Gå til innhold

Dating, sjenerthet og fremover ?

Gjest Tomine, 32

Anbefalte innlegg

Gjest Tomine, 32

Jeg har truffet en mann et par ganger nå.

Han fremstår forholdsvis uerfaren med lengre forhold, noe jeg ikke er.

Vi er flinke til å prate begge to, praten går lett.

Ikke pinlige pauser så langt.

Han er på ingen måte en rett-på-sak-type, noe jeg setter stor pris på.

Han har vært alene noen år, omtrent dobbelt så lenge som meg.

Bare korte forhold frem til den tid.

Interessen er der fra begge to, vi tar kontakt omtrent like mye..Lite telefonprat, han er veldig høflig og spør når det passer at han ringer, og sender melding først. Mest sms og msn. Ikke mye, men nok til å holde kontakt.

Jeg passer meg for å virke for ivrig, siden jeg vet jeg har mer erfaring med både dating og forhold enn han, for å unngå å skremme han bort.

Jeg er også ganske sjenert, og han er nok heller ingen initiativtaker til noe mer enn klemme-stadiet.

Nå er det snart jul, han skal ha ferie, det skal ikke jeg.

Sist vi møttes, satt begge og kikket litt bort på hverandre, men ingen turte å ta på den andre.

Jeg snakker ikke om sex her, jeg snakker mer om å komme over den litt nervøse følelsen før man har så mye som holdt hender.

Jeg er jo noe bekymret for at vi ikke kommer noen vei fordi begge er like redd for avslag fra den andre, eller at det hele koker bort i kålen fordi vi ender opp som venner.

På de to datene vi har hatt til nå har vi avtalt at vi vil treffes igjen, men jeg tenker at etterhvert så kommer vi sikkert ikke til å avtale det hver gang, og det er da jeg er redd det koker bort.

Jeg som er redd for å være for ivrig på å treffe han, og han som ikke har så mye erfaring med dating.

Det er jo også altfor tidlig å si om det er noen forelskelse på gang, men vi liker hverandre foreløpig godt, og jeg tror vi har en felles forståelse av vi trives i hverandres selskap.

Noen råd til hvordan vi unngår at det koker bort fordi en av oss eller begge to er for unnvikende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd er å ikke sitte stille da. Gå en tur, da blir det lett å holde han i armen/hånda, stoppe og kline litt og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om han har tenkt å kysse deg snart, eller om han bare vil være kompis.

Jeg har en bedre idé: hun hopper i det og gir ham et kyss selv. Hun er sikkert stor jente som ikke behøver å vente på denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...