Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AU AU AU Vonde kynnere hele kvelden... men de er ikke regelmessige nei....

Uffda... *blåse på* :kose:

Det var som med snuppa.... pappaen her i huset hadde ikke klart å frasi seg farskapet til snuppa. Jordmødre lo når de så henne.... og ansiktsuttrykket til pappa.

Nå 18 mnd etter er hun så lik meg at det er skremmende... utrolig hvordan de forandrer seg..

Har hørt at de nyfødte førstefødte jentene har en tendens til å ligne på pappan,- overtroen sier visstnok at hvis det ikke er bemerkelsesverdig likhet, er det fare for at det er "ugler i mosen"...

...så blir de like mamman etterhvert! Og det er jo kjekt for oss mødre da! Selvom Burpelita mer enn gjerne kan ligne på sambo :hjerte:

God helg, Cappocino!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda... *blåse på* :kose:

Har hørt at de nyfødte førstefødte jentene har en tendens til å ligne på pappan,- overtroen sier visstnok at hvis det ikke er bemerkelsesverdig likhet, er det fare for at det er "ugler i mosen"...

...så blir de like mamman etterhvert!

Dette stemmer faktisk hos oss... Victoria var veldig lik pappa`n sin frem til hun var et år, men nå blir hun bare mer og mer lik meg...

Ha en riktig god helg, Cappocino :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Epica, Burpen og April :vinke:

Har hørt det jeg også... at førstefødte jenter ligner pappa....og snuppa var som snytt ut av nesa på faren.. så forresten på noen bilder av henne som nyfødt igår og gurimalla så liten hun var. Gleder meg sånn til å få ut lillesnuppa....

Igår kveld hadde jeg veldig vonde kynnere og de kom ganske regelmessig... :overrasket: Ble litt rar for jeg har ikke lyst å føde enda!

Lillesnuppa bør vente i 3 uker til, så jeg får føde på ABC og hun ikke er prematur.

Så jeg la meg likegodt til å sove og håpet på at det gikk over iløpet av natten. Og det gjorde det.... :phu: Ingen fødsel enda...

IDag er det bursdagsfest for kompisen til snuppa, det blir koselig å komme seg ut og treffe barn igjen for henne :)

Får vel gå opp og gjøre oss klare til festen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Når har du termin egentlig???

Hos oss var førstefødte, som er gutt, kjempe lik pappan.Mens andremann ,som er jente, er veldig lik meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Når har du termin egentlig???

Hos oss var førstefødte, som er gutt, kjempe lik pappan.Mens andremann ,som er jente, er veldig lik meg!

Hallo :vinke:

Jeg har termin 17 og 18 januar.

Har sett snuppa di gang tror jeg og hun ligner veldig på mammaen ja... like søt :)

Er kjempespennende med likhet...

Gleder meg ikke noe mindre nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen gikk unna og vips så er det onsdag og halvveis i uken igjen.... :overrasket:

35+2 idag og om 11 dager får jeg lov til å føde på ABC klinikken :hoppe:

Bare halvannen uke til juleaften.

Julekortene er ferdige, skal sende de i løpet av uken regner jeg med.

Så å si alle julegavene er i boks ;)

Snuppa i magen er AKTIV!!! AU AU AU !! Kan ikke huske storesnuppa var sååå aktiv.

Idag var vi i en åpen barnehage, kjempekoselig og snuppa koooooste seg gløgg ihjel! Endelig noen barn hun kan leke med. På sommerstid er det også åpent for andre barn i barnehagen som ligger vegg i vegg og det er ca 15 min gange fra huset. Da har vi hele våren og sommeren planlagt :ler:

Julesokkene mangler navn på seg, men har ingen fine nok fonter til de. Mannen skal laste inn nye så da tar jeg kanskje de imorgen.

"storesøster" og "lillesøster" body prosjektet mitt begynner jeg også på da. Må ut og handle bodyer først!

Har laget ferdig gavene til bestemødrene og tanter og onkler fra snuppa. De får et kult bilde hver som skal åpnes julemorgen. Da skal vi ha frokost sammen. Det blir koselig, i det nye huset :)

Nå begynte en film på tv, skal se om jeg klarer å se på den uten å sovne.

Snuppa er hos bestemor sammen med tante og onkel så da får vi sove en hel natt uten spark fra tåfis :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaveønskeliste  :gave:

Stoler til spisebordet

klesskap til snuppene  - done, bestemor sponset litt når vi var ute og shoppet og fant DET klesskapet

porselenet vi samler på

bestikk vi samler på

dusjdør til bad oppe

feiekost og brett (husker ikke merket)

peissett til den nye peisen

baderomsvekt

elektrolux støvsuger

Til snuppa  :babyjente:

Dukker

dukkevogn - trille i julekalender 

klær i str 86/92

lekehus (til å ha ute)

huske  - julekalender

Sklie

sandkasse leker

Fra snuppa til bestemor 1 og 2 og bestefar, kanskje til tanteG og onkelJ

Bildeserie av snuppa innrammet - done

Julepynt :nisse: 

Julesokker til hele familien  - mangler bare skriften

grener sprayes hvite som skal i store vaser  - done

pynteputer i rødt

teppet i rødt

Svigermors ønsker

badekåpe

bøker

cd`er

Endret av cappocino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen gikk unna og vips så er det onsdag og halvveis i uken igjen....  :overrasket:

35+2 idag og om 11 dager får jeg lov til å føde på ABC klinikken :hoppe:

Bare halvannen uke til juleaften.

Julekortene er ferdige, skal sende de i løpet av uken regner jeg med.

Så å si alle julegavene er i boks  ;) 

Snuppa i magen er AKTIV!!! AU AU AU !! Kan ikke huske storesnuppa var sååå aktiv.

Vips er nok stikkordet, ja,- tida går rasende fort om dagen!! :overrasket:

Er det fra 37 uker man får føde på ABC?

Uff, julekort, ja... Jeg har handla inn diverse til laging idag, jeg! Må bare finn en ekstra time i døgnet jeg kan bruke på å lage! :ler: Så travelt som jeg syns vi har det nå, så lurer jeg på hvordan det skal gå med småtroll i huset! :sjenert:

Kjenner meg igjen med aua i magen, av Burpelitas herjinger! Men det er jo koselig også da :hjerter_rundt:

Virker som at du er ganske i rute til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Burpen!

Ja det er fra uke 37 man får føde på ABC, selv om jm sa hvis jeg gikk til 36+4 så kunne jeg også føde der.

Fredag kveld!

Hektisk dag idag, jordmorkontroll, shopping og familiemiddag. Nettopp kommet inn døren og er helt ferdig, men må bare skrive en liten rapport fra jm kontrollen før jeg glemmer det!

Hodet festet :overrasket: kanskje litt tidlig??? Er jo 4,5 uker til termin! Ja ja.

Blodtrykk høyre enn vanlig :overrasket: aldri hatt så høyt bt før...

Urin og fosterlyd og sf mål var fine.

Neste kontroll 4 januar.

Fikk sett fødestuen jeg fødte storesnuppa i!! Vekket mange minner ja. Gleder meg ikke noe mindre nå.

Shopping vel overstått, fikk kjøpt alt jeg skulle. Frimerker til julekortene skal på imorgen så jeg får sendt de avgårde da.

Familiemiddag kjempekoselig! Men FY F.... så vondt i bekkenet jeg hadde da! Trodde virkelig jeg måtte bli der inatt! Klarte ikke å komme meg opp av sofaen og det var døden å sitte uansett hvor jeg satt!

Nå er det leggetid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips der var helgen over!

Julekortene er sendt, gavene er klare, mangler 4 pakker å pakke inn men det er jo ingenting!

Jo mangler å redigere bilde til bestemor T, det kan jeg fikse imorgen. Også skal pappa få en genser med trykk på "Pappajente" fra storesnuppa si.

Er 36 uker imorgen og 4 dager igjen til jeg kan føde på ABC, men helst vil jeg satse på etter uke 38! Så 2 uker igjen!

Må huske på å bestille akupunktur ja!

Planer for uken:

Mandag, gjøre ferdig alle julegavene og kortene. Snuppa sover over hos bestemor.

Tirsdag hente snuppa tidlig, kose masse med snuppa. begynne å ordne vognen til lillesnuppa. Søster hentet den idag :hoppe: gleder meg til å trille den i stuen igjen!!

Vaske sengetøyet!!!

Lage pepperkakehus og pepperkaker med snuppa.

Onsdag Venninnebesøk, utveksling av gaver.

Torsdag Til mammaM for å levere julegavene og hilse på familien. Ta med kurven og sengen til lillesnuppa. I romjulen tar vi med lekegrinden.

Fredag Kose meg med snuppa. Gjøre småting ferdige til mamma kommer på lørdag.

Lørdag Mannen er hjemme, siste julegavene shoppes? for hans del? hehe. Gjøre klart til mamma kommer.

Søndag - JULEAFTEN Familiefrokost hos oss, med søster og kjæreste og mamma. Kanskje pakke opp et par gaver, det blir jo så mange gaver under treet og jeg vet ikke om vi gidder å ta med alle til svigermor til å pakke opp på kvelden!

Da er jeg også 37 uker og kan trygt føde på ABC, men fortsatt vente en uke til!

Bekkenet synger på siste verset tenker jeg! Skrur snuppa seg mer i bekkenet nå så kommer hun ut, det føles i allefall sånn! Jeg kjenner hodet hennes så langt ned forbi hårfestet at det er nesten litt skummelt!

Men det lover bra for fødselen og som jm sa, kom med en gang jeg merker rier!

MEN, jeg merket jo ikke at jeg hadde rier før de var 4-5 min mellom sist.

Og derfor var det også viktig at jeg skulle komme så fort så mulig siden andregangsgravide trenger ikke å merke riene før de er 2-4 min mellom og har gjerne åpning.

Spent på hvordan fødselen starter!

Må nesten lese meg litt tilbake til storesnuppas forberedelsestråd, husker ikke hva jeg bør ha i hus eller klart til lillesnuppa... føler jeg ikke har forberedt noenting dette svangerskapet bortsett fra å kjøpe vogn!

Endret av cappocino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nesten lese meg litt tilbake til storesnuppas forberedelsestråd, husker ikke hva jeg bør ha i hus eller klart til lillesnuppa... føler jeg ikke har forberedt noenting dette svangerskapet bortsett fra å kjøpe vogn!

Hi, hi, akkurat sånn er det her også. Har ikke akkurat full kontroll på utstyret nå. Men så har jeg et par måneder igjen, og det er ingenting som tyder på at lille-jenta vil ut noe før tiden. Regner med at jeg går litt over termin som sist, jeg.

Spennende tider fremover. Særlig for deg, det trenger ikke å være så lenge igjen nå. Men på den annen side, kanskje hun plutselig bestemmer seg for å bli til termin?

Lykke til med jule-forberedelse-innspurten. Det er ikke så mye igjen nå.

Ha en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer for uken:

Tirsdag hente snuppa tidlig, kose masse med snuppa.  begynne å ordne vognen til lillesnuppa. Søster hentet den idag :hoppe: gleder meg til å trille den i stuen igjen!! 

Vaske sengetøyet!!!

Stryke ferdig julesokkene og gensere.

Torsdag Til mammaM for å levere julegavene og hilse på familien. Ta med kurven og sengen til lillesnuppa. I romjulen tar vi med lekegrinden.

Lørdag Mannen er hjemme, siste julegavene shoppes? for hans del? hehe. Gjøre klart til mamma kommer. 

Søndag - JULEAFTEN  Familiefrokost hos oss, med søster og kjæreste og mamma. Kanskje pakke opp et par gaver, det blir jo så mange gaver under treet og jeg vet ikke om vi gidder å ta med alle til svigermor til å pakke opp på kvelden!

Mandagens plan vel overstått, ikke at det var så mye å gjøre. Men er ikke helt ferdig med julestrømpene og gensere da! Må nesten bli ferdig med de imorgen.

Noe helv.... til stikkinger i bekkenet da!! Er hun på vei ut eller??? kjennes sånn ut!

Merker jeg må ta det veeeeeeeeeeldig med ro frem til jul og nyttår! Vil ikke ha noe fødsel i 2006!!!!!

Endret av cappocino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer for uken:

Tirsdag hente snuppa tidlig, kose masse med snuppa.  begynne å ordne vognen til lillesnuppa. Søster hentet den idag :hoppe: gleder meg til å trille den i stuen igjen!! 

Vaske sengetøyet!!!

Stryke ferdig julesokkene og gensere.

Venninnebesøk, utveksling av gaver.

Vaske og rydde huset - mannens oppgave.

Søndag - JULEAFTEN  Familiefrokost hos oss, med søster og kjæreste og mamma. Kanskje pakke opp et par gaver, det blir jo så mange gaver under treet og jeg vet ikke om vi gidder å ta med alle til svigermor til å pakke opp på kvelden!

Mandagens plan vel overstått, ikke at det var så mye å gjøre. Men er ikke helt ferdig med julestrømpene og gensere da! Må nesten bli ferdig med de imorgen.

Mannen stakk av med bilen idag så det ble ikke noe trilling med den nye vognen i stuen, kanskje likegreit. Fikk da gjort ferdig broderingen på julesokkene og laget og pakket ferdig alle julegavene.

Gensere ble så fine :hjerter_rundt: Gleder meg til at mannen skal åpne, han får en genser fra snuppa som det står "pappajente" på :sjarmor:

Onkel skal sannsynlig ikke feire med oss allikevel.. kjempetrist, hadde gledet meg til å se ansiktsyttrykket hans når han pakket opp gaven fra snuppia "Onkel er best" med rocka skrift :sjarmor:

Pepperkakehuset fikk vi ikke begynt på og heller ikke bakingen. Må kanskje gjøre det imorgen. Ingen store planer for onsdagen så da satser vi på det.

Fikk vasket sengetøyet da og venter på at det skal bli tørt så jeg kan sette det på etterpå.

Fikk bestilt time hos akupunktøren min også, to timer i løpet av den første uken etter nyttår :sjarmor: Som jeg gleder meg! Kanskje det starter fødselen rett over nyåret! Iiiiiiikk!!! Snart blir jeg tobarnsmamma.. HJELP!!!! :overrasket::hakeslepp:

Snuppa er ikke helt iform idag, blir nok til at hun blir hjemme imorgen også. Får bare sove ute. Vil jo ha henne frisk til jul.

Nå begynner Grace`s Anatomy

Endret av cappocino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykehusbagen:

Helsekortet

Brev til jordmor

Toalettsaker

Undertøy og sokker, ammebh, ammeinnlegg

Bind (når de jeg får på sykehuset blir for store)

Tskjorter

Hettegenser (glidelås)

Joggebukse/pysjbukse

Lange singlet til pysj

Drikke til fødselen(drikke flaske)

Noe godt å tygge på.

Skrive saker (greit å notere lit)

Mobil Lader

Fotoaparat

Videokamera(lader)

Bilsete

Tøy til snuppa

Vinterklær, rosa dressen+hvite ullsettet

Ullundertøy, ullue

Helseteppet, kjøpe nytt rosa HM teppe?

Ellers noen bodyer og strømper/bukser med sokker

Hentesettet

En liten bamse

"dajeg ble født boken"?

Gavene til søstrene til hverandre

Vogn? Eller bare bagen til vognen? Holder vel med bilstolen.

Bilseteposen

Planer for uken:

Venninnebesøk, utveksling av gaver.

Vaske og rydde huset - mannens oppgave.

Søndag - JULEAFTEN Familiefrokost hos oss, med søster og kjæreste og mamma. Kanskje pakke opp et par gaver, det blir jo så mange gaver under treet og jeg vet ikke om vi gidder å ta med alle til svigermor til å pakke opp på kvelden!

Da var onsdagen over :sjarmor: og en dag nærmere fødsel :sjarmor::sjarmor:

Fikk laget pepperkakehuset idag, egentlig litt mislykket prosjekt men det står nå på spisebordet. Hvor vakkert det er for være opp til hver enkel å vurdere...hehe!!

Fikk vasket litt i huset idag, var i ganske god form uten for mye nedpress eller stikkinger i bekkenet. Deilig!

Venninne med forloveden var innom og vi utvekslet gaver.

Imorgen er det mamma som står for tur og må bare huske på å ta med alle gaver hjem.

Så må jeg huske å ha med lekegrinden og babykurven hjem igjen også.

4 dager igjen til jul og jeg kan føde på ABC og 11 dager til jeg skal føde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere blir mer og mer konkrete og definerte.

Men har ikke tatt tiden på de enda. De kommer liksom og går som de vil.

Tydelilg at kroppen forbereder seg ja :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ikke kjekt å lese om at bekkenet ditt er som det er... Sleit du med bekkenet da du gikk meg snuppa også? Og ble det bra igjen etter fødselen?

...men du er jo litt søt også da,- om lillesnuppa skrur seg lenger ned nå, så kommer hun! :ler:

Og det skjer nok til slutt det også! Vi kan bare feire litt jul og nyttår først :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...