Gå til innhold

Han svetter sånn om natten


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Kjæresten min svetter uhyre mye om natten. Det er det samme om det 25 eller 17 grader på soverommet, han svetter like mye uansett. Uten dyne, med dyne, naken eller med t-shorte, han svetter betraktelig uansett. Og jeg merker det er litt plagsomt, da jeg syntes det er koselig å sove intill han om natten.

Det er ikke mens han prøver å sove, men jeg merker med en gang han har sovnet, han blir klam over hele kroppen på sekundet, og i løpet av 5 minutter så er han gjennomvåt av svette.

Er det noen som har vært borti lignende før? Han har ikke vært hos legen, og jeg har heller ikke snakket med han om det, utrolig nok. Selv om han helt sikkert er veldig klar over det ettersom at sengetøyet er gjennomvåt om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg googlet nattsvatte og fikk opp flere mulige forklaringer. Felles for de fleste var at de anbefalte personen å kntakte lege og få det utredet.

Det kan være alt ifra alvorlig til småting. (Det er sikkert bare en liten ting med ham, men be ham få det utredet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker han mye rett før han sovner? Kjæresten min svetter alltid så voldsomt når han gjør det, så jeg merker stor forskjell når han er litt forsiktig med drikke de siste par timene før leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker han mye rett før han sovner? Kjæresten min svetter alltid så voldsomt når han gjør det, så jeg merker stor forskjell når han er litt forsiktig med drikke de siste par timene før leggetid.

Kjæresten min gjør også det i perioder han stresser mye, eller har mye å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

kjæresten min har det samma problemet. er litt sånn ubehagelig å ligge i samme seng som han når han svetter så uhyggelig mye om natten! håper det ikke er nå alvolig, ble litt forvirret etter jeg søkte etter " nattsvette" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen svetter når

-du trener og anstrenger deg på et vis

-når kroppen prøver å kvitte seg med sykdom

-når kroppen regerer på matvarer

Det at dere mener kroppen svetter fordi man drikker mye rett før man legger seg og svetter, har nok med at vann får prosessene i kroppen til å gå reagere, og at de da prøver å kvitte seg med noe... Uten vann stagnerer jo prosessene i kroppen, så vann er livsviktig for å skille ut dritt fra kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...