Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

Håper i grunnen at hun begynner å spise mindre på natta snart, men det går nå greit.

Samme her. Noen netter er ekstreme her i gården. Fra feks klokken to er det amming nesten hver time. Det tar på, men jeg er jo så slapp også. Orker ikke stå og bysse og lalle i evigheter når det er puppen han vil ha. Men sanrt, må jeg vel venne han av med det.

Så du tenker allerede på nr 3 du også cappocino? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du tenker allerede på nr 3 du også cappocino? ;)

Jeg har lyst på nr 3 men jeg må nok vente et par år. Kroppen er sliten og livmoren hadde nok ikke klart en graviditet til nå.

Også må jeg jobbe inn den siste med mannen. Han er egengtlig fornøyd med to snupper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du vil vente. :Nikke: Hadde alderen min tillatt det, så hadde jeg også tatt en pause på noen år. Men, sånn luksus kan jeg ikke tillate meg. Ikke når jeg har vært så dum med å vente for lenge før vi satte i gang med å få barn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

En uke høstferie tilbragte vi i Polen :) Kjempemorro! Men også veldig slitsomt. Hadde leid en buss med guide og skulle besøke 5 byer. Det ble mye ut og inn av bussen og på hoteller. Kanskje litt ambisiøst å tro at det kom til å bli en rolig og avslappet ferie med to små barn. Men nå er vi i allefall hjemme igjen, slitne men fulle av nye opplevelser :)

Imorgen begynne hverdagen igjen og det gleder jeg meg litt til :)

Har den del å gjøre neste uke så det blir godt å få storesnuppa i barnehagen. Tror hun også syns det blir gøy. En ukes busstur er ikke akkurat stas for en 2 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med Polen-ferie. Det hørtes jo spennende ut, selv om det kanskje hadde vært greiere med litt større barn?

Nr. 3!? Jeg har for å være helt ærlig lyst på et barn til, det hadde ikke han, så da er det kanskje like greit at han stakk. Så får jeg kanskje muligheten senere? Men det blir jo av naturlige årsaker en stund til...

Håper du får en fin uke, håper vi sees snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busstur med to små høres slitsomt ut! Jeg sliter nok med en 4 timers biltur med mi lille. (Og vi må ut på en 10-timers tur til uka. Lurer veldig på hvordan det blir...)

Endret av Fjellrypa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Busstur hadde aldri gått bra her heller. Mini hater fortsatt å kjøre bil. Håper det kan bli bedre når han snart fåt nytt sete, og ikke lenger har den veldige liggende stillingen som det nødvendigvis må bli i Maxi Cosi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg endelig jeg har landet etter ferien. To første dagene var fortsatt litt "jetbusslag" og igår hadde jeg nerver for møte i forliksrådet idag. Så nå har jeg endelig fått sovet litt ut og forliksrådet er overstått.

Vi fikk god hjelp med snuppene på bussen så vi fikk sovet litt og slappet av. Det var nok den bæringen som tok litt knekken på oss.

Møte i dag gikk bra, men kunne gått bedre, jeg var den som presenterte saken vår og siden lillesnuppa var nesten våken hele natt var jeg litt trøtt og sliten og føler jeg ikke fikk sagt det jeg skulle si, på den måten jeg ville presentere saken vår. Men advokaten vår og mannen sier det gikk veldig bra! Advokaten fylte på med info og lovbestemmelser som jeg hadde glemt så det var en god presentasjon fra vår side. UTfordingen er at naboen surret så forferdelig og blandet mye sammen så jeg håper de som satt i rådet fikk et bildet av sitauasjonen og klarte å skille mellom sakene.

Nå må vi vente i to uker for å få dommen. blæh!!! Lange to uker!

lillesnuppa sover fortsatt litt sånn halvveis om nettene, noen netter sover hun gjennom hele mens som igår sov hun ikke på noen timer. Storesnuppa sover gudskjjelov gjennom gråtingen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått med meg dette med advokat, naboer og dom. Er det noe nabokrangel pga bygging eller noe sånt?

Håper det går rett vei! :)

Etter at vi tok over huset vårt i fjor april har våre naboer, som har et atkomstvei over vår tomt, kranglet med oss og krevd større bredde på veien. De er rett og slett gale og mistolker lovbestemmer. Så nå har de gått veien til forliksrådet for å få oss til å fjerne garasjen. Vi skjønner ikke hvordan det kan gå ann siden vi har alt av papirer på at alt er i skjønneste orden.

Så nå venter vi i to uker til vi får svar fra forliksrådet. De var så kranglete at forliksrådet mente vi burde gå videre til tingretten, men det er dyrt og tidskrevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei Fjellrypa!

Vi var i forliksrådet, ja 3--4 uker siden nå, men fikk ikke noe avklaring på saken. Men det er jo det som er poenget, at det er ikke noe å gjøre avklaring på. De stiller krav uten å ha noe som helst grunnlag for det. Og uansett om de hadde hatt det kan de ikke kreve det som privatpersoner men må gå gjennom en offentlig instans som f eks plan og byggetaten el. Noe de også har prøvd uten lykke da vi har ALLE papirene i skjønnenste orden!

Ja ja nå er det å vente på om disse )#//&)(¤ naboene vil ta saken videre til tingretten. De har 1 år på seg. Dvs 1 ÅR for oss å vente og tenke på at det er en mulighet.... Jeg blir så oppgitt.

Lillesnuppa har begynt å gå! hun er 10 mnd gammel og for noen dager siden reiste hun seg opp og gikk 5 skritt!! Gjett om jeg ble stolt!

Nå reiser hun seg og går et par skritt og setter seg igjen.

Storesnuppa synger og sier regler og er så flink og god og snill...

JEG ER HELDIG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så mye nytt fra denne kanten. Dagene går som før. Lillesnuppa reiser seg masse opp av seg selv og prøver å gå noen skritt hver gang :) Morro å se på!

Storesnuppa begynner å komme i trassalderen, det må være det. Hun er lite "samarbeidsvillig" i forhold til det hun har vært før... blir litt oppgitt over noen situasjoner. Som idag da hun nektet å rydde opp legoen etter seg. Jeg hadde en avtale med henne at hun skulle rydde opp før middagen, noe hun ikke gadd å gjøre. Endte med at vi kranglet i 1,5 time og til slutt gav hun opp. Både jeg og mannen var strenge og konsekvente og det lønte seg. Selv om det var hjerteknusende å høre henne gråte. MEN.... vi skjønte i dag at hun er sta liten jenteunge. Når hun først var ferdig med å rydde og spiste maten sin var alt bra igjen og hun bare skrøt av seg selv hvor flink hun var.. og da skrøt vi foreldre av henne også.. har jeg sett for mye på "SOS barnevakten" - JA !!! Men det funker. Vær konsekvent, autoritær stemme og ros masse når hun gjør ting :)

Begynner å jobbe om 3 uker så nå har jeg begynt, er vel godt i gang med juleforberedelser. Kjøpte noe stasj i lilla i dag til advent. Også kjøper jeg litt juletrepynt, hvis jeg komemr over noe fint.

To do list til jul:

Lage julekuler med glitter - med jentene

lage julekort og sende

sy røde puter

lage ferdig julestrømpen til lillesnuppa

Ønskeliste til jul:

Rosendahl:

oljekaraffel + helletut

vinkaraffel + helletut

vannglass små

Stelton

brødposer i sort/grå (og rød) store

adventstake

Kaffekanne stål

Eva Solo

Urtepotte 2 stk (grå/sorte)

Wedgewood Sterling service

kaffe og te kopper

dessertskåler

middagstellerken

Alessi

juicepresse

fruktkurv (ikke den nye isblå og sølv)

Hilmers Hus

Lampe Oslo stål med sort skjerm

Utekrukker

Menu

Biffbestikk

Knivsliper

Speil til å ha i bilen så jeg kan se snuppene (?)

Glass fra Riedel

Storesnuppa

koffert (prinsesse)

baby born tilbehør

puzzlespill

leker fra sprell - alder 3 år

lekestue tilbehør

strømpebukser 3 år

bilstol ( har fått av bestemor) Besafe Izi Combi comfort

Lillesnuppa

strømpebukser 1 år

aktivitetsleker fra sprell 1 år og oppover

bilstol (har fått av bestemor) Besafe Izi Combi comfort

Lekestue tilbehør

Til meg selv:

Ilse Jacobsen støvler sort str 37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det snart desember! og snart begynner jeg å jobbe igjen :( Mannen gleder seg til å være hjemme med lillesnuppa, mens jeg glegruer meg ! Har ikke lyst å være borte fra lillesnuppa så lenge om gangen og ikke få se de søte små ansiktsuttrykkene hennes. Men jeg gleder meg samtidig til å komme meg ut i livet igjen. dagene har bare gått i ett de siste ukene med mye husarbeid etc. så nå blir det godt å bare "slappe" av på jobb :)

Har begynt juleforberedleser allerede.

Har satt opp julestjerner i vinduene, skulle bare prøve de og se hvordan de så ut, men så gadd jeg ikke å ta de ned igjen..

Har fått en sånn aktivitetskalender fra goboken som jeg og storesnuppa fylte ut sammen, der var det aktivitere som baking, lage julekort, julepynt, lese bok, gå på kino etc. kjempekoselig men nå får vi håpe på at vi rekker å gjøre alt.

Fikk kjøpt en ny seng til lillesnuppa idag da :) en sånn juno uttrekksseng :) Kjempefornøyd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg egentlig mest til å begynne å jobbe igjen, jeg, men dessverre ser det ut til å bli utsatt en måned eller to. Trenger å begynne å tenke litt sammenhengende tanker og få sett litt konkrete resultater også. (Og selvsagt ser jeg jo resulater av tiden med Kylligen, men det er temmelig anderledes.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og en uken igjen av permisjonen!

Både gleder og gruer meg til det, men tror det blir kjempedeilig å komme seg litt ut blant folk som ikke bare snakker om baby, bleier og grøt... (satt på spissen haha)

Lillesnusppa har begynt å gå for fullt :) Hun reiser seg opp og tar flere skritt så ofte hun kan. faller hun ned så reiser hun seg opp igjen, uten å krabbe. Hun har nok skjønt det ja.

På lørdag begynte vi med julekalender, en med gaver og en med aktiviteter. Storesnuppa syns det var utrolig morro med pepperkakehus baking på lørdag, pynte huset på søndag og juleverksted idag. Fikk laget noen søte juletrekuler som nå henger på prismelampen over spisebordet. Ble faktisk ganske stilig :)

Nå skal snart julekortene ut, må få de siste i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Huff, husker godt den tiden selv, da permisjonen gikk mot slutten. Litt tøft i begynnelsen, men det går så fint så :) Flinke jenta di, som har begynt å gå da!

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...