Gå til innhold

Eksperimentell juledessert

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Multekrem er tradisjon her. Ungene liker ikke multe, så de spiser kun krem :ler:

Riskrem er godt, og kan til nød spises. Men jeg syns det blir veldig mektig etter en julemiddag. Nesten som å spise grøt etter maten lissom.

Jeg har laget hjemmelaget karamellpudding et par ganger, og det liker alle her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lotta_*
Multekrem er tradisjon her. Ungene liker ikke multe, så de spiser kun krem :ler:

Riskrem er godt, og kan til nød spises. Men jeg syns det blir veldig mektig etter en julemiddag. Nesten som å spise grøt etter maten lissom.

Jeg har laget hjemmelaget karamellpudding et par ganger, og det liker alle her :)

Hos oss er det kun riskrem som duger julaften, har prøvd en gang med Dronning Maud-dessert og det var ikke pop.

Kunsten med riskrem er å få den servert iskald med frisk rød saus, helst hjemmelaget av frosne bær. Riskrem servert i lekre stettglass med frisk rød saus er verdens beste dessert. Forfriskende og slett ikke kvalmt og mettig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det blir veldig mektig med riskrem etter middagen, selv om det er det som er vanlig der jeg kommer fra. Jeg er vant til fruktsalat.

Et år lagde jeg pannacotta med appelsinsalat til og det var nydelig. Jeg har også spist pannacotta med multesorbet og multer på restaurant, og det var helt fantastisk godt.

Tror nok pannacotta med friskt tilbehør blir min juletradisjon når jeg begynner å ha julefeiringen selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med iskake som dessert på julaften, men er uansett så stappmett på pinnekjøtt at jeg blåser i om det serveres noe annet. Jeg liker hverken riskrem, multer eller panna cotta... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...