Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes det er litt rart at disse modellene som slår igjennom er over 1.80 på strømpelesten. Det er en ting at de er velpropesjonerte, men så høye da. Grensen til byråene er 1,75 og det er ikke så uvanlig, men de beste er ca 1.83!

Claudia Schiffer 1,80

Oluchi Onweagba, 1,85

Elle Macpherson 1,83

Jodie Kidd 1,88

Adriana Sklenaríková , med verdens lengste bein, 1,83

ganske merkelig med så høye kvinner.....

Skrevet (endret)
synes det er litt rart at disse modellene som slår igjennom er over 1.80 på strømpelesten. Det er en ting at de er velpropesjonerte, men så høye da. Grensen til byråene er 1,75 og det er ikke så uvanlig, men de beste er ca 1.83!

Claudia Schiffer 1,80

Oluchi Onweagba, 1,85

Elle Macpherson 1,83

Jodie Kidd 1,88

Adriana Sklenaríková , med verdens lengste bein, 1,83

ganske merkelig med så høye kvinner.....

Hvilket land tenker du på ?

Grensen til Norge stopper ikke på 1.75 vel?

Endret av isse
Skrevet (endret)

jo, den gjør det gitt. Det er internationalt.

Man kan jo trekke frem lave modeller som har overlevd; Kate Moss, 1.68.

Om du vil være semi-modell og bare ta oppdrag for små-ting her innenlands, eller lokalt, kan det gå,

- om du da har feilfri hud og feilfri beinbyggning,

ellers blir du vraket gitt.

Var ikke slik når jeg begynnte i 1992 faktisk.

Alt i Norge var mer avslappet.

Mamma kunne bli med på sett osv, ikke noe snakk om vekt.

Nå er det andre tider... Når jeg ble 17 år tok jeg et valg, og visste jeg ikke var nærmere 1.80 så jeg takket nei til Milano. Gikk på vgs i stedet, og tok oppdrag på hobby-basis... Hadde da allerede 5 års erfaring... Det er mye som skal passe inn.

Endret av Wonders
Gjest Fropessor Snurre
Skrevet
Hehe, ja.. Hvorfor er det egentlig slik at man må være høy for å kunne være modell?

Og for en syk verden vi lever i, her får tynne og da mener jeg TYNNE jenter beskjed om å slanke seg for å kunne bli modell :kjefte:

Jeg synes det gikk for langt da Karl Lagerfeld synes Claudia Schiffer var "ei feit ku".

Står en del info her forresten:

Do you have what it takes to be a model?

• 3 uker senere...
Skrevet

hahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaa

Hun var jo favoritt i gamle dager vettu.

Gjest Gjest_xxx_*
Skrevet
De aller færreste klær blir sydd til modellen. Dersom man bruker en modell med former så kan man risikere at klærne ikke sitter helt riktig. Alt ser bedre ut på en som er formet som en kleshenger.

I de tilfellene der man har mulighet til å tilpasse klærne til modellen skjønner jeg ikke at man ikke bruker flere modeller med kurver. Det aller fleste synes jo at det er penere med en kvinne med former enn en kleshenger. Også skjønner jeg ikke hvorfor modellene på catwalken alltid ser så missfornøyd ut. Jeg vil mye heller ha klær som får folk til å stråle enn som får dem til å se ut som om de ønsker å være alle andre steder enn akkurat der.

Tror det er fordi de tror et smil tar for mye fokus bort fra klærne.

Skrevet (endret)

Det er vel flere grunner. Moteskaperne er som regel homofile, og like dermed høye, spikketynne damer, som igrunnen til forveksling kan ligne på menn...

Klærne syes ikke spesielt til hver modell, men må passe alle. Ergo må alle være 1.73-183(ja da, man kan bli for høy også), og bruke str. 36.

Selv om en langt, spikketynt stankelbein ikke er noe jeg som mann finner tiltrekkende, ser selv jeg at det tar seg godt ut på en catwalk-og det er tross alt det som har betydning når man er modell.

Endret av Hans72
Skrevet
Det er vel flere grunner. Moteskaperne er som regel homofile, og like dermed høye, spikketynne damer, som igrunnen til forveksling kan ligne på menn...

Klærne syes ikke spesielt til hver modell, men må passe alle. Ergo må alle være 1.73-183(ja da, man kan bli for høy også), og bruke str. 36.

Selv om en langt, spikketynt stankelbein ikke er noe jeg som mann finner tiltrekkende, ser selv jeg at det tar seg godt ut på en catwalk-og det er tross alt det som har betydning når man er modell.

Det er mange klær som hadde sett bedre ut på damer med former... Kvinner flest ser ikke ut som modeller, så hvorfor idealiserer man noe som er relativt ukvinnelig? Forresten, hvor mange lesbiske damer er det som lager klær for menn? Man burde forby homofile menn å bli designere... Ikke rart at folk har fått et forvridd syn på kvinnekroppen - takket være homofile menn og heterofile kvinner i motebransjen. Ingen av dem liker jo kvinnekroppen likevel!

Skrevet
Det er mange klær som hadde sett bedre ut på damer med former... Kvinner flest ser ikke ut som modeller, så hvorfor idealiserer man noe som er relativt ukvinnelig? Forresten, hvor mange lesbiske damer er det som lager klær for menn? Man burde forby homofile menn å bli designere... Ikke rart at folk har fått et forvridd syn på kvinnekroppen - takket være homofile menn og heterofile kvinner i motebransjen. Ingen av dem liker jo kvinnekroppen likevel!

Den siste setningen din svarer igrunnen på spørsmålet du stiller helt på begynnelsen av innlegget ditt: Homofile menn liker ikke "vanlige" kvinnekropper, de liker menn, ergo må modellende ligne mest mulig på unggutter...Tragisk, men sånn er det. Jeg er helt enig i at det ville vært vel så pent med vanlige, pene kvinner, og det ville dessuten gitt et langt bedre bilde av hvordan antrekket faktisk ser ut på en.

Skrevet
Den siste setningen din svarer igrunnen på spørsmålet du stiller helt på begynnelsen av innlegget ditt: Homofile menn liker ikke "vanlige" kvinnekropper, de liker menn, ergo må modellende ligne mest mulig på unggutter...Tragisk, men sånn er det. Jeg er helt enig i at det ville vært vel så pent med vanlige, pene kvinner, og det ville dessuten gitt et langt bedre bilde av hvordan antrekket faktisk ser ut på en.

Men jeg synes også at det er tragisk at SÅ mange kvinner tar den bransjen på alvor. Ganske så utrolig... Men det blir ingen endring så lenge kvinnene har de samme idealene som homsene.

Skrevet
Også skjønner jeg ikke hvorfor modellene på catwalken alltid ser så missfornøyd ut.

De får beskjed om å være det fordi designerne vil at folk skal se klærne, ikke modellen. Modellene skal mao. være vandrende kleshengere, ikke mennesker.

Skrevet

Er enig i at det kunne vært litt mer variasjon på modellene. Det er mange klær som faller penest på litt mer former, men stort sett ser klærne best ut på høye og tynne modeller. Likevel synes jeg mange overdriver når de klager sånn på modellene i motebransjen, vi vet jo alle sammen at folk flest (den normale i gata) ikke streber etter dette "ekstremtynne idealet", så ser ikke helt problemet. Hvis man ser ei veldig tynn jente får hun sporenstraks beskjed av alle om å spise et par burgere, desverre, dette viser hva samfunnet stort sett mener.

Jeg for min del foretrekker ikke noen spesiell kroppsform. Synes det kommer HELT an på personen. Noen passer med med litt fett og former, andre passer til å være veldig tynne. Scarlett Johansson ser f.eks sykt bra ut i pupper og lår, mens Keira Knightley er veldig pen som tynn og litt "skjør". Akkurat som at ei som er naturlig blond passer best med det, og ikke kullsort hår. Digger at så mange kan se så BRA ut i sin egen kropp!

Skrevet

Jeg skal på visninger i forbindelse med MoteUka denne uka, og jeg tror ikke de jentene der er så tynne faktisk.

Har sett flere visninger, og bare en eller to er veldig tynne.

De er en grei 38/ 36, ikke 36/ 38 faktisk. Ganske befirende. Bare sånn... lite smil fra meg som står laaaaangt baki lokalet :nigo:

Skrevet
Er enig i at det kunne vært litt mer variasjon på modellene. Det er mange klær som faller penest på litt mer former, men stort sett ser klærne best ut på høye og tynne modeller. Likevel synes jeg mange overdriver når de klager sånn på modellene i motebransjen, vi vet jo alle sammen at folk flest (den normale i gata) ikke streber etter dette "ekstremtynne idealet", så ser ikke helt problemet. Hvis man ser ei veldig tynn jente får hun sporenstraks beskjed av alle om å spise et par burgere, desverre, dette viser hva samfunnet stort sett mener.

Jeg for min del foretrekker ikke noen spesiell kroppsform. Synes det kommer HELT an på personen. Noen passer med med litt fett og former, andre passer til å være veldig tynne. Scarlett Johansson ser f.eks sykt bra ut i pupper og lår, mens Keira Knightley er veldig pen som tynn og litt "skjør". Akkurat som at ei som er naturlig blond passer best med det, og ikke kullsort hår. Digger at så mange kan se så BRA ut i sin egen kropp!

Jeg synes personlig at klær ser best ut på normalvektige og normalhøye folk. Selvsagt vil folk flest (i alle fall jenter) streve etter å være høye og tynne når det er det som blir sett på som mest estetisk og sunt - både av samfunnet og motebransjen.

For øvrig - høye og tynne jenter får da sjelden kritikk for kroppen sin. De blir jo idealisert og beundret!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...