Gå til innhold

moderatorer

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg startet et innlegg under Aktuelt hvor jeg spurte om det virkelig fortsatt er noen igjen som stemmer Frp og om de er stolte av partiet sitt. Så la jeg ved en link til en artikken som sa noe om Schancke' noe utagerende adferd.

Hva var feil med spørsmålet ettersom det ble slettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sett innlegget ditt, Zirine - men når sånne ting skjer og diskuteres, så er det en balansegang mellom å diskutere sak og person. Nå svarer jeg generelt. Det kan hende at ditt innlegg - eller svar på det - har blitt litt for vinklet mot en persondiskusjon. Uten at jeg som nevnt - vet det for jeg har ikke sett tråden.

Jeg kan forsikre deg om at våre eventuell partisympatier ikke har hatt noe med saken å gjøre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor slettes ikke da de svarene som går på person?

Hvorfor straffes hovedinnleggshaver med det ANDRE sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett innlegget ditt, Zirine - men når sånne ting skjer og diskuteres, så er det en balansegang mellom å diskutere sak og person. Nå svarer jeg generelt. Det kan hende at ditt innlegg - eller svar på det - har blitt litt for vinklet mot en persondiskusjon. Uten at jeg som nevnt - vet det for jeg har ikke sett tråden.

Jeg kan forsikre deg om at våre eventuell partisympatier ikke har hatt noe med saken å gjøre :wink:

Det var ikke noe feil med mitt hovedinnlegg, slik jeg kunne bedømme det. Og når det kommer til de andre sine svar - vel, man kan rett og slett ikke diskutere denne saken uten å diskutere personen Schancke - fordi det er en og samme sak i dette tilfelle.

Nå må dere tenke først, bruke slettetasten etterpå :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den tråden inneholdt så mye grove karakteristikker av en navngitt person at det ble lettere å slette hele tråden enn å rydde. Særlig fordi forumet i disse dager går tregere enn vanlig.

Om Frp ikke kan diskuteres uten å rakke ned på person, og gi karakteristikker som ikke har noe med politikken å gjøre bør dere heller la være å diskutere Frp.

Det går fint med diskusjoner rundt enkeltpersoner, om denne har en offentlig (yrkes) rolle, men da kun i relevans til denne rollen. Man diskuterer sak, og ikke person! Det er ikke tillat å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent.

Denne har dere sett før, ikke sant? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste ikke den tråden, men det må da være lov til å gi uttrykk for at man ikke liker en person?

I følge beskrivelsen i reglene, har man jo ikke lov til å si at den og den gjør en dårlig jobb innenfor politikken og burde vært byttet ut med noen som skjønner hva de driver med, engang.

Når en politiker driter seg ut offentlig, må det vel være lov å diskutere denne politikerens oppførsel og si at det er ultraharry, idiotisk, tåpelig osv å foreta en slik handling.

Herregud, tror dere at KG kommer til å bli saksøkt over sånt, eller? Se og hør skriver jo grovere enn hva det er lov å uttale seg om her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo tull da. Det var ikke noe han gjorde som privatperson. Det var noe han gjorde som en offentlig person, og da burde det ikke være noe problem å diskutere det. IOM at tabloid, nyheter osv får diskutere og spekulere i saken, ser jeg ikke det store problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se og hør skriver jo grovere enn hva det er lov å uttale seg om her

Dette er ikke Se og Hør.

Å kalle personer for idioter er ikke lov her selv om det er lov på Se og Hør.

I følge beskrivelsen i reglene, har man jo ikke lov til å si at den og den gjør en dårlig jobb innenfor politikken og burde vært byttet ut med noen som skjønner hva de driver med, engang

Les regelen en gang til.

Det går fint med diskusjoner rundt enkeltpersoner, om denne har en offentlig (yrkes) rolle, men da kun i relevans til denne rollen. Man diskuterer sak, og ikke person!

Om han slår til en annen debattant er dette relevant å diskutere, men ikke komme med utsagn som krenker person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tråden inneholdt så mye grove karakteristikker av en navngitt person at det ble lettere å slette hele tråden enn å rydde. Særlig fordi forumet i disse dager går tregere enn vanlig.

Om Frp ikke kan diskuteres uten å rakke ned på person, og gi karakteristikker som ikke har noe med politikken å gjøre bør dere heller la være å diskutere Frp.

Denne har dere sett før, ikke sant? :wink:

Saken ER at Schancke slo til en fyr etter en debatt - altså SAKEN her ER Schancke som enkeltperson. Hvorfor kan ikke vi på KG diskutere dette når det diskuteres i andre media - på tv og i aviser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan diskutere saken.

Startinnlegget på tråden var helt ok, men nesten hele resten av tråden var ikke ok.

Det er greit å si at handlingen var tåpelig, det er ikke greit å si at en person er tåpelig, og dette var bare en liten del av alle karateristikkene som ble gitt personen - ikke handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er altså ikke greit å si at en person er feig og tåpelig - og begrunne hvorfor ved å ta utgangspunkt i noen handlinger?

Jeg må bare forsikre meg om at jeg leser riktig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så altså, når en person slår ned en annen, er denne personen helt ok, men det er ikke ok at han slår?

Hallo, alle vet jo at den som slår, er en idiot. Til og med personen som slår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...