Gå til innhold

Farskapstest viste at jeg ikke er faren

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tommy_*
Skrevet (endret)

Hei.

Jeg har vært sammen med en jente i nesten 5 år.

Vi fikk en sønn ifjor også skjærte det seg nå nylig.

Jeg tok da en farskapstest (pappatest.no)

Denne viste at jeg ikke var faren.

Men jeg klarer ikke helt å tru på denne testen

Ettersom det var 6 av 16 som var riktige

men de hadde jo dobbel sjekket resultatet.

Jeg kontaktet moren te sønn "vårs" og hun sier det er helt umulig,

Men en annen sier at de har hatt sex.

Men nå har jeg sørget i 2 måneder å kuttet ALL kontakt med både barnemor og sønn vårs.

Dette gjør jo så vondt, men ettersom vi hadde vært ilag i nesten 5 år

så har hun funnet seg en ny "kjæreste" bare etter 1.5 måned.

Så jeg bare lurer på hva jeg skal gjøre?

Rettigheter?

Tips?

Noen som har vært i samme situasjon?

BRGDS Tommyb0y

Endret av MissStiles
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tok du farskapstest i det hele, og det etter to år? Hadde du mistanke om du ikke var faren?

Skrevet

Har du betalt noe barnebidrag, eller noe styr, har du krav på å få det refundert... Dessverre har du ikke noe krav til barnet, eller noe der..

Trist å høre.

Skrevet

Da ville jeg først og fremst tatt en skikkelig dna-test, ikke noe tull man kjøper på nettet.

Gjest Gjest_Tommy_*
Skrevet
Da ville jeg først og fremst tatt en skikkelig dna-test, ikke noe tull man kjøper på nettet.

Noe tull? de er jo ifølge dem selv 99% sikker.

Så hvorfor er det noe tull?

Skrevet

Var moren også med på denne testen? Altså sjekket de hennes dna og?

For dersom du testet kun deg og barnet, og 6 av 16 utvalgte markører var like, betyr vel det fort at du ER faren.

Uansett så ikke den siden profesjonell nok ut til at jeg hadde kuttet kontakt med det som kanskje er barnet mitt på grunnlag av hva dette firmaet sier...

Gjest Gjest_Tommy_*
Skrevet
Har du betalt noe barnebidrag, eller noe styr, har du krav på å få det refundert... Dessverre har du ikke noe krav til barnet, eller noe der..

Trist å høre.

Hei.

Nei har ikke betalt noe bidrag ettersom jeg ikke har fått noe krav eller noe. Ja situasjonen er helt håpløs:(

Skrevet

SERIØST, du stolte på en pappatest du tok på internett...!!!??? :P

• Liker 1
Skrevet
Noe tull? de er jo ifølge dem selv 99% sikker.

Så hvorfor er det noe tull?

Klart de sier den er 99% sikker, ellers ville de jo ikke fått solgt den.

Hvorfor ikke ta en skikkelig dna-test hos legen og faktisk få det avklart en gang for alle?

• Liker 2
Gjest Gjest_Tommy_*
Skrevet
Hvorfor tok du farskapstest i det hele, og det etter to år? Hadde du mistanke om du ikke var faren?

Hei.

Ja har bestandig hatt en liten tvil.

FOlk prater og rykter går, å nå angrer jeg på at jeg ikke hørte etter.

Gjest Gjest_Tommy_*
Skrevet
Var moren også med på denne testen? Altså sjekket de hennes dna og?

For dersom du testet kun deg og barnet, og 6 av 16 utvalgte markører var like, betyr vel det fort at du ER faren.

Uansett så ikke den siden profesjonell nok ut til at jeg hadde kuttet kontakt med det som kanskje er barnet mitt på grunnlag av hva dette firmaet sier...

Hei.

Nei moren var ikke med på testen. Men som det står på siden "Er ikke mor med så er resultatet uansett 99%9 er mor med er det 99%999 sikkert.

Nei men jeg har følelser for både mor og barn.

Men at hun kan finne seg en ny så fort er for meg helt utilgivelig.

Men hun vil ikke være med på å ta en ny test heller så da begynner jeg virkelig å lure?

Skrevet (endret)

det er en grunn til at retten kun legger til grunn medisinsk korrekte tester, og dette er ikke en av de.

hva om barnet faktisk er ditt og du så lager er evig rabalder uten like?

du har to valg: kreve farskapstest gjort gratis(lang ventetid), eller betale selv(tror det koste opp mot 8-10 000 kr. er en stund siden jeg har hørt om noen som har betalt selv.)

farskapstest på nett........ :nei:

Endret av MissStiles
Skrevet

Jeg ville gått til legen og fått bekreftet dette først.

