lykketroll:) Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Hehe, ja.. Hvorfor er det egentlig slik at man må være høy for å kunne være modell? Og for en syk verden vi lever i, her får tynne og da mener jeg TYNNE jenter beskjed om å slanke seg for å kunne bli modell Nei dette må det bli en slutt på snart!!!
Gjest yojo Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Hehe, ja.. Hvorfor er det egentlig slik at man må være høy for å kunne være modell? Og for en syk verden vi lever i, her får tynne og da mener jeg TYNNE jenter beskjed om å slanke seg for å kunne bli modell Nei dette må det bli en slutt på snart!!! Tror nok det fortsatt kommer til å være sånn, men er til dels enig med deg Modellene blir sett på som optimale og designe klær til Man kan forresten være modell selvom man har noen kilo ekstra, men blir vel ikke brukt på samme linje som de høye, slanke
lykketroll:) Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2009 Tror nok det fortsatt kommer til å være sånn, men er til dels enig med deg Modellene blir sett på som optimale og designe klær til Man kan forresten være modell selvom man har noen kilo ekstra, men blir vel ikke brukt på samme linje som de høye, slanke Men man ville jo spare tekstiler hvis modeller skulle være lave og tynne
Nuith Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Har hørt mange ganger argumentet med at de "sparer penger på stoff" når de bruker syltynne modeller (siden normale modeller ville krevd større klesplagg). Helt enig i at det ikke høres særlig fornuftig ut at de samtidig krever å bruke høye modeller...
lykketroll:) Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2009 hehe, ja, det er jo sant hehe ja:P Derfor lurer jeg på hvorfor modeller er høye.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Jeg er liten (164) og kan fortelle at høye modeller gir best visninger fordi det blir mer elegant med langt og slankt, enn med kort. Nesten ingen klær ser like bra ut på meg som på en høy, slank kvinne, selv om jeg har en ganske fin figur og er slank. Det plager ikke meg, har ikke behov for å bli modell. Men kunne tenkt meg at det fantes noen moteskapere som rettet seg mot oss mindre damer også, så vi fikk flere snitt som var tilpasset vår høyde, og ikke bare var kortere utgaver av snitt som er sydd for de lengste bena.
lykketroll:) Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2009 Jeg er liten (164) og kan fortelle at høye modeller gir best visninger fordi det blir mer elegant med langt og slankt, enn med kort. Nesten ingen klær ser like bra ut på meg som på en høy, slank kvinne, selv om jeg har en ganske fin figur og er slank. Det plager ikke meg, har ikke behov for å bli modell. Men kunne tenkt meg at det fantes noen moteskapere som rettet seg mot oss mindre damer også, så vi fikk flere snitt som var tilpasset vår høyde, og ikke bare var kortere utgaver av snitt som er sydd for de lengste bena. Ikke nødvendigvis.. Mener jeg da. Og en ting til, det er vel modellbransjen som har laget dette forbilde? At ei jente som er høy og slank er mest elegant.
Kara W Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 De aller færreste klær blir sydd til modellen. Dersom man bruker en modell med former så kan man risikere at klærne ikke sitter helt riktig. Alt ser bedre ut på en som er formet som en kleshenger. I de tilfellene der man har mulighet til å tilpasse klærne til modellen skjønner jeg ikke at man ikke bruker flere modeller med kurver. Det aller fleste synes jo at det er penere med en kvinne med former enn en kleshenger. Også skjønner jeg ikke hvorfor modellene på catwalken alltid ser så missfornøyd ut. Jeg vil mye heller ha klær som får folk til å stråle enn som får dem til å se ut som om de ønsker å være alle andre steder enn akkurat der.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Ikke nødvendigvis.. Mener jeg da. Og en ting til, det er vel modellbransjen som har laget dette forbilde? At ei jente som er høy og slank er mest elegant. Nei, det ligger i oss, tror jeg. Ikke at ikke en liten kvinne kan være like flott som en høy, men la meg ta et eksempel: En svane er er elegant enn en and. Det har med form og lengde å gjøre. EN viss biologisk forklaring finnes også, høyere kvinner og menn får friskere og sunnere barn enn korte personer, i gjennomsnitt. Klesmessig faller klærne finere når det er litt avstand mellom de ulike partiene av kroppen.
lykketroll:) Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. desember 2009 Nei, det ligger i oss, tror jeg. Ikke at ikke en liten kvinne kan være like flott som en høy, men la meg ta et eksempel: En svane er er elegant enn en and. Det har med form og lengde å gjøre. EN viss biologisk forklaring finnes også, høyere kvinner og menn får friskere og sunnere barn enn korte personer, i gjennomsnitt. Klesmessig faller klærne finere når det er litt avstand mellom de ulike partiene av kroppen. Hmmm, det gjør kanskje det. Jeg har egentlig ikke peiling på dette, var bare en tanke som slo meg..
lykketroll:) Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 15. desember 2009 stemmer dette:" høyere kvinner og menn får friskere og sunnere barn enn korte personer" Hva er så det biologiske med det?
Gjest Aminata Skrevet 15. desember 2009 #13 Skrevet 15. desember 2009 Nei, det ligger i oss, tror jeg. Ikke at ikke en liten kvinne kan være like flott som en høy, men la meg ta et eksempel: En svane er er elegant enn en and. Det har med form og lengde å gjøre. EN viss biologisk forklaring finnes også, høyere kvinner og menn får friskere og sunnere barn enn korte personer, i gjennomsnitt. Klesmessig faller klærne finere når det er litt avstand mellom de ulike partiene av kroppen. Kunne tenkt meg en kilde til utsagnet om at høyere mennesker får friskere barn.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #14 Skrevet 16. desember 2009 Motebransjens ideal har INGENTING med helse å gjøre. Det finnes ingen bransje som er mer kynisk og helsefarlig for kvinner enn nettopp modellbransjen. Røyking og slanking/spiseforstyrrelser er dagligdagse ting. Dessverre. Det er interessant at mannlige modeller ser langt mer normale ut enn kvinnelige modeller. Mannlige modeller er kun en litt penere, slankere og sunnere versjon av den vanlige mannen i gata. De fleste mannlige modeller er like høye som menn flest, kanskje bare bitte litte grann høyere. Idealhøyden er ca. 181 cm - 188 cm, altså kun litt høyere enn det de fleste vanlige menn er. Det betyr at menn flest kan identifisere seg med dem. Dessuten så har de en relativt stor variasjon når det gjelder kroppstyper. Alt fra sylslanke til relativt veltrente menn viser seg på catwalken. Dessuten varer karrieren deres lenger en kvinners. Mange mannlige modeller kan jobbe til de er 33/34 år gamle. Situasjonen er helt motsatt når det gjelder kvinner. Hvor mange kvinner kan identifisere seg med damer som er 178 cm høye og som veier 50 kg? Dessuten er de ferdig i bransjen etter ca. fylte 25 - med mindre de har et ekstremt vakkert/kjent ansikt og kan derfor reklamere for kosmetikk o.l. Det morsomme er at de fleste mennesker neppe kan navnet på noen av dagens modeller. Supermodellenes tid er over uansett... Når du ser på reklameplakater så er det jo nettopp anonymiteten som er spennende. Du har ikke peiling på hvem den retusjerte "skjønnheten" er. De er liksom ikke et menneske av kjøtt og blod, men heller et slags "alien". Kvinner flest liker å se på klær, IKKE kvinnekropper. Derfor foretrekker de at modeller er høye og tynne. En formfull dames lår, bryster og rompe ville fort få for MYE oppmerksomhet. Ironisk nok så er det nettopp tynnheten til modellene som mange har begynt å idealisere. Folk har begynt å tro at det er slik den perfekte kvinnekroppen skal se ut - lang, smal og uten rompe, bryster og hofter. Dette blir utrolig nok sett på som sexy. Jeg ville foretrukket at ALLE slags kvinnekropper ble representert i motebransjen. Uansett, det er ikke nok å bare klage på homsene i motebransjen. De heterofile kvinnene som er i motebransjen eller som interesserer seg for mote (ved å kjøpe moteblader, etc.) er like skyldige. Men motebransjen handler om klær, ikke kroppslig skjønnhet. Dessverre så virker det som om mange menn og kvinner ikke skiller på disse to tingene. Når det gjeler helse og kroppstype så har det vært mange motstridende forskningsresultater opp igjennom årene. De siste resultatene har vist at litt lavere og smålubne kvinner (og menn) lever lengre enn tynne og tykke mennesker. Men hva hjelper det når høye folk blir sett på som mer elegante OG får mer respekt i arbeidslivet generelt... Dessuten så er det SÅ mange bransjer som er økonomisk avhengig av at kvinner forblir usikre på sin kropp. Lukrative saker dette....
Gjest yojo Skrevet 16. desember 2009 #15 Skrevet 16. desember 2009 Jeg personlig synes ikke det gjør noe at modeller er høye og tynne.. Er ikke noe som plager meg i hverdagen for å si det sånn Folk er forskjellige, og motebransjen vil ha jentene på den måten. Mange av jentene slanker seg ikke, de er slik
gbnj Skrevet 16. desember 2009 #16 Skrevet 16. desember 2009 Hehe, ja.. Hvorfor er det egentlig slik at man må være høy for å kunne være modell? Og for en syk verden vi lever i, her får tynne og da mener jeg TYNNE jenter beskjed om å slanke seg for å kunne bli modell Nei dette må det bli en slutt på snart!!!Homsene bestemmer, og de vil ha dem på ca 1.77, også skal de være spinkle!
lykketroll:) Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #17 Skrevet 16. desember 2009 Jeg personlig synes ikke det gjør noe at modeller er høye og tynne.. Er ikke noe som plager meg i hverdagen for å si det sånn Folk er forskjellige, og motebransjen vil ha jentene på den måten. Mange av jentene slanker seg ikke, de er slik Det plager ikke meg at modeller er høye og tynne sånn sett. Men det som plager meg er at det er et fåtall av de som slik fra naturens side. jeg vil tørre å påstå at det er ikke mange som er født slik. Dessuten har de en arbeidshverdag ingen skulle fått lov til å oppleve.
gbnj Skrevet 16. desember 2009 #18 Skrevet 16. desember 2009 Det plager ikke meg at modeller er høye og tynne sånn sett. Men det som plager meg er at det er et fåtall av de som slik fra naturens side. jeg vil tørre å påstå at det er ikke mange som er født slik. Dessuten har de en arbeidshverdag ingen skulle fått lov til å oppleve.Høyden har de nok ifra naturen sin side, også spiser de kanskje mindre en de ønsker ifra naturen sin side?
Gjest yojo Skrevet 16. desember 2009 #19 Skrevet 16. desember 2009 Noen er født lange, med høy forbrenning, thats life! Man velger vel om man vil jobbe som modell selv også, her i Norge går det vel ikke an og leve av lønn hvis du bare er modell..?!?
lykketroll:) Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #20 Skrevet 16. desember 2009 Høyden: ja Vekten: nei (ok, kanskje noen veldig få da) Vet ikke noe om lønnen i Norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå