Gjest gjestdeluxe Skrevet 19. desember 2009 #121 Del Skrevet 19. desember 2009 hva er prinsessesyndrom? Cuckold har forklart det i flere tråder, men jeg har ingen link her nå. Tror det kort fortalt handler om kvinner som er langtidssingle, som antas å lide under et prinsessesyndrom, der hun overvurderer sin egen markedsverdi, fordi hun tror at de kjekke mennene hun har draget på ute på byen representerer de samme mennene som vil ha henne som kone (fremfor bare et ONS). Om hun så avslår tilbudene til alle menn hun mener ikke er "bra nok" for henne, når de i virkeligheten er det utvalget hun faktisk får, altrså de hun har sjanse på, så lider hun av prinsessesyndromet, tror jeg. Andre kan sikkert forklare mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 19. desember 2009 #122 Del Skrevet 19. desember 2009 Eller er prinsessesyndromet stygge som tror de er pene? Sånn omlag, ja. Eller damer som i det hele tatt ikke vil være sammen med menn de ikke finner attraktive nok, selv om de ikke er penere enn disse mennene de ikke vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. desember 2009 #123 Del Skrevet 19. desember 2009 Cuckold har forklart det i flere tråder, men jeg har ingen link her nå. Tror det kort fortalt handler om kvinner som er langtidssingle, som antas å lide under et prinsessesyndrom, der hun overvurderer sin egen markedsverdi, fordi hun tror at de kjekke mennene hun har draget på ute på byen representerer de samme mennene som vil ha henne som kone (fremfor bare et ONS). Om hun så avslår tilbudene til alle menn hun mener ikke er "bra nok" for henne, når de i virkeligheten er det utvalget hun faktisk får, altrså de hun har sjanse på, så lider hun av prinsessesyndromet, tror jeg. Andre kan sikkert forklare mer. hm. hva heter det når menn har samme syndromet? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 19. desember 2009 #124 Del Skrevet 19. desember 2009 hm. hva heter det når menn har samme syndromet? :gjeiper: Håhåh. Du skjønner det, at siden så mange damer lider av dette syndromet, KAN ikke menn lide av det. Menn må rett og slett ta det de får og det er damer som på alle måter er mindre verdt enn dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. desember 2009 #125 Del Skrevet 19. desember 2009 Håhåh. Du skjønner det, at siden så mange damer lider av dette syndromet, KAN ikke menn lide av det. Menn må rett og slett ta det de får og det er damer som på alle måter er mindre verdt enn dem. hahaha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. desember 2009 #126 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Nei, jeg blir baaaaare sjekket opp av typen mr. Georgeous from Heaven. Samme her liksom. Som nylig: en lav irlender tenkte at han ville sjekke meg opp. Hyggelig fyr men ingen Mr.Georgeous. Om jeg har prinsessesyndromet, så burde jeg i henhold til den teorien innse at jeg ikke kan få noe bedre, da denne irlenderen speiler skalascoren jeg har, han var sikkert ikke ute etter et ONS (for der er det inge krav), men kanskje ville gifte seg, og at han dermed speiler min relle markedsverdi? Men hva da med den kjekke fyren som prøvde å sjekke meg opp forrige gang ute byen: det var bare med ONS i tankene hans, og da speiler det ikke min relle markedsverdi? Skulle til å svare, men så ser jeg jo at du egentlig har forstått det selv: hva er prinsessesyndrom? Cuckold har forklart det i flere tråder, men jeg har ingen link her nå. Tror det kort fortalt handler om kvinner som er langtidssingle, som antas å lide under et prinsessesyndrom, der hun overvurderer sin egen markedsverdi, fordi hun tror at de kjekke mennene hun har draget på ute på byen representerer de samme mennene som vil ha henne som kone (fremfor bare et ONS). Om hun så avslår tilbudene til alle menn hun mener ikke er "bra nok" for henne, når de i virkeligheten er det utvalget hun faktisk får, altrså de hun har sjanse på, så