cappocino Skrevet 8. april 2007 Forfatter #1661 Del Skrevet 8. april 2007 Takk Siam som redder dagboken min Frankrike var bra vi hadde dårlig vær de første dagene så det var ikke så gøy, men vi fikk vært ute litt og vært på stranden så storesnuppa fikk lekt litt fra seg i sanden og steinene. Fikk shoppet litt når det var dårlig vær også og vært i Monaco en tur. De siste dagene har det vært 20 grader så da var vi på stranden hele dagen og koste oss. Storesnuppa storkoste seg og lillesnuppa lå bare i vognen og sjermerte alle i senk. Fikk i allefall litt farge på kroppen, delig! Men man skulle tro at folk ikke har sett en OTH tvillingvogn før og ihvertfall når vi forteller at det er storesøster og lillesøster med 20 mnd mellomrom. Da måper de bare og du kan se at de prøver å få det til å gå opp... Men de lar seg sjarmere av jentene og det er jo litt morsomt. Skulle kjøpe to triller til jentene men de hadde ikke den utgaven jeg hadde lyst på så da ble det ingen nye vogner Flyturen gikk overraskende bra! Begge jentene oppførte seg eksemplarisk. Lillesnuppa fikk pupp på takeoff og landing mens storesnuppa satt og tygde på smokken sammen med pappaen sin. Det var nok jeg som hadde mest vondt av alle. Bihullene mine verket hele turen og nå sitter jeg igjen med bihullbetennelse. guskjelov er det litt over en måned til jeg skal opereres. Nå var det godt å komme hjem og boffen er veldig glad for å se oss! Et lite besøk til mamma og svigermor imorgen så er påsken over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. april 2007 #1662 Del Skrevet 9. april 2007 Velkommen hjem! Høres ut som om dere hadde en fin tur, selv om ikke været var helt knall hele tiden. Jeg får faktisk mange kommentarer på OTH-vogna mi her i Norge også, særlig gamle damer synes den er veldig smart. Godt å høre at det gikk bra med jentene på flyet, vi drar til Spania i slutten av måneden, og jeg er veldig spent på hvordan det skal gå. Men vi reiser sammen med svigers og svoger, så det er nok av hjelpende hender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. april 2007 #1663 Del Skrevet 10. april 2007 Velkommen hjem! Hørtes ut som en deilig tur, til tross for skralt vær i starten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 16. april 2007 Forfatter #1664 Del Skrevet 16. april 2007 Takk Siam og Cr@sh! Lenge siden jeg har vært her nå! KG blir nedprioriert ja! Nå som våren er her er det på tide med hagekos! Planter, rydder og leker i sandkasse med storesnuppa når lillesnuppa sover i vognen. Og hun sover godt ute ja.. her om dagen satte hun rekord og sov i 3 timer i strekk!! Måtte sjekke henne hele tiden om hun levde.. det har hun aldri gjort før. men så tenker jeg hun begynner å komme i en eller annen rytme. Hun legger seg som regel mellom 19 og 20 på kvelden og sover til 4! Hvis hun ikke våkner for en pupp rund 1 tiden da. Storesnupp snakker som en foss og har blitt enda flinkere til å leke for seg selv nå! Hadde nå en periode, når lillesnupp krevde litt ekstra oppmerksomhet, å henge i buksene mine etter barnehagen, men nå klarer hun å sysselsette seg selv på rommet sitt mens jeg kan ta meg av lillesnuppa. Jeg begynner endelig å bli kvitt bihullbetennelsen min nå.. så det er godt! Om 1,5 mnd operers jeg ! Det skal bli sååå godt! Nå er det ut i hagen igjen. må planlegge litt landskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 12. mai 2007 Forfatter #1665 Del Skrevet 12. mai 2007 Åj nesten en måned siden sist nå.. på tide med en liten oppdatering. Hadde dåp for lillesnuppa forrige søndag, og alt gikk bra! 20 gjester, bestilt mat og gjort det fint hjemme med rosa accesoarer. Seremonien var fin, selvom presten var merkelig.. hehe! Lillesnuppa oppførte seg eksemplarisk i kirken og på festen. Storesnuppa skjermerte alle i senk! Lekte med de andre barna og skrøt av alt hun hadde lært. synge bæ bæ lille lam, hele sangen alene. Telle til 20. Kan noen regler etc . Jeg er godt igang med å forberede 2 års dagen til storesnuppa. Invitasjoner er sendt, og svar begynner å komme inn. Planlegger litt mat, blir nok pøler med tilbehør. Så må jeg bake kake og lage noen muffins og kanskje pikekyss. Så må vi nok ha sånne "fiske etter poser" leker. Vi får se... Har fått platet og gjort det fint i hagen, det gjorde vi til dåpen, men dessverre var det litt for kaldt og vått til at vi kunne være ute. Men forhåpentligvis kan vi være ute på bursdagen til storesnuppa. Så er det jo 17 mai snart. Skal til et vennepar av oss, sammen med 3 andre par med barn. Var også på barselbesøk hos gammel barselvenninne som har fått datter nr 2. Kjempesøt liten jente... Andre i gamle barselgruppen venter barn ogblir satt igang på mandag. Spent på hva det blir, de vet det ikke. Og siste venninne venter i slutten av mai. Bare jeg som var tidlig ute med nr 2. Men det blir koselig å ha noe av permisjonen sammen med de igjen Nå er det MGP på tv og makan til dårlige sanger.... syns bare det blir verre for hvert år. Ja ja.. får nå se litt på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 12. mai 2007 #1666 Del Skrevet 12. mai 2007 Velkommen tilbake! Har savnet deg... Du har vært busy, skjønner jeg. Snart skal jeg gjennom samme leksa; det blir 17. mai feiring hos oss, dåp 17. juni og Olivers bursdag i august. Men det er moro! Ta deg en tur nedover fjorden snart, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #1667 Del Skrevet 13. mai 2007 Ja har vært litt mye annet den siste tiden enn kg... Godt å være savnet... Skal nedover snart, må jo se lille K irl før hun blir altfor stor.. Skal igang med oppussing av terrassen om et par uker. Akkurat nå holder jeg på å freshe opp rommet til jentene. Har kjøpt en hylle som jeg driver og maler på. Så må jeg shoppe noen esker etc til å ha lekene i. Så skal jeg henge opp en sånn vaier som snuppa kan henge bilder og masse småstasj på. Det kommer til å bli kjempekoselig rom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 27. mai 2007 #1668 Del Skrevet 27. mai 2007 En evighet siden jeg har vært her nå... Godt å se at det er fler!! Håper alt står bra til med deg og snuppene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #1669 Del Skrevet 29. mai 2007 Tiden går når man har det gøy Storesnuppa fylte 2 år her om dagen og var helt i hundre med pakker og all oppmerksomheten hun fikk. I barnehagen fikk hun krone og jeg bakte kake som hun hadde med. Så kom bestemor på overraskelsesbesøk med et digert prinsesseslott (telt) som vi satte opp i stua. hun har bodd i det teltet siden. HVer morgen etter stellet, roper hun "gjemme oss" også løper hun avgårde og sitter der til vi skal i barnehagen. Hun er herlig! Barnebursdagen er ikke før på søndagen som kommer så da blir det spennende å se hvordan hun takler det. Det kommer rundt 20 barn og tilsvarende voksne. Håper på pent vær så vi kan være ute! :| Besteforeldre, tante og onkel og vi har kjøpt dukkestue til henne til bursdagen som kommer på torsdag. Knaksje vi får satt den opp før bursdagsfesten så kan barna leke inni der. Lillesnuppa blir bare herlige for hver dag! Hun har blitt en skikkelig god og rund bollle som bare smiler! Jeg koser meg masse med henne om dagen. Jeg skla opereres imorgen! Det gruer jeg meg til! Men det skal bli godt å få det unnagjort. Er lei av å ha bihullbetennelse hver måned! Så har vi begynt på terrassen. Revet gammelt rekkverk og skal sette opp nytt og sette på terrasseplank. Håper bare været holder så vi får gjort det før helgen. Trenger en trapp til disse små tassene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 29. mai 2007 #1670 Del Skrevet 29. mai 2007 Gratulerer med dagen, Storesnuppa! Lykke til med operasjonen, deilig å bli kvitt de plagene sikkert. Ha en fin uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 29. mai 2007 #1671 Del Skrevet 29. mai 2007 Lykke til med operasjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #1672 Del Skrevet 30. mai 2007 Herregud går det ann å bli mer rammet av ammetåke da.... ??? Møtte opp på klinikken idag tidlig, småredd men glad for at jeg endelig skal få dette overstått! Legen hilser meg velkommen og spør hvordna jeg har det etc og om jeg er i form siden jeg kommer fastende....eh.... fastende???? Nei det er jo ikke jeg.. Jeg måtte ha en god posjon frokost og en kaffelatte å roe ned nervene tidligere idag. Legen så på meg, håpet kanskje at jeg tulla, men neida... jeg hadde jo spist. Legen forteller om risikoen ved bedøvelsen og jeg er nesten på gråten. Vi må utsette operasjonen en uke.... og jeg som stusset litt når mannen spurte meg om hva jeg villeha til frokost idag. Det var jo noe jeg skulle huske på ang det... men hvorfor husket jeg ikke at jeg IKKE SKULLE SPISE!!!!! *klasker seg i panna* Ja ja.. jeg faker i allefall ikke ammetåka som mange kanskje kan tro... att det går ann å være så "svimmel" da.... Planer for imorgen: Vente på dukkestuen Få oversikt over hvem som kommer på søndag lage en handleliste over ting som skal kjøpes til søndag hjelpe til oppussingen av terrassen når gutta kommer imorgen koooooose meg med lillesnuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #1673 Del Skrevet 4. juni 2007 Phuuuu for en helg! Storesnuppas bursdagselskap gikk over all forventning Hun storkoste seg og vi andre hadde det veldig bra også. Været var nesten litt for varmt men kan ikke klage! Hun fikk så mange fine gaver, og dukkestuen kom også, selv om vi ikke trodde den skulle gjøre det. Ordredamen var ikke akkurat den som så ut som hadde mest kontroll... men skinnet bedrar Idag har jeg vært helt skutt så jeg har ikke gjort noe annet enn å ligge i solen og kose meg med lillesnuppa. Hentet storesnuppa i bhg idag med vogn og vi koste oss på veien hjem. Brukte en time på en strekning jeg vanligivs bruker 15 min på, men koselig var det. Vi plukket blomster og storesnuppa måtte kommentere alt hun så underveis....."en bil" "og enda en bil" " og enda en bil" den duren der.... hehe! Nå er det natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 5. juni 2007 #1674 Del Skrevet 5. juni 2007 Så kjedelig med utsatt operasjon! Regner med at du husker fastingen denne gangen.... Bra dukkestua kom, det hørtes jo veldig koselig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #1675 Del Skrevet 7. juni 2007 Haha! Ja denne gangen husket jeg fasten!! Måtte legge inn på mobilen flere ganger så jeg ikke skulle glemme meg. Og det var ikke lett å la være å spise nei. Mange fristelser som lå rundt og jeg som var så sulten. Men nå er gudskjelov operasjonen over. alt gikk bra! Men fy f så ekkelt det var å høre på når legen drev og skrapet vekk brusk og sånn inni der. Æsj! Jeg hadde blind for øynene og godt var det. Hadde nok fått noia hadde jeg sett hva han brukte av utstyr. Nå må jeg leve med noen tamponger i nesen i en uke så skal de taes ut og jeg kan begynne å leve et nytt liv uten bihulbetennelser. jippi! Snuppene mine er herlige! Storesnuppa sier sååå mye rart om dagen og har blitt såå flink på å sette sammen ord til setninger. " skal pappa smake på lammelon (vannmelon) " "kjører hjem i bilen fra barnehagen" etc. Det har vært så varmt og godt de siste dagene, deilig! Men nå må vi få ut fingeren og bestille en markise el til stuen. Det blir utholdelig varmt inne i huset! Mannen kjøpte ny tv her om dagen. en 46 " lsd skjerm. gud så stor den er! Men utrolig stilig også. Nå må vi få bestilt digital dekoder så får vi sinnsykt bra bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 8. juni 2007 #1676 Del Skrevet 8. juni 2007 God helg! Kos dere i varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 12. juni 2007 #1677 Del Skrevet 12. juni 2007 Gratulerer med gjennomført operasjon (og faste)! Det var nok godt å få unnagjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #1678 Del Skrevet 15. juni 2007 Hei Siam og Fjellrypa. Godt dere holder liv i dagboken min Uke etter operasjonen har jeg fått tatt ut disse tampongene av nesen, fy f som det gjorde vondt! Men nå er jeg ferdig og forhåpentligvis er bihullbetennelseshelv.. mitt over!! Stakkar storesnuppa brakk hånden sin forrige lørdag. Det så ikke ut som hun hadde noe vondt den dagen, men på søndag kveld holdt hun seg for hånden hele tiden og var sikkelig sutrete. Ringte legevakten og de ba oss komme inn. Etter 3 timers venting fikk vi konstantert brudd og snuppa fikk en rød gips Hun var sååå stolt når hun gikk der med gipsen sin gjennom hele legevakten :D Imorgen skal vi ble ferdige med terrassen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #1679 Del Skrevet 18. juni 2007 Mandag kveld.Akutten er ferdig og jeg er på vei til sengen! Helgen gikk med på terrassebygging, nå mangler bare trappen til hagen, men vi kan bruke den fra verandadøren og rundt huset på forsiden. Det ble kjempefint! Når treverket har tørket skla vi beise det Idag skulle vi begynne å sette opp dukkestuen ute, men det begynte å tordne og lyne så vi droppet det. Håper det blir fint vær imorgen så vi kan fortsette. Var på legevakten idag på kontroll med brukne armen til storesnuppa. alt var bra, bruddet grodde fint og ingen forskyvninger. Neste kontroll om to uker og da skal gipsen forhåpentligvis av. På torsdag kommer tante D og det blir koselig å se henne. 3 år siden sist vi så henne og det var i bryllupet vårt. Søster har bursdag på torsdag også så da blir det party på lørdag:) Jeg har fått satt inn spiral nå, og har begynt å spotte. Leste at det er normalt å blø de første 6 mnd!!!! Gud håper ikke jeg må det! Da funker ikke det for meg.. Bihullene mine er mye bedre. Selv om jeg er litt tett så klarer jeg å puste og hodet føles mye "lettere" Imorgen er det meldt pent vær, da blir det soling på den nye terrassen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. juni 2007 #1680 Del Skrevet 19. juni 2007 Deilig med ny terrasse! Dere er flinke til å fikse & ordne. Det blir nok koselig med dukkestue. O. bruker sin masse. Jeg skal male og gjøre den litt finere i sommer. Har kjøpt inn maling, nå mangler jeg bare tid og inspirasjon. Jeg fikk satt i spiral for ca en måned siden, og spottingen har gitt seg nå. Det var ikke så mye, det holdt med et truseinnlegg om dagen, så jeg syntes ikke det var noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå