Maxine Grey Skrevet 10. januar 2007 #1541 Del Skrevet 10. januar 2007 Gratulerer så masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 10. januar 2007 #1542 Del Skrevet 10. januar 2007 Gratulerer så mye, cappocino!! Kjenner veldig godt igjen den skuffelsen når man ser føderommet på den "vanlige" fødeavdelingen. Det kom noen tårer hos meg også da jeg ble overført. Så denne ganger håper jeg at jeg er heldigere. Men så lenge resultatet blir så bra og alt går bra til slutt, får det heller bare være. Håper dere får en fantastisk tid sammen nå, og jeg gleder meg til jeg får en anledning til å se på vidunderet! Kos dere i barseltiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #1543 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Takk alle sammen for koselig meldinger og gratulasjoner! Mannen er så snill at han satte opp pc sin etter fødsel, hadde litt dødtid og hadde vært uten nett lenge så det var godt å få kontakt med omverden igjen (vg etc) Var som sist veldig sprek etter fødsel. Fikk besøk en time etter fødselen, så var oppe og gikk allerede da. Og nå har magen også forsvunnet, etterriene gjør jobben sin bra! Lillesnuppa er så snill som sin storesøster! Ligger bare og sover, eller kikker når hun ikke spiser da. Ble sjekket av barnelegen idag og alt så supert ut! Fikk skryt for at hun var så sterk, hun "gikk" på stellebordet så barnelegen fikk nesten sjokk. Ellers så løfter hun hodet allerede Men det gjorde storesøster også. Også var det fødselsrapporten da. Får oppsummere litt sånn tidsmessig da. Natt til mandag 04.00 vannet går, JA endelig skal vi få møte vår prinsesse 04.15 ringer ABC og informerer om vannavgang, det er bare å komme. De har ledige fødestuer og stille for øyeblikket. Også kan jo dette gå fort 05.00 rier kommer med 5 min mellom og vi drar til ABC. Taxituren er grei, kommer rier under hele turen, taxisjåføren får litt fart på seg når jeg stønner litt høyt under en rie. 06.00 Ankommer ABC, blir vist på samme fødestuen som storesnuppa ble født. rier med tak i ryggen og magen, slapper litt av, tuller med mannen, gleder oss til å treffe snuppa vår. Litt redd for at dette kommer til å gå for fort. 07.00 riene avtar, spiser frokost og går litt for å få fortgang i de. 08.00 sovner og våkner kl 10, litt i ørska og lurer på hvor vi er... åja vi holder jo på å føde 10.00 riene er borte hvordan er det mulig,går og spiser frokost 10.30 rier tar seg opp og kommer med 5 min mellom. Yohoo,livmoren tuller litt med meg tenker jeg.... men neida, igjen stopper de så vi blir sendt ut! 12-14 ute og går i regnet, husk regntøy jenter Så løper vi opp og ned til 9 etg i trapper på ullevål sykehus. Får rare blikk av vaskemannen, men holder på... 14-15 besøk av søster med kjæreste og storesnuppa, glad for å holde rundt storesnuppa. Glemmer litt hvorfor vi er her. Skulle nesten ønske vi kunne dra hjem. 15.00 vaktskifte, jordmoren min kommer og er glad for at en av hennes gravide skal føde på hennes vakt... yeah right! 16.15 får akupunturnåler i 25 min, sovner etter det 18.00 våkner og får klyx, håper riene nok en gang skal sette igang. 19.00 riene tar seg opp og kommer med 10 min mellom. Mistet litt troen på at dette kommer til å gå rette veien. Har jo blitt lurt to ganger tidligere idag!! Litt lei meg nå og oppgitt av min egen kropp. 21.30 riene er borte igjen, vi får tilbud om å sove på ABC. Blir satt igang imorgen tildig så vi kunne bare gå å legge oss. Skuffet, tårer triller, frykt for ks. etc! En tung natt, men jeg legger meg og får overraskende nok sove. Tenker det blir en lang dag imorgen så like godt å være uthvilt. Tirsdag morgen: 08.00 blir vekket, spiser frokost. Kjempeskuffet og lei meg, men tanken på at i løpet av dagen er vår lille snuppe her holder motet oppe for meg. 09.00 flytter over på føde B, treffer jordmoren og legen. Han er i tvil hva som skal gjøres siden jeg har bare en liten fingertupp åpning, herregud tenker jeg, alle disse riene har ikke ført til noenting. men han klarer å tøye litt på åpningen så han bestemmer seg for å sette drypp. Vi vil ha dette overstått så fort så mulig så jeg ber om drypp også. Modningspille kunne tatt 2 døgn til Det kom ikke på tale så det ble drypp. Mannen er enig, men ser på legen at dette kommer til å bli en tøff fødsel. Legen spør meg om hvordan det var å føde uten smertelindring forrige gang og jeg sier det gikk bra, men forholdene var litt annerledes da. Flere tårer, jeg mimrer tilbake til storesnuppas fødsel og hvor fint det var. Vondt ja, men omgivelsene og atmosfæren gjorde opplevelsen perfekt. Det skal jeg ikke oppleve denne gangen. Blir koblet til drypp, tatt blodprøver. CTG beltet blir satt på og jeg ligger i sengen, litt maktesløs, bundet til sengen føler jeg. 09.45 drypp satt på det minste, 15 ml i timen. 10.00 riere kommer med 3 min mellom 11.00 riene kommer med 2 min mellom men forstatt ingen åpning 11.45 drypp satt opp litt, til 30 ml/time riene kommer nå med 1-2 min mellom 12.00 åpning 2 cm, riene hagler på, jeg kjenner jeg må presse og får beskjed om å ikke gjøre det. JOOOO jeg må!!!! Hun kommer nå!!!! Jordmoren rekker så vidt over på andre siden og jeg hører mannen spør om noe skjer. Jordmor ser hodet og sier "åj så mye hår" Jeg svarer " det hadde storesøster også" ler litt for meg selv, og spør om jeg kan presse. Rekker et par drag med lystgass når hun står i bekkenet. Får akunål i hodet for energi. Hyler i masken, dette er vondt, men hun er på god vei gjennom bekkenet så jeg konser på det. 13.42 blir prinsessen født og mannen får nok en gang oppleve kona si som den "urkvinnen" hun er....HAHAHA makan til skrik sier han og ler..... jeg ler sammen med han og snur meg for å få snuppa i armene. Hun ligger der på sengen, så liten men sååå skjønn! Mannen klipper navlestrengen. Hun blir vasket litt, gråter en skvett og får et teppe rundt seg. Får henne i armene og jeg er verdens lykkeligste igjen... Fødselen blir beregnet til 1.5 time Snuppa får 9-9-10 på apgar Morkaken kommer ut greit, en liten pyntestift og vi er lykkelig familie på 4! Ammingen går bra, etteriene er vonde, men magen er så å si borte. Sånn ble litt svett av å skrive dette..... kjenner igjen smertene og opplever på de på nytt. Men gjør det gjerne igjen Nå er det middagstid! Endret 11. januar 2007 av cappocino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2007 #1544 Del Skrevet 11. januar 2007 nydelig fødselshistorie........................ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 11. januar 2007 #1545 Del Skrevet 11. januar 2007 Gratulerer masse med jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2007 #1546 Del Skrevet 11. januar 2007 Så godt å høre fra deg vennen! Det må være deilig å være i så fin form nå etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 12. januar 2007 #1547 Del Skrevet 12. januar 2007 Så godt å lese at dere har det så bra alle sammen. Skjønner at du hadde en frustrerende fødsel, med så mange omstarter og pauser, og noe som høres ut som en tøff igangsetting. Blir likevel glad av å lese her inne! Gratulerer enda en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 12. januar 2007 #1548 Del Skrevet 12. januar 2007 Godt å høre at formen din er bra, og at Lillesnuppa virker som et prakteksemplar av en liten herlighet! Ønsker den lille familien på 4 en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 12. januar 2007 #1549 Del Skrevet 12. januar 2007 Så fin fødselshistorie :grine2: :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 12. januar 2007 #1550 Del Skrevet 12. januar 2007 takk for en vakker fødsels-beretning! nå ble øynene mine litt blanke ... gratulerer igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #1551 Del Skrevet 13. januar 2007 jenter! Takk for kjempekoselig meldinger og gratulasjoner nok en gang Nå begynner vi så smått å komme oss i gjenge igjen. Har vært endel tanker og følelser å bearbeide. Men nå ser det ut til at vi er på "normalens" vei.. hehe! HVis det er mulig! Magen er så å si borte, litt nederst ved symfysen, og den kjenner jeg trekker seg sammen for hver amming. Amming går greit, litt såre brystvorter men smører på PureLan til den store gullmedaljen. Snuppa suger som bare det så det hjelper akkurat ikke på såret.. men alt for lillesnuppa! Kan vel vente meg 2 uker til med vondter. Lillesnuppa sover hele tiden nå. Ammer 2-3 ganger i løpet av natten, og hun sovner rett etterpå. Storesnuppa var litt mer våken, men regner med at det kommer etterhvert. Storesnuppa er flink storesøster, koser og gir smokken og veldig nyssgjerrig hver gang lillesøster lager noen lyder. Men må si jeg er spent på hvordan det går når jeg skal være alene med begge snuppene fra mandagen av.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 13. januar 2007 #1552 Del Skrevet 13. januar 2007 Må jo innom og si gratulerer! Kjempefin fødselshistorie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 14. januar 2007 #1553 Del Skrevet 14. januar 2007 Gratulerer så mye med snuppa di! Kjempefin fødselsrapport! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. januar 2007 #1554 Del Skrevet 14. januar 2007 Magen er så å si borte, litt nederst ved symfysen, og den kjenner jeg trekker seg sammen for hver amming. Jøss! Så flott! Husker at magen min også forsvant overasskende fort etter fødselen med gulljenta. Håper den gjør det denne gangen også. Har du fått noen strekkmerker? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #1555 Del Skrevet 14. januar 2007 Har du fått noen strekkmerker? :klø: ← Nope ikke noen strekkmerker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #1556 Del Skrevet 14. januar 2007 Også er jeg allerede inne i mine gamle olabukser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. januar 2007 #1557 Del Skrevet 14. januar 2007 Guri, du er heldig! Håper jeg er like heldig som deg. Strekkmerker har jeg i hvert fall ingen synlige av enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 14. januar 2007 #1558 Del Skrevet 14. januar 2007 Det er noen som har det.... Her henger magen fortsatt... og de gamle olabuksene kan jeg bare se laaaangt etter... og jeg ser ut som en tiger..... (tigerstiper over hele magen....) *misunnelig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 14. januar 2007 #1559 Del Skrevet 14. januar 2007 Takk for at du delte fødselshistorien din med oss! Det hørtes litt slitsomt ut, skulle nesten tro det var en førstegangsfødsel, jo. Nå ble jeg litt skremt for jeg hadde håpet at jeg skulle slippe unna en langvarig åpningsfase en gang til. Vel, vel, det går som det går, det er umulig å vite hvordan fødselen skal bli uansett. Det blir veldig spennende å følge med på dere i fortsettelsen, håper alt går bra med storesnupp i forhold til lillesnupp. Jeg tenker masse på det, er så redd for at Oliver skal bli sjalu og at jeg ikke klarer å ta meg nok av han. Har du noen som skal passe storesnupp innimellom mens mannen er på jobb? Heldiggris som går inn i olabuksene allerede nå! Jeg brukte noen måneder på det, gitt... Og tror ikke det blir noe lettere denne gangen, heller tvert i mot. Og navn, da? Har dere funnet noe navn til det nye familiemedlemmet enda? Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 14. januar 2007 #1560 Del Skrevet 14. januar 2007 Gratulerer så mye med jenta!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå