Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

Høres ut som du kjeder deg hjemme....skjønner deg godt...du får finne noe morsomt å holde på meg....brodere julekalender til snuppene eller noe..det tar jo tid :ler:

FYI: ei vi begge kjenner fødte tvilingene sine på søndag. Husker ikke helt når hun hadde termin (men det var i begynnelsen av november engang...12 tror jeg). De var rundt 2.5 kg hver - en gutt (Leander) og ei jennte (Linnea).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg kan jo sy julesokker til hele familien :sjarmor: hehe!!

Kjempegod ide!!!

Åj har LM født? 4 uker for tidlig ca da, det er vel sånn det pleier å gå med tvillinger? Håper alt står bra til med de, du får hilse henne hvis du ser henne :)

Åh endelig har snuppa sovnet, i vår seng. Hun var i merkelig humør ikveld. Mulig litt varm, kanskje feber på gang, håper ikke det.

Imorgen kommer bestemor på besøk, det blir godt å se henne igjen :) Altså mammaen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du kjeder deg hjemme...

Jeg har forresten planer om å lage julestrømper til alle kusinene og fetterene til Daniel til jul, så om du har noen gode ideer må du gjerne dele dem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre Engel :)

Julegaveønkselisten vår: kan jo begynne å sette opp den ;)

Stoler til spisebordet

klesskap til snuppene

porselenet vi samler på

bestikk vi samler på

dusjdør til bad oppe

feiekost og brett (husker ikke merket)

Til snuppa:

Dukker

dukkevogn

klær i str 86/92

lekehus (til å ha ute)

huske

Sklie

sandkasse leker

Endret av cappocino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg husker ikke nøyaktig termin men tror det er 4-5 uker for tidlig. Uansett var de jo over 2.5 kg alt så det skulle vel gå bra. Alt sto bra til da jeg "snakket" ed henne på søndag kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å sjekke hva dere betalte for OTH-vognen... Hva er inkludert i prisen? Bare vogn, eller bag til minstesnuppa også? Har kikket litt på brukte OTH-vogner på nettet, og syns noen tar voldsom pris på vogner som er 2-3 år gamle.. Jepp, begynner å vurdere OTH vi også, + en sportsvogn til Daniel. Tenkte å prøve å få kjøpt begge deler pent brukt kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betalte 7500 ,- for importen fra Nederland også kom mva på 1800,- i tillegg.

Da var det sportsdelen, regntrekk, fester til bag og bag , og pumpe (eller har jeg drømt) inkl.

Jeg syns ikke prisen var så gal i forhold til de vognene jeg har sett brukt på finn. Bare bagen pleier å koste rundt 1000-1200 brukt! :overrasket:

Har en venninne som skal selge sin røde OTH sportsvogn, vet ikke hvor mye hun skal ha for den, men kan spørre hvis du ønsker en rød en.

Hun har ikke bag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mamma og stefar vært på besøk! Stefar lagde sine berømte kjøttkaker til hele familien, nam nam !!!

Mamma fikk lekt masse med snuppa selv om hun var litt grinete, begynnende forskjølelse men etter en paracet ble hun bra igjen! Gudskjelov! Så får vi se hva vi gjør imorgen. Håper bare hun sover litt inatt! Har nemlig ikke sovet noenting forrige natt, skikkelig tett og snufsete. Hjalp bare å ligge på kinnet mitt og da fikk jo ikke jeg så mye søvn heller!

Men hva gjør man ikke for disse små...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj klokken har blitt 15 alt... hvor har tiden blitt av idag.. a......

Bra det :) En seier for hver dag som går!

Snuppa sov ganske godt i natt. gråt ikke før kl 3 og da fikk hun også komme inn til oss, jeg hadde da sovet i 5-6 timer så jeg var ganske uthvilt!

Hun fikk en sprøyte med hostesaft og et par sprut nesespray og sovnet ganske fort igjen... rakk og skifte bleie og da..

Og det var såå koselig å ha henne hos meg da. Hun lå foran meg med ansiktet sitt inne halsgropen min så jeg kunne lukte på det nyvaskede håret hennes!

:hjerter_rundt::hjerter_rundt::hjerter_rundt: Det er såååååå godt!!!!

Idag tidlig virket hun mye friskere og raskere så tante tok henne med til byen. Hun blir ikke særlig bortskjemt av tanten og onkelen sin nei.. ny jakke igår, ny leke forigårs.. ogsåvidere....

Idag har jeg bestilt meg crocs sko :sjarmor: Gleder meg til å få de i posten!!

Har ikke sett de irl så jeg er veeeeeldig spent altså! Bestilte silver til meg og rååååååsa til snuppa

Endret av cappocino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Burpen, Siam og Epica!

Snuppa er frisk og rask! Er hos bestemor sammen med tante og onkel så mannen og jeg får sove en hel natt igjen :) Det skal bliiiii sååå goooooodt!!!!! :sjarmor:

Hatt en kjempefin helg, med bursdagselskap, middag med søster og kjæreste på lørdag og rolig søndag. Fikk hengt opp den nye lampen i spisestuen! Den ble kjempefin !!! Nå mangler vi bare nye spisestoler! kasnkej julegaver.. hehe!

Lillesnuppa sitter fortsatt i seteleie, tror jeg.. det kjennes iallfall sånn ut. Hodet ser ut til å være på min høyre side av magen... Godt jeg skal til jordmor imorgen for å høre hva vi kan gjøre med det. Vil jo føde på ABC hvis jeg går terminen ut da...

Idag holdt jeg på å fyre i den helt nye peisen vår. Men kom ikke så langt, sofaen kalte etter meg så da ble det det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel veldig sjeldent at babyen fester seg nå, og særlig siden det er andremann. Da trenger hun vel egentlig ikke å feste seg i det hele tatt. Tror nok du kan ta det med ro.

Håper du får en fin kontroll på ABC. Hvilken jordmor har du forresten?

Jeg har Annette, og er fornøyd med henne. Synd hun hadde ferie da jeg fødte sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam :)

Jeg er bare kjempeengstelig for at jeg ikke får føde på ABC hvis snuppa ikke får lagt seg riktig vei... :sjenert:

Jeg har jordmor Jolanta, hadde Eli og Birthe ved fødselen. Eli er bare kjempekul dame! Tror jeg hadde Anette en gang innom for hjelpe til med ammingen. Men husker ikke.

Men får du føde på ABC Ullevål selv om du ikke bor i Oslo?

Ellers er formen ok. Sovet lenge idag siden snuppa er hos bestemor så gikk hele natten til søvn.. :sjarmor:

Men jeg savnet det lille trollet til morgenen idag! Skjønner ikke at det går ann å være såååå blid hver morgen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yepp, alle får føde på ABC, bare de får plass. Det er fritt sykehusvalg. Dessuten er det like langt til Oslo som til Fredrikstad, som er det sykehuset jeg sogner til.

Eli hadde en opplæringskveld før fødselen. Og det er litt spesielt med kullsort hår med glitter og masse sminke hos en jordmor... Men hun virket kul, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må bare kommentere jordmødrene på ABC ja... Eli tok i mot meg når jeg var innom for sjekk når fødselen var igang, og hun tok meg også imot når jeg kom inn endelig... Litt spesiell dame, men veldig hyggelig, som alle andre der inne! Jeg gikk til kontrolle hos Annette. Skulle ønske jeg skulle føde der nå også... men mannen nekter å kjøre så langt, får satse på at det blir bra på fødestua her i Tønsberg også. Fødestua tilsvarer ABC-avdelingen.

Jenta kommer sikkert til å snu seg sånn at du kan føde på ABC, Cappochino! Bare du tar det med ro så hun holder seg i magen lenge nok! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe: Snuppa har snudd seg :hoppe::hoppe::hoppe:

Hehe.... er litt glad ja :) Men som jm sa på kontrollen idag så er det forstatt gooood tid før hun legger seg til før fødsel. Babyen legger seg som regel til i uke 34 så da er det bare å håpe på det beste.

Hun lå i sete igår kveld, men idag lå hun med hode ned!! Så hun har jo fortsatt god plass til å turne. Og da skal jeg også være roligere ang seteleie... det er bare at jeg har så lyst å føde på ABC.

Håper litt på at jeg får Eli igjen i hvertfall noe av fødselen, hun var flink! Rar ja, men utrolig morsom! Men skriften hennes er uleselig så jeg kan ikke tyde noe av fødselsjournalen min.... :sur:

Ellers kontrollen idag: Blodtrykk lavt og jeg blør mye neseblod - konklusjon sofasliter i mange uker til. Jeg MÅ ta det med ro til uke 32. Det er det første milepælet. Etter uke 32 er babyen "klar" til ev fødsel, men helst skal hun holde seg til uke 40 da...

Urin - bra

SF målet litt lavt :overrasket: håper hun legger nok på seg

Kg - ikke veid

Ellers nevnte jeg nedrpresset og hun sa det var vanlig at det er mer nedpress med tett nr 2 (eller flere barn)

Mensmurringene var ikke så bra da.

Neste kontroll om 4 uker da er jeg 31 uker.

Så bra at du får føde på ABC. Kona til fetteren min fikk ikke det siden hun bodde i Moss, men hun kom inn på Fredrikstad, husker ikke hva det heter der.

Endret av cappocino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer denne her jeg, så blir den ikke borte i nye meldinger

Julegaveønskeliste :gave:

Stoler til spisebordet

klesskap til snuppene

porselenet vi samler på

bestikk vi samler på

dusjdør til bad oppe

feiekost og brett (husker ikke merket)

Til snuppa :babyjente:

Dukker

dukkevogn

klær i str 86/92

lekehus (til å ha ute)

huske

Sklie

sandkasse leker

Julepynt :nisse:

Julesokker til hele familien

grener sprayes hvite som skal i store vaser

pynteputer i rødt

teppet i rødt

Må nesten bestemme meg for hvilken farge jeg skal ha julefeiringen i år. Ifjor var det sølv og rødt, tror det blir det samme iår. Har mest av julepynten i den fargen og nå har vi jo et helt hus å fylle opp med pynt...:ler:

Endret av cappocino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...