Gå til innhold

Hva koster deres barnehageplass??

Gjest Kajsa-krabat

Anbefalte innlegg

Gjest Kajsa-krabat

Det ble snakk om barnehage, og da fikk jeg lyst å spørre hva dere betaler for deres barnehageplass??

Vi har halv plass, to og tre dager annenhver uke, vi betaler 1980,- pr mnd. det er en privat barnehage og det inkluderer mat (ofte mer enn bare tørrmat, feks. ostesmørbrød, grøt, suppe, boller ol.), drikke, frukt hver dag, youghurt, det inkluderer og turer ol. Jeg syntes kanskje dette er litt dyrt, men så er vi veldig fornøyde!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tør nesten ikke å fortelle dette:

Vi vant det store lotteriet og fikk kommunal plass... så fra og med august koster barnehageplassen vår 2.500 ca

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før sommeren hadde vi barnehageplass til minstemann. Vi betalte kr 2850 for helplass i privat barnehage. To år før var prisen 3300, så de var flinke til å sette ned foreldrebetalingen etterhvert som tilskuddene fra staten økte! Vi betalte også kr 70 pr mnd i turpenger direkte til barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har halv plass til datteren min i kommunal bhg.

Hver dag fra 08.30-15.

Koster meg 2010 + 350 i tur/matpenger pr mnd. Det er inkludert frukt hver dag og en varm lunsj pr uke.

Hel plass i samme bhg koster 2900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattahara

Min lille knott har 60 % (dvs 3 dager i uka) Da betaler vi 1800 kr Det er da inkludert reisepenger , formidagsmat og frukt på ettermidagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har full plass i kommunal barnehage, for det betaler vi 2728,- i tillegg betaler vi 200,- i mnd i mat- og turpenger. Det inkluderer to måltider til dagen, drikke og frukt, og minst èn varm lunsj i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn i kommunal barnehage og betaler kr 5400 tilsammen. Da kommer kostpenger på 200 i tillegg. Syns det er en drøy sum å betale da jeg er enslig, har attføring og ikke all verdens og rutte med, men kunne aldri drømme om å ta de ut.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mye ann på inntekten din,hvilken barnehage det er og oppholdstiden,men i en kommunal barnehage her med 3 fulle dager i uken,så er det ca 900,-kr i mnd. Men derfor at jeg får det så rimelig er jo fordi inntekten er mindre enn visse satser. Men fornøyd er jeg jo selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3100,- inkludert kostpenger (dvs. 4 smøremåltider pr uke og varm mat hver fredag). Privat barnehage, full tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår plass i privat barnehage koster 3500,-, men kommunen gir oss et tillegg for å matche de kommunale barnehagene, så vi betaler 3000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwish

Vi har nå endelig fått kommunal plass og har en to-åring og en tre-åring på full plass.

Turpenger og matpenger er inkludert i prisen. De får smøremåltid mandag-onsdag og varmmat torsdag og fredag + frukt hver dag.

For dette betaler vi kun 4165 kr pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full barnehageplass for 1åring, alt inkludert (2måltider, frukt og tur):

2500

Her er det flate takster så her er det ikke inntekt som avgjør pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har ei i studentbarnehage, bet 2500 + 200 i matpenger i mnd.åsså har jeg ei på halv plass i privat fam barneh, beg 1850 + 120 i matpenger i mnd.

ser det er skikkelig store variasjoner ute og går ja.. kommunal koster her i byen 3060 pr dags dato, men skal ned til 2850 ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helplass i studentbarnehage: 2300,-

(alt inkludert: frokost, lunch, middag, turer etc.)

Helplass i privat familiebarnehage: 1600,-

(frokost, varm lunch, fruktmåltid, turer etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Full plass i studentbarnehage kr. 1945 inkl. mat (noen varme måltider)

Spesielle utflukter kommer i tilegg.

Betalte 3300,- i den forrige barnehagen.

Hurra for studentbarnehager :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fram til denne måneden kostet vår fulldagsplass i privat bhg. i Bergen sentrum 3130,- + 250 kr. pr. halvår i turpenger.

Nå er prisen 2900,- Regner med at turpengene vil bli det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har fra denne høsten full plass i kommunal barnehage...2700.- pr. mnd. + 150,- i kostpenger (frukt, melk og lunsj)...privat barnehage koster 3700,- i min kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...