Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, ikke så mye å oppdatere seg på Burpen.

Hadde en fin helg hos mamma, litt mye tante men det gikk greit. På mandag var jeg og jentene og besøkte Siam og småttisene hennes. Kjempekoselig! Lille K var så herlig ;) Og lignet på storebror (selv om du knaskje ikke syns det Siam ;)) Storesnuppa og O lekte så fint i dukkestuen og jeg gleder meg masse til å sette opp vår dukkestue. Vi begynte med den her om dagne men da kom naboen og sa at vi burde legge den frostfritt så da måtte vi avslutte jobben og vente til vi har fått kjøpt alle materialene.

På tirsdag var det litt dårlig vær så vi var med mamma og shoppet. Jeg fikk visakortet hennes og hun sa: Her, kjøp det du trenger til jentene :) Kjekt med sånn bestemor. Det ble endel klær til snuppene fra Mexx, det var ho halvpris.

Igår og idag har jeg kost meg hjemme med lillesnuppa. Også kom mamma på besøk i dag så da måtte jeg rydde og vaske litt.

Imorgen har jeg lyst å dra på Ikea og se etter garderobeløsning. Kanskje jeg skal det ;)

Må løpe inn og sjekke todolisten min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så hyggelig, atte! Oliver har spurt etter Storesnuppa flere ganger, og særlig etter at vi møtte dere tilfeldig i byen.

Vi gleder oss til neste gang.

Vi har også laget oss en laaang to-do-liste, men vi har hele sommeren på oss. Det har blitt strøket 3 punkter allerede, så jeg synes vi har vært ganske flinke.

Dessverre inngår ikke mine sysler på to-do-lista (vaske klær, lage mat, rydde etter alle de andre) og det tar i grunn det meste av min tid...

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom plutselig på at lillesnuppa ikke lå i bagen da dere var her.

Er det lenge siden hun sluttet å ligge i den?

Det er bare så utrolig mye greiere å slå opp og igjen oth-vogna når det ikke er bag på den...

Men så lurer jeg jo litt på om det er for tidlig å flytte henne over allerede. Jeg kan jo selvsagt polstre setet litt, slik som du har gjort.

Kaja har jo forresten nesten vokst ut av bagen anyway...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom plutselig på at lillesnuppa ikke lå i bagen da dere var her.

Er det lenge siden hun sluttet å ligge i den?

Det er bare så utrolig mye greiere å slå opp og igjen oth-vogna når det ikke er bag på den...

Men så lurer jeg jo litt på om det er for tidlig å flytte henne over allerede. Jeg kan jo selvsagt polstre setet litt, slik som du har gjort.

Kaja har jo forresten nesten vokst ut av bagen anyway...

F*** F*** Hadde skrevet et kjempelangt innlegg men så hoppet nettverkskabelen ut!!!! får ta en kort versjon nå da... :sur:

Siam, lillesnuppa ble flyttet over til sportsdelen når hun var 4 mnd, da vi var i Frankrike i påsken og jeg orket ikke å dra med meg bagen ned. Hun hadde en pute under rompa til hun var 5 mnd. Da begynte hun å sette seg opp og vi kunne fjerne den.

Nå sitter hun selv, 6 mnd gammel. På kontrollen idag sa legen hun er fortsatt motorisk utviklet forut sin tid. Hun gjør det en 8 mnd gammel gjør. De siste dagene har hun begynt å sitte selv, drar seg opp etter snorene i vippestolen eller håndtaket på bilsetet når jeg setter henne inn. Så blir hun sinna når jeg fester henne med beltene .. hehe!

Ellers var hun 6950 g og 65 cm og frisk som en fisk.

Storesøster var hos legen idag også, for å ta av gipsen :) Det gikk fint, ingen vondter eller noe. Det luktet ikke akkurat blomster når hun tok av gipsen men....

Men et par timer senere fikk hun feber og rar utslett på kroppen. Legen sa det var virus og nå ligger hun med feber stakkar. HÅper ikke lillesnuppa ble smitttet.

Har også funnet noen dokumeter idag som hjelper oss å knuse de teite naboene våre i retten!! Nå skal de taes!!!

Til helgen skal lillesnuppa avvennes med nattamming! JEG GLEDER MEG! har ikke sovet en hel natt siden hun ble født og det merkes mer og mer på humøret!

Storesnuppa skal bo hos tante og onkel, hvis hun er frisk til det og mannen skal til pers med flaske med vann... Det skal bli så deilig å sove! JEg kommer til å sove i stuen så hun ikke lukter meg om natten.

Apropos soving, nå er det natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Da kan det hende at vi kjører samme taktikk snart. Få se om hun ligger noe godt nedi der.

Lykke til med nattammingsslutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag begynte lillesnuppa og krabbe, eller krabbe..... ja! Hun løftet rompa, satte kneet under seg og reiste seg på alle fire og gikk med hendene, mens bena hang litt etter... men hun tok de første krabbeskrittene. Nå er det vel snart slutt på rolig baby som bare ligger/sitter og leker for seg selv.. snart er hun vel overalt :)

Var hos mamma idag for å si hade til tante som skal dra på tirsdag. Koselig å se henne ijgen men godt at jeg ikke måtte være der så lenge idag. Har hatt en slitsom dag idag. Irritert og frustrert over at det regner, er sliten. Er litt redd for at dukkestuen blir ødelagt av regnet, siden den bare ligger på bakken....

Storesnuppa ble kjørt til bestemor T idag og skla være der til tirsadg. Da kan vi knaskje avvenne lillesnuppa fra nattamming nå.

Lillesnuppa har forresten begynt å spise grøt hver dag nå og det går mer og mer ned for hver gang.

Sliten og trøtt!

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj!! Krabbing allerede nå. Ja, nå er det snart slutt på ro og fred. ;) Jeg håper Kaja har tenkt å drøye krabbingen littegrann enda så jeg får et par rolige måneder etter at Oliver begynner i bhg.

Men man vet aldri!

Jeg er også møkka-lei regn! Nå har blomstene fått nok, så nå kan det slutte.

Ha en fin uke. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Bare så jeg har skrevet ned.... lillesnuppa reiser seg opp og står selv! og har fått sin første hårklipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så jeg har skrevet ned.... lillesnuppa reiser seg opp og står selv! og har fått sin første hårklipp.

Oi... Tidlig ute den jenta di!

Det har vi ikke begynt med her, selv om det er sterke forsøk på akkurat det. (Og det heter seg at han er litt tidlig ute motorisk.) :overrasket:

Det blir ikke mye fred og ro på dere da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c

Oi... Tidlig ute den jenta di!

Det har vi ikke begynt med her, selv om det er sterke forsøk på akkurat det. (Og det heter seg at han er litt tidlig ute motorisk.) :overrasket:

Det blir ikke mye fred og ro på dere da...

Jepp litt vel tidlig ute syns nå jeg...

Igår tok hun sine første skritt. Hun reiste seg opp til sofaen, litt sånn på strake armer og tok to skritt mot sofaen for å komme nærmere.... :overrasket::overrasket::overrasket:

Det satt en ganske så sjokkert mor og så på.....

Storesnuppa blir også bare herligere for hver dag. Nye ord og hele setninger kommer som perler på snor. Her om dagen hadde jeg skrelt et eple til henne og tok en bit fra tellerken hennes. Lille jenta satt i sofaen og plutselig buser hun ut : "mamma tok en liten bit av eplet mitt.... og fy f..." så satte hun hendene i kors og så litt snurt ut! jeg holdt på å ramle i gulvet!!!! Lille jenta hadde fått med seg banneord... hvor aner jeg ikke fra.... ja ja...

Også har hun begynt å begrunne sine uttalelser " mamma, nå er jeg hjemme fra barnehagen, nå kan jeg se på "biler" " Filmen "biler" er storfavoritt som hun har sett på hver dag i hele sommmeren. Lynet McQuenn er helten.

lillesnuppa har begynt å like grøt og mer og mer går ned.

idag fikk hun smakt litt leverpostei, og likte det så det blir nok mye nytt hun blir introdusert for fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, her skjer det ting! Tenk at hun tok sine første skritt!! Det var veldig tidlig.

Og at de små snapper opp det meste er helt sikkert, så her gjelder det å passe på. Jeg har helt sluttet å banne for lenge siden, men mannen er ikke like flink.

Håper dere har hatt en fin helg. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hmmmm en måned siden sist... nesten på tide å gi lyd fra seg da..

De siste dagene har jentene vært syke på omgang. Storesnuppa ble syk på torsdag og lillesnuppa idag. Første gang hun har feber så hun har ligget ganske rett ut hele kvelden. Ligger nå ved siden av meg i sofaen, greit å holde et øye med henne.

Storesnuppa er frisk igjen og skal nok i bgh imorgen.

Ellers har vi ikke fått gjort så mye hjemme, skulle jo male huset men det gikk jo ikke... regn, regn og atter regn!!!!!

Har istedet tatt opp syingen igjen og har sydd min første meitai :) Ble ganske så fornøyd og på en dag har jeg fått kommentarer på den allerede :) Og mulig et par bestilinger :) Kult!!

Det tar litt tid å sy en så om det blir big bussines av det tviler jeg.. skal jo ha tid til jentene også :)

Ellers har jeg fulgt med på bloggen til Minstemann, en herlig liten 18 mnd gammel gutt som måtte gi opp kampen mot leukemi. Ufatelig trist, selv om jeg ikke kjente gutten eller familien hans har han satt spor etter seg.

Setter bare mer pris på mine to herlige snupper.

Om et par uker er det bryllup til min bestevenninne, som jeg gleder meg!

Nei får vel gå å legge meg. Lillesnuppa våkner nok snart og skal ha mat! Ammer fortsatt opptil 4 ganger om natten... aner ikke hvor lenge dette skal fortsette... vil ha tilbake nattesøvnen min og mannen i sengen.. han måtte flytte ut på en madrass i stuen. Ble for mye våkenetter for han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Innom og leser litt. Er imponert over utviklinga til lillesnuppa, som begynte krabbinga så tidlig! :klappe: Ser ikke ut til at det skal skje med det første her i gården, hvertfall... :ler:

Håper dere snart får søvnen deres tilbake :kose:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på helsekontroll, 8 mnd. Vekten til lillesnuppa er litt liten ift lengden så her måtte det settes tiltak til verks.

Helsesøster sa jeg hun måtte slutte å amme og da må hun legges på eget rom. Javel... da var det bare å brette opp armene og gjøre klart rommet til storesøster så sengen til lillesøster fikk plass.

Foreløpig har det gått bra, begge la seg kl 20 men pappaen måtte roe ned lillesnuppa... og det er pappaen som må inn og roe ned på natten. Lillesnuppa lukter mamma og morsmelk og da gir hun seg ikke med gråt før hun får pupp (ifl helsesøster) . Så da får vi prøve....

Skal bli i allefall godt å få mannne tilbake i sengen.... hehe :fnise:

Det var så koselig å se begge jentene på rommet i sine senger :) Storesnuppa har fått ny( brukt) uttrekseng og lillesnuppa overtok etter storesøster.

Nå ligger de der på rommet med matchende sengetøy...

Herlige små snupper!!!

Er så glad i de.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

lillesnuppa sover godt sammen med storesøster på rommet, men hun våkner fortsatt ofte i løpet av natten og vil ha smokken. Noen ganger griner hun opptil en time før hun sover igjen. Stakkars mannen som må opp, selv om jeg har også vært oppe og roet henne ned.

Ammingen er det slutt på nå. Har litt igjen i puppene men det virker ikke som lillesnuppa er veldig interessert. Hun suger et par ganger også er det nok. Da får jeg heller slutte nå, når det er mulig.

Det med ammeslutt er skikkelig trist! Jeg kommer til å savne og ha den lille godklumpen inntil meg og høre det søte smattene når hun koser seg. kjenne den herlige lukten som ammebabyer lukter. Sukk!! Får jobbe med mannen om en tredjemann om litt.

Men først få rjeg komme tilbake til meg selv. Nattevåk og amming har virkelig tatt på kroppen min. Kjenner det veldig godt nå som det er så å si ammeslutt og jeg får sove mer enn 2 timer av gangen på natten.

Ellers har vi fått malt huset ferdig. Det ble kjempefint med lysegrått. Nå er det bare å gjøre ferdig kantstenene og plante masse blomster og vintergrønne busker, men det til neste år.

Får nesten sjekke todolisten min snart igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, ammeslutt? Men babyene våre er da så små enda? Skjønner at det må være rart, Kyllingen er heldigvis veldig opptatt av puppen enda, og det er kos for meg også. Håper i grunnen at hun begynner å spise mindre på natta snart, men det går nå greit.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ammeslutt? Men babyene våre er da så små enda? Skjønner at det må være rart, Kyllingen er heldigvis veldig opptatt av puppen enda, og det er kos for meg også. Håper i grunnen at hun begynner å spise mindre på natta snart, men det går nå greit.

:klemmer:

Dessverre Fjellrypa så mister jeg mer og mer melk. Det samme skjedde med storesnuppa. Mistet melken over natten og kom ikke tilbake uansett hva jeg gjorde.

Lillesnuppa spiste opptil 4 ganger om natten og det førte til at hun ikke spiste mye på dagen og vekten hennes var lav. Så streng beskjed fra helsestasjonen, ammeslutt på natten og mer grøt på dagen. Og selv om jeg ammet masse for å få igang melkeproduksjonen, drev med akupunktur og sånn så forsvinner altså melken.

Kjempetrist for jeg ville jo amme i hvertfall til jentene var året. Men sånn ble det ikke. Ja ja.. jeg har holdt ut lenger med lillesnuppa enn storesnuppa og begger var eldre enn 8 mnd så jeg må vel være fornøyd. Spesielt med all innsats jeg gjorde for å opprettholde produksjonen.

Men jeg merker nok ammeslutten på lillesnuppas helse allerede, noen dager med mindre morsmelk og hun blir syk... Snørrete og hoster! Stakkar liten.

Ja ja.. med storesøster i barnehagen er det bare å vente til lillesnuppa får alle sykdommene på rad og rekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med mindre melk, men jeg skjønner jo at det kan bli sånn.

Jeg håper virkelig ikke det så ut som jeg syntes det var galt av deg å slutte eller noe sånt, altså. Det var ikke meningen i det hele tatt, det var bare tanken på ammeslutt som var så ny for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke det så ut som jeg syntes det var galt av deg å slutte eller noe sånt, altså. Det var ikke meningen i det hele tatt, det var bare tanken på ammeslutt som var så ny for meg.

Neida, oppfattet det ikke sånn heller :klem:

Jeg er bare veldig trist for at det er en epoke som er ferdig.

Helst ville jeg jo amme til de var et år!

Kos deg masse med ammingen av kyllingen, jeg har minnene som jeg kan drømme meg tilbake til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...