Stemmer det at du ikke er faren, så vil jeg bare kondolere:

Du har kastet bort 5 år av livet ditt på en løs hore.

Gjest Purple Haze
Skrevet

En jeg kjenner, tok dna-test av seg og sønnen, fordi han var i tvil om han var faren. Tok kontakt med et firma i Canada, og hadde dialog over telefon med en meget hyggelig og profesjonell mann. Resultatet viste at han faktisk var faren, og det var jo en lettelse å få klart svar.

Jeg tror at her i Norge må begge foreldre samtykke i å dna-teste far og barn. Hvis mor nekter å la barnet testes, kommer man ingen vei. Mulig disse reglene er endret de senere år.

Ta en skikkelig dna-test, og få et seriøst svar.

Skrevet
Jeg tror at her i Norge må begge foreldre samtykke i å dna-teste far og barn. Hvis mor nekter å la barnet testes, kommer man ingen vei. Mulig disse reglene er endret de senere år.

Ta en skikkelig dna-test, og få et seriøst svar.

De har, såvidt meg bekjent, blitt endret de senere år. Mor kan ikke lenger nekte å la far få DNA-test. Men, dersom hun setter seg på bakbeina, må det vel innom domsstolene først, mener jeg. 100% sikker er jeg ikke, men jeg vet med sikkerhet at det er blitt LANGT enklere for menn å få farskapet fastslått.

Skrevet

Jeg ville også funnet meg en ny en uten å tenke på nåværende sambos følelser hvis han gikk ifra meg og brøt kontakten med vårt barn pga en pappatest han hadde kjøpt fra tidenes mest useriøse nettside.

Hvis du er i tvil så tar du en dna-test, og viser det seg at du faktisk er faren så sier jeg bare gratulerer med å ha kastet 2000 kr ut vinduet og videre ødelagt det som kunne blitt et herlig familieliv for deg og ditt barn.

Herregud, enn å basere noe så syyykt viktig på en useriøs hjemmetest kjøpt over nett som ingen har hørt om før.. Blir helt oppgitt.

Skrevet

Til hans forsvar, så ser jo den nettsiden ganske seriøs ut?? Jeg har da aldri tatt noe dna test, men for meg så den siden noe lunde ok ut. Kanskje fordi jeg ikke har peiling, og nettopp derfor. TS har kanskje gjort en feil, eller hvem vet. Hva gjør dere så sikre på at testen hans er HELT feil?

*nysgjerrig*

Skrevet

Nettsiden ser jo overhode ikke seriøs ut.. Det ligner på en piczo-side enhver oppegående 13-åring kunne klart å sette sammen. Da har ikke du sett spesielt mange seriøse nettsider. JEG har som 15-åring laget bedre nettsider.

Dessuten, hvis det var SÅ enkelt som å ta prøve i munnhulen og vente 12 dager og at resultatene ville komme fram 99,9% sikker så ville legene brukt de metodene! Tror nok ikke de krever blodprøver fra mor, far og barn og dyrker i evigheter bare for moroskyld...

Ingen har jo noen gang hørt om metoden eller siden eller hjemmepappatester før. Snakk om humbug.

Skrevet
Nettsiden ser jo overhode ikke seriøs ut.. Det ligner på en piczo-side enhver oppegående 13-åring kunne klart å sette sammen. Da har ikke du sett spesielt mange seriøse nettsider. JEG har som 15-åring laget bedre nettsider.

Dessuten, hvis det var SÅ enkelt som å ta prøve i munnhulen og vente 12 dager og at resultatene ville komme fram 99,9% sikker så ville legene brukt de metodene! Tror nok ikke de krever blodprøver fra mor, far og barn og dyrker i evigheter bare for moroskyld...

Ingen har jo noen gang hørt om metoden eller siden eller hjemmepappatester før. Snakk om humbug.

Men dna prøver har jo blitt stadfestet via spytt på pinne før, eller? Har jo sett det på TV2 dokumentarer, en fyr som betalte bidrag for en unge i 17 år, og så fant ut det ikke var hans, begge tok q-tip testen i munnhulen og sendte inn.

Gjest Blondie65
Skrevet

Gud hjelpe meg ...

Hva kan en DNA test koste hos legen tro? Hvis jeg kjøper bomullspinner, forseglingsposer og lager en litt mer proff side, hvor mye må jeg betale en lab for å teste resultatene? Jeg kan bli rik skjønner jeg, er jo bare å tilby dette for 1500 spenn.

At det går an ...

Og seriøs? Hva menes med seriøs side? Det minste kravet er at det står et eller annet sted på siden HVEM det er som driver stedet - f.eks. firmaet bak, komtaktpersoner - osv. Et eksempel på noe litt mer seriøst: www.testselv.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...