare for å drite deg ut forran henne, og alle venninnene som hun garantert kommer til å peke deg ut til".. INGEN liker overivrige typer- og spesielt de damene som kan velge og vrake mange, luker deg fort ut som en taper hvis du ikke har noe mer kreativt enn hva trådstarter tilsynelatende har i hodet. Du glemmer tydeligvis det viktigste i denne settingen, det er å alltid beholde damen komfortabel før hun begynner å bli trygg nok på deg til at det er rom for å overaske litt. Hadde jeg fått et slikt spørsmål,- ville jeg blitt, til tross for at jeg som regel er selvsikker, usikker på hva jeg skal svare, fordi jeg ikke vet om det er spøk eller ikke- helt uavhengig om damen faktisk har utseende nok til å være interessant i utgangspunktet. Men for all del, hvis en mer erfaren damen får spørsmålet- og du klarer å backe opp med noe fornuftig slik at du ikke driter deg ut.. Så kan det kanskje fungere. Men ikke i denne settingen hvor trådstarter er. Sats på det trygge du trådstarter, hvertfall i begynnelsen av bekjentskapene, så er sjangsen stor for at de hilser på deg i neste anledning,- hvor du selvfølgelig stopper opp for å konvensere, med lett humor. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå