Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #21 Skrevet 10. desember 2009 Enig i denne! Dere mødre - hva er det som får dere til å tro at bare fordi dere har barnevogn, så har dere førsterett på plass på bussen? Har opplevd at folk har blitt beordret av bussen slik at kjerringene får inn barnevogner! Da er det ikke "kjerringene" du ergre deg over, men BUSSJÅFØREN! Men det tør du vel kanskje ikke, trengs baller til en konfrontasjon.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #22 Skrevet 10. desember 2009 Da er det ikke "kjerringene" du ergre deg over, men BUSSJÅFØREN! Men det tør du vel kanskje ikke, trengs baller til en konfrontasjon. Hva i alle dager har bussjåføren med det å gjøre? Han sitter forrerst, mens barnevogndamene brøyter seg inn og hiver av folk bakerst. Bussjåføren kan da ikke få med seg absolutt alt som skjer heller.
Caramba Skrevet 10. desember 2009 #23 Skrevet 10. desember 2009 (endret) Ja, det er jo viktigere at mann 24 kommer seg hjem, enn en liten baby. Hvorfor skal de minste måtte vente til neste buss? Skjønner ikke hat-holdningen mot de minste av oss som ikke skjønner hvorfor de ikke kan komme seg hjem og ut av vognen. Hvorfor antar man at mødre i permisjon bare er ute og fjaser hele dagen? Noen av oss driver hele familien, og gjør helt nødvendige ærend, legebesøk, kontroller osv osv. Endret 10. desember 2009 av Caramba
Gjest Marlo Skrevet 10. desember 2009 #24 Skrevet 10. desember 2009 Ja, det er jo viktigere at mann 24 kommer seg hjem, enn en liten baby. Ja det kan faktisk hende, det vet jo du ingenting om.
Gjest salma Skrevet 10. desember 2009 #25 Skrevet 10. desember 2009 Helt enig, alle disse drittmødrene må absolutt ha med seg unger overalt. Buss, tog, fly, butikken, kino, ja overalt! Unger burde igrunn forbys å være på offentlige steder ettersom det alltids er noen de kan irritere der. Det er jo ikke akkurat sånn at artens overlevelse er avhengig av at noen av oss er villige til å reprodusere oss. Det er jo heller ikke sånn at enhver har vært barn selv en gang, og kanskje irritert noen og enhver - uforskyldt eller ikke. Eller uforskyldt er kanskje feil ord, det er jo UTILGIVELIG å være barn og tro at du skal kunne vises eller høres i verden. Dog ikke så utilgivelig som å være forelder og glemme at de små skal gjemmes vekk for alle. Det er tross alt ikke slik at barn har en selvstendig verdi som menneske før vedkommende er voksen. Dermed bør ikke barn ha noen rettigheter heller. Og bør gjemmes vekk så de ikke plager noen ved sitt blotte nærvær. Når vi først er i gang, skal vi ikke forby rullestolbrukere også? Hva med fok som har spist hvitløk? Eller folk som er svarte i huden? Eller folk som stemmer FrP? Hvorfor i all verden skal hylekoret stoppe ved barn? :klø: Det fins da folk som er atskillig mer romstore og irriterende enn mange barn
Caramba Skrevet 10. desember 2009 #26 Skrevet 10. desember 2009 (endret) Ja det kan faktisk hende, det vet jo du ingenting om. Sant nok..... Har stått over noen 20-busser i min tid som barnevogntriller midt i Oslo, og det virker ikke som det har plaget alle dem som presset seg på foran meg. Hvis det kan virke som om mødre bruker vogna som "rambukk" er fordi enkelte insisterer på å stå på den eneste plassen som er reservert for barnevogn, og man må spørre pent om de kan flytte seg. Kan ikke alle vise litt hensyn til hverandre, uten å måtte bli så sure fordi noen har med seg en baby på bussen? Hvis alle i dette landet her kunne vært litt mer smidig og ikke alltid tenke "meg, meg meg" så hadde Norge vært et hyggeligere sted. Når jeg kommer fra utlandet så reagerer jeg alltid på hvor sure og egositiske normenn kan virke ute i det offentlige. Ingen sier unnskyld, alle presser seg frem og blir irritert på dem rundt seg. Endret 10. desember 2009 av Caramba 1
Lapetos Skrevet 10. desember 2009 #27 Skrevet 10. desember 2009 Helt enig, alle disse drittmødrene må absolutt ha med seg unger overalt. Buss, tog, fly, butikken, kino, ja overalt! Unger burde igrunn forbys å være på offentlige steder ettersom det alltids er noen de kan irritere der. Det er jo ikke akkurat sånn at artens overlevelse er avhengig av at noen av oss er villige til å reprodusere oss. Det er jo heller ikke sånn at enhver har vært barn selv en gang, og kanskje irritert noen og enhver - uforskyldt eller ikke. Eller uforskyldt er kanskje feil ord, det er jo UTILGIVELIG å være barn og tro at du skal kunne vises eller høres i verden. Dog ikke så utilgivelig som å være forelder og glemme at de små skal gjemmes vekk for alle. Det er tross alt ikke slik at barn har en selvstendig verdi som menneske før vedkommende er voksen. Dermed bør ikke barn ha noen rettigheter heller. Og bør gjemmes vekk så de ikke plager noen ved sitt blotte nærvær. Når vi først er i gang, skal vi ikke forby rullestolbrukere også? Hva med fok som har spist hvitløk? Eller folk som er svarte i huden? Eller folk som stemmer FrP? Hvorfor i all verden skal hylekoret stoppe ved barn? :klø: Det fins da folk som er atskillig mer romstore og irriterende enn mange barn *Applaus*
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #28 Skrevet 10. desember 2009 Hvorfor skal man vente på neste buss? Det vil alltid være en eller annen hårsår kødd som irriterer seg over disse mødrene og barna deres. Like greit å bare pelle seg på en buss og komme seg fra A til B først som sist.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #29 Skrevet 10. desember 2009 Hva i alle dager har bussjåføren med det å gjøre? Han sitter forrerst, mens barnevogndamene brøyter seg inn og hiver av folk bakerst. Bussjåføren kan da ikke få med seg absolutt alt som skjer heller. EH, du! Han sa at folk har blitt beodret av bussen for å gi plass til mødre med vogner, hvem har da beordret dem vekk andre enn sjåføren? Hadde jeg vært sjåfør på buss hadde jeg klikka om noen prøvde å hive av en person til fordel for noen andre.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #30 Skrevet 10. desember 2009 Hvorfor skal man vente på neste buss? Det vil alltid være en eller annen hårsår kødd som irriterer seg over disse mødrene og barna deres. Like greit å bare pelle seg på en buss og komme seg fra A til B først som sist. men det er sannsynligvis ikke han du klarer å jage av bussen mens du omtrent glefser hodet av han fordi han ikke klarer å skjønne at gullungen din skal hjem i tide. Den hårsåre kødden hadde nok ikke gått av bussen i første omgang! Synes folk at det faktisk er riktig at andre folk må gå av bussen , fordi det kommer noen med barnevogn? Hvorfor er barnevogner førsteprioritet? Hva om de som er på bussen, er på vei til barnehagen for å hente sin unge som venter der?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #31 Skrevet 10. desember 2009 EH, du! Han sa at folk har blitt beodret av bussen for å gi plass til mødre med vogner, hvem har da beordret dem vekk andre enn sjåføren? Hadde jeg vært sjåfør på buss hadde jeg klikka om noen prøvde å hive av en person til fordel for noen andre. Det er barnevognmafian som klarer dette helt selv, uten hjelp fra sjåføren! Aldri tatt buss i rushen i Oslo eller? Er mer enn en gang jeg har sett dette for å si det sånn!
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #32 Skrevet 10. desember 2009 Det er barnevognmafian som klarer dette helt selv, uten hjelp fra sjåføren! Aldri tatt buss i rushen i Oslo eller? Er mer enn en gang jeg har sett dette for å si det sånn! Jo, det skal jeg si at jeg har. Men tydeligvis ikke mange nok ganger, unnskyld da Men jeg har fått med hva barnevogn mafiaen er, og hvis de virkelig beordrer andre passasjerer UT av bussen for å få plass til seg selv og sine venninner med barnevogn, så kan de jo GÅ! Så frekk er man bare ikke.
Caramba Skrevet 10. desember 2009 #33 Skrevet 10. desember 2009 Har aldri i mitt liv opplevd at noen har gått av bussen igjen på grunn av en barnevogn. Det motsatte har jeg opplevd selv og sett maaaange ganger. Jeg venter heller på neste buss hvis det er fullt og det tror jeg er ganske mange andre som gjør også.
ninuska_ Skrevet 10. desember 2009 #34 Skrevet 10. desember 2009 (endret) Enig i denne! Dere mødre - hva er det som får dere til å tro at bare fordi dere har barnevogn, så har dere førsterett på plass på bussen? Har opplevd at folk har blitt beordret av bussen slik at kjerringene får inn barnevogner! Jeg opplevde nå nylig at bussen var helt stappfull. Det stod en mor med barnevogn på bussholdeplassen. Bussjåføren åpnet ikke bakdøren. Når moren, som stod utenfor med barnevogna, gikk fram og sa at han skulle åpne bak, sa han bare at det var altfor fullt og at hun måtte ta neste buss. Hun ble supersint og skulle absolutt på bussen, men han lukket døren og kjørte videre. Hun så jo selv at det ikke var noe mer plass. Hva skulle han gjort? Kastet av et visst antall mennesker slik at hun skulle få plass til barnevogna? Jeg syns det var helt grei avgjørelse av bussjåføren. Endret 10. desember 2009 av ninuska_
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #35 Skrevet 10. desember 2009 Har aldri i mitt liv opplevd at noen har gått av bussen igjen på grunn av en barnevogn. Det motsatte har jeg opplevd selv og sett maaaange ganger. Jeg venter heller på neste buss hvis det er fullt og det tror jeg er ganske mange andre som gjør også. Aldri sett noen som frivillig har gjort det, men har opplevd flere ganger rabiate mødre med barnevogn jage folk av. Som regel blir de andre passasjerene så perplekse at de tusler av, blir stående å klø seg i hodet og skjønner sikkert ingenting før bussen er long gone. Ikke alle er slik, men det har faktisk skjedd flere ganger som jeg har sett. Og dette kombinert med en del annen slags oppførsel fra mødre med barnevogner gjør at jeg har hele denne gruppen laangt oppe i halsen!
Gjest salma Skrevet 10. desember 2009 #36 Skrevet 10. desember 2009 Synes folk at det faktisk er riktig at andre folk må gå av bussen , fordi det kommer noen med barnevogn? Hvorfor er barnevogner førsteprioritet? Hva om de som er på bussen, er på vei til barnehagen for å hente sin unge som venter der? Nei for all del, det folk sier er selvfølgelig det eneste innlysende opplagte logiske; nemlig at barnevogner må ut når unge single viktigperer skal på. Barn skal ha sisteprioritet. Faktisk skal de ikke på buss i rushtiden i det hele tatt. Mødre og fedre som må levere i barnehagen må tilpasse arbeidstiden sin slik at de ikke plager unge single i rushtiden.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #37 Skrevet 10. desember 2009 Nei for all del, det folk sier er selvfølgelig det eneste innlysende opplagte logiske; nemlig at barnevogner må ut når unge single viktigperer skal på. Barn skal ha sisteprioritet. Faktisk skal de ikke på buss i rushtiden i det hele tatt. Mødre og fedre som må levere i barnehagen må tilpasse arbeidstiden sin slik at de ikke plager unge single i rushtiden. Det er da ingen som har sagt at barnevognene må ut - bare at det er iriterende at kaffe latte gjengen skal på bussen samtidig med halve byen, når de har hele dagen på seg. Og gjerne flere i slengen. En barnevogn tar en del mer plass en hva en vanlig person gjør. Har aldri opplevd at barnevogner har blitt kastet av når de først er på, dette er det kun de med barnevogn som har "retten" til! Du er en av de kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #38 Skrevet 10. desember 2009 Alle skulle hatt slik bæresele når de måtte ut. Ingen vogn
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #39 Skrevet 10. desember 2009 Alle skulle hatt slik bæresele når de måtte ut. Ingen vogn Det hadde ihvertfall løst plassproblemet delvis, men de mødrene som hiver andre av bussen hadde nok fortsatt valgt å hive av noen , slik at ikke ungen hennes hadde blitt klemt eller noe... :gjeiper:
Fresi Skrevet 10. desember 2009 #40 Skrevet 10. desember 2009 Hvorfor tar ingen til orde for og i mot pensjonistene? De er uhyre langsomme og insisterer på å betale alt med sin store samling av femtiøringer. De må på død og liv ta ukehandelen når jeg har lunsj og skaper milelange køer fordi de bare MÅ kjøpe kattematen og medisterkakene mellom halv tolv og tolv. Utenfor butikken står vektere som skal hindre skoleelever i å komme inn i store flokker, men hei, de skal bare ha en loff, en cola og en tipakning sigg hver! Og de er kjappe! Pensjonistene derimot, de ønskes velkommen selv om de danner kø hvor enn de ferdes. De har mange spørsmål om sild og blodpudding på tilbud og har i verste fall enten stokk eller rullator som de forlanger at alle skal ta hensyn til og rydde plass for. De snakker til og med sakte. De bør snart innse at det er det ikke tid til midt i arbeidsdagen til oss hardtarbeidende. Noen ganger slår de attpåtil av en prat med kassadamen. Ærlig talt: Trikk og pensjonist? Billett betales med femtiøringer. Butikk og pensjonist? Ukehandelen tas ved lunsjtider og betales med femtiøringer. Hvem skal ut? Ullhodene! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå