Gjest Mann 24 Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Hei! Jeg håper ikke jeg tråkker på så altfor mange tær med dette innlegget, jeg innser at mange av dere er i en situasjon der dere er litt såre og følelsesmessig ustabile (nybakte mødre), men nå har jeg ganske enkelt fått nok. Jeg har i årevis benyttet meg av kollektivtrafikk i en av norges større byer. Det jeg har problemer med å forstå er hvorfor dere nybakte mødre på død og liv skal drasse rundt på de stakkars barna deres midt i rushtia? Etter en lang arbeidsdag er man ofte sliten og utkjørt, dette er sikkert de av dere som har vært i jobb klar over. Da er det slitsomt nok at bussen er overfylt med andre arbeidene, men som om det ikke er nok, så kommer dere mødre drassende med barnevogner og hylekor og kjefter å smeller når ikke alle stormer til for å hjelpe dere inn med faenskapen. Spørsmålet til dere er da; Hvorfor i alle dager kan dere ikke holde dere unna i rushtia?! Skaff dere bil, eller ta en senere buss/bane! Det er jo ikke som om dere gjør noe annet enn å fly rundt å shoppe og skravle uansett! Dere burde virkelig vise oss hardt arbeidende litt respekt, og ikke bare kreve, kreve, kreve! Håper dere kan ta noe av dette inn over dere, skjønt jeg vet de fleste av dere er tikkende hormonbomber som er like ustabile som premenstruelle flodhester på slankekur! Mvh frustrert mann PS. Ikke meningen å klikke i vinkel her, men man blir ganske provosert over situasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Tidlig om morgenen våkner jeg i 4 tiden fordi jeg skal gjøre klar barna mine til barnehagen og meg selv til jobb. Hver morgen må jeg løpe avgårde til bussen ellers rekker jeg den ikke, og to unger så slep derav en i barnevogna. Jeg har ikke bil, fordi det har jeg ikke råd til nå. Jeg er også alenemor til mine barn. Jeg stresser ungene i barnehagen, før jeg selv tar neste buss til jobb og møter opp der, også ganske pest og sprengt fordi jeg egentlig er et par minutter for sent. En utfordrende stressende dag i helsesektoren er slutt 10 min før barnehagen stenger. Igjen må jeg løpe noen minutter for tidlig, ned til barnehagen, pakke sammen ungene, og komme meg på neste buss. Når jeg kommer til bussen blir jeg ganske desperat, for jeg har en sur og lei unge i handa, og en vrang barnevogn som ikke er mulig å få inn alene. Etter mye styr og pes og hjelp fra en eller annen godhjertet fremmed er jeg endelig inne, og på vei hjem der jeg skal lage middag, stelle 2 sultne og sure unger, og til slutt meg selv. Så beklager om JEG er en slik mor som ødelegger turen din til og fra jobb, kanskje du skal bytte plass med meg en dag?
Gjest Mann 24 Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Takk for svar Ser jeg, i min frustrasjon, ordla meg litt vagt. Det er ikke alene mødre som deg jeg ser på som et problem, har full forståelose for din situasjon. Derimot er det disse hjemmeværende mødrene som trasker rundt i byen, gjerne en liten venninnegjeng, som ikke ser ut til å gjøre stort mer enn å sitte på café og fjase, som jeg irriterer meg over. De ødelegger ikke bare for meg, og andre i min situasjon, men også for deg, i den forstand at mange får et svært negativt bilde av storby-mødre.
Bentebent Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Hvis det plager deg så mye så kan jo du skaffe deg bil selv! 4
Gjest Gjest_gjest2_* Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Takk for svar Ser jeg, i min frustrasjon, ordla meg litt vagt. Det er ikke alene mødre som deg jeg ser på som et problem, har full forståelose for din situasjon. Derimot er det disse hjemmeværende mødrene som trasker rundt i byen, gjerne en liten venninnegjeng, som ikke ser ut til å gjøre stort mer enn å sitte på café og fjase, som jeg irriterer meg over. De ødelegger ikke bare for meg, og andre i min situasjon, men også for deg, i den forstand at mange får et svært negativt bilde av storby-mødre. Vel, jeg forstår jeg i grunn hva du skal frem til. En gjeng med mødre i permisjon som ikke har så mye annet å gjøre enn å samles i flokk på cafeer. Forøvrig også samme gjeng som går 2-3 side om side på fortauet og ikke lar noen komme forbi!
Lapetos Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 Tidlig om morgenen våkner jeg i 4 tiden fordi jeg skal gjøre klar barna mine til barnehagen og meg selv til jobb. Hver morgen må jeg løpe avgårde til bussen ellers rekker jeg den ikke, og to unger så slep derav en i barnevogna. Jeg har ikke bil, fordi det har jeg ikke råd til nå. Jeg er også alenemor til mine barn. Jeg stresser ungene i barnehagen, før jeg selv tar neste buss til jobb og møter opp der, også ganske pest og sprengt fordi jeg egentlig er et par minutter for sent. En utfordrende stressende dag i helsesektoren er slutt 10 min før barnehagen stenger. Igjen må jeg løpe noen minutter for tidlig, ned til barnehagen, pakke sammen ungene, og komme meg på neste buss. Når jeg kommer til bussen blir jeg ganske desperat, for jeg har en sur og lei unge i handa, og en vrang barnevogn som ikke er mulig å få inn alene. Etter mye styr og pes og hjelp fra en eller annen godhjertet fremmed er jeg endelig inne, og på vei hjem der jeg skal lage middag, stelle 2 sultne og sure unger, og til slutt meg selv. Så beklager om JEG er en slik mor som ødelegger turen din til og fra jobb, kanskje du skal bytte plass med meg en dag? Du skulle hatt en medalje eller ett eller annet... Jøss... Jeg er helt imponert og målløs her jeg sitter.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 Hvis det plager deg så mye så kan jo du skaffe deg bil selv! Dette er et standardsvar som alltid kommer opp i slike diskusjoner. Jeg er helt enig med TS; jeg synes også at mødre som er hjemmeværende med barna sine burde unngå de overfylte rushtrafikkbussene.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #9 Skrevet 10. desember 2009 Du skulle hatt en medalje eller ett eller annet... Jøss... Jeg er helt imponert og målløs her jeg sitter. Det var jo hyggelig sagt, tusen takk.
Caramba Skrevet 10. desember 2009 #10 Skrevet 10. desember 2009 Det er vel ikke noe drømmesituasjon, men noen ganger blir man fanget i rushtiden. Jeg unngår kollektivt så godt jeg kan og drar hjem fra hvor jeg enn er (hvis jeg er uten bil) før klokken 15.00. Mødre i permisjon har også ærend, noen kræsjer med rushtiden, men vi har rett til å ferdes i byen, vi også... Er du forresten sikker på at damene er i permisjon, og ikke på vei til eller fra barnehagen? Jeg måtte busse med barnevogn til bhg en liten periode da han var ca ett år. 1
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #11 Skrevet 10. desember 2009 Dere burde virkelig vise oss hardt arbeidende litt respekt, og ikke bare kreve, kreve, kreve! Du kan ikke være så veldig hardt arbeidende om du reiser hjem i rushtiden hver dag... De som er hardt arbeidende drar ikke hjem kl. fire...
Lapetos Skrevet 10. desember 2009 #12 Skrevet 10. desember 2009 Det var jo hyggelig sagt, tusen takk. Overhodet ingenting å takke for - jeg har aldri forstått hvordan alenemødre klarer å gjøre alt de gjør... Synes rett og slett det er utrolig!
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #13 Skrevet 10. desember 2009 Overhodet ingenting å takke for - jeg har aldri forstått hvordan alenemødre klarer å gjøre alt de gjør... Synes rett og slett det er utrolig! Vel, det er jo et salig slit, det skal jeg innrømme! Lite tid til meg selv, familien min bor på et annet sted, moren min begynner å bli skral og gammel.. Faren til ungene bor ikke i landet en gang, så der er det dessverre liten hjelp å hente. Men vi klarer oss, vår lille familie.
Lapetos Skrevet 10. desember 2009 #14 Skrevet 10. desember 2009 Vel, det er jo et salig slit, det skal jeg innrømme! Lite tid til meg selv, familien min bor på et annet sted, moren min begynner å bli skral og gammel.. Faren til ungene bor ikke i landet en gang, så der er det dessverre liten hjelp å hente. Men vi klarer oss, vår lille familie. Det er godt *Ønsker deg hell og lykke*, og skal heller begynne å hjelpe mødre å få barnevogner inn på bussen heretter, selv om jeg bare har fått sure blikk som skriker: "Jeg trenger ikke hjelp!" hver gang jeg har prøvd
Gjest Mann 24 Skrevet 10. desember 2009 #15 Skrevet 10. desember 2009 Du kan ikke være så veldig hardt arbeidende om du reiser hjem i rushtiden hver dag... De som er hardt arbeidende drar ikke hjem kl. fire... At man er ferdig i rushtiden behøver da ikke bety at jeg har 8 timers arbeidsdag, det finnes de av oss som er på jobb i 5-6 tiden, og rushtiden varer lenger enn klokken 16! Takk til de av dere som tar hensyn og som ser problemet. Tror forøvrig de som er problemet kjenner seg igjen.
Bentebent Skrevet 10. desember 2009 #16 Skrevet 10. desember 2009 Dette er et standardsvar som alltid kommer opp i slike diskusjoner. Jeg er helt enig med TS; jeg synes også at mødre som er hjemmeværende med barna sine burde unngå de overfylte rushtrafikkbussene. Eneste grunnen til at jeg kom med den uttalelsen er at TS selv i åpnings inlegget foreslår at mødre med barnevogn burde få seg bil i stedet for å reise med buss i rushtiden. Jeg er sikker på at de fleste mødre som er i fødselspermisjon prøver å unngå rushtiden. Hvem vil sitte på en overfylt buss med barnevogn? Men noen ganger så har man ærend som gjør at men må med bussen... Legetime, helsestasjon osv...
Nuffen Skrevet 10. desember 2009 #17 Skrevet 10. desember 2009 ENDELIG noen som tør å si det jeg og mange med meg tenker! Akkurat som jeg skulle sagt det selv. Applauderes! Noe som også er veldig typisk, er at selv om bussen/vognen er stappfull, så skal disse folkene absolutt være med, så da bruker de barnevognen som rambukk og presssser seg inn
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #18 Skrevet 10. desember 2009 Det er godt *Ønsker deg hell og lykke*, og skal heller begynne å hjelpe mødre å få barnevogner inn på bussen heretter, selv om jeg bare har fått sure blikk som skriker: "Jeg trenger ikke hjelp!" hver gang jeg har prøvd Uff, da! Enkelte er nok bare litt for oppsatt med å prøve å klare seg selv, i alt mulig. Slik var jeg også i begynnelsen, var jeg alene om noe så skulle jeg klare det helt også! Viste seg at slik funket det nemlig ikke, men det kommer med tiden. I mellomtiden er det flott at det finnes de som hjelper til!
Lapetos Skrevet 10. desember 2009 #19 Skrevet 10. desember 2009 Uff, da! Enkelte er nok bare litt for oppsatt med å prøve å klare seg selv, i alt mulig. Slik var jeg også i begynnelsen, var jeg alene om noe så skulle jeg klare det helt også! Viste seg at slik funket det nemlig ikke, men det kommer med tiden. I mellomtiden er det flott at det finnes de som hjelper til! Ja, du har sikkert rett i det Jeg forstår jo forsåvidt tanken - at man skal for pokker klare det selv - jeg er jo selv ganske sta, men litt hjelp må man jo klare å akseptere
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #20 Skrevet 10. desember 2009 ENDELIG noen som tør å si det jeg og mange med meg tenker! Akkurat som jeg skulle sagt det selv. Applauderes! Noe som også er veldig typisk, er at selv om bussen/vognen er stappfull, så skal disse folkene absolutt være med, så da bruker de barnevognen som rambukk og presssser seg inn Enig i denne! Dere mødre - hva er det som får dere til å tro at bare fordi dere har barnevogn, så har dere førsterett på plass på bussen? Har opplevd at folk har blitt beordret av bussen slik at kjerringene får inn barnevogner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå