Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

Høres ikke noe godt ut med vonde kynnere. I tillegg til ubehaget, må det jo være litt skremmende også...

Er det noen grunn til at noen får plagsomme kynnere, og andre ikke?

Godt å høre at forrige fødsel var en fin opplevelse! Jeg er overevist om at denne fødselen også blir en fin opplevelse. Nå vet du jo også hva du går til...

Jeg skal ikke "belære" deg, men syns du skal prøve å ikke tenke på alt som kan gå galt! :kose: Man blir jo helt tullete i hodet hvis man skal gå rundt og tenke negativt... Inntil det motsatt er bevist, må man være positiv!

Så fint at kontrollen gikk bra!

Håper du får beroliga deg selv etter ul, når du får se at livmorhalsen er lang og lukket!

...for det er det den er, er det ikke? ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke noe godt ut med vonde kynnere. I tillegg til ubehaget, må det jo være litt skremmende også...

Er det noen grunn til at noen får plagsomme kynnere, og andre ikke?

Vet ikke hvorfor får vonde kynnere enn andre, jordmoren min sa at noen bare får det. De kaller det også stresset livmor. Kan komme av mye stress, høy aktivitet, mye trening, har jo trent masse mage så kan jo være at musklene er for stramme og påvirker livmoren? vet ikke... derimot kan jeg se positivt på at fødsel som regel går veldig bra og rask :)

Godt å høre at forrige fødsel var en fin opplevelse! Jeg er overevist om at denne fødselen også blir en fin opplevelse. Nå vet du jo også hva du går til...

Gleder meg til fødselen jeg, håper på samme fantastiske opplevelse. Og denne gangen kan jeg kjenne ekstra godt etter hva som skjer i kroppen. Nå vet jeg hvordan det er ;)

På sykehuset idag var det såååå mange nyfødte babiser :hjerter_rundt: gleder meg!!!

Jeg skal ikke "belære" deg, men syns du skal prøve å ikke tenke på alt som kan gå galt! :kose: Man blir jo helt tullete i hodet hvis man skal gå rundt og tenke negativt... Inntil det motsatt er bevist, må man være positiv!

Jepp, jeg vet og det er det jeg også prøver å si til meg selv. Men man blir HELT tullerusk av å gå hjemme og ikke kunne gjøre så mye og da begynner tankene å løpe løpsk! Men jeg fikk litt oppløftende svar fra jordmoren idag så jeg er ikke sååå bekymret lenger.

Så fint at kontrollen gikk bra!

Håper du får beroliga deg selv etter ul, når du får se at livmorhalsen er lang og lukket!

...for det er det den er, er det ikke?  ;)

Blir godt å få ul overstått ja, da kan jeg jo bevege meg mer. Kroppen har jo så å si forfalt.... :forvirret:

skal nok litt til for å trene seg opp... men jeg begynner rolig ja..

Mange klemmer tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cr@sh! Hyggelig at du tar deg tid til å stikke innom, hektiske dager som tobarnsmamma?

Fikk ul idag, mye tidligere enn jeg forventet, siden det ikke var kritisk..

En hyggelig mannlig lege tok meg imot, søster og snuppa. Han spurte litt hva som var "feil" med magen. Jeg fortalte historien og han sa han hadde jo lest papirene men det var alltid greit å høre pasientens versjon også.

Så tok han utvendig ul, sjekket hode og ryggen og masse annet rart. Så tok han innvendig ul og sjekke livmorhalsen. Neimen dette ser jo bra ut, var det første han sa. Ikke noe tegn til åpning eller noe annet, alt er som det skal. Livmorhalsen var ca 45 mm, den hadde altså vokst litt siden sist! sikkert fordi jeg hadde ligget og tatt med ro i 5 uker nå. Han sjekket ordentlig med nedpress, presset hele magen ned mot bekkenet for å sjekke om hodet kunne påvirke livmorhalsen, men den rikket seg ikke. Han bare smilte og fortalte at dette ser veldig bra ut!!! Jeg kunne ikke vært mer lettet.

Men han sa jo også at dette var på ingen måte noen garantier for at den fortsatte å være lang og lukket og at jeg måtte ta forhåndsregler. Ikke tunge løft, passe på kynnere og masse hvile. Nå som jeg har ligget så lenge også måtte kroppen sakte venne seg til bevegelser igjen.

Gjett om jeg er glad!!!

Endelig kan jeg leve litt normalt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at alt så bra ut på ul! Håper resten av svangerskapet kan unnagjøres utenfor sofaen, selv om det ikke blir full fart på deg fremover.

Håper du har hatt en fin helg så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gode nyheter!

Men håper du tar det litt med ro alikevel i tiden fremover! Januar kommer jammen meg fort og vips så er lillesnupp her og :hoppe:

Ha en fin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica, Burpen, Siam og April :kys_2:

Endelig har jeg vært ute blant folk igjen :sjarmor:

En liten handletur på senteret og shoppet småting til snuppa og meg :) Det var godt! Men fyyyyyyy så sliten og anpusten jeg blir...herregud!!!!

Ja ja, får vel ta oppbyggingen av kroppen gradvis..

Imorgen er jeg 32 uker! Og bare 8 uker til termin :overrasket: Syns det har gått veldig fort nå. Selv om det var en periode som gikk saaaaaaaaaaaaaakte!

Nå kommer tiden til å fly avgårde.

Imorgen skal jeg på jobben og levere fra meg barbære pc, det blir trist siden vi bare har stasjonær hjemme.... æsj !! men da får jeg kanskje fokusere på noe annet. Må jo lage julekortene snart også sy strømpene. Det er på tide nå.

Det er jo bare 5 uker julaften, herregud!!!

Skal prøve å holde snuppa så lenge i magen iallefall!!

På juleaften er det bare 3 uker til termin og bare en uke til nyttår og da kan snuppa komme ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du kan begynne å røre litt mere på deg igjen! Virkelig gode nyheter det!!! Men nå må du ikke overdrive da! Pass godt på deg selv og snuppa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg blir så glad av å lese at dt bare er fem uker igjen ti jul!! Det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt, men det må jo nærme seg litt, ja...

Kan tenke meg det var herlig med en liten shoppingrunde :Nikke:

Du kan forresten få laptop'en min, sånn at jeg kan få lest skole... :sjenert:

Ha en superfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten oppdatering idag.

Fikk gjort masse shopping unna. Noen julekalender gaver og fikk kjøpt gave til mannen. Maaaaaaaange gaver gjenstår men det får vi ta i løpet av uken.

Kjenner nå ikveld at jeg tok meg litt ut idag ja. Masse kynnere og vondter overalt!

Snuppa er megaaktiv og det gjør vondt i magen!

Tidligere idag fikk jeg så sterke kramper, ikke kynnere at jeg trodde jeg skulle dø!

Og selvfølgelig var jeg på et kjøpesenter så jeg måtte bare sette meg ned på nærmeste benk og stønne og uffe meg... guskjelov var det ikke mange der da....

Nå er det straks natta her. Er sliten og snuppa må vekkes kl 8 imorgen ellers er hun veldig sen til å legge seg! Bestemor har snudd om på døgnet hennes...

Godnatt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan begynte din fødsel? ;) *nysjerrig*

Uffda, kramper.. Hørtes skikkelig ubehagelig ut! :klem:

Sparker hun i ribbeina siden det gjør vondt?

Her sparkes også masssssse!

Blir så KOS med jul! :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Epica, har skrevet en fødselsrapport i dagboken din... :sjenert:

Deilig å våkne til normal tid og ikke late seg til langt ut på formiddagen.... eh!

Men snuppa må opp rundt 8 ellers er hun umulig å få i sengs før nærmere 22 på kvelden. Slitsomt både for henne og oss!

Nå ligger hun og sover ute i vognen og koser seg! Gikk faktisk frivillig opp i vognen, det er lenge siden hun har gjort :)

Formen nå er ok! Det tøyes mye i magen. lurer på om den ikke skal vokse mer snart! Er jo såå liten, får høre det overalt jeg går. Folk tror jeg er halvveis eller noe sånt og når jeg forteller at det er bare 8 uker til termin blir det lettere sjokkert! :overrasket:

På en måte skulle jeg ønske jeg var litt større for da slipper jeg å ha så mye vonde spark og tøyninger på huden på magen! Men på annen side er jeg veldig glad for at jeg er liten så jeg ikke har sååå mye å bære på.

Nå er det dusjtid.

Be back soon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for rapport i boka mi! :kyss:

Må legge ut bilde av lille søte magen! ;)

Hvor gammel er storesøs nå?

Høres så kos ut med to! Sikkert kjempegøy for henne å få en søster!

Snakker dere endel om babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er gravid, er magen til å bekymre seg over... :sjenert: Hver dag, i ni måneder!

Er den for liten? For stor? Hvorfor er det så lite liv idag? Hvorfor er det så masse liv idag? Hva er den "vondten" jeg kjenner nå? Hvorfor har jeg ikke kjent akkurat den vondten på en evighet?

Kos deg med magen du! Syns du er heldig som har liten mage! :Nikke:

Jeg syns min er diiiiiiiiiiiiiiger til at jeg "bare" er 24 uker!

Hvordan er formen din idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rapport i boka mi!  :kyss:

Må legge ut bilde av lille søte magen! ;)

Hvor gammel er storesøs nå?

Høres så kos ut med to! Sikkert kjempegøy for henne å få en søster!

Snakker dere endel om babyen?

Bare hyggelig! Selv om det kanskje ble litt langt.. :sjenert:

Er ikke så veldig flink med å legge ut bilder, kanskje gjøre det i helgen?

Storesøster er 18 mnd nå. Det blir ca 20 mnd mellom snuppene hvis jeg går til termin.

Jeg ble veldig glad når jeg hørte det ble en jente til :) Har en mindre søster selv, 18 mnd mellom oss så vi har hatt mye glede av hverandre i oppveksten.

Hadde blitt veldig glad for gutt også da, men praktisk også i forhold til klær og sånn.

Storesnuppa er veldig opptatt av babyer om dagen. Fikk en dukkevogn her om dagen og den har hun lekt med siden. Hun mater babyen med kjeks, sin egen drikke og sier baby hele tiden.

Hun peker på magen min også på dukken sin, og jeg sier "ja baby i magen til mamma" da bare nikker hun og smiler.

Når man er gravid, er magen til å bekymre seg over... :sjenert: Hver dag, i ni måneder!

Er den for liten? For stor? Hvorfor er det så lite liv idag? Hvorfor er det så masse liv idag? Hva er den "vondten" jeg kjenner nå? Hvorfor har jeg ikke kjent akkurat den vondten på en evighet?

Kos deg med magen du! Syns du er heldig som har liten mage! :Nikke:

Jeg syns min er diiiiiiiiiiiiiiger til at jeg "bare" er 24 uker!

Hvordan er formen din idag?

Alt er normalt og alt er rart når man går gravid :legrine:

Blir liksom ikke vant til det....

Var veldig liten med storesnuppa også men husker ikke at jeg var så liten..... blir vel sendt hjem når jeg kommer fødende til sykehuset.

Formen er smådårlig idag.

Kvalm hele tiden, svimmel og slapp. Eier ikke energi.

Storesnuppa sov ikke inatt, hostet hele tiden stakkar, og ville bare ligge i armene mine. Og med en aktiv lillesnupp i magen ble det ikke mye søvn inatt nei.

Også er det begravelse idag :tristbla:

Trist dag!

Må løpe inn til Epica og se om hun ikke skal føde snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper du finner tilbake formen snart. Men du må nok prøve å passe på så du ikke sliter deg ut.

Si ifra neste gang du er i Moss, det er så hyggelig å treffe deg og snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...