Gå til innhold

Blir sjekket opp av stygge....ofte

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det gjør jeg fordi jeg selv setter pris på at jeg kan forstå argumentasjonen i et innlegg uten å ha lest gjennom hele tråden. Hvis jeg derimot har lest hele tråden kaster jeg bare et blikk på sitatene, du trenger jo ikke lese gjennom sitater hvis du vet hva som er skrevet tidligere.

Det er altså tidsbesparende når man er innom en tråd og leser et par innlegg, man slipper å bruke tid på å lete forover i tråden for å forstå hva man diskuterer. Samtidig er det bare å hoppe over sitatene når man har fulgt argumentasjonen gjennom tråden. Med andre ord er det litt å tjene og ingenting å tape på å gjøre det på denne måten.

Det er tydelig at du ikke ser problemet med å holde på slik du gjør. Jeg skjønner ikke argumentasjonen din, og hva det skal være godt for å ta opp så mye unødvendig plass i trådene med sitatene dine. Det virker rotete og det er helt unødvendig.

Du er den eneste som siterer egne innlegg(som også kan være lange)og ødelegger flyten i trådene. Det går vel an å ta litt hensyn, også for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestdeluxe
Jeg tror vi glemmer faktorer på hvorfor enkelte er single år etter år. Denne faktoren av kvinner med høye utseendekrav du snakker om vil jeg tro er såpass liten at den er nærmest ubetydelig i størrelse. Og uansett vil kvinner etterhvert som de blir eldre fokusere på andre kvaliteter enn utseende og badboy tendenser.

De som virkelig går single år etter år vil jeg heller tro er sterke, ressursterke og selvstendige kvinner.

Det tror jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Det tror jeg også :)

Me too. De som ikke har så høye krav, går gjerne til den første og beste etter et brudd. Mens de i ettertid klager i smalivsforumet over utro kjærester, kjærester som ikke vil ha dem med på fest, menn som ikke engasjerer seg i barna, eller menn som ikke kan kommunisere, har blitt feite, har liten pikk, er dårlige i senga osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lara_*
Det gjør jeg fordi jeg selv setter pris på at jeg kan forstå argumentasjonen i et innlegg uten å ha lest gjennom hele tråden. Hvis jeg derimot har lest hele tråden kaster jeg bare et blikk på sitatene, du trenger jo ikke lese gjennom sitater hvis du vet hva som er skrevet tidligere.

Jeg synes det er helt topp at du siterer ditt tidligere innlegg også når du svarer på kommentarer. Dine innlegg er alltid oversiktlige og velformulerte. En drøm å lese, i motsetning til en del andre på forumet. :)

Jeg skjønner poenget ditt med at noen overvurderer sin egen markedsverdi, og at dette forekommer litt mer hos kvinner enn hos menn. Kjenner noen jenter som dater stadig nye menn som ikke viser seg å være seriøst interessert i dem. "Menn er bare ute etter en ting," er en kjent frase fra de jentene. Mens jeg tenker at mannen var vel bare ikke forelsket. Da er det nok lettere for jentene å ty til forsvarsmekanismer som å se på mannen som en drittsekk. Noen jenter har for høye tanker om seg selv, mens andre igjen har for lave. Viktig å finne en balansegang der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Me too. De som ikke har så høye krav, går gjerne til den første og beste etter et brudd. Mens de i ettertid klager i smalivsforumet over utro kjærester, kjærester som ikke vil ha dem med på fest, menn som ikke engasjerer seg i barna, eller menn som ikke kan kommunisere, har blitt feite, har liten pikk, er dårlige i senga osv.

Ja, da kan de klage, etter å ha gjort sine hurtigvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt topp at du siterer ditt tidligere innlegg også når du svarer på kommentarer. Dine innlegg er alltid oversiktlige og velformulerte. En drøm å lese, i motsetning til en del andre på forumet. :)

Jeg skjønner poenget ditt med at noen overvurderer sin egen markedsverdi, og at dette forekommer litt mer hos kvinner enn hos menn. Kjenner noen jenter som dater stadig nye menn som ikke viser seg å være seriøst interessert i dem. "Menn er bare ute etter en ting," er en kjent frase fra de jentene. Mens jeg tenker at mannen var vel bare ikke forelsket. Da er det nok lettere for jentene å ty til forsvarsmekanismer som å se på mannen som en drittsekk. Noen jenter har for høye tanker om seg selv, mens andre igjen har for lave. Viktig å finne en balansegang der.

Men da kommer det vel an på hva mannen har sagt og gjort også tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bling_*
Nå finner jeg det ikke innlysende at kvinner skulle være menn overlegne på områder som intelligens eller kunnskapstørst heller, så det blir i beste fall å forskyve problematikken. Så vidt jeg kan forstå snakker vi i tilfelle fortsatt om å være urealistisk kresen, om ikke å greie å forholde seg til sin egen markedsverdi. Dersom ingen av de menn man treffer er tilstrekkelig intelligente, mentalt oppegående, nysgjerrige og kunnskapstørste.

Jeg tror det er en myte at ressurssterke menn lar seg skremme av ressurssterke kvinner. Det som derimot kan være et problem er at en del kvinner fortsatt søker "oppover" selv når de har en doktorgrad eller to eller besitter en topposisjon i næringslivet. Jo høyere du har kommet jo vanskeligere blir det jo å finne en mann som befinner seg høyere. Jaktmarkene blir mindre, utvalget snevres inn.

I tillegg er menn ofte mindre opptatt av kvinners status og posisjon, slik at de menn som kunne være aktuelle like gjerne kan velge en kvinne med lavere utdannelse og mindre status, ikke fordi hun har mindre status, men fordi han foretrekker hennes utseende og personlighet, noe som betyr mye mer for ham enn kvinnens status. Hvis han likte ditt utseende og personlighet bedre enn hennes ville han valgt deg, men han ville aldri valgt deg på grunn av din utdannelse og status, du får ikke så mange ekstrapoeng for å ha kommet langt karrieremessig slik tilfellet ofte er for menn.

Jeg har på ingen måte utrykkt at kvinner er overlegne menn på generell basis. Nå var det ikke akkurat status primært jeg siktet til, men mange faktorer. Alle ønsker jo å ha en partner som kan relatere til deg på signifikante områder, og inneha de samme verdiene.

Personlighet, livserfaring, verdier,holdninger, EQ, IQ, status, utseende,kunnskapsnivå, nivå på utdannelse osv.- er alle faktorer som kan spille inn i utallige ulike kombinasjoner av viktighetsgrad danne et fundament for hva en kvinne ønsker seg i en partner. Deretter kommer tid og sted, hvor man er i livet o.l inn som faktorer videre for valget.

De fleste tar også avgjørelser basert på følelser og ikke rasjonalisme eller logikk.

Poenget mitt var heller at dine synspunkter kan virke en smule naive og lite nyanserte.

Det er en haug av faktorer som spiller inn for hvert enkelt individ, selv om man kanskje kan ane noen mønstre erfaringsmessig i ditt tilfelle (Jeg har ikke de samme erfaringene fra min sosiale krets f.eks), som deretter forsterkes av media og diverse forum.

Dermed kan en bli ledet feilaktig til en konklusjon som man opplever som sannhet, når det ikke egentlig trenger å være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Arne_*

Bruker du et språk du er mer familiært med, kortere setninger og avsnitt blir det enklere å ungå feil som dette:

Personlighet, livserfaring, verdier,holdninger, EQ, IQ, status, utseende,kunnskapsnivå, nivå på utdannelse osv.- er alle faktorer som kan spille inn i utallige ulike kombinasjoner av viktighetsgrad danne et fundament for hva en kvinne ønsker seg i en partner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet iht reglene for utenomsnakk. Vær så snill å holde dere til tema, eventuelt start egen tråd i et passende forum.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Det må være en kjip jobb å rydde i trådene på singelen.

Jepp, jepp jepp. Er det flere her som har blitt sjekka oppp av noen stygge i det siste her da?...Prøver å få temaet tilbake på rett

spor... :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Jepp, jepp jepp. Er det flere her som har blitt sjekka oppp av noen stygge i det siste her da?...Prøver å få temaet tilbake på rett

spor... :goodbye:

Nei, jeg blir baaaaare sjekket opp av typen mr. Georgeous from Heaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Nei, jeg blir baaaaare sjekket opp av typen mr. Georgeous from Heaven.

Samme her liksom. Som nylig: en lav irlender tenkte at han ville sjekke meg opp. Hyggelig fyr men ingen Mr.Georgeous.

Om jeg har prinsessesyndromet, så burde jeg i henhold til den teorien innse at jeg ikke kan få noe bedre, da denne irlenderen speiler skalascoren jeg har, han var sikkert ikke ute etter et ONS (for der er det inge krav), men kanskje ville gifte seg, og at han dermed speiler min relle markedsverdi? Men hva da med den kjekke fyren som prøvde å sjekke meg opp forrige gang ute byen: det var bare med ONS i tankene hans, og da speiler det ikke min relle markedsverdi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Samme her liksom. Som nylig: en lav irlender tenkte at han ville sjekke meg opp. Hyggelig fyr men ingen Mr.Georgeous.

Om jeg har prinsessesyndromet, så burde jeg i henhold til den teorien innse at jeg ikke kan få noe bedre, da denne irlenderen speiler skalascoren jeg har, han var sikkert ikke ute etter et ONS (for der er det inge krav), men kanskje ville gifte seg, og at han dermed speiler min relle markedsverdi? Men hva da med den kjekke fyren som prøvde å sjekke meg opp forrige gang ute byen: det var bare med ONS i tankene hans, og da speiler det ikke min relle markedsverdi?

Og dersom vi ikke lider av prinsessesyndromet, vil vi da noensinne kunne skaffe oss en mann som ikke er enten over eller under oss, men hundre prosent likeverdige osv?

Og dersom man lider av prinsessesyndromet og mr. Georgeous from Heaven likevel vil gifte seg med oss. Hva da, liksom? Skal vi gi ham på båten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

hva er prinsessesyndrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bianca26
Det er når man tror man er en prinsesse, men egentlig er et troll.

Okok, sånne pene bitchye bimboer som behandler andre somm dritt- opplegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Og dersom vi ikke lider av prinsessesyndromet, vil vi da noensinne kunne skaffe oss en mann som ikke er enten over eller under oss, men hundre prosent likeverdige osv?

Og dersom man lider av prinsessesyndromet og mr. Georgeous from Heaven likevel vil gifte seg med oss. Hva da, liksom? Skal vi gi ham på båten?

Haha...akkurat det lurer jeg på også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...