Engel Skrevet 4. oktober 2006 #1221 Del Skrevet 4. oktober 2006 Nå får du være flink og slappe av da! Kjedelig med sykmelding, men man må jo bare ta hensyn til de signalene kroppen sender! Kjempekul gave til storesnupp forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 4. oktober 2006 #1222 Del Skrevet 4. oktober 2006 Tror det var smart at du sykemeldte deg. Men det finnes jo uansett noe imellom 20% og 100% da....sånn hvis du skal tilbake i jobb igjen...går jo ann å jobbe 50% feks....da får du gjort noe samtidig som det er en god del mindre stress og mas enn 100%. Kuul bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 4. oktober 2006 #1223 Del Skrevet 4. oktober 2006 Takk for koselig treff i dag. Snuppa er jo bare helt nydelig, og det var morsomt å se de små trollene løpe og stabbe rundt på plenen. Håper vi får gjentatt det om ikke så lenge. Kos deg, og slapp av hos mamma'n din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #1224 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei Epica, Engel, Emma og Siam! Koselig med besøk! Takk for koselig treff Siam, Oliver er jo bare helskjønn!!! Håper vi kan få til flere treff når jeg er ute av sykehuset... - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Torsdag morgen våknet jeg som vanlig og gikk for å dusje. Snuppa hadde sovet godt hele natten så jeg fikk endelig litt søvn selv. Etter dusjen fikk jeg tørket meg, fikset ansiktet og hår og skulle til å ta på meg klær. Men til min store overraskelse dryppet det fra skrittet, tenkte det var litt vann igjen som jeg ikke tørket ordentlig opp og tok et par tak nedentil. Trodde det var tørt nå. Men idet jeg skulle ta på meg truse begynne det å dryppe igjen og det rant lyshvitaktig gjennomsiktig væske ned begge bena mine. Åshit hva er dette tenkte jeg og tok litt dopapir for å legge mellom bena og tørket opp. Det kan ikke være fostervann det er jo altfor tidlig. Fikk tatt på meg klær og gikk ned til mamma til frokosten hvor hele familien var samlet. Rolig sa jeg til mamma at jeg trodde noe var galt, jeg tror jeg lakk forstervann. Ingen andre hørte det, gudskjelov, siste jeg ville gjøre er å skape panikk hjemme. Selv var jeg dritredd og skjønte ikke helt hva som foregikk. Tenkte plustelig på Turbomamma og selv om jeg ikke kjenner henne ble jeg plustelig veldig nær henne..... Vi fikk på oss klær, mamma fikk ringt jobben og fått andre til å jobbe for henne. Så dro vi ned på legevakten i Moss, var på besøk hos mamma. På legevakten ble vi tatt imot etter 45 minutter. Siden det tok så langt tid trodde jeg ikke det var så farlig, selv om jeg sa ifra på telefonen at jeg sannsynlig lakk forstervann. Visste ikke om jeg skulle være sinna eller hvordan jeg skulle reagere. Fikk kommet inn til lege og han gjorde INGEN undersøkelser, hørte ikke på fosterlyden engang. Skjønte nesten at dette ikke kom til å gå.... Det var ingen gyn vakthavende ved Moss sykehus som kunne ta sjekk på meg og heller ikke i Fredrikstad - kan du fatte og begripe det, ikke en eneste ul som var tilgjengelig. Vel vel... legen fikk ringt Ullevål og siden jeg bor i Oslo og skal føde her var det mest naturlig å bli sendt dit. ambulansen ble bestilt og da begynte jeg virkelig å bli bekymret! Ble rullet ut på gangen til ambulansen, mamma stod utenfor med snuppa som nå hadde sovnet i vognen sin, det var midt på dagen. Når jeg så henne og vi fikk forklart hva som kom til å skje, begynte tårene å renne. Jeg trodde jeg skulle miste min lille prinsesse.... De 30 minuttene til Oslo var de leeeengste i mitt liv! Hadde en kjempehyggelig ambulansemann med meg som sjekket blodtrykket hele veien og som tok seg godt av meg, veldig flink til å berolige og spøke på en måte som fikk meg til å glemme hva som var i ferd med å skje. Til en viss grad da. Inne på Ullevål ble jeg kjørt til barsel B og lagt på et rom. Mannen som fikk en kort beskjed om å møte meg på ullevål ventet på meg med tårer i øynene. Inn kom sykepleier og jordmor. Begge med tårer i øynene. Ble ikke noe håpefylt da. Fortalte nok en gang hva som skjedde på morgenen og de forklarte hele storyen med vannavgang, tidlig fødsel, innlegelse, lungemodningsprøyte. Ja alt jeg leste om Turbomamma var plustelig virkelighet for meg. Jeg gråt og gråt og gråt. Men klarte å holde meg såpass rolig at jeg ikke fikk panikk. Det var ganske uvirkelig. Det skjer bare noen jeg leser om på nettet. Men babyen hadde gode sjanser. Jeg var kommet til 25+4 uker og så å si alle premature barn klarer seg da, fikk jeg beskjed om. Ul apparatet ble trillet inn, alle mulig tester og blodprøver ble tatt, lungemodningssprøyte ble satt (gjorde vondt ja, og ble øm i benet) Så ble prinsessen sjekket. HUn hadde det bra! Rikelig med fostervann og ingen tegn til mer vannavgang. Livmorhalsen var lukket og lang. Alt så bra ut og jeg var lettet men det forklarte ikke lekkasjen. Plustelig følte jeg meg kjempedum, kunne det bare være utflod? kunne jeg innbilt meg ting? Vil si jeg er ganske fornuftig av meg og ikke løper til legen for ingenting. Inn ble en overlege brakt og han kunne fortelle meg at noen ganger kunne det skje en "overlekkasje" dvs lekkasje på toppen av livmoren som leger seg selv. Det han være forskyvninger i livmoren, høy aktiivetet fra babyen etc som kan utløse det. Men utifra ul så alt bra ut og jeg skulle bli lagt til observasjon og behandlet som vannavgang. Jeg ble lettet samtidig som jeg ikke visste hva jeg skulle tro. KUnne det skje ijgen? risikrer jeg fortsatt å føde nå? Fikk streng beskjed om å ligge flat i sengen. Ble tatt nye blod og urinprøver, temp, og fosterlyd. Mannen var med meg hele tiden. Godt å ha han der! Idag har jeg ikke hatt noen tegn til lekkasjer. Mye vonde kynnere og nedpress selv om jeg ligger i sengen og masse mensmurringer. Det er vel størte bekymringen nå. Skal ligge til observasjon til mandag så kommer legen med ny vurdering. Lekker det blir det innlegelse og fødsel til jeg kommer til uke 34. Lekker det ikke mer får jeg lov å komme hjem men må holde seng/sofa. Dette har vært de leeeeengste dagene i mitt liv. Takk for at du gad å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. oktober 2006 #1225 Del Skrevet 6. oktober 2006 Oi, her var det action! Bra du er kommet til et sted der folk tar deg alvorlig, og passer på at ikke noe galt skjer med deg eller den lille i magen! Lykke til videre! Håper du får komme deg hjem, og ta det med ro resten av svangerskapet! Tror ikke det er stas med for tidlig fødsel, selv om det mest sansynlig går helt fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #1226 Del Skrevet 7. oktober 2006 En liten oppdatering: Ingen ny lekkasje i hele dag Kynnere og litt nedpress fortsatt og litt mensmurringer som kommer og går. Ligger forstatt i sengen. Får ny ul undersøkelse på mandag eller tirsdag og da skal legen avgjøre om jeg kan begynne å være oppe litt for å se om videre lekkasje. Dagen snegler seg avgårde men nå fikk jeg i allefall fikset internett tilgang via mobilen... phuuu.... fikk jo helt absinser av å være uten noe form for kommunikasjon.. ja ja sånn er det å jobbe med data!! Hehe Mannen var på besøk idag med litt snop og nye klær. Svigermor og snuppa var innom en liten tur, men hun var så trøtt at de måtte dra etter halvtime. Hun koser seg i allefall sammen med bestemor, veldig bra! Mannen kommer igjen senere med snop og stuff og vi skal se på fotballkampen sammen. Hellas - Norge EM kvalik. Blir godt å være sammen med mannen igjen Får i allefall masse tid sammen på tomannshånd Nå gjelder det bare å ligge flat og håpe på reperasjon av lekkasjen og at jeg kan få komme hjem neste uke!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 7. oktober 2006 #1227 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jøjemei her var det action jo Håper det stopper opp sånn at du får kommet deg hjem igjen. Men nå må du huske å virkelig ta det med ro da S¨nn at lillesnuppa får være i magen helt til etter jul "God bedring" omdet går ann å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #1228 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja litt for mye action i hverdagen det syns jeg.... Syns kynnere og nedpress er nok å takle om dagen... men dette i tilegg.... Ny morgen på sykehuset, sov ganske bra i dag. er litt stiv i bekkenet og ryggen, må jo ligge hele tiden og det tar litt på kroppen ja.. Men forhåpentligvis er det siste dagen jeg skal ligge rett ut! Jeg vet i allefall at det er flere som har det mye verre enn meg her på sykehuset, det er en jente som ligger rett over gangen for meg og hun er koblet til masse maskiner og pumper etc. Hjelp! Skal i allefall gjøre alt i min makt til å holde meg unna det! Dette blir en laaaaaaaaaaaaaang dag! Mannen og snuppa og resten av familien er i dåp idag og jeg skulle så gjerne vært med! Men søster og kjæresten kommer kanskje innom senere så da får jeg litt selskap Ellers er det bare å ligge i sengen og se på dårlig morgentv.....fy f så mye shit som blir sendt....*rister på hodet* Nei får se om jeg finner noe morsomt å lese på nettet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #1229 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ååå vennen, dette visste jeg ingenting om!! Håper det går bra med deg og at ting ordner seg! Uff ja, mye kjedelig tull på TV.. Håper du kommer deg ut fra sykehuset og hjem til mannen og jenta di og kan slappe av.. Holde oss oppdatert! Godt dere fikk kost dere med kampen igår. Ta vare på deg selv nå vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 9. oktober 2006 #1230 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei vennen! Fikk helt sjokk i dag når jeg leste innlegget på NM! Men godt å se at det ser ut til at det går bra da! Håper lillesnupp holder seg inne i magen i mange uker enda! Og nå må du jammen passe på deg selv og ta det med ro!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #1231 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei hei Engel! Det var et stort sjokk for meg også, men jeg hadde jo håp på at det ikke var vannavgang da, siden det ikke rant så mye mer... Men nå har jeg fått ul undersøkelse og alt er bra med lille prinsessen, hun svever som et romvesen i magen og koser seg masse! Ligger i seteleie men det er jo litt tidlig for festing enda. Og jeg får dra hjem i ettermiddag!!! Johoooo!!! er så glad og overlykkelig! Blir nok horisontal stilling fremover men det gjør ingenting. Jeg skal nå ta bare være på snuppa i magen og sørge for at hun blir der til januar!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 9. oktober 2006 #1232 Del Skrevet 9. oktober 2006 Så godt å høre! God tur hjem! Så må du slappe av og kose deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. oktober 2006 #1233 Del Skrevet 9. oktober 2006 Så godt at du får reise hjem vennen! Håper dagene fremover blir bedre, og at formen stiger! Godt at snuppa di har det bra. Håper hun holder seg der inne til januar, krysser fingrene! Ha en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. oktober 2006 #1234 Del Skrevet 9. oktober 2006 Å gurimalla, stakkars deg! Alt det du har opplevd i helgen, a' gitt. Godt å høre at lekkasjen har gitt seg, og at du får komme hjem. Nå får lille jenta i magen se å holde seg der frem til etter jul. Så får du ha lykke til med å holde deg i ro. Det kan sikkert bli litt kjedelig i lengden, men du får se masse filmer, lese bøker, surfe på internett og kose deg så godt du kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #1235 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei Epica og Siam! Ja det var kjempegodt å komme hjem! Herlig å se snuppa igjen leke og løpe som en jojo overalt! Godt å se den forvirrete bikkja vår også til og med! Søster og kjæresten tar vare på snuppa og lager middag og rydder så jeg får ligget rett ut. Har gått litt rundt idag og merker det veldig godt på kynnere og bekkenet! Det tok litt på å ligge stille så mange dager ja. Magen er konstant stram, selv om jeg legger meg nedpå. Men det visste jeg jo litt fra før av.. Er litt bekymret for at snuppa ligger i seteleie nå og lurer på om jeg skal ringe jordmoren min for å se om de kan snu henne nå, elller om det er for tidlig. Vil jo føde vaginalt og regner med at bekkenet mitt er for smalt for setefødsel. Keisersnitt er så å si uaktuelt med mindre det er fare for livet... Men nå får jeg kose meg litt hjemme og slappe av. De har jo snudd babyer til og med uke 38 så jeg har jo gooood tid! håper jeg i allefall Imorgen skal søster ta seg av snuppa fra morgenen av så jeg får sovet leeenge!! Mammaen min klarer vel knap å vente med å komme på besøk til oss igjen. Stakkar hun har vært redd og det forstår jeg. Jeg hadde blitt kjemperedd hvis det var meg og snuppa som var i den situasjonen. Men nå forstår jeg litt mer av alt det hun sa at hver mor gjør hva som helst for barna sine... altså jeg skjønner at hun vil gjøre alt for meg. Jeg kommer jo til å gjøre alt jeg kan for at mine to snupper skal ha det bra.... Litt hormonell nå ja... men ting begynner å gå opp for meg nå...... Litt spesielt er det også siden en venninne ble lagt inn på føden med rier idag og hun er bare 30 uker på vei. En annen kollega fødte forrige uke i uke 33! Tror kanskje det blir litt mye for meg nå. Og all den støtte familie og venner har vist meg nå i det siste.. sukk.... jeg blir helt paff og emosjonell..... Jeg regner med å få en reaksjon i løpet av de neste to-tre dagene. Tror ikke det har helt gått opp for meg enda at i verstefall kunne jeg vært 2 barnsmamma nå.... Nei får gå å legge meg litt nå. Håper jeg får sove inatt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 10. oktober 2006 #1236 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei! Vil bare si at du ikke trenger å bekymre deg for seteleie på en stund enda. Hun kan snu seg rundt mange ganger. Speiselt når det er 2. eller 3. barnet kan de visst være veldig aktive og snu seg helt fram til rett før fødsel. Vet at jenta til søstra mi lå på tvers et par uker før fødselen, men hun snudde seg riktig vei hun også. Godt at du har familien rundt deg så du kan slappe av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. oktober 2006 #1237 Del Skrevet 10. oktober 2006 Enig med Engel. Snu seg klarer nok ungen selv når det nærmer seg. Jeg er nå straks 32 uker på vei, og JM syntes babyen min hadde vært tidlig ute med å snu seg, når den hadde gjort det alt nå. (Og jeg er førstegangs, og da snur de seg gjerne før. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #1238 Del Skrevet 11. oktober 2006 Laaaaaaaaaaaaaaande daaaaaaaaaaaaaaaaaager hjemme!! Da må litt planlegging til for at dagene skal gå fort! Redigering av bilder Printe ut bilder Sette i album Julegaveliste Julekalenderliste Bestille crocs sko til meg og snuppene, kanskje til mannen Få mannen til å kjøpe "da jeg var liten" til lillesnupp så jeg kan begynne å skrive i den. Skrive i storesnuppas bok Lage album til storesnuppa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. oktober 2006 #1239 Del Skrevet 11. oktober 2006 Mine dager er også suuuperlaaaange! Får vertfall gjort endel, før snuppelinene kommer Kan du begynne å skrive i lillesnupp sin bok før hun er her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #1240 Del Skrevet 11. oktober 2006 Kan du begynne å skrive i lillesnupp sin bok før hun er her? ← Det er et avsnitt der om tanker og sånn når vi fant ut at vi var gravide. Også litt om forberedelser, kjøp av utstyr. Også kan jeg lime inn ul bilder etc. Noe må jeg jo drive med på disse laaaaaaaaaange dagene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå