Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

Hei Engel!

Ja jeg mistenkte deg for å være den HG, men egentlig så håpet jeg på det !!!

Spennende med bud på hus :) Lykke til!

Nå har håndverkere reist hjem. Låste de ut i dag tidlig, etter at de gjorde seg ferdig. phuuu!! Endelig kan vi puste lettet ut!

Blir deilig å komme hjem og ikke ha de stinkbombene og slabbadaskene hengende rundt oss!

Snuppa var på 1 års vaksinering idag. Stakkar, den store nålen rett i låret, men tapper som hun er gråt hun bare bittelittegrann så var det greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg i allefall 12 uker på vei, selv om damen på ul trodde jeg var lenger. Men nå er i allefall 12 uker gjennomført :)

Jeg tror jeg har verdens snilleste stefar!

På fredag formiddag ringte han meg og lurte på hvordan det gikk med dreneringen av huset, vi hadde da ringt litt rundt og forhørt oss. har fått tilbud på 50-100 tusen :overrasket: Stefar holdt på å steile da mamma fortalte han om det. Så han ringte meg på fredag og lurte på om han ikke skulle sende guttene sine og gjøre ferdig dreneringen for oss i helgen! Da holdt jeg på å steile... tenk at han vil bruke av sin tid og hjelpe oss. Han har allerede hjulpet oss å kjempemye i forbindelse med oppussingen og ligger langt etter med sine jobber for vanlige kunder også skal han hjelpe oss mer....jeg fikk tårer i øynene når han fortalte det... ja jeg er litt hormonell om dagen..... ;)

men iallefall, de kom på fredag kveld, så seg rundt huset og satt igang allerede da. På lørdag stod de opp tidlig og jobbet for harde livet hele dagen. Tenk deg å grave i jord og leire hele dagen når det er 30 grader i stekende sol..... jeg fløy rundt der som en hjelpesløs hønemor, fikk bare lov til å servere kaldt drikke....

jeg hater å være så hjelpesløs som jeg føler meg nå.... det er jo helt naturlig at jeg ikke kan være med å grave, men det føles så feil å se på de andre jobbe...uten at jeg kan gjøre noe...

De gjorde seg nesten ferdige på søndag :) men må nok komme tilbake til helgen og gjøre ferdig . Men nå har vi iallefall utgang til terrassen igjen...

Igår kjørte jeg snuppa til hytta til bestermor T, der skal hun være til torsdag, på ferie, alene for forste gang. Det blir spennende å se hvordan hun klarer seg alene uten mamma og pappa så lenge....

Nå er det bare 4,5 dager igjen så er det 4 ukers ferie!!! JIPPI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har det helt supert hos bestemor :) Koser seg masse med de andre barna på stranden :) Hurra!! Er veldig fornøyd med det så slipper vi å bekymre oss for at hun sliter... bestemor er også veldig fornøyd !

Begynte i den nye stillingen igår og var på opplæring idag ! veldig bra og jeg gleder meg til å ta fatt på nye oppgaver!

Magen begynner å vokse seg ut av buksene, merker det veldig godt nå. Enten er jeg veldig oppblåst i magen eller er det magen som vokser noe enormt!

Det strekker her og der.

Igår fikk vi vært på Ikea og kjøpt garderobeskap til soverommet, skal bli så godt å få opp de og rydde inn klærne. Slippe å bo i pappesker og slenge klær på gulvet...

Fikk også kjøpt bord og endel småstasj så nå blir det ordnings :)

Bare 3 dager igjen til SOMMERFERIE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som vokser ut av klærne våre, men det går jo greit nå på sommeren. Lurer på hvordan det blir til vinteren jeg? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en halvtime til 4 ukers ferie!!! Hurra!!!

Ferien kommer til å gå med på å pusse opp ferdig i huset. Så er det noen dager på hyttetur med en venninne og snuppa, mens mannen gjør ferdig huset. Så noen dager sammen med mannen på hyttetur til noen venner :)

Også vips er ferien over.. hehe..

Det var kjempegodt å få snuppa hjem igjen igår. Jeg syns hun hadde blitt så mer voksen på en måte. Hun hadde hatt det kjempegøy med bestemor, badet i det store vannet (sjøen) og lekt masse med barna i familien :)

Bestemor vil gjerne ha henne snart igjen !! Tja vi får se på det... hehe.

Nå passer søsteren min snuppa hjemme hos oss mens jeg tripper og teller ned timer tiljeg kan gå hjem. om ca 29 minutter faktisk!

Lurer litt på hvor vi har lyst å reise til syden til høsten. Må være barnevennlig (1 åring) og ikke så altfor varmt, det er varmt nok her i disse dager... og snuppa takler ikke varmen så bra, akkurat som mammaen sin, mer vintermenneske :)

Åj nå er jeg sulten IGJEN... :overrasket: syns ikke jeg har gjort noe annet enn å spise idag...

Nei får vel se å pakke litt sammen og komme meg hjemover snart.

God sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Imax!

Sommerferien nyyyytes maks!! Selv om været kunne vært bedre de siste dagene, vel idag var det faktisk sol igjen og snuppa fikk badet for første gang i sitt nye basseng :) gjett om hun koste seg, plasket og lo og gjemte unna lekene under vannet til de spratt opp og hun lo enda mer. Hun er så skjønn med sine to tenner nede som de eneste som synes :ler:

Imorgen drar jeg og snuppa til moren min :) Skal bli så godt å komme seg bort fra oppussingen nå! mannen skal på gutte/fisketur på fjellet, heldiggrisen :) Men vi kommer oss nok oppover til fjellhytta vår, alle sammen i løpet av sommeren også!!

Jeg tror jeg er 13+3 (ihvertfall 13) idag. Gleder meg til UL om ca 1 mnd!

Blir spennende å hilse på det lille knøttet i magen!

Svangerskapet har egentlig vært ganske fjernt for meg. Jeg har ikke vært så flink til å følge opp med bilder eller skrive i dagboken som med snuppa. Ja det er mye å gjøre med en 1 åring og den nye stillingen krever sitt, pluss at vi har hatt dette oppussingsprosjektet også på gang. jeg håper det er en kombinasjon av de tingene over og ikke at jeg ikke er helt klar for ny baby...tanken har slått meg, vi har jo ikke akkurat begynt å prøve og ble tatt på senga når + lyste mot oss... sånne tanker kommer først i ettertid. Nå har vi (jeg) litt tid til å fordøye alt dette... merkelig! Men jeg håper med tiden at det bedrer seg. Jeg gleder meg jo over denne lille spiren som vokser i magen, men sitter med litt blandet følelser til tider som jeg ikke vet hva kommer av..

Er veldig redd for å bli sykemeldt igjen, kjente noe som minnet meg om kynnere her om dagen og det gjorde meg kjempenervøs!! Jeg vil ikke bli sykemeldt igjen. Da tror jeg kommer til å gå på veggen! Skal prøve å slappe av i sommeren og fokusere på positive ting.

Kanskje snakke med sjefen om å få noen dager som hjemmekontor?

Håper været holder seg til imorgen og fremover! Vil ha litt sol på kroppen!

Nei nå er det snart natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det du skriver om dette nye svangerskapet i forhold til det forrige har jeg tenkt en del på også. Jeg er langt i fra så fokusert på det nå, og det er kanskje litt positivt også? Og så har jeg lurt litt på om vi har gjort noe dumt i å skulle få to så tette. Vil jeg klare å gi begge to så mye tid og kjærlighet som jeg vil? Kommer jeg til å få tid til og hente meg inn igjen med et spedbarn og en 1 1/2-åring?

Men jeg satser på at det vil gå seg til, mange har klart det før meg.

Og jeg tenker også at den nye babyen i magen vil virke litt mer virkelig når den begynner å sparke, og etter ultralyden.

Kos dere masse i ferien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet Siam, det er litt merkelig, jeg har tenkt tanken `" fy f.. så dumme vi er nå som får to tette barn, tenk all jobben med en 1 1/2 åring og en liten baby som også krever sitt" Alle rutiner som må endres for å få dagen til å gå rundt på en tilfredstillende måte for alle parter.. snuppa, spiren, mannen, vovven og tilslutt kanskje ltt tid til meg selv. De jeg har hørt med som har to tette sier alle det samme " de første to årene er ren helv)#)/)/Q/#, men så blir det bedre når minstemann klarer seg litt mer på egenhånd" Jotakkk, sånn kommentarer vil jeg helst ikke høre, selv om jeg er takknemlig for at de gidder å dele erfaringer med oss...

Jeg tror kanskje jeg også savner litt ting som jeg gjorde før jeg ble gravid med nr 1, selv om det egentlig er bare bagateller og kan ikke måles med resulatet som kommer , men tankene er jo der. Vi hadde bla planlagt dykketurer til egypt, en lengre ferie i utlandet (det kan vi forsåvidt gjøre nå, men formen er ikke helt på topp da) ja og masse andre ting.

Jeg får heller prøve å fokusere på de positive tingene ved to tette enn å bekymre meg for alle de til tider rare tankene jeg har i hodet mitt!

Skal bli flinkene til å følge med på magen også nå.

Nå som hele oppussingsprosjektet begynner å bli ferdig kan jeg også senke skuldrene litt. Det er også en ting som har irritert meg grønn! Jeg har ikke kunnet være med å pusse opp... noe så tåpelig egentlig, mange skulle nok tenkt, herlig jeg slipper og involvere meg og bare slappe av. Men jeg var, er så gira på å bli ferdig og syns oppusing er kjemepgøy så jeg har gått og irritert meg over det hele perioden. Jeg får ta det ijgen til neste år! Har allerede tenkt ut hvordan jeg skal gå til verks for å male hele huset, alene... eller ja mannen skal sikekrt hjelpe til da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg tror det bare er kjempepositivt at dere får to tette. Da har de hverandre å underholde etterhvert ;)

Selv om det nok blir pes i starten.. :sjenert:

Og tenk så koselig for de små!

God helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Epica :) Jeg vet i det lange løp blir det veldig bra med to tette. Men det er tider hvor du tenker .....herregud hva har vi gjort.... men det topper seg nok for meg litt om dagen...med alt som vi har hatt å styre med. Savner å kunne slappe av litt :) Men det får jeg i helgen :) For nå skal vi avgårde på miniferie til mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Cr@sh! Joda alt er bra her!

Ligger nå og slapper av på sofaen etter en aktiv dag!

Kom hjem sent igår og brukte lang tid på å legge snuppa, sånn går det når hun sover i bilen en time på kvelden, da er hun umulig å legge etterpå. men fikk til slutt henne i seng og koste oss foran tv resten av kvelden. Det var godt å være hjemme igjen og få igjen mannen hjem også.Han koste seg på fisketuren med gutta, de fikk ikke noe fisk da.. klagde på at det var for kaldt i vannet på fjellet.. jaja....vet ikke om jeg tror helt på det :ler:

Jeg og snuppa koste oss hos bestemor hele helgen. Hadde grill fest sammen med kona til fetter og tante M på lørdagkveld og hele søndagen tilbrakte vi på terassen. Snuppa hadde fått en plaskebasseng og en sandkasse av bestemor og bodde nærmest oppi der hele dagen! KOS!

Idag har jeg vasket hele huset, mannen har gått løs på thujahekken, luket ut alt shit som vokser mellom buskene. Det tar tid ja, men mannen fortsetter imorgen.

Fikk besøk av venninne med mann og barn, kjempekoselig å se de igjen :)

Imorgen står resten av hekken for tur og jeg og snuppa skal kose oss på terassen i solen, hvis den dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt jobb med hage, ja... Men det er veldig koselig, jeg vil aldri bytte den bort mot en leilighet i byen. Eller kanskje når jeg blir gammel... :ler:

Håper dere får en fin-fin dag, og at sola dukker opp i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbing i hagen er bare kos det Siam :) Klager ikke!!! Deilig å våkne til kvitring fra fuglene og ikke de nye oslotrikkene som høres ut som flymaskin som tar av..... Også veldig greit å slippe ut vovven når han må ut :sjarmor: veldig...

Idag har mannen rensket ferdig thujahekken for ugress og tatt på bark på halvparten, kjøpte litt lite ja. Blir nok en tur på plantasjen imorgen også ja. Kjøpte med to bringebærbusker og hasseltre :) Det hadde jeg alltid når jeg var liten og har vært store drømmen å ha i hagen min en gang :) og nå har jeg det!!!

Ellers så har snuppa fått sandkassen sin idag og hun trives veldig godt oppi der!

Imorgen blir det nok bading på henne også, hadde ikke tid til å vaske bassenget hennes idag. Men imorgen skal jeg nok få det til. :sjarmor:

Håper det blir like fint vær imorgen som det var idag. Da får jeg solt meg litt til og kost oss i hagen og bassenget :) Men på morgenen en liten tur på plantasjen ja!

Fikk også tatt noen vannvittig fine bilder av snuppa i hagen, hun har blitt så flink til å plukke solbær og rips... og blir gjerne ganske møkkete, kjempeherlig å ta bilde av :)

Nei nå er det Grays Anatomi også er det natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj aj aj... litt solbrent ja..... :sjenert: lærer jo aldri å ta på solkrem i tide... *oppgitt*

Men godt å kjenne at jeg har vært ute idag og kroppen fått litt farge :) Den hvite vinterfargen er jo ikke akkurat flatterende og jeg som skal på stranden neste uke...jeg og snuppa skla til en venninne på sørlandet og kose oss på stranden i 4 dager :) Håper været holder da!

Idag har mannen gjort ferdig thujahekken. Han har vært og kjøpt resten av barken, tatt den på og tatt vekk alle gamle bærbusker, to stiklesbær, en solbær og en rips busk måtte bøte med livet ja.. men nå ser det sååååååååå mye bedre ut!!! og vi må jo gjøre plass til snuppa sin dukkestue til neste år :)

Fikk flyttet litt på jordmassen idag også, jeg holdt på med det, men det gikk tregt ja... vil jo ikke slite meg ut og få kynnere allerede nå.. så mannen må nok overta imorgen... men nå begynner det å se skikkelig bra ut og til helgen blir utleiedelen ferdig så vi kan begynne å annonnsere :) kanksje vi får leid ut i august allerede? det hadde vært supert!

Blir nok tidlig natt på meg idag, kjenner kroppen er helt gåen!

Snuppa fikk ny svømmebasseng idag, og bodde der hele dagen :) hun har tilogmed fått kjempefin farge på kroppen. Selv om hun hadde sunblock 35 på hele tiden. Litt farge er vel greit tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært i hagen da!! Blir sikkert kjempefint! Nå er dere sikkert på sørlandet og koser dere, er topp det i varmen nå. Daniel elsker å være på stranden, topp for de små med masse sand og vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer seg med hagen nå ja. Koselig! Men regner med at vi ikke blir fedige før til neste sommer, men det er godt å ha noen prosjekter å holder på med.

Venter nå på en flislegger som skal legge ferdig flisene nede i kjellerstuen så vi kan flytte alle sakene våre dit og begynne med å vaske utleiedelen. Det skjer i løpet av uken forhåpentligvis så vi kan annonsere fra august av.

Ellers så gjenstår det noen lister på badet og og kjøkken.

Besøket på sørlandet var kjempedeilig. Vi koste oss masse på stranden og snuppa elsker å bade og leke med andre barn med sanden. Spesielt gutter i 10-12 års alderen som bygger sandslott, jaja... pappa likte ikke helt den tanken, ville frem med balltreet med en gang... haha!! :ler:

ellers så skulle vi på sommerhytta idag, men det striregnet så forferdelig og det er meldt så dårlig vær hele uken så vi dropper det. Ser an i løpet av uken. Ellers så blir det nok mye jobbing hjemme ja....

Var en liten tur innom mamma idag og så på kurven som snuppa lå og sov i og plutselig gikk det opp for meg at det kommer snart en baby som også skal ligge der og sove... herlig!!

Fikk hentet hentesettet til snuppa også, en liten rosa linkjole med en liten blomst foran. Den skal vaskes, strykes og rammes inn og henges over sengen hennes. Gleder meg til å se hvordan det blir :)

En uke igjen av ferien, hjelp så fort det har gått!

Litt under 3 uker til UL, gjett om vi gleder oss.

Noen av tingene som skal gjøres i løpet av uken

Rydde og kaste i sakene som står i utleiedelen.

Vaske huset

vaske klær

Så plen

flytte ved til garasjen

flytte lecablokkene til garasjen

rydde garasjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...