Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

Heldiggrisen som har barnehageplass.... :sjenert:

Og så deilig at storesnuppa trivdes så godt, det gjør jo alt så mye lettere.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vi er heldige Siam! Kan fortsatt ikke fatte og begripe at vi har fått det!

Storesnuppa stortrives! Idag kom vi rundt 8.30 og jeg ble "kastet" ut kl 10. Da hadde snuppa det sinnsykt gøy, puslet, sang og lekte med dukker og vognen. De skulle prøve å legge henne og vekke henne senere og se hvordan det gikk. De skulle ringe hvis det ikke gikk bra. Men jeg hørte ikke noe før kl 14. Da ringte bhg tanten og sa at alt var supert, snuppa hadde sovet og var like blid når hun våknet.

Jeg kunne komme og hente henne 15-15.30. Savnet henne masse så jeg var i bhg kl 15 men snuppa ville ikke hjem. Hun var ute med alle barna og turde til og med å prøve husken :) Til slutt fikk jeg overtalt henne til å bli med og lovet henne at hun skulle komme tilbake på mandag... :sjarmor:

Herlig!

Så var jeg på røntgen av bihullene. Bildet gikk bra og nå er det å vente på hva eksperten sier..

Mannen er på overraskelsesfest for en kompis idag og jeg er alene med snuppene. Storesnuppa har lagt seg, lillesnuppa ligger ved siden av meg og sover.

Så på Oprah idag og der var det en interessant innlegg om en dame som kunne tyde babyens gråt. Det var deres måte å kommunisere på og hun sa de hadde 5 ord.

Neh="jeg er sulten"

Owh="jeg er trøtt"

Heh="jeg har det ikke bra"

Eair="jeg må prompe/luft i magen"

Eh="jeg må rape"

Hvis du klarte å tyde disse ordene før babyen begynte å hylgrine så kan du gjøre noe med det med en gang.

Interessant, får prøve på lillesnuppa da.

Ingen planer imorgen, på søndag er det 1 års bursdag for en i vennegjengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten og shoppet vilt idag. 70 % på diverse merkeklærbutikker :sjarmor:

Fikk kjøpt et par heldresser fra Katvig til lillesnuppa og endel topper med lang arm og gensere. Et par bukser ble det også og like skjørt til begge to.

Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at Storesnuppa trives sånn i barnehagen!! Det er nok betryggende for mamman å vite, kan jeg tenke meg... Håper det fortsetter sånn :Nikke: Skal hun være der hver dag, eller skal du ha begge snuppene hjemme med deg noen dager?

Hvor har dere kjøpt vogn fra? Gled deg til den kommer, den er fantastisk,- selv uten baby oppi :hoppe:

God helg til deg og dine! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at Storesnuppa trives sånn i barnehagen!! Det er nok betryggende for mamman å vite, kan jeg tenke meg... Håper det fortsetter sånn :Nikke: Skal hun være der hver dag, eller skal du ha begge snuppene hjemme med deg noen dager?

Hvor har dere kjøpt vogn fra? Gled deg til den kommer, den er fantastisk,- selv uten baby oppi :hoppe:

God helg til deg og dine! :klem:

Tenkte egentlig at storesnuppa kom til å trives i barnehagen! Hun er jo sååå glad i barn og ellers mennesker.

I utgangspunktet skal hun være der hver dag, men jeg kommer til å ha henne med meg og lillesnuppa noen dager også. Kommer sikkert til å være mye hos mammaen min og da vil jeg ha med begge, overnatting.

Ellers driver jeg og tar masse bilder av begge snuppene, kjøpt matchende klær og har et lite studio hjemme så jeg tar masse bilder, redigerer og prøver å finne plass på veggen til de etterpå.

Bugabooen er knallstilig!

Kjøpte den brukt fra en på finn.no fikk med vinterhjul så jeg er fornøyd. Tenkte å importere fra england men lang levering på vinterhjul så... fikk sort trekk så jeg skla prøve å få tak i et rosa også.Ellers så syr jeg noen ekstra trekk hvis det går da.

Nei nå er det natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wooohooooo!!! Buggis er i hus!!

Den vognen er såååå kul!!!

Storesnuppa er i barnehagen, lillesnuppa er utrolig snill og vi har fått kjøpt bilder og tepper til stuen og livet er herlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny vogn!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Jeg syns svart trekk er stilig, og kommer til å kjøpe både svart og rødt etterhvert :sjarmor: Men det blir nok ikke før til høsten. Nå i begynnelsen skal vi bruke beige (sambo fikk velge), og til sommer'n skal vi ha rosa!

...jeg får en gløppe på sidene ved kalesjen, jeg. Gjør du det!? *grrr* :frustrert:

Heldiggriser som skal til Frankrike!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg får en gløppe på sidene ved kalesjen, jeg. Gjør du det!? *grrr* :frustrert:

Nei, får ingen glippe.

Den vognen er sååå fin!! Var ute og trillet den idag og igår og den er bare suuuuper!!! Så utrolig lett.

Nå har jeg bestemt meg for å sy et nytt trekk i samme stoff som posen jeg sydde. Det tror jeg blir fint!

Ellers en liten opdatering:

Storesnuppa stortrives fortsatt i bhg. Svigermor hentet henne idag og det gikk kjempebra!

Lillesnuppa kunne ikke vært mer nyyyyydelig! Men hun har hatt noen dager nå med magevondt, men har bare vart i ca 10 min også har hun fått prompet skikkelig så har det gått over.

Dagene går til å levere og hente storesnuppa i bhg, trilleturer på storsenter, idag i Bogstadveien :sjarmor: og ellers i område.

Imorgen drar vi på hytta til Valdres, det blir godt å komme seg bort litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har vært her ja.

Valdres turen var herlig, men vi merket også hvor slitne vi var. Var en liten tur ute til butikken på lørdag og akte litt med storesnuppa også var det bare sofasitting og lek inne. Men det var utrolig godt å komme seg bort ja!

Men godt å komme hjem også, spesielt nå som det begynner å ligne et hjem. Fikk kjøpt bilder og hengt opp, lagt ut teppe og hengt ferdig familiebildene i gangen. Fikk også printet ut et bilde av lillesnuppa som står på sjenken nå. KOSELIG å ha henne i stuen også, hehe :ler:

Jeg storkoser meg om dagen. Levering og henting i bgh går bra selv om det er noen morgenen jeg ønsket mannen kunne levere så jeg kunne ligge og dra meg med lillesnuppa i sengen leeeeeeeeeeeeenge! Men så føler jeg at den lille tiden jeg har med storesnuppa om dagen er sååå dyrbar at jeg vil bruke mest tid på henne. Dessuten skal mannen rekke jobb kl 8 og da tror jeg det blir mye stress for storesnuppa på morgenen.. vet hvor kort lunte mannen kan ha hvis ikke ting skjer NÅ!!! hehe!! :legrine:

Også er det så gøy å hente henne, lærer noe nytt hver dag. Og såååå søt når hun prøver å fortelle meg om det etterpå.

Men gud så herlig møkkete de små blir i sandkassen og på denne tiden av året....rene gjørmebrytere :legrine:

Iløpet av uken kommer sofaen også :hoppe: :hoppe: eller senest på mandag.

Da blir det stue i heimen :)

Nå begynner våren og komme til Oslo, hele 12 grader idag og vi var ute og gikk 2 timers tur idag, jeg, boffen og lillesnuppa :) Deilig!

Gleder meg til all snøen forsvinner for da kan jeg begynne med uteprosjektene mine.

Har fått dato for dåp til lillesnuppa, og skal igang med forbedelser. Ene fadderen er spurt og hun har svart ja, gråt en liten skvett når jeg spurte henne.

Gjenstår den andre, men han spør vi når vi er i Frankrike i påsken.

15 dager til vi skal til Frankrike nå :hoppe: :hoppe:

Blir spennende å fly med begge jentene. Håper alt går bra under flyturen. Må begynne å lese om flying med småbarn og hva som er kjekt å ha med seg etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosleig å lese om livet ditt! :Nikke:

Den to timers turen hørtes ut som noe for meg, de siste kiloene etter fødselen ser dessverre ikke ut til å forsvinne helt av seg selv. (Oj, så rart!! :ironi:)

Her må det trimmes med barnevogna ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som at du koser deg som tobarnsmamma!

Håper du får en fin helg :klem:

:vinke: Burpen

Jeg storkoser meg som tobarnsmamma ja :)

Er hjemme hos mamma idag, men mamma er bortreist..... :sjenert:

Kosleig å lese om livet ditt! :Nikke:

Den to timers turen hørtes ut som noe for meg, de siste kiloene etter fødselen ser dessverre ikke ut til å forsvinne helt av seg selv. (Oj, så rart!! :ironi:)

Her må det trimmes med barnevogna ja!

Det var en kjempedeilig tur ute :) Blir nok det hver dag fremover hvis været holder. Til jeg får operert bihullene mine må jeg være forsiktig når jeg går ut!

Veien til snuppas barnehage er bare nedover så det er godt når vi skal levere, men tilbake er det bare oppover og en toåring og en baby i tvillingvognen blir det nok trim ja :sjarmor:

Bursdagsfeiring hos venninne imorgen og tur på søndag.

Mamma kommer tilbake først på tirsdag så da blir det en ny tur hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åj lenge siden sist nå! Men prioriteringen ligger hos snuppene! Tiden går såååå fort om dagen at jeg må nyyyyyyyyyyte hvert sekund med de herlige tullene mine. Storesnuppa blir bare flinkere og flinkere til å snakke, telle til 20 har hun lært seg og er sååå søt når hun skal telle og holde fingrene samtidig! Ler meg ihjel hver gang! Nekter fortsatt å være med hjem fra barnehagen så bestikkelser må til. Men det er bare bra så vet jeg at hun har det bra!

Lillesnuppa er prakteksemplar av en baby så å si hele tiden, men de siste dagene har hun hatt litt vondt i magen. Spiste kylling indisk korma igår og ikveld var hun ganske krakilsk! Stakkar liten. Men det er bare å innse for meg at jeg kan ikke spise noe fancy og eksotisk mat. Men men.... det får være!

På fredag drar vi til Frankrike :) Jippi! Som jeg gleder meg! Eeeendelig skal vi få ha litt tid for oss selv. Tror vi trenger det, har vært mye mennesker og mye kjefting på oss idet siste. Hmmm liker ikke det helt, men det høres kanksje til småbarnsforeldre perioden til.... men jeg har ikke lyst til det da..

Planlegger så smått dåpen til lillesnuppa og har funnet noen søte servietter nå. Rosa, hvite og grått i litt sånne romantiske blomsterlignende greier..

Må få sendt ut invitasjonene snart og spurt den andre fadderen.

Så skal jeg få noen oppskrifter til mat som jeg tenkte å lage. Spennende!

Sofaen vår har eeeeeeeeendelig kommet! Etter nesten 3 måneders venting, og når den først kom så fikk vi feil stoler med.. herregud! Er det mulig`??????

Men det kommer noen over påske og fikser de.

Nei nå er det "close to home", får vel sett den før jeg sovner ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofaen vår har eeeeeeeeendelig kommet! Etter nesten 3 måneders venting, og når den først kom så fikk vi feil stoler med.. herregud! Er det mulig`??????

Men det kommer noen over påske og fikser de.

Typisk! Hos oss var det noen skap til stua vi ventet på, og da de endelig kom var de ødelagt, og de måtte bestille nye fra fabrikken...

God tur sørover i påsken. Høres deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...