Gå til innhold

Faller alltid for feil menn..

Gjest Gjest_magma_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_magma_*
Jeg er nettopp fylt 21, og er framdeles på leiting;)

I antall år- Blir jeg vel dømt som uerfaren, og du sitter kanskje igjen med et inntrykk om at jeg har skrøte på meg en del ting så langt i denne tråden. men samtidig virker jeg vel såpass reflektert innenfor dette temaet at du ble overasket?

Hvor gammel er du da? :fnise:

----

Men over til saken din igjen..

Han ER på bekreftelse etter noe, for min del gjaldt det å bygge mest mulig selvtillit. Du skriver at du fikk god kontakt med kompissene hans, og at han trakk seg unna, dette er et "klart" tegn om dårlig selvtillit,- hadde denne vært god, hadde han kommet på banen og tatt all oppmerksomheten din. Det er mye lettere å virke selvsikker på tomannshånd, enn når man blir "presset" til å prestere for å ikke miste noe man hadde håpet på. Inntrykket mitt utifra hvordan du beskriver deg selv og oppførselen hans er at han egentlig er litt usikker på seg selv, ettersom han trakk seg unna. Han "tørr" heller ikke å vise for kompissene sine at du er hans. Grunnen til dette er sånnsett en slags selvforsvarsmekanisme hvor han skyver deg unna (kalte deg en venninne) når det enda ikke hadde skjedd noe, og han derfor var usikker på hvor han hadde deg. Sånn sett taper han ikke så mye selvrespekt når kompissene hans er interessert- og du responderer på interessen deres, fordi du bare var en venninne.. At han i dag backer unna- og ikke tar så mye kontakt skyldes nok helt sikkert at han framdeles er usikker på hvor han har deg, og han tørr ikke å vise følelser for deg i fare for å bli ytterligere oversett- og skuffelsen blir jo selvsagt større når han har blottlagt følelsene sine.

Grunnen til at han ikke er noen du bør få følelser for, er fordi kompissene sitter igjen med et inntrykk som deg- at det er mange jenter som kommer og går.. Dersom "alle" de andre jentene er i tilsvarende bås som deg, som følge av at han ikke tørr å vise seg- så er vel ikke det noe galt i det? Hadde det skjedd noe med halvparten av disse, så kan jeg nesten garantere deg at han hadde turt, og ikke minst klart- å spillt ut kompissene sine i kampen om oppmerksomheten din. Dette er tydelig en situasjon han er usikker på.

Meldingene du får, er tvilsomt bootycall- men fordi det naturligvis er den tiden av døgnet/uken savnet hans etter noen seriøse er størst.

At han sender meldinger til deg framdeles styrker opp om teorien min om at du har utmerket deg i forhold til de andre, og at han framdeles håper på noe seriøst. Var det noe useriøst han var ute etter, ville vel han lagt ballen død og gått videre?

De som har hatt seg med alt og alle- og er evig single, er framdeles på jakt etter bekreftelse. De fleste med "vettet i behold" slutter med slikt etterhvert når de får følelsen om at de har oppnådd hva de vil oppnå. Jeg tenker også at sannsynligheten for utroskap (hun ikke er ferdig med dette) er overhengende.. Jeg oppfatter deg som å nærme deg slutten på 20årene, og slikt bør vel de fleste være ferdig med da..

Jeg sitter også igjen med et inntrykk om at det er du velger de vekk, og at alle guttene vil treffe deg videre.. På et plan, ønsker nok de sex med deg, men slik jeg oppfatter deg, blir det maks en klem på de fleste, fordi du ikke blir forelsket så lett.. Slik jeg pleier å gjøre, er å tidlig finne ut om vedkommende tilfreddstiller kravene mine til ulike holdninger. Disse må helst passe godt overens med dine.(hvis likheter tiltrekker) Jeg liker godt at det er damene som styrer samtalen- og bryr meg forholdsvis lite om de hopper, og ikke et tema leder til et annet. Det viser egentlig bare at de vet hva de vil ha. Jeg gjør det jo selv også..Slik kan du vel forholdsvis fort luke ut de som er uinteressante? Du skriver at du ikke blir så lett forelsket.. Hva om du styrer tankene dine litt? Hvis du treffer en som matcher de personlige kvalitetene dine som skrevet over- er hyggelig og grei,- slik at du egentlig ikke klarer å sette "fingen" på hvorfor du ikke er tiltrukket av ham.. Hva om du tar et par dater til? Gjerne med en oppfordring om at han skal overaske deg med programmet? Det er noe jeg gjør innimellom, og der er det mange som faller igjennom med tanke på kreativitet.. Uansett- ta en date til. Grunnen til at jeg foreslår dette er:

Du virker som en dame som vet egentlig hva du vil ha, men finner det ikke. Mange av de du treffer, har selvtillit nok, men er upassende/feile motiv. Ettersom du har truffet han "konsertmannen" 2ganger, må dere ha hatt noe overens? Mange, inkludert meg selv hvis jeg forestiller meg at vedkommende er "drømmedamen" klarer ikke å gjøre som jeg egentlig vil,- og trenger litt tid, flere muligheter får jeg blir husvarm og tør å være meg selv og gjøre som jeg vil. Forhåpentligvis blir du forelsket i en du trodde var uinteressant?

Jeg hadde ALDRI gjettet på at du er 21 år... :) Du er tydeligvis en reflektert person, og imponerer stort i din analyse..

Det hadde vært morsomt om du hadde hatt rett, fordi jeg liker faktisk "konsertmannen" ganske godt ut i fra hva jeg har sett og hørt..

Det er i så fall en uvant situasjon å skulle være den som må jakte på han..- Ikke minst.. Og stole nok på at han er usikker, liker meg, og være trygg på at det er slik det er...

Jeg har jo en tendens til å tenke at lite respons er et tegn på mangel av interesse.. Og at han i såfall må beskytte seg selv noe grasalt. Jeg mener..; fjerner tag fra bilder, og tør ikke fortelle kompisene.. Dette er ikke en oppførsel jeg har vært borti tidligere. Jeg husker tanken slo meg, den gangen han fortalte at han hadde vært i et forhold siden han var 19 (ja, vi er begge i slutten av 20 årene), at han må være rimlig grønn i dategamet..?

Det du skriver gir mye mening, samtidig som jeg er litt redd for å tro på det..

Kjenner meg veldig godt igjen når du beskriver hvordan man lett kan te seg, dersom man møter den man anser som en "drømmemann/ kvinne". Jeg er vanligvis en selvsikker person, men er det noe som kan sette meg ut, så er det nettopp det..

Kanskje derfor jeg får så mange tilbud fra de jeg ikke anser som potensielle også? For da slapper jeg helt av, og er meg selv.

Det skal ikke være lett i dette gamet.. ;)

Jeg har forsøkt å styre tankene mine ved flere av gutta jeg har truffet..- men jeg kjenner meg selv såpass godt nå, og det ender bare med at det blir ubehagelig når jeg må fortelle at jeg ikke vil noe mer..

Det er et tveegget sverd og få mye oppmerksomhet. Hater å såre mennesker, og det gjelder da også å avvise de hyggelige gutta..

Jeg setter STOR pris på tilbakemeldingene dine..!! :ler:

Du må selvfølgelig gjerne benytte deg av min kvinnelige kompetanse også, dersom det er noe du lurer på ift oss kvinner.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tilfeldig forbipasserende
Jeg hadde ALDRI gjettet på at du er 21 år... :) Du er tydeligvis en reflektert person, og imponerer stort i din analyse..

Det hadde vært morsomt om du hadde hatt rett, fordi jeg liker faktisk "konsertmannen" ganske godt ut i fra hva jeg har sett og hørt..

Det er i så fall en uvant situasjon å skulle være den som må jakte på han..- Ikke minst.. Og stole nok på at han er usikker, liker meg, og være trygg på at det er slik det er...

Jeg har jo en tendens til å tenke at lite respons er et tegn på mangel av interesse.. Og at han i såfall må beskytte seg selv noe grasalt. Jeg mener..; fjerner tag fra bilder, og tør ikke fortelle kompisene.. Dette er ikke en oppførsel jeg har vært borti tidligere. Jeg husker tanken slo meg, den gangen han fortalte at han hadde vært i et forhold siden han var 19 (ja, vi er begge i slutten av 20 årene), at han må være rimlig grønn i dategamet..?

Det du skriver gir mye mening, samtidig som jeg er litt redd for å tro på det..

Kjenner meg veldig godt igjen når du beskriver hvordan man lett kan te seg, dersom man møter den man anser som en "drømmemann/ kvinne". Jeg er vanligvis en selvsikker person, men er det noe som kan sette meg ut, så er det nettopp det..

Kanskje derfor jeg får så mange tilbud fra de jeg ikke anser som potensielle også? For da slapper jeg helt av, og er meg selv.

Det skal ikke være lett i dette gamet.. ;)

Jeg har forsøkt å styre tankene mine ved flere av gutta jeg har truffet..- men jeg kjenner meg selv såpass godt nå, og det ender bare med at det blir ubehagelig når jeg må fortelle at jeg ikke vil noe mer..

