Gjest Gjest_Sara_* Skrevet 10. desember 2009 #1 Del Skrevet 10. desember 2009 Hei. Min bestemor døde for et år siden. Hun ble 95 år. hun har alltid vært verdens snilleste bestemor. Har et par psykopater i nærmeste familie, som jeg vanligvis ikke har kontakt med. Pga disse to personene klarte jeg ikke gå i begravelsen. Orket ikke treffe dem, rett og slett. Var også i en slags sjokktilstand/sorgtilstand. Sliter i ettertid med at jeg ikke fikk tatt et siste farvel med min bestemor, fikk ikke vist henne min siste respekt.og hun som alltid har vært så snill mot meg. Hva mener dere? Var det respektløst av meg å ikke gå i begravelsen? Burde jeg ha dårlig samvittighet? Eller? Hilsen jente 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 10. desember 2009 #2 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg gikk ikke i begravelsen til oldefar da han døde. Jeg vet egentlig ikke årsaken til hvorfor jeg ikke dro, men jeg har angret hver dag siden. Besøk graven til bestemoren din istedet så ofte du kan, du kan helt fint ta farvel på den måten også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. desember 2009 #3 Del Skrevet 10. desember 2009 Hva med å ha en privat minnestund på gravenplassen hennes? Det kan være en fin måte å ta farvel med henne på. Ikke ha dårlig samvittighet i alle fall, det er du ikke tjent med. Du kan uansett ikke trekke tilbake avgjørelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
crazyforgum Skrevet 13. februar 2010 #4 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du ikke var i begravelsen. En begravelse er en jordisk ting og kan etter mitt syn ikke måle seg med den åndelige kontakten dere kan ha. Min bestemor er i livet (er svært syk), men jeg har allerede bestemt meg for at jeg ikke kommer til å delta i begravelsen, pga andre familiemedlemmer jeg ikke kommer overens med. Min tanke er at det er bedre å besøke graven, eller oppsøke "kontakt" i tankene, når det er andre ting som gjør det vanskelig å møte i begravelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siiw Skrevet 13. februar 2010 #5 Del Skrevet 13. februar 2010 Uffda;-/ jeg var heller ikke i begravelsen til min bestemor som døde i sommer, var til fjells på jobb... og der og da føltes det mest riktig og være.. Vet ikke helt hvorfor.. ? Men jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet - bestemoren din visste kanskje om hvordan situasjonen var før hun døde ?. Så lenge du vet grunnen til at du ikke deltok, og sånn så skal du ikke bry deg med andre:) men synes du skal gjøre som noen over skrev og ha egen minnestund på graven hennes!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramello Skrevet 13. februar 2010 #6 Del Skrevet 13. februar 2010 Hei. Kondolerer så mye med bestemoren din. Utrolig trist å miste noen som står seg nær. Men jeg synes ikke at du skal ha dårlig samvittighet for at du ikke gikk med i begravelsen hennes. Forhåpentligvis fikk du tatt farvel med henne, før hun døde. Dersom bestemoren din sitter på en sky, og ser ned på deg, er jeg sikker på at hun har forståelse for at du ikke ville delta i begravelsen, siden du da ville komme til å møte på de to personene. Men hva med å ta meg deg noen blomster og dra til graven hennes, så får du også på en måte ta ditt siste farvel med henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå