Gå til innhold

Når pynter du deg i jula?


Gjest Gjest_Mari_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mari_*

Jeg er ikke særlig til "pyntedukke" ellers i året, men i jula vil jeg pynte meg "hele tida". Det sitter igjen fra barndommen, da insisterte jeg på å ha på meg kjole fra julaften til nyttårsaften. :)

Nå modererer jeg meg selv. Men jeg klarer ikke å vente med penklærne til jula ringer inn på julaftens ettermiddag slik mange andre gjør. Jeg trekker i finstasen fra jeg står opp på morgenen, hvis jeg ikke skal på jobb da. Må tøyle meg for ikke å beordre alle rundt meg til å pynte seg straks de står opp. :ler:

Og jeg liker å kle meg pent 1. og 2. dag. Pluss nyttårsaften.

Det må sies at jeg passer på å finne behagelige juleantrekk, sånn at jeg ikke pines gjennom dagene.

Når pynter dere dere i jula?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Sanna_*

Jeg pynter meg når jeg er ferdig med middagen på julaften - når alt er klart til å settes på bordet da hopper mor i finstasen. Dusj og hårvask er unnagjort på formiddagen.

Jeg kan ikke stå å tilberede pinnekjøtt og kålrotstappe i finklærne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter meg før middag på julaften og når vi skal ha gjester eller skal i selskap resten av jula. Deilig å gå i "kosedress" når vi er alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter meg til middagsbesøkene. Det vil si til julaften, første juledag, andre juledag og nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter meg litt til grøten på julaften siden hele familien samles da. Finstasen tar jeg på meg etter grøten en gang, alt ettersom når det er ledig på badet. Ellers pynter jeg meg når jeg skal ha eller får besøk, ellers er det pysj og kosdress som gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pynter med før julegrøten i 13-14 tiden. Da er jeg pyntet ferdig til middag kl. 19, men jeg må kanskje bytte i år fordi jeg skal stå for middagen for første gang =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sengekos: Hele tiden, jeg elsker julen, og har kun på meg det beste jeg har. Inkl. Bunad!

Det er så mye besøk og fester med fam og venner at man må være i finstasen fra man går fra badet om morgenen.

Elsker det. Skulle ønske det var mere av dette. :fnise: Man skal ikke overdrive å se ut som et juletre, emn man skal være pyntet slik man ville gjort set sømmer seg alt ettersom hva man foretar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spørs hva man legger i å pynte seg :) I fjor brukte jeg kun kjole fra 22.des - mandagen etter nyttårsaften. Ellers i året bruker jeg kjoler på ettermiddagen og i helgene. Syns en god kjole er bedre en den beste kosebuksen :) Det er jo noen dagen da jeg pynter meg extra, som kvelden lillejulaften(lutefiskaften hos mamma), julaften, 1. juledag(middag hos pappa), 2. juledag og nyttårsaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter meg før vi går i kirken på julaften, beholder penklærne på til ca midt i pakkeutdelingen. Penklær igjen 1. juledag, og kanskje 2. juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal spise middag med hele familien, pynter jeg meg før vi drar en gang.

Spiser vi middag hjemme, så pynter jeg meg etter at vi har spist. Siden vi pakker opp gaver hos besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer veldig an på. Før gikk jeg leeenge i pysjen og så pynta jeg meg litt utpå julaften. Og så pynter jeg meg til middags- og kaffebesøk. Siste åra har jeg jobba noen juledager, og da skifter jeg selvfølgelig etter jobb og dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede startet å pynte meg jeg :)

Barnehagen jeg jobber i var i kirken i går, da gikk jeg i et svart knelangt skjørt og en fin rød topp...

Elsker å gå med kjoler og skjørt og går mye med det hele året.. I jula går jeg stort sett i fin klær hele dagen.. Men hvis vi ikke skal ut er det pysj frem til 12... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Juleaften fra jeg står opp, samme med nyttårsaften. De dagene vi har middagsselskaper skifter jeg når jeg har fått i meg frokost, inntil da er jeg for kald til å ha kjole på. (I år er det så langt bare planlagt selskap 1. juledag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hos foreldrene mine i jula, fordi jeg er student og er med familie og venner i julen!

Jeg pynter meg på julaften før jeg skal i kirken med besteforeldrene mine, rett og slett fordi jeg syns det er veldig koselig å gjøre som en tradisjon julaften.

Ellers pynter jeg meg 1., 2. og 3. juledag, kommer ann på hvor vi skal og om det er selskap disse dagene! :)

Nyttårsaften er jo også en pyntedag og da skal jeg ut til ei venninne og feire med venner! Gleder meg veldig til det! Regner med at det ikke bare er meg som gleder meg til nyttårsfeiring..?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så koselig å pynte seg i jula. :) Og jeg pleier å løpe fra middagsselskap til middagsselskap, så er stort sett i finstasen hele dagene (avbrutt av trening) fra julaften til nyttårsaften.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter meg når vi skal bort og spise, og om vi gjør noe ekstra ut av middagene hjemme (og det gjør vi jo selv om vi bare er to voksne ute på landet, hehe... og nyttårsaften selv om vi evt feirer bare oss to).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...