Det er et tveegget sverd og få mye oppmerksomhet. Hater å såre mennesker, og det gjelder da også å avvise de hyggelige gutta..

Jeg setter STOR pris på tilbakemeldingene dine..!! :ler:

Du må selvfølgelig gjerne benytte deg av min kvinnelige kompetanse også, dersom det er noe du lurer på ift oss kvinner.. :fnise:

Ja, jeg forstår også bakdelen med å få så mye oppmerksomhet. Gutter kan jo være ganske pågående.. Syns blant annet det er ganske vittig med bestevenninnen min som er ganske pen. Går jeg fra henne på dansegulvet når vi er ute, tar det maks 10sek før noen prøver seg, og då må det tydelige hint til for å signalisere at jeg er med henne hvis de skal trekke seg tilbake..

Du virker jo som en real jente da, siden du gir beskjed til de du har vært på date med at det ikke funker for deg lengre.. Det står det respekt av! Og er noe de færreste gjør. De fleste andre jeg har vært borti, lar bare være å ta initiativ/svare på meldinger osv, så motparten tar hintet etterhvert. Dette forutsetter og selvfølgelig at det ikke har vært snakk om noe seriøse greier, mer enn 2-3dater..

Det er fordeler og ulemper med alt. For min del- så er dette med alder/modenhet et STORT problem for meg i dating sammenheng.

Problemet er, at jeg ikke treffer noen på min egen alder som har samme match. De jeg treffer, og som tenker meg at kan utfordre meg mentalt, og utvikle meg og tankene mine med, er ofte mer enn 3år eldre enn meg.. For eksempel deg, svigerinnene mine- søsteren min for den del, som alle er 26-32år gamle. Men disse er jo familie..

De fleste andre jenter som har disse egenskapene (og som er totalt nødvendig for at jeg skal bli langvarig interessert)avviser meg som regel pga aldersforsjellen,- før de har blitt ordentlig kjent med meg. Den ene som har sluppet meg til, er nettopp bestevenninnen min, som jeg deler mer eller mindre alt med. Hun var i begynnelsen drømmedamen, men som følge av at hun nettopp hadde kommet ut av et langvarig forhold når vi begynte å bli kjent, og det med en som hadde vært ganske kontrollerende- ville hun være singel en stund.- Noe jeg respekterte, og vi har det egentlig ganske fint sånn, men jeg klarer ikke å legge fra meg tanken om "hva hvis det hadde blitt oss". Så kort oppsummert- de jentene jeg er på alder med, deler ikke de samme tankene- og de eldre som gjør nettopp dette- mener at jeg er for ung, så at jeg ikke har hatt noe seriøst siden jeg var 18, gjør at jeg nesten forventer å være det i noen år til.. Skal ikke være lett å være kravstor!

--

Tilbake til deg igjen, jeg forstår at du har problemer med å "tro" på teorien min om konsertmannen, selvom det gir mening. Du kunne jo forsøkt å ta gjerne litt mer enn du pleier, initiativ til ham- for å gjøre det litt mer tydelig for ham at du framdeles er interessert.. Dersom han virkelig ikke er noe å prøve på, som kompissen forklarte- så "fortjener" han jo nesten å bli såret litt.. Hvis ikke- går jo du glipp av en litt usikker mann som du er interessert i? Men jeg ville for all del vært tydelig med hva du vil.. En samtale om "hvor dere står" ville jo vært det mest ideelle teoretisk sett,- hvis du føler at du har grunnlag nok, og det passer seg for noe slikt..-Samt at du har noen gode svar selv.. Usikker på om det er å være litt vel frampå, men han har jo tydeligvis problemer med å oppføre seg slik at du forstår han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han selv har vært i et fast forhold siden han var 19, viser jo egentlig at han ønsker å ha noe stabilt. (Han som oppsøkte din seriøse profil på nettet?) Og at han har små problem med nettopp dette å binde seg. De fleste jeg kjenner som nettopp har kommet ut av et langvarig forhold, liker å farte litt fra seg først, for å få denne tidligere omtalte bekreftelsen om at noen/mange framdeles er interessert. At han bruker mye tid på nettdating-sider, forteller egentlig meg at han har lite å fylle tiden sin med. (De kveldene han er på nettdating profiler, er han jo ikke på date?) Så jeg har problemer med å tro at han er slik du fikk inntrykk av at han er..

Selvom det er uvant for deg å måtte jakte på han, "hva så" om det må til? Det vil du aldri finne ut før du har prøvd..

Selvom du er sikker på deg selv, og er selvsikker- betyr ikke det at han er det. Spesielt ikke når han har vært opptatt siden han var 19.. Det å være en attraktiv dame og singel- er MYYYE lettere enn å være en attraktiv gutt og singel.. Dette bør vel du kjenner godt igjen, i forhold til hvor mange som sjekker deg opp kontra hvor mange du sjekker opp?

At han fjerner tag's på bilder osv, er nok litt mer spesielt- men han er tydeligvis innstillt på at dere ikke har noe, og så mye som jeg ser på bilder av de jeg er interessert i, blir jeg fort skeptisk til dem hvis jeg ser de i armkroken på annen hver gutt.. Selv har jeg fjernet mange tag's for å få bildesamlingen av meg til å framstå slik jeg er. Men jeg forstår godt at du syns det er rart..

Joda- jeg syns det er kjempe gøy med situasjonsanalyse. Spesielt hvor mye rart gutter lyger på seg på vors for å imponere damene.. Noen vors er selvsagt mer innholdsrike enn andre på den fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_magma_*
At han selv har vært i et fast forhold siden han var 19, viser jo egentlig at han ønsker å ha noe stabilt. (Han som oppsøkte din seriøse profil på nettet?) Og at han har små problem med nettopp dette å binde seg. De fleste jeg kjenner som nettopp har kommet ut av et langvarig forhold, liker å farte litt fra seg først, for å få denne tidligere omtalte bekreftelsen om at noen/mange framdeles er interessert. At han bruker mye tid på nettdating-sider, forteller egentlig meg at han har lite å fylle tiden sin med. (De kveldene han er på nettdating profiler, er han jo ikke på date?) Så jeg har problemer med å tro at han er slik du fikk inntrykk av at han er..

Selvom det er uvant for deg å måtte jakte på han, "hva så" om det må til? Det vil du aldri finne ut før du har prøvd..

Selvom du er sikker på deg selv, og er selvsikker- betyr ikke det at han er det. Spesielt ikke når han har vært opptatt siden han var 19.. Det å være en attraktiv dame og singel- er MYYYE lettere enn å være en attraktiv gutt og singel.. Dette bør vel du kjenner godt igjen, i forhold til hvor mange som sjekker deg opp kontra hvor mange du sjekker opp?

At han fjerner tag's på bilder osv, er nok litt mer spesielt- men han er tydeligvis innstillt på at dere ikke har noe, og så mye som jeg ser på bilder av de jeg er interessert i, blir jeg fort skeptisk til dem hvis jeg ser de i armkroken på annen hver gutt.. Selv har jeg fjernet mange tag's for å få bildesamlingen av meg til å framstå slik jeg er. Men jeg forstår godt at du syns det er rart..

Joda- jeg syns det er kjempe gøy med situasjonsanalyse. Spesielt hvor mye rart gutter lyger på seg på vors for å imponere damene.. Noen vors er selvsagt mer innholdsrike enn andre på den fronten.

:) Det er nesten så jeg kunne tenkt meg å få mailadressen din, slik at vi kunne hatt flere slike samtaler !! Utrolig givende for mitt vedkommende..

Og ut i fra slik jeg oppfatter deg, så kan jeg godt forstå problematikken vedrørende å finne seg en partner man opplever å være på lik linje med..

Det er klart det finnes modne jenter på 20 år, men det finnes ulike måter å være moden på..

Det må være vanskelig for deg å være venninne med drømmedama? Er det ikke lett å bli gående å håpe på noe mer da?

Det er synd at damene dømmer deg pga alderen.. Har du fått sjansen til å vise hvem du er, før du allerede er avskrevet da? Du får komme med en spansk en om at du er eldre da vettu, for så å fortelle dem sannheten etter at de har fallt for deg... ;) hehe..

Må understreke at jeg ikke ser på det som noe nederlag å være den som jakter.., langt derifra. Det er vel mer det at det er såpass uvant, at jeg har vanskelig for å tro på det..

Jeg har vanskelig for å tro at en såpass kjekk fyr, har problemer med selvtilliten.. :P

Det var han som kontaktet meg på nettet, men jeg som spurte han om den første daten..

Date nummer to ble til etter at vi snakket om konserter på msn, hvor han nevnte en han skulle på med kompisene.. Sa jeg kunne tenke meg å se de, og at jeg skulle sjekke opp med noen venner.. Han skrev da at jeg kunne være med dem.

Jeg tenker selvfølgelig ikke at jeg er totalt uinterressant for ham når han gjør det.. Men, jeg blir i større grad usikker på motivene når de er så diffuse. Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i flere buddies nå ;)

Tror nok en samtale ville vært på sin plass.. Burde muligens ikke være så voldsomt frempå, men kanskje si noe om at jeg kunne tenke meg å treffe han igjen. Og at det faktisk ble noe ubehagelig med de kompisene under konserten, fordi det i utgangspunktet var han jeg ville treffe..

Kjenner litt på frykten for å ta opp dette som tema, da han kanskje har avskrevet meg helt etter den kvelden..

Jeg er kanskje ikke glad i å avvise andre, men heller ikke å bli avvist.. Og dette er virkelig en uvvant situasjon som nevnt tidligere.. Dersom man får lite respons igjen på en slik henvendelse, så tror jeg det er lett å bli usikker underveis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det er nesten så jeg kunne tenkt meg å få mailadressen din, slik at vi kunne hatt flere slike samtaler !! Utrolig givende for mitt vedkommende..

Og ut i fra slik jeg oppfatter deg, så kan jeg godt forstå problematikken vedrørende å finne seg en partner man opplever å være på lik linje med..

Det er klart det finnes modne jenter på 20 år, men det finnes ulike måter å være moden på..

Det må være vanskelig for deg å være venninne med drømmedama? Er det ikke lett å bli gående å håpe på noe mer da?

Det er synd at damene dømmer deg pga alderen.. Har du fått sjansen til å vise hvem du er, før du allerede er avskrevet da? Du får komme med en spansk en om at du er eldre da vettu, for så å fortelle dem sannheten etter at de har fallt for deg... ;) hehe..

Må understreke at jeg ikke ser på det som noe nederlag å være den som jakter.., langt derifra. Det er vel mer det at det er såpass uvant, at jeg har vanskelig for å tro på det..

Jeg har vanskelig for å tro at en såpass kjekk fyr, har problemer med selvtilliten.. :P

Det var han som kontaktet meg på nettet, men jeg som spurte han om den første daten..

Date nummer to ble til etter at vi snakket om konserter på msn, hvor han nevnte en han skulle på med kompisene.. Sa jeg kunne tenke meg å se de, og at jeg skulle sjekke opp med noen venner.. Han skrev da at jeg kunne være med dem.

Jeg tenker selvfølgelig ikke at jeg er totalt uinterressant for ham når han gjør det.. Men, jeg blir i større grad usikker på motivene når de er så diffuse. Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i flere buddies nå ;)

Tror nok en samtale ville vært på sin plass.. Burde muligens ikke være så voldsomt frempå, men kanskje si noe om at jeg kunne tenke meg å treffe han igjen. Og at det faktisk ble noe ubehagelig med de kompisene under konserten, fordi det i utgangspunktet var han jeg ville treffe..

Kjenner litt på frykten for å ta opp dette som tema, da han kanskje har avskrevet meg helt etter den kvelden..

Jeg er kanskje ikke glad i å avvise andre, men heller ikke å bli avvist.. Og dette er virkelig en uvvant situasjon som nevnt tidligere.. Dersom man får lite respons igjen på en slik henvendelse, så tror jeg det er lett å bli usikker underveis..

Du må gjerne legge meg til msn.. smilussmil ((@)) hotmail...

Ser for meg at vi har forholdis mye å snakke om, og ikke minst at jeg har noe å lære av en "erfaren kvinne" :skravle:

At vedkommende er kjekk, er ingen garanti for selvtillit eller andre momenter du setter pris på hos menn,- Kanskje på lik linje med at "stygge" menn ofte har (for) god selvtillit?

Ellers tror jeg et slikt handlingsmønster du drøfter i siste posten din, virker som er god løsning for å bli kvitt eventuelle tvil- både som du har om han, og han om deg. Det kan umulig være helt ok for han og.. Selvom jeg har forholdsvis god selvtillit, så tar jeg langt i fra lett på skuffelsene til forventningene jeg hadde, hvis jeg ikke forstår handlingene til motparten, spesielt hvis vi kjenner hverandre,- hvertfall litt..

Dette med å være bestekompis med henne, er egentlig mye mer ok enn hva jeg trodde. Å ha muligheten til å "se bak kulissene" hennes- er utrolig lærerikt.- Selvom jeg i mange tilfeller ser lenge før henne hvor noen av forholdene hennes kommer til å ende, men som du skrev tidligere- er det lettere å se slikt utenifra.

Hva som angår sjalusi osv, noe som jeg virklig trodde jeg kom til å ha problemer med i begynnelsen, så er det helt greit. Vi har utarbeidet noen felles regler som vi forholder oss til.

Snakkes på msn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...