lider hun av prinsessesyndromet, tror jeg. Andre kan sikkert forklare mer. I svaret du gir Bianca26 sier du det jo akkurat som det er. Det er selvsagt ikke slik at man lider av prinsessesyndromet om det er en man ikke er interessert i. I så fall ville jo alle menn som ligger med flere enn de kan tenke seg å dele livet med også lide av et tilsvarende syndrom. Prinsessesyndromet handler om at ingen av de du passer best sammen med av de du kan få er bra nok, altså at gruppen du kan få og gruppen du vil ha ikke har ett eneste element felles. Endret 19. desember 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. desember 2009 #127 Del Skrevet 19. desember 2009 Skulle til å svare, men så ser jeg jo at du egentlig har forstått det selv: I svaret du gir Bianca26 sier du jo akkurat som det er. Det er selvsagt ikke slik at man lider av prinsessesyndromet om det er en man ikke er interessert i. I så fall ville jo alle menn som ligger med flere enn de kan tenke seg å dele livet med også lide av et tilsvarende syndrom. Prinsessesyndromet handler om at ingen av de du passer best sammen med av de du kan få er bra nok, altså at gruppen du kan få og gruppen du vil ha ikke har ett eneste element felles. Jeg syns det prinsessesyndromet blir litt feil, i og med at stygge menn kan ha like god smak som pene menn. En kjempestygg mann kan legge an på kjempepene damer, det betyr ikke nødvendigvis at de damene er på "hans nivå" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #128 Del Skrevet 19. desember 2009 hm. hva heter det når menn har samme syndromet? :gjeiper: Det er noe som heter Prinsesyndromet. Menn som lider av dette tror at de kan få mye penere kjærester enn jentene de klarer å sjekke opp for ons på byen. Det vil si menn som mener at envher jente de klarer å få med seg hjem fra byen ikke er god nok som kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. desember 2009 #129 Del Skrevet 19. desember 2009 Og dersom vi ikke lider av prinsessesyndromet, vil vi da noensinne kunne skaffe oss en mann som ikke er enten over eller under oss, men hundre prosent likeverdige osv? Og dersom man lider av prinsessesyndromet og mr. Georgeous from Heaven likevel vil gifte seg med oss. Hva da, liksom? Skal vi gi ham på båten? Haha...akkurat det lurer jeg på også ;-) Hvis du kan få en mann du har lyst på er jo problemet løst. Da er det selvsagt bare å kjøre på. Slike begrepskonstruksjoner har jo bare noe for seg som hjelpemidler til å sette ord på et fenomen eller en trend; det er neppe slik at alle kvinner som har et snev av prinsessesyndromet er håpløse tilfeller som aldri vil finne seg noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. desember 2009 #130 Del Skrevet 19. desember 2009 I svaret du gir Bianca26 sier du jo akkurat som det er. Det er selvsagt ikke slik at man lider av prinsessesyndromet om det er en man ikke er interessert i. I så fall ville jo alle menn som ligger med flere enn de kan tenke seg å dele livet med også lide av et tilsvarende syndrom. Prinsessesyndromet handler om at ingen av de du passer best sammen med av de du kan få er bra nok, altså at gruppen du kan få og gruppen du vil ha ikke har ett eneste element felles. Jeg syns det prinsessesyndromet blir litt feil, i og med at stygge menn kan ha like god smak som pene menn. En kjempestygg mann kan legge an på kjempepene damer, det betyr ikke nødvendigvis at de damene er på "hans nivå" Da har jeg skrevet for døve ører, for det var jo nettopp det jeg påpekte i innlegget du svarte på. (Se det som står i bold) Både menn og kvinner vil oppleve at noen er interessert i dem uten at de greier å gjengjelde interessen. Det er ikke slik at en kvinne lider av prinsessesyndromet så snart hun sier nei til en fyr. Hvis hun derimot konsekvent sier nei til alle menn hun har sjans på og føler at ingen av dem befinner seg på hennes attraktivitetsnivå kan vi snakke om prinsessesyndromet. Et begrep som dukket opp i tråden Sukker.no - 2, 3 eller 10 menn på hver kvinne? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=435685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #131 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg har et par kjekke gutter som virker interessert i meg, og jeg synes det er hyggelig, samtidig som jeg ikke føler noe tilbake. I hvertfall ikke nok til å inngå et forhold. Mulig jeg lider av prinsessesyndromet,men mest sannsynslig er det bare at jeg ikke har funnet et det klikker fullstendig med ennå. Når man først har kommet så langt som å få en date med en fyr (inne interenett date) tror jeg faktisk ikke det handler om utseende, lenger, mer om kjemi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. desember 2009 #132 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg har et par kjekke gutter som virker interessert i meg, og jeg synes det er hyggelig, samtidig som jeg ikke føler noe tilbake. I hvertfall ikke nok til å inngå et forhold. Mulig jeg lider av prinsessesyndromet,men mest sannsynslig er det bare at jeg ikke har funnet et det klikker fullstendig med ennå. Når man først har kommet så langt som å få en date med en fyr (inne interenett date) tror jeg faktisk ikke det handler om utseende, lenger, mer om kjemi. enig. Om kjemien ikke stemmer, spiller det ingen rolle hvordan han ser ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. desember 2009 #133 Del Skrevet 19. desember 2009 Nå finner jeg det ikke innlysende at kvinner skulle være menn overlegne på områder som intelligens eller kunnskapstørst heller, så det blir i beste fall å forskyve problematikken. Så vidt jeg kan forstå snakker vi i tilfelle fortsatt om å være urealistisk kresen, om ikke å greie å forholde seg til sin egen markedsverdi. Dersom ingen av de menn man treffer er tilstrekkelig intelligente, mentalt oppegående, nysgjerrige og kunnskapstørste. Jeg tror det er en myte at ressurssterke menn lar seg skremme av ressurssterke kvinner. Det som derimot kan være et problem er at en del kvinner fortsatt søker "oppover" selv når de har en doktorgrad eller to eller besitter en topposisjon i næringslivet. Jo høyere du har kommet jo vanskeligere blir det jo å finne en mann som befinner seg høyere. Jaktmarkene blir mindre, utvalget snevres inn. I tillegg er menn ofte mindre opptatt av kvinners status og posisjon, slik at de menn som kunne være aktuelle like gjerne kan velge en kvinne med lavere utdannelse og mindre status, ikke fordi hun har mindre status, men fordi han foretrekker hennes utseende og personlighet, noe som betyr mye mer for ham enn kvinnens status. Hvis han likte ditt utseende og personlighet bedre enn hennes ville han valgt deg, men han ville aldri valgt deg på grunn av din utdannelse og status, du får ikke så mange ekstrapoeng for å ha kommet langt karrieremessig slik tilfellet ofte er for menn. Jeg har på ingen måte utrykkt at kvinner er overlegne menn på generell basis. Nå var det ikke akkurat status primært jeg siktet til, men mange faktorer. Alle ønsker jo å ha en partner som kan relatere til deg på signifikante områder, og inneha de samme verdiene. Personlighet, livserfaring, verdier,holdninger, EQ, IQ, status, utseende,kunnskapsnivå, nivå på utdannelse osv.- er alle faktorer som kan spille inn i utallige ulike kombinasjoner av viktighetsgrad danne et fundament for hva en kvinne ønsker seg i en partner. Deretter kommer tid og sted, hvor man er i livet o.l inn som faktorer videre for valget. De fleste tar også avgjørelser basert på følelser og ikke rasjonalisme eller logikk. Poenget mitt var heller at dine synspunkter kan virke en smule naive og lite nyanserte. Det er en haug av faktorer som spiller inn for hvert enkelt individ, selv om man kanskje kan ane noen mønstre erfaringsmessig i ditt tilfelle (Jeg har ikke de samme erfaringene fra min sosiale krets