cappocino Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #1461 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Jeg var hos jordmor i dag, og hun ville ikke sjekke modning selv om jeg faktisk er over termin. Ville ikke hatt for høye forhåpninger hvis jeg var deg... Ble det noe resultat av i går? ← Fjellrypa Nei har ikke forhåpninger egentlig, mener å huske fra forrige gang at de ikke sjekker det i detheletatt på ABC, babyen kommer når den er klar. Men på pol klinikken stripper og tøyer de så det var vel der jeg egentlig skulle ha vært.. Ingen umiddelbar virkning av nei, men jeg merker kynnere er sterkere og mer nedpress så det virker kanskje litt.. Hmmm... Kan modningsakupunktur redusere åpningsfasen sier dere?? Da vurderer jeg sterkt å prøøve det! Gikk jo med rier i 2 døgn før Daniel ble født... (Litt snurt over at du slo meg i innspurten ja, Cappocino!! ) Har uansett tenkt å kontakte akupunktør for å høre om det er noe de kan gjøre med disse ørebetennelsene til Daniel. Men når bør man begynne med sånn modningsakupunktur da? Hvor lenge før terminen?? ← Engel Ja modningsakupunkturen kan redusere åpningsfasen og gjøre vondtene mildere. Jeg gikk med rier i 6 timer som ikke var vonde, før de virkelige riene satte igang og under 6 timer etterpå var snuppa ute. Hehe, jeg holdt på å bikke til 26 mai selv jeg, hadde ikke mannen ropt fra sidelinjen " beskjed fra onkel at ungen må komme ut 25!!!! Da husker han bursdagen hennes siden Liverpol vant Champions Leage" Da måtte jeg le og presset for harde livet! Snuppa ble født 12 sek før 00. Modningsakupunktur kan du begynne med i uke 37. Mulig tidligere også, men det spørs om du har kynnere fra før av. Modningsnålene er helt andreledes enn sette igang nåler så de setter ikke igang fødsel, men kynnere kan jo gjøre det. Sette igang nålene setter de ikke før termindagen, ihverfall ikke min akupunktør. Kan være fordi det faktisk ikke behøver "å ha noe å si". Ei venninde var hos legen 9 eller var det 10 dager på overtid og han sjekket...hun var ikke moden og hadde ingen åpning....likevel startet fødselen av seg selv dagen etterpå Ikke lenge igjen nå Cappo!! Visste forresten ikke at den ene av tvillingvennindene dine også ventet en til. Sambo har nemlig begynt å jobbe sammen med henne ← Nei det er ikke lenge igjen... glegruer meg litt! Men tror det skal gå bra! Størte utfordringen blir kanskje å koordinere storesnuppa sammen med at lillesnuppa skal ha oppmerksomhet. Jo R skal ha en liten en til i juni! Blir koselig, da kan vi ha litt av mammepermsjonen sammen Nå har jeg kapitulert og begynt med lakrisrot te!! FY F.... så j#/"=(&/(&/ VONDT det smaker..... brekker meg bare jeg ser på koppen, men skal det modnes, så skal det modnes!!! Får ta et par bringebærblad te kopper etter det for å få bort smaken!! BLÆHH!!!!!!! Endret 3. januar 2007 av cappocino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 4. januar 2007 #1462 Del Skrevet 4. januar 2007 Håper du har en fin dag, Cappocino. Nå er det virkelig innspurt. Merker du noen effekt av te-drikkingen din? Engel: Her er mer om fødselsforberedende akupunktur (Beklager at jeg kupper boka di, Cappocino) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #1463 Del Skrevet 4. januar 2007 Fjellrypa Vet ikke om det er tedrikkingen eller akupunkturen men det skjer ihvertfall noe der nede. Menslignende smerter og kynnere som er vonde. Men sånn gikk jeg jo med storesnuppa i mange dager. Håper det gjør nytten bedre nå iallefall, åpne seg litt mer kanskje. Forrige gang hadde jeg bare 1 cm åpning når jeg kom på føden Bare kupp tråden du, alt info er bra info Akutimen idag gikk bra, neste time på tirsdag hvis hun ikke kommer før. Jordmortimen gikk veldig bra !"åj du ser fødeklar ut" var det første hun sa Håper nå og krysser fingrene for at hun har rett i det hun sier at det ikke er mange dager igjnen.... hun sa dager, selv om det er fortsatt 2 uker til termin... lover bra! Men på annen side kan det jo fortsatt gå 2 uker over termin... men det satser vi ikke på. Spurte henne når man regnet med at man er i fødsel og da fikk jeg svar : 4 cm åpning og regelmessige rier med ca 5 min mellomrom" Dvs at fødselen min varte i 5 timer som førstegangsfødene!!!! Herregud! Fikk streng beskjed fra jm om at hvis jeg merker regelmessighet i riene eller vannet går så tar det KORT tid før jeg føder og MÅ komme megg til sykehuset med en gang!!! Hvis vannet går så kan det ta 2-3 timer så kan snuppa være ute..... herregud! Nå har vi nettopp kommet hjem fra kontroller og shopping så nå slapper jeg av i sofaen med en te snart.. mannen må bare få kokt opp vann! Må huske på å hente sengen snart da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. januar 2007 #1464 Del Skrevet 4. januar 2007 Fødeklar?? Håper hun kommer i løpet av helgen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #1465 Del Skrevet 4. januar 2007 Xavia Fødeklar?? Håper hun kommer i løpet av helgen da! ← Om jeg er fødeklar?? Åh yeah! Nå kan hun komme nårsomhelst! Jeg er klar for å møte henne og klar for å få tilbake kroppen min igjen. Føles som jeg har gått gravid i 3 år nå.... noe jeg nesten har gjort.. hehe.... tar med amming av storesnuppa i nesten 1 år så har jeg ikke hatt kroppen min for meg selv hele den perioden. Kynnere tar seg opp! Men de er ikke helt regelmessige...... Masse bevegelser fra snuppa og med kynnere så er det ganske vondt ja. Nå håper jeg dette ikke tar for langt tid, for dette er slitsomt! Husker det med snuppa også, men på fødedagen v ar jeg i toppform. Får vel se etter disse tegnene de nærmeste dagene da ...... akkurat nå er jeg trøtt og sliten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #1466 Del Skrevet 5. januar 2007 Åh.... svimmel ja!! Sov egentlig ganske godt i natt, var oppe en gang bare for å tisse og hørte ikke mannen dra på jobb i dag tidlig. Storesnuppa sov til halv ni så vi våknet omtrent samtidig..... deilig!!!! Kjenner kroppen trenger mer søvn enn ellers ja. Lillesnuppa var så aktiv i magen igår!! Herregud det gjorde vondt! ble litt amputert men jeg fikk i allefall det jeg trengte Her SKAL det modnes for alle penga!! Nå må hun vel ha festet seg og detti nedi bekkenet ganske så bra, makan til skruing og stikking som igår skal man lete lenge etter.... trodde hun var på vei ut jeg.... Nå venter jeg spent på morgendagen! Da kommer venninnen min og skal sette nåler igjen! Så skal vi spise taco med MASSE sterk krydder!!! Kjøpe med noen jalapenos også Mamma skulle på fjellet i helgen, men etter at hun hørte hva jm sa på kontrollen tok hun ikke sjansen! Det tar jo tross alt 3-4 timer å kjøre ned igjen.... Hjelp sier jeg bare, rare bestemor!!! Må kjøpe ny te idag, har drukket opp bringebærblad teen og har bare lakrisrot te.. men den vil jeg helst holde meg unna... Blir kanskje en liten tur til åpne barnehagen med snuppa idag. Eller i allefall en liten gåtur, merker kynnere blir sterke etter å ha gått litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 5. januar 2007 #1467 Del Skrevet 5. januar 2007 Innom og snikleser litt jeg Snart fødsel på gang her!! Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 5. januar 2007 #1468 Del Skrevet 5. januar 2007 Her ser det jammen ut til at det skjer ting! Skal neimen ikke overraske meg hvis du føder før meg, gitt! Du får holde oss oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 6. januar 2007 #1469 Del Skrevet 6. januar 2007 Innom og sjekker om det er noe på gang. Jeg blir nesten fødeklar selv, av stemningen her inne. Men jeg tror det er best at lille-jenta holder seg i magen litt til. 6 uker før termin er litt tidlig... Lykke til i innspurten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. januar 2007 #1470 Del Skrevet 6. januar 2007 Innom og sjekker jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #1471 Del Skrevet 7. januar 2007 Linkri Bare å snike ivei Håper på snart fødsel ja! Begynner å bli utålmodig etter å få bort magen! Føles som jeg har gått gravid i 3 år nå, eller gravid og ammet da, men det går for det samme, jeg "eier" ikke kroppen min! Så nå vil jeg ha den tilbake....hehe Fjellrypa Akupunkturen igår satte igang noen sterke kynnere, men ingenting som er regelmessig og som tilsier at det skjer noe de nærmeste dagene. Magen har sunket enda mer og det er jo bra! Siam Lillejenta har det nok best i magen i noen uker til ja, selv om 6 uker går jo kjempefort!!! Er det ikke lenger... herregud! Ephemera Koselig med besøk Igår hadde vi besøk av et vennepar, spiste "fødetaco" og koste oss med Buzz på kvelden. Snuppa la seg sent, gråt i 3 minutter før hun sloknet og sov gjennom hele natten. Må protestere litt når hun blir lagt ned, men det er jo lov. Hadde jo besøk også så da skjønner jeg at hun vil være litt lenger oppe. Lang og deilig morgen idag, mannen kom med te på sengen og tok seg av snuppas nattbleie og skiftet til pysj (skulle bare mangle siden jeg gjør det hver morgen ) Satt litt i sengen alle sammen og koste oss med sang. Snuppa har fått sånn karaoke cd spiller med to mikrofoner som hun driver og setter på og nynner til alle sangene. Tommelfinger er favoritten. Idag skal vi på juletrefest med jobben, det blir koselig! Kan snuppa få leke med andre barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #1472 Del Skrevet 7. januar 2007 Må jo bare oppdatere at snuppa har lært seg mange ord bare på de siste dagene... Nå sitter vi i sofaen og hun løper bort til meg, klatrer opp på sofaen gir meg en kjempestor klem og roper " pass deg" HAHA trodde jeg skulle dette av sofaen. Igår sa hun plutselig "mere mais" vi hadde taco. Forigårs spurte jeg om hun ville ha brødskive med leverpostein, men da ville hun ha "pøls" altså pølse..... hun er så utrolig skjønn når hun driver og øver seg på nye ord. "bau" er også nytt ord. Det betyr ball Lærer seg ordet "sebra" nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2007 #1473 Del Skrevet 7. januar 2007 Så søtt med masse nye ord! :elsker: Ikke rart hun ikke får til "ball" enda. De l'ene kan det ta litt tid med, de er jo så vanskelige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #1474 Del Skrevet 7. januar 2007 Snuppa er sååå nydelig! går rundt og sier mere mais og pass deg hele tiden nå Hadde koselig besøk av venninne med sønnen hennes og senere kom mannen. Snuppa lekte med gutten litt også spiste vi lunch (frokost for meg, hadde sovet lenge idag) Gleder meg til å få ut lillesnuppa nå så vi kan dra på besøk til andre. Ellers har vi bare vært hjemme og kost oss. Bestilte mat til middag sammen med søster og kjæreste og nå sitter jeg på pc, mens mannen spiller "guitar hero" *risterpåhodetsmiley" Han har bitt helt av basillen. Jo, jeg hadde jo akutime idag også.. venninnen var innom på besøk og satte i vonde nåler.. au au au!!! Men lurer på om ikke de hadde virkning. Ble skikkelig trøtt av de og når jeg våknet etter å ha sovet i 2 timer nå på kvelden kommer kynnere med 5 minutter mellomrom!!!! Ellers må jeg nevne at puppene har forandret seg. De føles mer som melkespreng pupper... kanskje ting begynner å skje. Har ikke noen forventinger egentlig nå... hun kommer uansett når hun kommer.. men det hadde vært så godt å blitt ferdi nå..... Får legge planer hver dag neste uke så jeg ikke går og tenker på fødsel hele tiden, kan blir gal av mindre ja... Lyst å dra innom barnehagen og la snuppa leke med barna. Må innom Smart Club og kjøpe lammeskinn, så de hadde på salg. De er fine til å bruke som gulvtepper på snuppenes rom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 7. januar 2007 #1475 Del Skrevet 7. januar 2007 Hællandussen så søt Storesnuppa høres ut!! ..mere mais,og pass deg! Spennende med disse nålene dine, altså! Du får lade opp så godt som du kan, for med de kynnerne dine, kan det jo fort skje noe her Spennende!! Koselig med besøk! Vi hadde taco idag, men kaller den ikke for fødetaco riiiiktig ennå Ha en riktig god kveld og natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #1476 Del Skrevet 7. januar 2007 Får nesten styke søsters og min tippedato! Får tippe 10 januar nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #1477 Del Skrevet 7. januar 2007 Æsj alt av regelmessige kynnere forsvant!!! Okay! Ser ut som snuppa lar vente på seg ja... Setter opp en liste over ting jeg skal gjøre til uken da: Mandag: Åpen barnehage med snuppa Tirsdag: Akutime SmartClub - kjøpe saueskinn til jentene Onsdag: Åpne barnehage med snuppa Torsdag: Jordmortime, ringe på morgen for å avtale nårkomme Fredag: Bogstadveien ? Kikke innom Zara og Zimba? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 8. januar 2007 #1478 Del Skrevet 8. januar 2007 Det er nok greit å ha noen planer framover, ja! Jeg har også hatt mye reaksjoner etter aku-timene mine, men ikke noe som utvikler seg. Satser uansett på at det betyr modning, og dermed er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #1479 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Vannet har gått kl 04.10 Første rie kl 04.29 Neste rie kl 04.35 04.40 04.45 oki da er de 5 min mellom ca, da får jeg vel ringe føden da.. Endret 8. januar 2007 av cappocino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #1480 Del Skrevet 8. januar 2007 Fortsatt 5 min mellom, ca 30 seg lange. IKke mest effektive riene tenker jeg men det kommer nok. Åj en til nå.....puste Ringte føden og det er bare å komme. Da ringer vi etter taxi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå