Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hva er det? :klø: :sjenert:

Trøske er soppinfeksjon i munnen til snuppa og litt på puppene mine.

Gjør litt vondt ved ammeslutt, men blir behandlet nå så da satser vi på at det går over!

Koselig å ha deg i nabolaget mitt! :klem:

Tenkte å stikke innom dagboken din og melde at jeg hadde kommet over... men du kom meg i forkjøpet ;):klem:

Ble litt endringer i ukeplanen min...

Mandag: Fikk ikke dratt på hoppeloppeland, hadde jo legekontroll med lillesnuppa. 4575 g og 55 cm! Hun vokser.

Fikk meg sjokk her om dagen, hun snudde seg.... :overrasket::overrasket: Og gjorde det også under kontrollen. Helsesøster syns det var tidlig men var ganske imponert, mens legen mente det var pga store hodet hennes..... hva??? Stort hode?? Hun er kasnkje den av babyene som jeg kjenner som har minst hode.... dumme lege!

Tirsdag: legekontroll med meg selv, alt bra og det er bare å sette igang litt sengeaktivitet :sjarmor: Da kan jeg også begynne med situps så smått igjen.

Har fått henvisning til røntgen av bihullene mine, siden jeg nok en gang har bihullbetennelse. Det er vel 5 gangen denne vinteren :frustrert:

Onsdag: Bytte inn bobledressen og noen småting som lillesnuppa har fått i barselgave, se etter menu bestikk på glasmagasinet. Hvis det blir like kaldt som idag, kan jeg ikke ta med snuppene ut. Da får vi heller dra på hoppeloppeland.

Torsdag: Treffe venninner med deres små tuller, nei det utgår. Istedet for jeg dra til sentrum og bytte gaver.

Fredag: KOOOOOOOOOOOOOSE meg med jentene hjemme kanskje? Så vennetreff på kvelden.

Lørdag: TA SOL

Søndag: ingen planer enda

Endret av cappocino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff disse planene utgår da.... begynner på bihullebetennelse IGJEN!!! :frustrert:

og storesnuppa er litt hostete og snørrete så vi holder oss inne idag. Det er jo søren meg 14 minus her idag!!!! :overrasket:

Onsdag: Bytte inn bobledressen og noen småting som lillesnuppa har fått i barselgave, se etter menu bestikk på glasmagasinet. Hvis det blir like kaldt som idag, kan jeg ikke ta med snuppene ut. Da får vi heller dra på hoppeloppeland.

Mannen er også hjemme, får snekkere på besøk som skal bygge inn skilleveggen så vi koser oss sammen.

ENDELIG HAR SIAM FÅTT LILLEJENTA SI!!! Det var en laaaaaaaaang fødsel men nå er hun endelig her. Gleder meg til å dra på besøk snart.. hvis vi får lov da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det var den uken, storesnuppa er skikkelig forkjølet og det er jeg også!

Hodet verker, tett nese og nå begynner også halsen og bli vond :frustrert:

Håper de finner noe med bihullene mine så de kan fikse de, jeg er mektig lei av å være syk.

Og vi som skulle på hoppeloppeland imorgen... :sur:

Sitter og ser på Lost, men har falt litt ut av serien, vet ikke helt hva som skjer... har gått glipp av noen episoder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, har lillesnuppa snudd seg allerede!? :klappe:

Ikke noe kjekt at dere blir forkjøla. Får håpe det snur før det setter inn for fullt...

Åssen får man forresten røngten av bihulene? Henvisning fra lege? Sambo sliter skikkelig med bihulebetennelse. Kommer og går gjennom hele året, og jeg syns så synd på han :(

God natt, og god bedring!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, har lillesnuppa snudd seg allerede!? :klappe:

Ikke noe kjekt at dere blir forkjøla. Får håpe det snur før det setter inn for fullt...

Åssen får man forresten røngten av bihulene? Henvisning fra lege? Sambo sliter skikkelig med bihulebetennelse. Kommer og går gjennom hele året, og jeg syns så synd på han :(

Ja hun snur seg hele tiden, klarer ikke helt rundt alle gangene men ofte blir hun liggende på siden og dytte ifra med bena.... Vil si det ikke er bare pga store (?) hodet hennes.... skjønner ikke det!

Du får henvisning av legen til røntgen ja. Også burde han også få henvisning til en øre, nese og hals spesialist (tror jeg det var) samtidig som kan se på bildene i etterkant. Fastlegen min ville se på mine bilder men han har ikke peiling på dette føler jeg, han har jo ikke henvist meg til spesialist før... måtte jo be om å få bildet og henvisning selv....

Så kjedelig at dere ikke er i form.... :kose:

Skal du bli med på SM treff neste uke?

Føler forkjølelsen slipper litt nå.

Så det var treff og har veeeeeeeeldig lyst å være med, men har storesnuppa hos meg fortsatt så det blir kanskje litt styr.. men skal se ann. Hadde vært koselig å møte alle ... må sjekke hvor treffet skulle være igjen..

Åh SLITEN idag! nesen renner tett i hodet og halsen verket i hele dag. Men nå på kvelden kjennes det ut som det slipper litt.. håper det! Orker ikke en sånn dag til. Storesnuppa er skikkelig sutrete og lillesnuppa har sannsynligvis økedag, henger på puppen hele tiden. Storesnuppa griner på den ene siden av meg og lillesnuppa koser puppen på den andre siden.. og i midten sitter jeg med nesespray mens hele huset ser ut som bomba ....!! Det er bare å innse at noen dager blir sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på røngten idag, og riktig god helg til store og små i cappo-heimen!

Røntgen neste fredag. Men skulle ønske det var idag. Er såå tett i hodet at nå hadde det vært yppelig tid å ta bilde på så legen ser hva jeg sliter med.

minner meg om at jeg må ringe spesialisten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TId for en liten oppdatering:

Formen bedre, bihullbetennelsen har gitt seg, men har litt smårennende nese fortsatt, storesnuppa også, men vi holder ut!

Lillesnuppa har hostet litt men ser ellers frisk og rask ut!

Forrige ukes planer ble det ikke så mange av så jeg har tatt litt igjen denne uken.

Fikk kjøpt endel stasj til storesnuppa til barnehagen, bla sekk, matboks og flaske. Nye smekker og tøfler! Gjett om hun ble glad for alt dette . Gleder meg sånn til torssdagen nå! Mannen har fått fri fra jobben så han skla være med, blir koselig!

Imorgen får vi dra inn til byen og handle litt til og bytte barselgaver til lillesnuppa. Har fått litt ting om ikke passer med størrelse og årstid så det er best å bytte.

Skal også få på navnelapper på alt storesnuppa har av klær etc til barnehagestart.

Var på kafe med to venninner fra jobben idag med deres små prinsesser!

Kjempekoselig siden det er lenge siden jeg har sett de!

Nå er det snart premiere på frustrerte fruer !JIppi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med så mye sykdom i cappo-hjemmet, da! Håper du blir frisk snart.

Gleder meg til dere kan komme på besøk, har så lyst til å vise frem den vakre lillejenta mi. :hjertesmil: Men det er sikkert greit å vente til vi blir friske alle mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: BARNEHAGESTART IMORGEN :hoppe:

:hoppe: Vi har kjøpt BUGABOO til lillesnuppa :hoppe:

Nå skal jeg hoppe i dusjen, må vaske håret og sette på nytt sengetøy!

:klem: til alle besøkende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuuuuu!!!! For en dag!

Først barnehagestart: mannen var hjemme idag for å få med seg første barnehagedag. Vi våknet litt sent og tok oss god tid på morgenen, men var allikevel i barnehagen kl 9.. hvordan vi rakk det må gudene vite. Vel, utenfor bhg fikk storesnuppa på seg nye sekken sin med matboks og flaske og litt frukt.Gjett om mor var stolt da. Hun hadde på seg skjørt for anledningen :legrine: Nydelig var hun! Og sååå stolt av seg selv og den nye sekken :sjarmor:

Inne ble vi møtt av bhg personalet og noen barn som skulle ut og gå tur, det var de eldste barna. Inne var igjen noen småtroll som rask tok imot snuppa og begynte å leke sammen. Snuppa la beslag på en stilig gammel dukkevogn og da var dagen reddet for hennes del tror jeg. Er det en vogn og en dukke i nærheten er alt greit!

Jeg og mannen og lillesnuppa holdt oss litt i bakgrunnen, ville være minst mulig synlige for storesnuppa for å se hvordan det går med henne alene.

Vel når vi skulle dra etter å ha spist lunch, villle hun ikke være med. Mannen skulle på et møte nede i byen så han måtte dra. Snuppa fikk lov til å være der mens jeg kjørte mannen ned. Det var en kort tur så skulle det skjære seg helt var jeg ikke langt unna.

Men det hadde gått såååå bra at hun gråt da vi nesten ble kastet ut kl 14. Da hadde vi vært der lenge og snuppa hadde ikkke sovet engang. Skikkelig oppspilt og fornøyd. HUn sloknet som et lys nå på kvelden :legrine:

Hun hadde fått sin egen plass i gangen, i stellerommet og på badet. OG hadde fått måne som hennes symbol. Alle eskene og knaggene var merket med det.... minner tilbake til barndommen og min egen barnehagetid.

Vi fikk tatt noen bilder og litt film!

En vellykket første barnehagedag.

Lillesnuppa oppførte seg eksemplarisk hele tiden, hun fikk mat et par ganger og sov eller så å si hele tiden.

Etter bgh kom onkel og tante og deres datter på 6 år og vi spiste pizza og koste oss. Bestemor stakk innom en liten tur og nå sitter jeg og mannne med hver vår pc og surfer. Slitne etter all styret idag kollapset jeg på sofaen og skal snart i seng!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte også å si at Bugabooen kommer på mandag :hoppe:

må bare finne et råååååsa trekk som jeg kan skifte på. Eller om jeg syr egne trekk.... må se ann vognen først! Hadde vært kult å hatt trekk som matcher stellevesken eller vognposen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...