Gå til innhold

Er rusbrusen så farlig da?


ellapille

Anbefalte innlegg

Tar poenget til Madam Felle og Chimp, men det var heller ikke hovedpoenget mitt. Det jeg synes er det verste med rusbrusen er markedsføringen som er ensrettet mot en gruppe som i vesentlig grad er for ung til å drikke alkohol. Det er imidlertid ikke uvanlig med 16-åringer på utesteder med 18-årsgrense (undertegnede i høyeste grad inkludert for rundt 100 år siden), derfor tok jeg også det argumentet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selger bra gjør den, men for meg ser det ut som det bidrar til flere fulle jenter. Noen rusbrus og vips, så smaker øl/vin/brennevin også godt. (Burde være et kjent fenomen for de som er litt eldre). Jeg bor svært nær et populært utested, og har bedre oversikt over ungdomsfylla enn jeg strengt tatt setter pris på... I tillegg er det ikke pant på flaskene, så de kastes/knuses overalt. Med illegal sprit som alternativ er jeg helt klart for rusbrus. Med øl/vin, som de fleste må lære seg å like, som alternativ ville jeg helt klart har foretrukket det. Dette med læring er jo et viktig aspekt uansett og det må alle som velger å nyte alkohol må lære av sine erfaringer. De aller fleste klarer det helt fint mens noen få ikke takler det. Vi voksne må imidlertid være (Helst usynlig) til stede og sørge for at det skjer i relativt trygge omgivelser.

[Jeg blir litt paff når du skriver slik,men du skal få vite hvorfor jeg vet det.

Sønnen min går på skole 5 dager i uken,jobber 6 dager i uken,trener 3 dager i uken,drikking synes han er bare dumt,han vil vente,han har data som innteresse og sitter dermed hjemme hver kveld og ellers en liten tur på kina restaurant for å kose seg med venner. Så jeg har kontroll jeg i hvertfall. Så tillitsfull er han at da han hadde skulket 2 timer på skolen for 2 år siden ,så sa han ifra og siden så har det ikke skjedd. Og vi hadde en familie som var/er veldig belastet med rusmisbruk og han ser hva det kan medføre. Med faste innetider og hele tiden veit hvor han er,så går dette greit. Og jeg drakk da jeg var 14 og det var ikke noe pent syn.For det gikk på masse sterke saker,holde seg for nesen for å få det ned. Ungdommer vil drikke uansett om de tar vekk rusbrusen eller ikke.Og at det blir flere ungdommer som drikker av den grunn tror jeg ikke noe på. Foreldrene må da fortsette å passe på selv om ungdommene har passert 13 og 14 år.

Jeg er egentlig enig i det som blir brukt som motargumenter,men jeg skriver dette innlegget fordi jeg tror at den er mest realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellapille, jeg forstår at du vet. Årsaken til at jeg stiller spørsmålet er at veldig mange foreldre tror de vet og at jeg som, forhåpentligvis, fremtidig forelder ikke bare ønsker å tro, men vite. Da må jeg spørre for å få vite hvordan man kan vite. Litt forvirrende kanskje...

Beklager hvis du følte deg støtt av spørsmålet mitt. Det var ikke meningen.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellapille, jeg forstår at du vet. Årsaken til at jeg stiller spørsmålet er at veldig mange foreldre tror de vet og at jeg som, forhåpentligvis, fremtidig forelder ikke bare ønsker å tro, men vite. Da må jeg spørre for å få vite hvordan man kan vite. Litt forvirrende kanskje...

Beklager hvis du følte deg støtt av spørsmålet mitt. Det var ikke meningen.

Hilsen

Hei leo. Helt i orden at du spurte og nå fikk du svar. Barna våre er det kjæreste vi har og da kan en lett bli litt nertagen. Ha en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...