Gå til innhold

Fjerne kontantstøtten eller ikke..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fjern kontantstøtten og gi den til de som er "fattige" i Norge som er på fattighuset.De trenger det virkelig her i landet og ikke småbarnsfamilier.Det er ikke blitt gjort noe for de som er fattige i Norge som Bondevik lovet' date=da blir kantantstøtten brukt på en fin måte den gikk til de fattige.

Kanskje vi bare rett og slett skal fjerne hele svangerskapspermisjonen - også den som omfatter far? Ja, også tar vi med arbeidsledighetstrygden med det samme ...

Ja, det var en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med at du får halv kontantstøtte og deler litt andre som ikke har noe i det hele tatt.Jeg tenker på meg selv men på de som kommer etter meg som har ungdommer og de på fattighuset.Hvi undomsfamiler fikk noe så ville det også komme deg tilgode 13 år fram i tid.Tenk over det unge dame.Ha en fin dag :D

halv kontantstøtte ja, under 2000 pr måned. herregud da kan jo ingen være hjemme. den er liten nok fra før.

og få de der j..... ungdommene ut i jobb heller. jeg har aldri bedt mamma om noe fra jeg var 13 år, gikk med avisene og betalte skolebøker og alt selv.

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det ene skal utelukke det andre og mener at det er viktig å se fleksibilitet' date=' barns behov for omsorg fra far og mor, valgfrihet og likestilling i en sammenheng for å kunne finne frem til en ordning som fungerer for flest mulig.[/quote']

Jeg tror vi bare må konstatere at vi er dypt uenige her og at vi ikke kommer no videre.

Takk for diskusjonen Leo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte og ros, jenter!

Det vi vel kan være enige om Zirine, er at omsorg for den oppvoksende slekt er noe dette samfunnet snart må begynne å ta på alvor.

Takk for diskusjonen! Du er en dyktig "debattørske", som Waco ville ha sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi vel kan være enige om Zirine' date=' er at omsorg for den oppvoksende slekt er noe dette samfunnet snart må begynne å ta på alvor. [/quote']

:tommel opp:

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja men de FÅR allikevel støtte, da synes jeg vi som vil være hjemme med småbarna også bør få litt.  

jeg forstår ikke helt hvorfor folk vil FJERNE kontantstøtten, det virker veldig egoistisk. det er tross alt folk som bruker den riktig og nytter godt av den. *sint*

Hvem FÅR allikevel støtte? Aleneforeldre med tenåringsbarn? Hvis det er det du sier, så vil jeg gjerne se hvor den støtten er hen... jeg har ikke sett noe til den. Det jeg ser er at jeg mistet barnetrygden da gutta ble seksten, den ble etterhvert satt opp til atten, det hjelper jo noel, men det er ingen som er ferdig¨på skole som attenåring i dag..

Pensjonen etter faren sin mistet de ved atten år, så nå får jeg absolutt ingen ting for gutta mine, og de spiser og koster som to voksne menn hver seg. hva koster småbarn i forhold??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ungdom over 13 år (ller iallefall over 15) kan klare seg selv med det meste. de kan JOBBE. det kan ikke babyer. greit at ungdommer koster mer, men jeg har iallefall jobbet fra jeg var 13 år, og klart meg for det meste selv,. det har de bare godt av!!!!!!

uten kontantstøtten kunne jeg ikke vært hjemme til ungene var 3 år, og jeg ser på det som veldig positivt å kunne gjøre det.

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mysan

Nå er ikke kontanstøtten innført FORDI småbarnsforeldre har så dårlig råd. Den er innført for å gi småbarnsforeldre større valgfrihet i forhold til hvilken omsorgsform de ønsker til barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håper iallefall aldri de fjerner kontantstøtten, for den gir meg og mange andre muligheten til å være hjemme med barna våre. vet ikke hva jeg skulle gjort uten den.

Iset

Tja. Jobbe kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jobbe kanskje?

halloo det er jo nettopp derfor kontantstøtten er så bra, at jeg KAN være hjemme med barna istedetfor å ha dem i barnehage eller dagmamma. har du fulgt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...