f.eks), som deretter forsterkes av media og diverse forum. Dermed kan en bli ledet feilaktig til en konklusjon som man opplever som sannhet, når det ikke egentlig trenger å være slik. Du har nok rett i at det er mer enn bare utseendet som avgjør om en kvinne finner en mann attraktiv. Men det fenomenet jeg peker på er kvinner som stiller høyere krav til en mann enn det hun kan tillate seg, slik at hun blir gående singel år etter år. Hun kan selvsagt tillate seg hva som helst, men hun forholder seg ikke til sin egen markedsverdi og vil derfor prise seg selv ut av markedet. Om jeg har et hus jeg mener er verdt 10 millioner og ingen i markedet er villig til å gi mer enn 4, blir jeg sittende med huset mitt. Det vesentlige er ikke om jeg overvurderer verdien av beliggenheten, husets arkitektoniske kvaliteter, hagen med epletrærne eller den nære adkomsten til sjøen. Jeg får ikke solgt huset mitt og det henger sammen med at den pris jeg krever ikke står i stil til det andre vil betale. Det finnes ingen kjøpere for huset mitt til 10 millioner. Uansett hvor glad jeg er i det og hvor flott jeg mener det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 19. desember 2009 #134 Del Skrevet 19. desember 2009 Om jeg har et hus jeg mener er verdt 10 millioner og ingen i markedet er villig til å gi mer enn 4, blir jeg sittende med huset mitt. Det vesentlige er ikke om jeg overvurderer verdien av beliggenheten, husets arkitektoniske kvaliteter, hagen med epletrærne eller den nære adkomsten til sjøen. Jeg får ikke solgt huset mitt og det henger sammen med at den pris jeg krever ikke står i stil til det andre vil betale. Det finnes ingen kjøpere for huset mitt til 10 millioner. Uansett hvor glad jeg er i det og hvor flott jeg mener det er. Jeg forstår. De fleste hus vil sikkert bli lagt ut for salg, og de er flinke til å bli markedsført, posisjonere seg og til og med få mellomledd som eiendomsmeklere til å komomunisere ut til markedet hva som finnes til potensielle kjøpere. Som en liten avsporing skal det samtidig sies at det finnes noen lekre hus som ikke har lagt seg ut for salg på markedet, da de ikke har det store behovet for det, ikke ønsker det, eller rett og slett er blottet for markedsførings- og posisjoneringsstrategi. Det kan være så mange grunner til det. Kanskje det liker å forbli en godt bevart hemmelighet, regionens skjulte perle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morradi Skrevet 19. desember 2009 #135 Del Skrevet 19. desember 2009 HAHA! Jeg måtte bare le litt når jeg leste dette Hva får deg egentlig til å tro at du er FOR pen for de som sjekker deg opp? Kanskje det er du som bør ta deg en kikk i speilet før du går ut på byen. På tide å ta et hint?? Kan godt hende du er superfin, men det spiller ingen rolle når du er så jævla dum... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #136 Del Skrevet 19. desember 2009 HAHA! Jeg måtte bare le litt når jeg leste dette Hva får deg egentlig til å tro at du er FOR pen for de som sjekker deg opp? Kanskje det er du som bør ta deg en kikk i speilet før du går ut på byen. På tide å ta et hint?? Kan godt hende du er superfin, men det spiller ingen rolle når du er så jævla dum... Hvem snakker du til? TS sitt innlegg eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #137 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg er det mange vil si er ganske attraktiv, og er på vei til å avslutte en svært høy utdannelse. Min IQ er 134, og jeg har en god klesstil. Likevel blir jeg sjekket opp av stygge damer i fleng. Det er helt latterlig hva mange svært lite attraktive kvinner (og menn) tror om seg selv. Det at du smører et par-tre kilo sminke i fjeset gjør deg ikke attraktiv. Den enen gangen du ble pult av en C-kjendis i fylla gjør deg heller ikke attraktiv. Vær så snill, å se dere i speilet før dere kommer slentrende til meg med et dvaskt smil om munnen. Dere vil bli avvist. Kontant. Dette er TS sitt hovedinnlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #138 Del Skrevet 19. desember 2009 Dette er TS sitt hovedinnlegg. Hvorfor er det ille med innlegget til ts? Er det så ille at han ikke liker oversminka damer? Damer som ligger med C-kjendiser kun fordi de tror det er så kult og gjør dem attraktive selv?' Vel. Jeg skal ihvertfall oversminke meg i dag og sikkert bli sjekket opp av de peneste mannfolka i lokalet. Den eneste kjendisen jeg har vært hos kastet meg ut...fordi noen andre kom. Forresten flyr jeg mye på 2000 meters topper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #139 Del Skrevet 19. desember 2009 Hvorfor er det ille med innlegget til ts? Er det så ille at han ikke liker oversminka damer? Damer som ligger med C-kjendiser kun fordi de tror det er så kult og gjør dem attraktive selv?' Vel. Jeg skal ihvertfall oversminke meg i dag og sikkert bli sjekket opp av de peneste mannfolka i lokalet. Den eneste kjendisen jeg har vært hos kastet meg ut...fordi noen andre kom. Forresten flyr jeg mye på 2000 meters topper. Kan legge til at jeg ikke flyr etter kjendiser og ikke visste at han ver kjendis før jeg ble med han hjem og så bilder av mange andre kjendiser. (Også private album)Men det var det dårligste nachspielet jeg noen gang har vært med på....men fikk jo høre en del sladder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. desember 2009 #140 Del Skrevet 19. desember 2009 Om jeg har et hus jeg mener er verdt 10 millioner og ingen i markedet er villig til å gi mer enn 4, blir jeg sittende med huset mitt. Det vesentlige er ikke om jeg overvurderer verdien av beliggenheten, husets arkitektoniske kvaliteter, hagen med epletrærne eller den nære adkomsten til sjøen. Jeg får ikke solgt huset mitt og det henger sammen med at den pris jeg krever ikke står i stil til det andre vil betale. Det finnes ingen kjøpere for huset mitt til 10 millioner. Uansett hvor glad jeg er i det og hvor flott jeg mener det er. Jeg forstår. De fleste hus vil sikkert bli lagt ut for salg, og de er flinke til å bli markedsført, posisjonere seg og til og med få mellomledd som eiendomsmeklere til å komomunisere ut til markedet hva som finnes til potensielle kjøpere. Som en liten avsporing skal det samtidig sies at det finnes noen lekre hus som ikke har lagt seg ut for salg på markedet, da de ikke har det store behovet for det, ikke ønsker det, eller rett og slett er blottet for markedsførings- og posisjoneringsstrategi. Det kan være så mange grunner til det. Kanskje det liker å forbli en godt bevart hemmelighet, regionens skjulte perle. Det har du selvsagt helt rett i. Som jeg har sagt før: Selv om de aller fleste som lider av prinsessesyndromet er langtidssingle, lider ikke alle langtidssingle av prinsessesyndromet. Det kan være mange grunner til at man går singel i årevis. Noen er kanskje ikke på jakt etter en kjæreste i det hele tatt, men trives best i eget selskap. Andre er så opptatt med et eller annet prosjekt at de ikke har plass til kjærligheten i livet - ennå. Atter andre kan ha problemer med å komme på mental bølgelengde med menn. Det er kanskje feil å kalle det særhet, det blir for negativt, kan kanskje heller kalle det en personlighetsmessig rigiditet, vi snakker da om det omvendte av den personlighetstypen som blir gode selgere, politikere ol, folk som lett omstiller seg og omgås alle. For noen kan det kanskje handle mer om slik ting enn om at man dømmer de menn som er interessert nord og ned. Så det er mange grunner til at man går singel over tid. Men av alle som er langtidssingle er det også en del kvinner som i sterkere eller svakere grad er rammet av prinsessesyndromet, og som konsekvent føler seg for god for menn de har sjans på. Disse synes jeg ikke så veldig synd på. De har selv ansvaret for at de aldri finner noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå