Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #41 Skrevet 10. desember 2009 Det hadde ihvertfall løst plassproblemet delvis, men de mødrene som hiver andre av bussen hadde nok fortsatt valgt å hive av noen , slik at ikke ungen hennes hadde blitt klemt eller noe... :gjeiper: Virkelig. Venninnen min bruker en sann derre bæresele når vi skal ut på cafe eller i butikker. Hun mener selv det er så utrolig mer praktisk enn med en stor og trøblete vogn over alt. Nå vet ikke jeg hvor gamle unger må være for å være i en sann, eller om det finnes noen der ute som mener det også er usunt, eller whatever, men for henne funker det bare bra.
Gjest salma Skrevet 10. desember 2009 #42 Skrevet 10. desember 2009 Det er da ingen som har sagt at barnevognene må ut - bare at det er iriterende at kaffe latte gjengen skal på bussen samtidig med halve byen, når de har hele dagen på seg. Og gjerne flere i slengen. En barnevogn tar en del mer plass en hva en vanlig person gjør. Har aldri opplevd at barnevogner har blitt kastet av når de først er på, dette er det kun de med barnevogn som har "retten" til! Du er en av de kanskje? Føler meg ikke spesielt truffet, nei. Har aldri presset noen av noe offentlig transportmiddel. Det å si at man med barnevogn ikke får gå på bussen i det hele tatt i gitte tidsrom er jo faktisk enda verre enn å kaste dem av hvis bussen blir full. Skjønner ikke helt hvorfor mødre = kaffe latte gjengen. Jeg begynte å jobbe 2,5 mnd etter fødsel. Sier seg selv at jeg måtte få bruke vogn til barnet mitt da, men det var pokker så lite kaffe latte. Jeg jobbet like mye som alle andre, så hvorfor skulle jeg være forbudt å bruke offentlig transportmiddel, bare fordi jeg hadde barn?
Mohini Skrevet 10. desember 2009 #43 Skrevet 10. desember 2009 Jeg skjønner derimot ikke hva folk har i mot mødre som går på cafè i permisjonstiden. Skal man bare sitte hjemme å se i veggen i 1 år, uten noen form for sosialisering? :klø: Ellers må jeg si at det er holdninger som dette, som får meg til å grue meg noe enormt til jeg skal flytte til storbyen med ungen min, sånn at jeg kan få tatt meg utdannelse. Men jeg lover at jeg skal gjøre mitt beste for å ikke irritere vettet av dere som reiser kollektivt og hvis ungen min hyler og jeg ikke får roet den ned - vel, synd for dere!
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #44 Skrevet 11. desember 2009 Jeg skjønner derimot ikke hva folk har i mot mødre som går på cafè i permisjonstiden. Skal man bare sitte hjemme å se i veggen i 1 år, uten noen form for sosialisering? :klø: Ellers må jeg si at det er holdninger som dette, som får meg til å grue meg noe enormt til jeg skal flytte til storbyen med ungen min, sånn at jeg kan få tatt meg utdannelse. Men jeg lover at jeg skal gjøre mitt beste for å ikke irritere vettet av dere som reiser kollektivt og hvis ungen min hyler og jeg ikke får roet den ned - vel, synd for dere! Problemet er nok hovedsaklig holdningene til en del av disse mødrene, som i eksempelet hive andre av bussen for at avkommet skal få plass. Det er veldig mange mødre som krever særbehandling fordi de nå er blitt mødre, de drar ned til byen med buss, presser andre av for her skal de på! Okkuperer hele cafeer hvor andre sitter tolig og spiser, og det blir et lurveleven uten like, bæsjebleier skiftes omtrent ved siden av tallerkenen din, og 5 unger som bæljer i en desibel som gjør at du sitter med øresus resten av dagen. Når du skal gå fra cafeen, må du ut i den slapsete veibanen, for på fortauet skal de jo ha tre barnevogner i bredden. Også shopper de i de trangeste butikkene, gjerne 3-4 stykker i slengen, slik at alle de trange veiene mellom stativene er opptatt, og helt tilslutt skal de hjem på rushtidsbussen, nå ikke bare med barnevogn, men med ti tusen poser og. Er klar over at ikke alle er slik, men det er MANGE av de, og de blir så voldsomt synlige i bybildet... Selv om du synes barnet ditt er det beste som har skjedd denne jord, så kan du faktisk ikke forvente at alle du treffer på synes det samme!
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #45 Skrevet 11. desember 2009 Hvorfor kan ikke de single viktigperene ta bussen utenom rushtiden da? De som både er hardtarbeidende (må jobbe leeeeenge da vel) og ikke må rekke verken barnehagen eller lage middag til et sultent hylekor hjemme? Neid, kødder - men har vel et poeng også...? Synes mer synd på disse som strever med barnevogn og hylende unger på en overfylt buss enn å sitte der og irritere meg. Heldigvis har jeg ikke behov for å ta buss med ungene mine i rushtiden.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #46 Skrevet 11. desember 2009 Dette er bortimot det dummeste jeg har hørt(lest). Er det virkelig mulig å irritere seg så voldsomt over andre? Jeg tar med meg ungene mine, hvorav en i barnevogn, og bikkja mi på bussen når det passer meg! Ser jeg en stakkars pensjonist med rulator så hjelper jeg personen ombord på bussen hvis det trengs. Og dere som irriterer dere over dette står i fare for å påføre dere selv et hjerteinfarkt før dere fyller 30.
Gjest Gjest_knøttet_* Skrevet 11. desember 2009 #47 Skrevet 11. desember 2009 Hvorfor tar ingen til orde for og i mot pensjonistene? De er uhyre langsomme og insisterer på å betale alt med sin store samling av femtiøringer. De må på død og liv ta ukehandelen når jeg har lunsj og skaper milelange køer fordi de bare MÅ kjøpe kattematen og medisterkakene mellom halv tolv og tolv. Utenfor butikken står vektere som skal hindre skoleelever i å komme inn i store flokker, men hei, de skal bare ha en loff, en cola og en tipakning sigg hver! Og de er kjappe! Pensjonistene derimot, de ønskes velkommen selv om de danner kø hvor enn de ferdes. De har mange spørsmål om sild og blodpudding på tilbud og har i verste fall enten stokk eller rullator som de forlanger at alle skal ta hensyn til og rydde plass for. De snakker til og med sakte. De bør snart innse at det er det ikke tid til midt i arbeidsdagen til oss hardtarbeidende. Noen ganger slår de attpåtil av en prat med kassadamen. Ærlig talt: Trikk og pensjonist? Billett betales med femtiøringer. Butikk og pensjonist? Ukehandelen tas ved lunsjtider og betales med femtiøringer. Hvem skal ut? Ullhodene! Pensjonistene er gamle og verdige, de har tjent landet lenge og mange levde under krigen, så de må vi være snille med. Småbarn og småbarnsmødre derimot, er så klart ikke verdt en dritt- de er bare en plage for alle. Småbarn som skriker er det verste man kan oppleve! Småbarn har da ikke noe på offentlig transport å gjøre, småbarnsforeldre burde holde seg hjemme til barna blir 10 år! Jeg skjønner derimot ikke hva folk har i mot mødre som går på cafè i permisjonstiden. Skal man bare sitte hjemme å se i veggen i 1 år, uten noen form for sosialisering? :klø: Ellers må jeg si at det er holdninger som dette, som får meg til å grue meg noe enormt til jeg skal flytte til storbyen med ungen min, sånn at jeg kan få tatt meg utdannelse. Men jeg lover at jeg skal gjøre mitt beste for å ikke irritere vettet av dere som reiser kollektivt og hvis ungen min hyler og jeg ikke får roet den ned - vel, synd for dere! Så enig, så enig! Dette er bortimot det dummeste jeg har hørt(lest). Er det virkelig mulig å irritere seg så voldsomt over andre? Jeg tar med meg ungene mine, hvorav en i barnevogn, og bikkja mi på bussen når det passer meg! Ser jeg en stakkars pensjonist med rulator så hjelper jeg personen ombord på bussen hvis det trengs. Og dere som irriterer dere over dette står i fare for å påføre dere selv et hjerteinfarkt før dere fyller 30. Enig her også! ================================================================ Jeg blir stadig overrasket over hva enkelte kan irritere seg over, og sjokkert over holdningene til småbarnsforeldre! Bare vent til dere selv får barn og må ut med barnevogn i rushtrafikken, må rekke jobb, barnehage, hjem igjen, helsestasjon, andre avtaler osv. Ikke alle har råd til bil, og da har man ofte ikke noe annet valg enn å ta bussen. Jeg tar ikke bussen frivillig i rushtiden med barnevogn, ikke tale om, men noen ganger må man. Men så er jeg ikke en av de som presser barnevogna inn i bussen selv om det er fullt, eller tvinger andre til å gå av bussen fordi jeg skal på med barnevogna, derimot har jeg blitt nektet adgang på bussen fordi det var fullt, noe som jeg selvsagt ikke ble sur for, for slik er det noen ganger. Ikke har jeg sett noe til den såklate barnevognmafien heller, heldigvis, til tross for at jeg har bodd i storby. Bæresele er fint og flott det, men til sitt bruk. Det er ikke i alle situasjoner det passer å gå med ungen på magen (ryggen eller på hofta), spesielt ikke om man skal være borte en stund, ungen skal sove eller man skal på besøk til noen. Barnevogn og bæresele er kjempeflotte midler begge to, men hvert til sitt bruk.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #48 Skrevet 11. desember 2009 Tidlig om morgenen våkner jeg i 4 tiden fordi jeg skal gjøre klar barna mine til barnehagen og meg selv til jobb. Hver morgen må jeg løpe avgårde til bussen ellers rekker jeg den ikke, og to unger så slep derav en i barnevogna. Jeg har ikke bil, fordi det har jeg ikke råd til nå. Jeg er også alenemor til mine barn. Jeg stresser ungene i barnehagen, før jeg selv tar neste buss til jobb og møter opp der, også ganske pest og sprengt fordi jeg egentlig er et par minutter for sent. En utfordrende stressende dag i helsesektoren er slutt 10 min før barnehagen stenger. Igjen må jeg løpe noen minutter for tidlig, ned til barnehagen, pakke sammen ungene, og komme meg på neste buss. Når jeg kommer til bussen blir jeg ganske desperat, for jeg har en sur og lei unge i handa, og en vrang barnevogn som ikke er mulig å få inn alene. Etter mye styr og pes og hjelp fra en eller annen godhjertet fremmed er jeg endelig inne, og på vei hjem der jeg skal lage middag, stelle 2 sultne og sure unger, og til slutt meg selv. Så beklager om JEG er en slik mor som ødelegger turen din til og fra jobb, kanskje du skal bytte plass med meg en dag? Ikke lest de andre innleggene i denne tråden, bare TS sitt og ditt over. Jeg har det akkurat som deg, gjest, bare at jeg ikke er alene med barna. Jeg kjører buss i rushen med barn og barnevogn, masse hektisk stress daglig, har ikke anledning til å ta hensyn til slike som TS.... Nei, enhver får ta ansvar for seg og sitt, ikke mitt problem at andre busspassasjerer sitter og irriterer seg
Harlekin Skrevet 11. desember 2009 #49 Skrevet 11. desember 2009 Finnes virkelig barnevognmafiaen, sånn som på Tele2-reklamen? Har aldri sett den ... eller finnes den bare i Oslo kanskje? Er Oslo-mødre verre enn i resten av landet? For dette er tydeligvis et stooort problem.
Caramba Skrevet 11. desember 2009 #50 Skrevet 11. desember 2009 Finnes virkelig barnevognmafiaen, sånn som på Tele2-reklamen? Har aldri sett den ... eller finnes den bare i Oslo kanskje? Er Oslo-mødre verre enn i resten av landet? For dette er tydeligvis et stooort problem. Jeg har på følelsen at den finnes litt i hodet på enkelte, særlig dem som må irritere seg over alt og alle. Skjønner ikke at de gidder Frem til tre år siden, da jeg selv var barnløs, kan jeg ikke huske at jeg irriterte meg over mødre og barnevogner, jeg registrerte knapt at de fantes. Jeg frekventerte ikke cafeer på dagtid i ukedagene, da var jeg på jobb. På bussen kunne jeg jo sitte eller stå langt unna barnevognfeltet og ellers syntes jeg unger var ålreite små kryp
Gjest gjest med barnevogn Skrevet 11. desember 2009 #51 Skrevet 11. desember 2009 Dette er bortimot det dummeste jeg har hørt(lest). Er det virkelig mulig å irritere seg så voldsomt over andre? Jeg tar med meg ungene mine, hvorav en i barnevogn, og bikkja mi på bussen når det passer meg! Ser jeg en stakkars pensjonist med rulator så hjelper jeg personen ombord på bussen hvis det trengs. Og dere som irriterer dere over dette står i fare for å påføre dere selv et hjerteinfarkt før dere fyller 30. Helt enig, jeg kan nesten ikke tro at det er alvorlig ment.
Gjest haren Skrevet 11. desember 2009 #52 Skrevet 11. desember 2009 har aldri irritert meg over barnevogner på buss. tror grunnen til dette er at jeg selv har forsøkt dette som barnevakt - og er det en ting jeg desperat kommer til forsøke å unngå så er det trafikk(av alle typer) i rushtiden. men man har jo ikke stort valg når man slutter på jobb mellom 15 og 17? har de som irriterer seg tenkt over det faktum at man ikke kan velge selv hvor man får barnehageplass - og at to barn kan få plass på to ulike steder i byen - slik at selv om man har bil så må den ene foreldren ta kollektiv? når du irriterer deg så kan du jo tenke på at du slipper å dra vogna gjennom slapse og snø, at du kan slippe å ha med deg barn inn i en butikk mens du selv har farlig lavt blodsukker(og det har ungen og, og du vet at du ikke kan sette deg ned på sofaen før klokka er ni på kvelden? de som bare henger på cafè gjør dette om formiddagen, ikke midt i rushtiden. så de du irriterer deg over har gjerne vært opp et par ganger på natta, styrt en hel del før de går på jobb, hatt hektisk arbeidsdag for å ha råd til middagsmaten - og må gjerne holde deg gående til langt på kveld med den viten at de må opp et par tre ganger på natta igjen. jeg irriterer meg også over barnevræl når jeg er sliten, men jeg trøster meg med at jeg kan gå hjem, slenge bena på bordet, spise middag ifred og sove en hell natt gjennom.
Kanutten Skrevet 12. desember 2009 #53 Skrevet 12. desember 2009 Jeg opplevde nå nylig at bussen var helt stappfull. Det stod en mor med barnevogn på bussholdeplassen. Bussjåføren åpnet ikke bakdøren. Når moren, som stod utenfor med barnevogna, gikk fram og sa at han skulle åpne bak, sa han bare at det var altfor fullt og at hun måtte ta neste buss. Hun ble supersint og skulle absolutt på bussen, men han lukket døren og kjørte videre. Hun så jo selv at det ikke var noe mer plass. Hva skulle han gjort? Kastet av et visst antall mennesker slik at hun skulle få plass til barnevogna? Jeg syns det var helt grei avgjørelse av bussjåføren. Jeg opplevde dette mye når jeg hadde små barn og skulle hjem etter å ha henta poden i barnehagen. Bussen jeg skulle på var litt utenfor sentrum, og var ofte stappfull. Det hendte seg at jeg sto der i godt over en time, uten å få være med. Da er det lov å bli sint, og kreve at sjåføren fikser flere busser, slik at de med barnevogn også får blitt med. Det var ikke noe gøy opplevelse å stå der i 15 minusgrader og uvær med ungen. Mange ganger måtte jeg ringe Taxi, og det hadde jeg egentlig ikke råd til. Jeg skjønner at de med barnevogn blir sinna jeg.
ninuska_ Skrevet 12. desember 2009 #54 Skrevet 12. desember 2009 (endret) Jeg opplevde dette mye når jeg hadde små barn og skulle hjem etter å ha henta poden i barnehagen. Bussen jeg skulle på var litt utenfor sentrum, og var ofte stappfull. Det hendte seg at jeg sto der i godt over en time, uten å få være med. Da er det lov å bli sint, og kreve at sjåføren fikser flere busser, slik at de med barnevogn også får blitt med. Det var ikke noe gøy opplevelse å stå der i 15 minusgrader og uvær med ungen. Mange ganger måtte jeg ringe Taxi, og det hadde jeg egentlig ikke råd til. Jeg skjønner at de med barnevogn blir sinna jeg. Jeg syns det er dumt, men det er faktisk rushtrafikk og man må satse på at det er fullt - både med og uten barnevogn. Det hender også for oss uten barnevogn, som må vente ute i kulda på buss for de som kommer er stappfulle - jeg opplever iblant å måtte vente i en time selv, det er dødskjedelig, men det betyr ikke at jeg krever at andre skal gå av bussen slik at jeg skal få komme på. Jeg nevnte en hendelse hvor jeg syns det var greit at han dro - hun kan ikke kreve å komme på når bussen er stappfull. Jeg syns ikke det er noe å bli sint på enkelsjåføren for, da får man søke om flere busser hvis man syns det er for få. Man kan ikke kreve at andre skal gi fra seg plassen sin for at man vil på :-) Endret 12. desember 2009 av ninuska_
Gjest gurimalla Skrevet 13. desember 2009 #55 Skrevet 13. desember 2009 De fleste mødre i perm prøver å unngå rushen, alle vet at det er ekstremt dårlig plass på buss/trikk på dette tidspunktet. Det er ikke plass til så mange barnevogner på buss/trikk i utgangspunket og i rushen er det et helvete med maaange sure mennesker. Jeg hadde aldri trodd det eksisterte så mange sure mennesker, men de fikk jeg jammen møte etter at jeg fikk barn. Jeg tror ikke mine barn er veldig spennende og interessant for andre, men de har like stor rett til å være på bussen som alle andre passasjerer.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #56 Skrevet 13. desember 2009 Da er det lov å bli sint, og kreve at sjåføren fikser flere busser, slik at de med barnevogn også får blitt med.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #57 Skrevet 13. desember 2009 Er det mulig?? Og er det rart det er krig i verden?? Denne tråden er det perfekte eksemplet på KG høylytte sytekor! "Du har barn som skriker i en diger barnevogn... dermed burde du sperres inne". "Du er pensjonist og går så jævla sakte, og betaler bare med tiøringer, da har du ingenting ute i samfunnet å gjøre, gå hjem med seg!" "Jeg har jobbet hele dagen og så skal jeg sitte på buss/trikk/tog hjem som er overfylt fordi andre også har en hverdag som er bygd opp slik at man skal hjem midt i rushen-virkelig?!" Ærlig talt folkens, de fleste av oss kommer til å stresse rundt med en barnevogn og barn som ikke er så veldig samarbeidsvillige på et eller annet tidspunkt her i livet, og vi skal alle bli gamle med krokete rygg, sølvgrått hår og kommer sikkert til å betale med de minste myntene vi har vi også, for pensjonsutbetalingen når det blir tid kommer neppe til å bli noe å skryte av. Den ene av oss er faen ikke noe bedre enn den andre. Må for faen gå an å se litt inn i andres situasjon, eller er det bare "meg, meg og atter meg" det gjelder?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #58 Skrevet 15. desember 2009 Er det mulig?? Og er det rart det er krig i verden?? Denne tråden er det perfekte eksemplet på KG høylytte sytekor! "Du har barn som skriker i en diger barnevogn... dermed burde du sperres inne". "Du er pensjonist og går så jævla sakte, og betaler bare med tiøringer, da har du ingenting ute i samfunnet å gjøre, gå hjem med seg!" "Jeg har jobbet hele dagen og så skal jeg sitte på buss/trikk/tog hjem som er overfylt fordi andre også har en hverdag som er bygd opp slik at man skal hjem midt i rushen-virkelig?!" Ærlig talt folkens, de fleste av oss kommer til å stresse rundt med en barnevogn og barn som ikke er så veldig samarbeidsvillige på et eller annet tidspunkt her i livet, og vi skal alle bli gamle med krokete rygg, sølvgrått hår og kommer sikkert til å betale med de minste myntene vi har vi også, for pensjonsutbetalingen når det blir tid kommer neppe til å bli noe å skryte av. Den ene av oss er faen ikke noe bedre enn den andre. Må for faen gå an å se litt inn i andres situasjon, eller er det bare "meg, meg og atter meg" det gjelder? Signerer denne! Og det ser ikke akkurat lett ut å trille rundt på denne svære vognen. Du skal komme deg rundt, og når man møter slike folk skjønner jeg godt at man gruer seg til å ta buss, trikk eller hva det måtte være. Jeg venter mitt første barn, og vil gjerne gå litt ut av huset, ikke bare sitte inne for å ikke være til "bry" for samfunnet. Dessuten kan det faktisk hende at man må til legen, helsestasjon eller andre ting som gjør at man må ta buss i rushen. Heldigvis så bor jeg ikke i byen, så slipper å tenke så mye på dette. Men vet selv at hvis jeg hadde bodd i byen, hadde jeg nok prøvd å unngå rushen så godt som overhodet mulig med en diger barnevogn.
Jade Skrevet 16. desember 2009 #59 Skrevet 16. desember 2009 Glad jeg ikke bor i Oslo hvor folk lar seg kaste av bussen av sinte mødre med barnevogn. Ikke søren om jeg hadde gått av bussen når jeg hadde kjøpt billett og faktisk fått plass. Klarer ikke folk å si nei? Da har de søren seg selv å takke! Ellers må jeg si at å kjøre vogn i rushtiden er noe det verste som fins (måtte det tidligere til og fra barnehage og jobb), så hvis jeg ikke må, så gjør jeg det ikke. Kan aldri tenke meg at noen gjør slikt frivillig! Men kanskje det er noen som synes det er gøy å busse i rushtiden, for å se hvor mange tøffelhelter de klarer å hive av bussen hver dag? Så fører de statistikk og rapporterer på barnevognmafia-diskusjonsforumet sitt :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå