Gå til innhold

Sara Berhard "kjeks"


Gjest Gjest_Jentepusen_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Jentepusen_*
Skrevet

Fant oppskrift på krem.no på sjokolade fyllet til Sara bernhard kaker.

Der stod det 1/3 l kremfløte og 100 g sjokolade. Smeltes sammen og skulle stå over natta. Men det er jo saus!!!

Hvordan få denne tykk? Smelte mere sjokolade å ha oppi?

Har smakt en annen versjon på disse kakene, men syntes den ble så voks aktig....

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at du skal piske sjokoladefløten til krem, dvs med elektrisk mikser.

Skrevet

Det stemmer nok det med piskingen, ja. Pisk til sånn ca. krem, ha på "kjeksen", la stå kjølig x antall timer, og smelt deretter sjokolade som du dypper fyllet i. Sett deretter kjølig igjen. Nam.

Gjest Gjest_Jentepusen_*
Skrevet

Hvor lenge holder denne seg, regner med at dette må stå kaldt?

Kan man fryse de ferdige lagde?

Skrevet

Hmm...skal ikke disse kakene ha smørkrem og så dyppes i sjokoladegreier? kan det være at fløten og sjokoladen skulle smeltes sammen for så å dyppe dem i? At smørkremen allerede er på, liksom. Her er det noe som skurrer.

Skrevet (endret)
Hmm...skal ikke disse kakene ha smørkrem og så dyppes i sjokoladegreier? kan det være at fløten og sjokoladen skulle smeltes sammen for så å dyppe dem i? At smørkremen allerede er på, liksom. Her er det noe som skurrer.

Neida, ingenting som skurrer her. Og man bruker ikke sjokoladeganache til overtrekkssjokolade.

Eksempel på oppskrift:

http://www.klikk.no/mat/spise/article390082.ece

Endret av Aricia
Skrevet

finnes mange forskjellige oppskrifter på sarah bernard. -

Skrevet

Min erfaring er at smørkrem blir vel mektig.

Når det gjelder sjokolade som ikke tykner så pleier jeg alltid 1) å ha litt ekstra sjokolade på lur og 2) piske den helt mot slutten. Jeg smelter den ekstra sjokoladen og heller i den kalde røren. Da blir det alltid noen små faste biter, men jeg liker det slikt. Jeg lager sjokoladerøren gjerne 24 timer før jeg bruker den. Den står i kjøleskap hele tiden.

Gjest Gjest_Anne Marthe_*
Skrevet

Jeg lagde Sarah Bernhardt i fjor, og brukte denne oppskriften. Fikk ingen problemer med de, det ble veldig vellykket :)

BUNN

250 g malte mandler

3 ½ dl melis

3 eggehviter

FYLL

200 g smør

3 dl melis

3 eggeplommer

1 plate revet sjokolade

GLASUR

2 plater sjokolade

2 ss smeltet delfiafett

- Bland de malte mandlene og melisen.

- Stivpisk eggehvitene og ha mandlene og melisen oppi.

- Bruk 2 teskjeer til å sette små rundinger med røre på en stekeplate med bakepapir.

- Stek kakene på 180°c i 10 minutter og ta bakepapiret med kakene over på en rist når de er ferdige.

-Smør, melis og eggeplommer piskes sammen til en krem.

-Rør inn revet sjokolade.

-Snu bunnene slik at den flate siden kommer opp og legg på en full teskje med krem på hver kake i en pyramideform.

-Sett kakene kaldt til fyllet er stivt.

-Smelt delfiafett i en kjele og tilsett sjokoladen

-Dypp kakene opp ned i sjokoladen slik at de får sjokolade over kremen.

-Sett kakene kaldt til sjokoladen har stivnet.

Kakene kan oppbevares i fryseren og tas opp litt før servering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...