Gå til innhold

Noe for alle kresne kvinner og menn å reflektere over

Steinar40

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært gjennomsnittlig og har aldri sett det å være det som noe mål i seg heller. Men det gjør ikke livet lettere.

Verden og livet er som det er. Man velger selv hvordan man vil se på det.

Dermed er det ikke sagt at vi andre er helt a4 heller. Da snakker vi om nyanser igjen......det er flott det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen kontroll over et annet individs ego og vilje og derfor kan det alltid gå til helvete samme hva jeg vil selv.

Dette bekymrer meg mye mer enn det å sitte fast i et forhold. Men det å sitte fast bekymrer sikkert mange andre tenker jeg.

Det stemmer. Du kan ikke kontrollere andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
På samme måte tror jeg intuisjonen vår lett vil være preget av det vi har lest og hørt og sett på film, myter om hvordan kjærligheten dukker opp når man minst venter det og overvinner alt. Selv om man på det rasjonelle plan kan avvise dette, kan intuisjon og følelser være styrt av slike underliggende forestillinger som man knapt er seg bevisst. Vi er ikke så rasjonelle som vi tror.

Det kan være.

Samtidig er teft/intuisjon/magefølelse det avgjørende foran større valg for mange. Jeg tror kanskje at det rasjonelle er der når en vurderer. For meg vil ofte magefølelsen være det bestemmende til sist, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte tror jeg intuisjonen vår lett vil være preget av det vi har lest og hørt og sett på film, myter om hvordan kjærligheten dukker opp når man minst venter det og overvinner alt. Selv om man på det rasjonelle plan kan avvise dette, kan intuisjon og følelser være styrt av slike underliggende forestillinger som man knapt er seg bevisst. Vi er ikke så rasjonelle som vi tror.

Det kan være.

Samtidig er teft/intuisjon/magefølelse det avgjørende foran større valg for mange. Jeg tror kanskje at det rasjonelle er der når en vurderer. For meg vil ofte magefølelsen være det bestemmende til sist, tror jeg.

Ja, problemet er jo at vi ofte erfarer at magefølelsen er rett. Det kan komme av at vi samler masse informasjon hele tiden som vi ikke er oss bevisst, og som ligger til grunn for intuisjonen. Derfor "vet" vi ofte mer enn vi kan sette ord på.

Men jeg tror kanskje også vi er mer ukritiske i denne ubevisste informasjonssankingen, slik at vi ikke veier og vurderer det sansene tar inn på samme måte som den informasjonen vi er oss bevisst. Intuisjon kan være et nyttig hjelpemiddel i mange situasjoner, og likevel tror jeg det kan være lurt å være litt forsiktig med å stole blindt på den.

Når det er sagt følger jeg nok ofte magefølelsen selv også, til tross for at jeg har disse små motforestillingene. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor dere anbefaler Steinar40 å bare få seg et ligg.

Psykolog må da virkelig være bedre når en er så deprimert.

Det har jeg også gjort, men jeg tror det er lettere å få ham til å ha sex, enn å få ham til terapi, og det sier ikke så lite... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg også gjort, men jeg tror det er lettere å få ham til å ha sex, enn å få ham til terapi, og det sier ikke så lite... :ler:

Jeg forstår at du innbiller deg at sex er løsningen på alle problemer i livet, men det er dessverre ikke tilfelle.

Spesielt ikke sex der det ikke er noen dypere følelser med i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du innbiller deg at sex er løsningen på alle problemer i livet, men det er dessverre ikke tilfelle.

Spesielt ikke sex der det ikke er noen dypere følelser med i bildet.

Helt feil, jeg mener at sex hører hjemme hvor det er følelser, forhold og trygghet. I et trygt og godt forhold er sex noe av det fineste og viktigste man har sammen.

Men for noen, og det er som jeg leser deg og det du skriver, så tror jeg faktisk at det kan være sunt å få unnagjort "pulinga" uten følelser, sånn at du kan konsentrere deg om kvinnen, følelsene dere i mellom og om det er noe å bygge på, UTEN at alt du tenker er: "jeg må ikke tenke på sex, jeg må ikke tenke på sex, jeg må ikke tenke på sex! Sex og følelser hører sammen, sex og følelser hører sammen!"

Det handler om å flytte fokus og få "unnagjort" noe jeg tror du tenker enormt mye på, men later som du ikke tenker på, og fortrenger at er viktig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt feil, jeg mener at sex hører hjemme hvor det er følelser, forhold og trygghet. I et trygt og godt forhold er sex noe av det fineste og viktigste man har sammen.

Men for noen, og det er som jeg leser deg og det du skriver, så tror jeg faktisk at det kan være sunt å få unnagjort "pulinga" uten følelser, sånn at du kan konsentrere deg om kvinnen, følelsene dere i mellom og om det er noe å bygge på, UTEN at alt du tenker er: "jeg må ikke tenke på sex, jeg må ikke tenke på sex, jeg må ikke tenke på sex! Sex og følelser hører sammen, sex og følelser hører sammen!"

Det handler om å flytte fokus og få "unnagjort" noe jeg tror du tenker enormt mye på, men later som du ikke tenker på, og fortrenger at er viktig for deg.

Psykoanalysen din av meg er feil. Det eneste som interesserer meg er ekte følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykoanalyse? :ler:

Det er ikke det jeg gjør. Jeg leser om en mann som er middelaldrende og følelsesmessig forkvaklet, je analyserer ikke et fnugg, jeg bare omformulerer det du selv skriver slik at du skal få mere selvinnsikt og forstå deg selv.

Slik som du gjør med meg...

Sex er selvfølgelig viktig, men ikke uten ekte følelser til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er selvfølgelig viktig, men ikke uten ekte følelser til stede.

Men du sier jo selv at følelser ikke er viktig, man er i forhold for å snylte og å få fordeler. Da burde du jo kunne ha sex på samme måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du sier jo selv at følelser ikke er viktig, man er i forhold for å snylte og å få fordeler. Da burde du jo kunne ha sex på samme måten?

Ekte følelser er en STOR fordel. Dvs det er hele fundamentet. Og det er ikke noe galt i å snylte og få fordeler fra partner bare ekte følelser finnes og det er gjensidighet i parforholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte følelser er en STOR fordel. Dvs det er hele fundamentet. Og det er ikke noe galt i å snylte og få fordeler fra partner bare ekte følelser finnes og det er gjensidighet i parforholdet.

Feil, om det er ekte følelser så verken snylter du eller får fordeler. Det er det som er hele cluet!

Da er det ikke gjensidighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feil, om det er ekte følelser så verken snylter du eller får fordeler. Det er det som er hele cluet!

Da er det ikke gjensidighet...

Jo, så lenge begge gir hverandre fordeler og man snylter på hverandre. Da er det gjensidighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, så lenge begge gir hverandre fordeler og man snylter på hverandre. Da er det gjensidighet.

Snylting har ingenting med kjærlighet eller gjensidighet, ei heller å "gi hverandre fordeler".

Meld deg på et kurs, Steinar. Begrepsforståelse og følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet iht reglene for utenomsnakk. Vær så snill og hold dere til tema og unngå persondebatt.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...