Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

:ler:  Hun høres jo bare heeelt skjønn ut!

Guud jeg gleder meg til å få en liten når jeg leser sånt. ;)

Uffda, så kjipt med kvalmen.. Håper den forsvinner snart! :klem:

Hun er helt skjønn :) Selvfølgelig :ler:

Det er en fantastisk opplevelse å se disse små utvikle seg og mestrer oppgaver som vi "voksne" gjør daglig.

Føler meg utrolig heldig og priviligert å oppleve det å bli og være mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten oppdatering på formen. Kvalmen idag er borte :overrasket:

Vet ikke om jeg skal juble eller gråte... har lest så mange skrekkhistorier om at plagene forsvinner et par dager før blødningen kommer og man mister.....

Neste uke er det ul men hvordan skal jeg holde ut til da :overrasket:

Begynt å blø litt neseblod igjen, mener jeg gjorde det med snuppa også... sikkert slimhinnene som er litt mer følsomme...

Også litt triste nyheter, snuppa har astma. Mannen var med henne hos spesialist igår og det viste seg å være barneastma (eller i følge legen er det ikke noe som heter det :roll:) Som regel vokser de av seg det, men det er så vondt å se henne hoste så mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt at symptomene kommer og går. De kan variere i løpet av en dag. Skrekkhistoriene på nettet er det mange av, men over 90 prosent av graviditetene går jo bra! Tenk positivt!!!

(Vet jo akkurat hvordan du har det, for i dag var ikke puppene mine ømme lenger....)

Uff, astma er kjedelig da. Men finnes jo gode medisiner :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt at symptomene kommer og går. De kan variere i løpet av en dag. Skrekkhistoriene på nettet er det mange av, men over 90 prosent av graviditetene går jo bra! Tenk positivt!!!

(Vet jo akkurat hvordan du har det, for i dag var ikke puppene mine ømme lenger....)

Uff, astma er kjedelig da. Men finnes jo gode medisiner :-D

Hehe, jeg vet at vi skal tro på alt som står på internettet.. hihi :) Men blir litt bekymret siden dette svangerskapet ser ut til å utvikle seg noe annerledes enn det første, og ja.. ingen svangerskap er like... og alt er "normalt" HAHA! det er jo setninger jeg sier til alle mine førstegangsgravide venninnner... men hvorfor er det så mye vanskeligere å tro på de selv... ja ja.... det kommer til å gå bra :) og jeg bør vel egentlig være glad jeg ikke er kvalm lenger... men som sagt.. ja.... :roll:

Jeg får heller glede meg til å komme hjem til lille snuppa :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg har ikke hørt noe annet enn at både Casper og Mia har samme pappa...så jeg regner med at tvillingene også har samme som de to første :) Tror hun har termin i oktober/november. Hun visste ikke helt og skulle på ny UL i dag tror jeg for å fastsette :) Det er forresten en gutt og en jente i magen hennes :hjerte:

LindaT har bare en tror jeg ja. Og Cecilie har jo en..men det visste du sikkert :)

Kvalmen min m Emma ga seg plutselig i uke 10....men det gikk så fint så :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har det ordnet seg med henne og pappaen da :) det var jo godt å vite!

Men hadde nok ikke trodd dette her for 10 år siden, syns det er litt rart å tenke på at jeg har blitt mamma og skal ha en til, men 4 barn... hjelp! og det før fylte 30?

Håper svangerskapet hennes går bra!

Har du forresten kontakt med henne? Hilse henne fra meg.

Er hun kanskje på SM? NM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men når det er 2 om gangen går det rasende fort vet du ;) De ville jo ha 3 men nr 3 skulle vel egentlig ikke komme enda. Men når den gjorde det var det greit liksom....men så var et jammen to stk :ler:

Nei hun er ikke noe særlig på nett tror jeg. Jeg har truffet henne litt i Moss også har vi "byttet nr". Jeg sa jeg hadde truffet deg via nett og hun ville gjerne ha tlf nr ditt. Det har jo ikke jeg da.....spurte Engel om det men hun ville ikke gi meg det uten å høre med deg først...og det er jo lurt.men så glemte vi det helt også.

Du kan jo PM'e meg nr ditt om du vil at jeg skal gi det til henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ja.. det må være veldig spesielt å se henne ta sine første skritt & si sine første ord. :)

Bekymring følger med. ;)

Jeg har vert bekymret endel pga veldig få symptomer, men hjertet til den lille banker fremdeles når jeg brukte hjertelydmåleren isted.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul vel overstått, hjertet banker og fosteret ser ut til å være litt eldre enn jeg trodde. Legen trodde kankej jeg var en uke før . Altså termin 10 januar, men det tar jeg med en klype salt foreløpig. Neste ul er om noen uker og da får vi vite mer sikker termin.

Snuppa har det bra hos dagmammaen.

Huset begynner å ta form. Nå har stepappa vært her i helgen og jobbet så nå kommer det seg. Idag skal vi ut og kjøpe fliser og kanskje rekker vi Ikea og kjøpe baderomsmøbler. Gleder meg!

Men nå bør det ikke være mye igjen altså. Er lei og sliten og vil bare flytte og kose oss i hagen! Må få leid ut leiligheten under snart også, koster endel og sitte på hele lånet selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så gøy at terminen ble en hel uke før! :-D

Håper jeg får samme beskjed! :sjarmor:

Å, så gøy, fikse opp badet altså? :hoppe:

Ha en fin dag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tilbake på nett igjen.... forrige helg begynt med omgangssyke for snuppa, oppkast, diare og alt som følger med... jeg fulgte etter dagen etter og var så dårlig at jeg måtte legges inn på legevakten med intravenøst over natten :overrasket: Det var kanskje det verste jeg har vært med på ..... en sånn ut av kroppen opplevelse vil jeg ikke oppleve igjen.. jeg trodde virkelig jeg skulle kaste opp alle innvollene mine!

Så fikk snuppa øyekatarr og jeg bilhullebetennelse. Ble guskjelov sykemeldt hele neste uke, tror ikke jeg hadde overlevd uten den. På slutten av uken fikk jeg og snuppa kraftig forkjølelse og ingen av oss fikk sove noe 4 netter. Såre halser, tette neser og feber!

Og som ikke det skulle være nok, ventet pakking og flytting rett rundt hjørnet. Men det var selvfølgelig ikke jeg i stand til å være med på. Svigermor inviterte meg og snuppa hjem til seg så vi fikk hvilt ut der, ble oppvartet med god mat og drikke og dullet med hele dagen. Det var deilig! Mannen var i leiligheten og pakket og for en gangs skyld var han flink ;) og tok ansvar på seg selv. Han fikk til og med passet vovven.

Så nå er det lørdag og mannen og noen kompiser pakker flyttebilen og holder på. Svigermor har snuppa og jeg sitter hjemme og prøver å gjøre så godt og mye som jeg kan.

Igår var jeg så sliten at jeg bare gråt!! Jeg hadde ingenting å gråte for men tårene bare sprutet! jeg er nok litt sliten tenker jeg.

Torsdag er det overtagelse av leiligheten så det blir et "problem" mindre.

Nå er det bare for håndverkere å gjøre seg ferdige så fort som fy så vi kommer oss i orden i huset og får leid ut leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen stakkars! Det var da voldsomt så mye dere skulle gå gjennom på en gang, da!

Skjønner at det blir deilig å blir ferdig et sted så dere kan konsentrerer dere om en ting.

Og håper dere slipper mer sykdom nå!

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Nå må du ikke slite deg ut helt da, er ikke bra for den lille i magen vet du! Litt av ei tid, masse sykdom, flytting og graviditet... Syns det var nok med bare flytting jeg, blir mye stress og jobb. Håper dere snart får kommet såpass i orden at du får slappet av litt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... ser ut som to ukers sykdomshelv/¤/( er over. Snuppa våknet uten feber idag tidlig, fortsatt med sammenklistret øyne men hun ser mye bedre ut. Lekte til og med alene på gulvet i sted.. det har hun ikke gjort på 2 uker!!

Flytting vel overstått, mannen har vært overflink! Fikk levert nøklene igår og de nye eiere hadde ikke noe å utsette på vaskingen.. bra!!

Jeg er hjemme hos mamma nå i helgen. Blir pleiet litt og tatt vare på, mens mannen er hjemme og rydder og fikser sånn at det ser bra ut til vi kommer hjem på søndag! Flinke mannen!! Er ganske stolt av han ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa er mye bedre! Endelig!!

Blir godt å beghynne på jobb igjen :) De savner meg visst på jobben. koselig!

håper bare at snuppa holder seg frisk når hun går til dagmammaen på mandag da..

Tirsdag flytter vi inn i huset. Mannen har fått vasket kjøkken og eller litt i stuen. Soverommet til snuppa er klart så det er bare å flytte inn så fort vi har vann i springen på badet :)

Gleder meg til det! Selv om det blir ganske lang tid med esker i stuen etc. Vi har jo ikke så mange møbler enda, og så å si alle skapene står igjen i leiligheten for de var innebygde. men men... det viktigste at vi får flyttet inn og kan begynne å komme i orden! Også blir vi en familie igjen. Har jo ikke "sett" mannen på over 2 uker nå :overrasket:

Imorgen blir mamma og co med inn til huset for å sjekke at alt er riktig gjort mhp drenering. Kjekt å ha en byggmester i familien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, høres ut som om alt skjer på en gang Cappo. Godt å høre at dere begynner å bli bedre :klem:

Min venninnes barn har barneastma, og det ser ut som de finner greie løsninger på det og de fungerer godt. Og hvis de vokser det av seg, er jo det bra da. Skjønner at dere er bekymret, men det går seg sikkert til.

Lykke til med huset da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imax! Takk for hyggelig melding i dagboken :)

Nå har vi sagt opp håndverkere og de gjør seg ferdig med de største tingene i løpet av dagen! Ble lei og grinete på de, og må bare få sparken, de gjør jo ikke jobben sin!

Men da gjenstår det litt i huset, mest nede i utleiedelen, men det er ting mannen kan gjøre i ferien.

Det som bekymrer meg mest er dreneringen, den er ikke ferdig og har hørt med et firma og de skulle ha 100.000 !!!!! hjelpes meg!!! Det har vi ikke råd til så her må vi kanskje få hjelp av stefar! Jeg skulle gjerne stått og gravd selv, men det går jo ikke nå.... frustrert!

Søndag skal snuppa på ferie til bestemor og da regner jeg med at vi får gjort endel den uken hun er borte! Det blir trist å ikke ha henne, men det er godt for oss å få henne bort fra oppussingen og tid til å gjøre ting ferdig! Så er det ferie og da skal vi bare kose oss med hus, snuppa og lille i magen!

Tenker hele tiden på at dette svangerskapet kommer til å gå fort unna.. snart er det ferie, 4 uker, så er det litt jobbing igjen før sommeren er over og jeg er over halvveis. Høsten kommer og snart er det vinter og permisjonstid.

Jeg føler meg ikke gravid om dagen faktisk, vet ikke om det er en mekanisme vi jenter har når vi er 2 gangsgravide, må jo ta være på førstemann. kvalmen har gitt seg nesten, jeg kjenner ingenting i magen, og begynner å ha litt overskudd igjen. Egentlig veldig deilig! men samtidig bekymret for spiren. Men det går nok bra!

Pc streiker på jobben idag så jeg får ikke gjort det jeg skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, så du mistenkte meg for å være den hemmelige gravide mai-dama du! :sjarmor: Nei, hadde det enda vært så vel.... Venter mensen i morgen jeg.

100 000 for drenering... må dere ha ny drenering rundt hele huset da eller? Det var ganske dyrt. Men om det er snakk om å grave, legge rør og fylle opp med drenerende masser rundt hele huset så stemmer nok prisen er jeg redd.

Vi skal sannsynligvis legge inn bud på hus i dag. Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...