Gjest Gjest_Jentepusen_* Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Fant oppskrift på krem.no på sjokolade fyllet til Sara bernhard kaker. Der stod det 1/3 l kremfløte og 100 g sjokolade. Smeltes sammen og skulle stå over natta. Men det er jo saus!!! Hvordan få denne tykk? Smelte mere sjokolade å ha oppi? Har smakt en annen versjon på disse kakene, men syntes den ble så voks aktig.... Noen tips?
Aricia Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Jeg regner med at du skal piske sjokoladefløten til krem, dvs med elektrisk mikser.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Det stemmer nok det med piskingen, ja. Pisk til sånn ca. krem, ha på "kjeksen", la stå kjølig x antall timer, og smelt deretter sjokolade som du dypper fyllet i. Sett deretter kjølig igjen. Nam.
Gjest Gjest_Jentepusen_* Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Hvor lenge holder denne seg, regner med at dette må stå kaldt? Kan man fryse de ferdige lagde?
Sniktitt Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Hmm...skal ikke disse kakene ha smørkrem og så dyppes i sjokoladegreier? kan det være at fløten og sjokoladen skulle smeltes sammen for så å dyppe dem i? At smørkremen allerede er på, liksom. Her er det noe som skurrer.
Aricia Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 (endret) Hmm...skal ikke disse kakene ha smørkrem og så dyppes i sjokoladegreier? kan det være at fløten og sjokoladen skulle smeltes sammen for så å dyppe dem i? At smørkremen allerede er på, liksom. Her er det noe som skurrer. Neida, ingenting som skurrer her. Og man bruker ikke sjokoladeganache til overtrekkssjokolade. Eksempel på oppskrift: http://www.klikk.no/mat/spise/article390082.ece Endret 14. desember 2009 av Aricia
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 finnes mange forskjellige oppskrifter på sarah bernard. -
skrue Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Min erfaring er at smørkrem blir vel mektig. Når det gjelder sjokolade som ikke tykner så pleier jeg alltid 1) å ha litt ekstra sjokolade på lur og 2) piske den helt mot slutten. Jeg smelter den ekstra sjokoladen og heller i den kalde røren. Da blir det alltid noen små faste biter, men jeg liker det slikt. Jeg lager sjokoladerøren gjerne 24 timer før jeg bruker den. Den står i kjøleskap hele tiden.
Gjest Gjest_Anne Marthe_* Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Jeg lagde Sarah Bernhardt i fjor, og brukte denne oppskriften. Fikk ingen problemer med de, det ble veldig vellykket BUNN 250 g malte mandler 3 ½ dl melis 3 eggehviter FYLL 200 g smør 3 dl melis 3 eggeplommer 1 plate revet sjokolade GLASUR 2 plater sjokolade 2 ss smeltet delfiafett - Bland de malte mandlene og melisen. - Stivpisk eggehvitene og ha mandlene og melisen oppi. - Bruk 2 teskjeer til å sette små rundinger med røre på en stekeplate med bakepapir. - Stek kakene på 180°c i 10 minutter og ta bakepapiret med kakene over på en rist når de er ferdige. -Smør, melis og eggeplommer piskes sammen til en krem. -Rør inn revet sjokolade. -Snu bunnene slik at den flate siden kommer opp og legg på en full teskje med krem på hver kake i en pyramideform. -Sett kakene kaldt til fyllet er stivt. -Smelt delfiafett i en kjele og tilsett sjokoladen -Dypp kakene opp ned i sjokoladen slik at de får sjokolade over kremen. -Sett kakene kaldt til sjokoladen har stivnet. Kakene kan oppbevares i fryseren og tas opp litt før servering.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå