Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

Spennende tider nå :hoppe:

Nå går det jammen fort til lillesnupp kommer!! Tenk så moro det blir å bli tobarnsmor :)

Håper du lar julefreden senke seg nå og slapper av litt, høres ikke noe godt ut med alle disse kynnerene!

Ha en riktig god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Ikke kjekt å lese om at bekkenet ditt er som det er... Sleit du med bekkenet da du gikk meg snuppa også? Og ble det bra igjen etter fødselen?

...men du er jo litt søt også da,- om lillesnuppa skrur seg lenger ned nå, så kommer hun! :ler:

Og det skjer nok til slutt det også! Vi kan bare feire litt jul og nyttår først :Nikke:

:klem:

Hadde ingen plager med bekkenet sist nei, datt en dag på isen og fikk en låsing i bekkenet men det tok kiropraktoren og knakk opp så det gikk over i løpet av dagen. Denne gangen er det verre ja, men nå har jeg jo båret på en 10 kg storesnuppe da.... det er nok det som gjorde utslaget tenker jeg.

....hvis hun skrur seg mer ned i bekkenet så tror jeg hun faller ut.... så mye til skruing har jeg ikke kjent maken til!! hehe :ler:

Venter med å føde til over nyttår jeg tenker jeg :sjarmor:

Holly Hobbie: God jul til deg og dine :klem:

Spennende tider nå :hoppe:

Nå går det jammen fort til lillesnupp kommer!! Tenk så moro det blir å bli tobarnsmor :) 

Håper du lar julefreden senke seg nå og slapper av litt, høres ikke noe godt ut med alle disse kynnerene!

Ha en riktig god jul!

Ja det er kjempespennende! Jeg lurer så fælt på hvordan fødselen begynner, selv om idag trodde jeg det hele var igang. Kjørte hjem fra mamma nå i 20 tiden og da begynte de vonde og lange kynnerne å komme med 6 min mellomrom!!! :overrasket::overrasket::overrasket:

Fikk litt noja da ja. Søster kjørte og kjæresten hennes satt bak i og han er ikke noe særlig stresset ang svangerskapet da.. bare jeg lager en liten grimase så ser han en annen vei og håper ikke fødselen er igang.. han takler nok ikke fødslen til sin kjære... hehe!!! Så derfor sa jeg ingenting og bare talte minuttene mellom.

Det var ca 6-7 min mellom de og de varte tilsammen i ca 1 time og 10 min kanskje. Så fikk jeg strukket på bena litt hjemme og de gikk over.

Guskjelov, skal ikke føde enda nei. MEN imorgen og frem til nyttår er det bena på sofaen og ligge rett ut!! Mannen får ta seg av snuppa og alt som følger med !

Men skulle ting skje så kan jeg jo faktisk føde på ABC nå :hoppe:

Planer for uken:

Fredag Kose meg med snuppa. Gjøre småting ferdige til mamma kommer på lørdag.

Venninnebesøk, utveksling av gaver.

Lørdag Mannen er hjemme, siste julegavene shoppes? for hans del? hehe. Gjøre klart til mamma kommer.

Vaske og rydde huset - mannens oppgave.

Søndag - JULEAFTEN Familiefrokost hos oss, med søster og kjæreste og mamma. Kanskje pakke opp et par gaver, det blir jo så mange gaver under treet og jeg vet ikke om vi gidder å ta med alle til svigermor til å pakke opp på kvelden!

Fikk ikke tatt med verken grinden eller kurven idag. Hadde mer enn nok å ha med julegavene så mamma tar det med seg på lørdag.

Fikk kjøpt ferdig alle gavene og levert til mamma.

Fikk byttet gave til snuppa fra bestefar som hun fikk litt tidligere, men som vi hadde fra før av. Nå blir det babyborn vippestol og masse utstyr som hun kan leke seg med til lillesøster kommer :hoppe:

På morgenen idag brukte vi laaaaaaaang tid på å stå opp. Jeg fikk overført alle filmsnuttene fra kamera til pc så nå har jeg 7 timer med film igjen på kamera. Filmet snuppa når hun våknet idag. Brukte vel en halvtime på å vekke henne.. hun sover så godt når hun først sover!!

Leker med tanken på å filme fødselen. Selv om jeg kanskje aldri kommer til å se det men jeg tror jeg gjerne vil ha film og se hvordan jeg taklet smertene.

Mannen er helt med. Han stiller opp med stativ :ler:

Imorgen er det fredag og det skal bli deilig å ha mannen hjemme litt med oss !

Han gjør ferdig gaveshoppingen sin imorgen og koser seg med snuppa og meg resten av helgen og julen :hoppe:

Endret av cappocino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge til nå!! :nisseblunk::vinke:

God jul og godt nyttår forresten!! :nissekonekyss:

Uff så kjipt med bekkenet! Håper hun ikke faller ut! :ler:

OI.. kynnere... :sjarmor: Men kanskje mer vanlig med sånne tegn god stund før pga det er fødsel nr to kanskje?..

Uff jenta mi har fått hikke, skikkelig høyt då hun nesten skvetter.. :ler:

Godt å se dere deler på husarbeidet. :)

God helg og juuuuL! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Epica!

Nei det er ikke lenge igjen.

Jeg bare satser på å gå til nyttår så kan jeg sette igang med fødsel forberedende etc. Har jo så mange og vonde og nå også regelmessige kynnere så jeg regner med at ting kommer til å gå fort unna..

Uff jeg har blitt syk igjen. Har fått bihullebetennelse, kjempetett og vondt i tennene og halsen.

Men prøver å holde det i sjakk med saltvannsspray.

Imorgen er det lørdag :hoppe: og bare en dag igjen til juleaften og da kan jeg i allefall føde på ABC :hoppe:

Men skal holde ut en uke til ja!

Vonde kynnere idag igjen. Men ikke noe regelmessige idag gudskjelov!

Nå er mannen hjemme så han kan ta seg av alt av husarbeid og sånt.

Planer for uken

Lørdag Mannen er hjemme, siste julegavene shoppes? for hans del? hehe. Gjøre klart til mamma kommer.

Vaske og rydde huset - mannens oppgave.

Søndag - JULEAFTEN Familiefrokost hos oss, med søster og kjæreste og mamma. Kanskje pakke opp et par gaver, det blir jo så mange gaver under treet og jeg vet ikke om vi gidder å ta med alle til svigermor til å pakke opp på kvelden!

Venninnen kommer ikke idag allikevel, hun har ikke fått kjøpt julegave til snuppa så hun ser en runde til idag. Kommer nok imorgen.

Søster og jeg har vasket litt i huset idag. Fikk ikke vasket gulvet, men det kan mannen ta imorgen.

Så har jeg fått pakket ut klærne til lillesnuppa i str 50 og 56 etter storesøster og neimen om jeg ikke må kjøpe noen varmere klær ja. Har endel bomullsbodyer med lang arm, men trenger kanskje flere. Men får jo mye i barselgaver så jeg venter til det, pluss at det er snart salg så da kan jeg få kjøpt mye fint da.

Så begynte jeg på sykehusbagen. Hadde kjøpt litt ting til bagen de siste dagene og det var ganske koselig å begynne på den nå.

Må kjøpe til sykehusbagen:

ammeinnlegg

energidrikk

kjeks eller noe annet snacks

Har funnet ut at jeg bare har en lysrosa helseteppe etter storesøster, må nok kjøpe en til ja så de har matchende, og en i hvitt.

Au enda en kynner!!! Hmmmm det var 3 kynneren på kort tid !!

Hold deg inne litt til`a jenta mi!!!

Nå skal vi spise litt kylling!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle og GOD JUL TILBAKE :klem:

Nå har jegg ligget hele dagen på sofaen og sløvet!

Etter at kynnere er sterkere og sterkere vil jeg ikke risikere noe fødsel nå så her sløves det på sofaen :sjarmor:

Fikk farget etterveksten idag da og smurt et lag med selvbrunningskrem, ser jo ut som et lik om dagen så litt farge i kinnene og halsen skader ikke. Har ikke vært ute på mange dager så hudet ser grå ut, tillegg at kroppen har verken sett sol eller solarium på mange måneder.... de fine grå posene under øynene er heller ikke så flatterende, for å ikke å snakke om den røde flassete nesen etter all snørrtørking :overrasket: litt av et syn ja!

Mannen sier jeg har aldri vart vakrere... ja ja... akkurat som jeg går på den.. :ler::ler: men snill som sier det da....

Fikk kjøpt inn bleier i str 1 idag og bringebærblad te :sjarmor: Godt å kunne stryke vekk noe fra handlelisten til sykehusbagen.

Gleder meg til å begynne å drikke teen rett over nyttår! Kanskje jeg skal ta min første kopp på nyttårsaften :sjarmor:

Ellers er alt klart til imorgen, mamma kommer til lunch med søster og kjæreste og kl 16 drar vi til svigermor for middag! gleder meg til julemiddagen. Synd jeg er så forkjølet enda da...

Venninne C var innom idag og vi fikk byttet gaver.

Koselig å se henne igjen, lenge siden sist!

Da er det vel natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam! God julefeiring til dere også!

Håper dere hadde en fin dag!

Det var en veldig avslappet dag igår! Vi pakket opp julesokkene i sengen, alle fikk en liten ting hver :) Kjempekoselig! Snuppa hadde på seg julepysjamasen sin! Knallrød med hjerter på :hjerter_rundt:

Så spiste vi frokost siden mamma og de ble forsinket. Men det var kos å bare være oss 4 og slappe av.

Etter frokosten ryddet vi litt og koste oss med julesokkegavene.

Mamma, søster og kjæreste kom ikke før 13 tiden og da fikk vi lagt snuppa litt og etter nappen åpnet vi gaven til henne. En kjempestor råååsa tråbil som vi hadde ikke hatt plass til å ha med under treet.

Snuppa var i 110 ville jo absolutt sitte inni den hele tiden.

Bestemor og tante og onkel fikk hver sin julesokk, et bilde av snuppa :)

Etter sene lunchen, pakket vi sammen og dro til svigermor kl 15.30.

Der var det full julestemning med julesanger, tante, onkel og lille niese.

Vi spiste julemiddagen og gikk løs på pakkene. Snuppa var flink nisse og delte ut alle gavene.... fikk pakkket opp noen til seg selv også :) Hun fikk så mye fint! Og jeg blir like overrasket over alle gavene hvert år.

Snuppa holdt ut til 23 tenker jeg, da sloknet hun bare på fanget til tante.

Formen min har vært grei, hadde det tøft en periode og sitte så lenge til bords, men fikk satt meg på sofaen småperioder så det hjalp.

Har mye nedpress og det ser ut som magen har sunket enda mer ned. Bare 6 dager igjen nå så kan du komme ut lille venn.

Nå er det familiemiddag hos mamma imorgen og nyttårsaften som gjenstår. Elllers blir det bare slappe av på sofaen og sløve!!!

Får se om det er noen fine filmer på tv jeg da...

Er forresten 37 uker idag :hoppe: og kan trygt føde på ABC :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den julen!

Middag hos mamma igår gikk veldig bra, hadde ikke forventet at det skulle bli såååå stille og rolig, vi var litt færre enn vi pleier og barna har plutselig blitt mer vokse.... :overrasket:

Nå gjelder det å holde snuppa i magen i 4 dager til så kan hun begynne å forberede seg til å komme :)

Mannen kommer og henter meg og snuppa etterpå og nå skal vi bare vente på nyttårsaften og tenke på fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har jeg ikke fått med meg denne dagboken før NÅ???? :flau: Det er jo flaut, flaut og bare flaut!!!

Fikk kjøpt inn bleier i str 1 idag og bringebærblad te  :sjarmor: 

Bleier i den størrelsen er i hus her også. :) Mannnen synes det var litt tidlig, men jeg synes det er veeeeeldig greit med alt som er i orden. :Nikke:

Bringebær te har jeg ikke, men kapslene har jeg kjøpt. Det gjør vel akkurat samme nytta tenker jeg, bortsett fra at det nok er koseligere med te enn kapsler. :ler: Jeg tør uansett ikke begynne å ta dem før litt nærmere nyttårsaften. Jeg vet jo at de ikke skal sette i gang noe som helst, men likevel.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siam :klem: Godt nytt år til deg også!

Xavia: ikke lett med alle disse dagbøken, men koselig at du har funnet frem nå :klem:

Bleiene er så små.. herregud, sammenligner med snuppa sine som er nr 5 så ser de ut som de skal på en dukke og ikke en baby. Men det holder med en pakke, mener å huske vi gikk over til nr 2 ganske så fort, tror kanksje vi bare brukte en pakke med bleier nr 1.

Så lenge det er bringebærBLAD du skal ha i deg har det nok ikke noe å si nei, men jeg syns det er koselig å drikke teen istedet for å "proppe" seg full av tabletter.... hater det i utgangspunktet.. hihi er litt rar sånn sett.. Første koppen med teen skal taes på nyttårsaften for å "feire" det nye året og snart fødsel :hoppe:

lubelillen: takk for det!!! :klem:

Tror kroppen begynner å gjøre seg klar til fødsel gitt, er mer opplagt enn ellers, men veldig trøtt på kveldene, tydelig at nå er det på tide med mer søvn!

Kynnere er vonde og kommer mer definert (vet ikke hvordan ellers jeg skal skrive) De kommer, holder på og slutter.. akkurat som rier, men er ikke sååå vonde og guskjelov ikke regelmessige, selv om det har hendt et par ganger nå at de har kommet regelmessig men gitt seg ganske fort igjen!

Snuppa skal holde magen i 3 dager til! MÅ jo bare det nå!

Bagen er pakket, kjøpte siste småting igår. Et lite søtt rosa teppe som var såååå godt å mykt at jeg måtte bare ha det.

Mangler bare energidrikken nå og noe småkjeks så er den ferdig.

Ja også må jeg huske på å pakke noe klær til meg da, bruker jo stort sett alle "kosebuksene" mine om dagen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det skikkelig nedtelling, ser jeg. Det er det vel hos meg også, men jeg kan nå i grunnen godt vente en liten stund til. Begynner i alle fall å merke at det nærmer seg, formen er ikke akkurat hva den var.

Og i dag må jeg også pakke sykehusbag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Fjellrypa og Siam!

Nedtelling ja og nede for telling :ler::ler::ler:

Og du som har termin om 4 dager! Det er mitt mål også, kan føde når som helst etter nyttår ;)

Idag har vi ikke gjort NOENTING!!! Bare vært hjemme og kost oss, onkel var sammen med oss og vi lekte masse med snuppa!

Så kom tante og vi lekte og koste oss enda mer.

Mannen har kjøpt "music quiz" til PS2 og nå sitter de alle tre og spiller, jeg blir dessverre for gira og tør ikke å være med i tilfellet fødsel skulle starte :ler::ler:

HUsker med storesnuppa gikk tiden med på å spille PSP og det hjalp masse på kynnere ja..

Imorgen tar de med seg snuppa ut på sightseeing, da får jeg litt tid til å gå over baggen og rydde litt hjemme. Har vasket 3 manskiner idag som må brettes imorgen.

Mannen skal ut og handle imorgen og da får han kjøpe rest til bagen, energidrikk, sjokolade og snacks.

Kasnkje vi får byttet støvsugeren imorgen også.

Nå får jeg nesten gå å legge meg, litt trøtt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...