cappocino Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #1021 Del Skrevet 29. mars 2006 Hei Mettan, April og Siam Vi gleder oss veldig til å begynne å pusse opp Blir nok hektisk en periode, men det får vi bare regne med og gjøre vårt beste! Målet er å bli ferdig med alt til snuppas 1 års dag 25 mai. Begynenr allerede på lørdag så det blir kjempespennende!!! Huset ligger på Grefsen i Oslo, tomt på ca 1 mål og fjordutsikt! Vi har vært heldige som vant budrunden Alt innvendig er allerede planlagt, må bare finne en tapet til å ha i spisestuen. Snuppas første tann så dagens lys igår. Jeg sjekker gommene hver dag og igår kveld stakk jeg meg i fingeren på henens første tann! Ikke rart hun har vært sutrete idet siste.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 31. mars 2006 #1022 Del Skrevet 31. mars 2006 Hei Cappo! Takk for hilsen i dagboka mi. Håper du har det bra. Snart er det vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 3. april 2006 Forfatter #1023 Del Skrevet 3. april 2006 Rivingen er godt i gang, søster med kjæreste, mamma og stepappa, og svigermor hjalp til i helgen! Det gikk unna, så nå er veggene i 1 etg revet. Gjenstår noen lister og gulvbelegget og gulvplatene. inngangsdørene er bestilt og venter nå på tilbud på vinduer og ballkongdør. hjelp det koster å pusse opp. onsdag er det tilbake til huset og rive mer. babyplanene begynner også å surre litt i hodet, men jeg håper vi klarer å vente til vi har pusset opp, og har flyttet inn i slutten av mai. Begynner på jobben ijgen om en uke! Gleder meg litt nå. snuppa er veldig "krevende" om dagen. Tennene er på vei og hun sutrer og jeg som har vært såååå bortskjemt med henne før får gjennomgå litt nå. Gleder meg til å se videre resultater av riving og oppussing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mettan Skrevet 5. april 2006 #1024 Del Skrevet 5. april 2006 Oi, det var friske tak! Kan jeg spørre hvor mye dere måtte gi for huset?? Uansett er det sikkert en god investering, er jo et populært boområde... Lykke til med videre oppussing og prøving! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 10. april 2006 Forfatter #1025 Del Skrevet 10. april 2006 Hei Mettan, vi gav nesten 5 mill for huset!!!! Ja mye penger men det er verdt investeringen. Når vi får pusset opp regner vi med å høyne taksten betraktelig. Nå har vi begynt å male, vaskerommet og det store soverommet i utleiedelen er ferdig. og bare litt maling hjalp veldig GLeder oss til å fortsette malingen i påsken. Søster med kjæreste kommer og hjelper oss og svigermor skal ha snuppa hele påsken så vi får jobbet i fred De kommer til lunch og middag da Idag var min første arbeidsdag. Veldig rolig og behagelig! Fikk pc og gamle plassen min og MASSE lesestoff! Renger ikke med at jeg får gjort så innmari mye frem til vi er ferdige med huset. men men... Tror faktisk det holder med jobbing for idag... har en time igjen men nå har jeg stirret i skjermen i 7 timer og det er litt uvant... Da er det hjem til lille snupp!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 10. april 2006 #1026 Del Skrevet 10. april 2006 Påskeklem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 25. april 2006 Forfatter #1027 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Lenge siden sist her nå.... Påsken vel overstått. Holdt på i huset hele påsken og i leiligheten. Alt er revet ned og gjort klart til oppbygging som begynte igår faktisk. Nye gulvplater skal legges og nye vegger. Muring av kjellervegg skal også igang nå. Etter påsken var jeg sååå sliten at jeg ikke klarte å løfte snuppa ut av bilsetet Så det var bra vi hadde noen dager til å komme oss på før vi skal begynne å bygge opp igjen. Men før det må leiligheten ryddes og vaskes ned. MEN det har vi en vaskedame til Gudskjelov egentlig! Fotograf og takstmann kommer imorgen så ikveld er det full insats på de siste detaljene. Mannen koser seg hjemme med snuppa, og jeg stortrives på jobb. Så det er litt med blandet følelser vi er igang med lillesøster/bror. Det blir rart å jakte på EL, IKM og sånn igjen. Snuppa var jo så ønsket og nestemann er ikke mindre ønsket! Vi gleder oss veldig. Igår var vel første gangen vi "kjørte på" med hensikt for befruktning... spennende. Tror det var EL jeg hadde igår, masse stikkinger og sånn og det mener jeg hadde når jeg begynte EL før graviditeten. IKM er rundt 10 mai ? kan det stemme? Har ikke helt track på syklusen min nei... Ja ja.. får jobbe litt til nå. Endret 25. april 2006 av cappocino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 7. mai 2006 #1028 Del Skrevet 7. mai 2006 Så spennende å være i gang med prøving igjen!! Håper dere lykkes ganske fort igjen.. Jeg er litt usikker med tanke på prøving igjen, siden jeg har begynt i ny jobb. Men det frister å få en liten en til neste år. Så jeg tror kanskje vi er i gang igjen til høsten.. Vi får se litt! Ha noen deilige dager med prøving, lille snuppa og jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 7. mai 2006 #1029 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei Cappo! Grattis som prøver igjen! Masse lykke til! Klem fra Epona (gamle Hulderjenta ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 7. mai 2006 #1030 Del Skrevet 7. mai 2006 Så flinke dere er til å stå på med huset. Det er jammen slitsomt mens det står på, men det er gøy å planlegge og nyte resultatet etterpå. Lykke til med prøvingen! Nå er det vel ikke lenge til IKM? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #1031 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei April, Epona og Siam Takk for koselig meldinger og lykkeønskninger. Det ser faktisk ut til at jeg må forlate prøverdagboken og flytte til G R A V I D dagboken... testet + idag morgen og har nok ikke kommet over sjokket enda Trodde ikke det skulle gå sååå fort..... Termin er 17 januar 2007 (iflg terminkalkulatoren på nett) Fremgang på huset: hele gulvet er lagt, rørlegger kommer imorgen og gjør badet. Lettveggen til bad skal settes opp imorgen også kan vi begynne på gipsplatene på veggene. Dreneringen er også litt igang... nå går det fortere fremover. Jeg kunne ikke dy meg idag så jeg sådde plen.... vet jeg ikke skal rote oppi jorda men jeg hadde handsker..... blir jo sååå ivrig!! Nå er det natta.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 7. mai 2006 #1032 Del Skrevet 7. mai 2006 Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 7. mai 2006 #1033 Del Skrevet 7. mai 2006 Næmmen, det får en si var raskt ekspedert!! Gratulerer så mye med lille frø..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 8. mai 2006 #1034 Del Skrevet 8. mai 2006 Næmen gratulerer! :grine2: Og velkommen til gravidedagboknabolaget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #1035 Del Skrevet 8. mai 2006 Takk for gratulasjoner Epona, Salamandra og Siam Dette er ganske uvirkelig enda, og jeg føler meg absolutt ikke gravid... Men det kommer nok, håper bare det ikke kommer så hardt som forrige gang! Blæh!! Men det er jo vondt med mening som jeg pleier å si... Leiligheten er ute på salg nå og budrunden er visst igang! Kjempespennende, vi får se hvordan det ligger ann på slutten av dagen! Huset begynner å ta form. Veggene og rørene på badet skla visst fikses idag så da kan vi begynne med flislegging etc... Har fått tilbud om ny stilling på jobben også, kjempespennende! Skal allerede i møte imorgen og det blir gøy å se hva som kommer ut av det! Det er sommer og sol ute og jeg er kjempeglad! Etter jobb er det babysvømming igjen .Lenge siden vi har vært der nå... håper snuppa ikke har glemt alt da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. mai 2006 #1036 Del Skrevet 8. mai 2006 Gratulerer med positiv test! Vi får håpe du får litt, men ikke mye graviditetesyptomer, så du har litt å kjenne på . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 8. mai 2006 #1037 Del Skrevet 8. mai 2006 Gratulerer! Jeg har ikke vært innom dagboka di tidligere, men tenkte jeg skulle stikke innom da jeg så et nytt navn i gravidebøkene. Det høres ut som vi har litt av vært felles: Jeg har termin 7. januar, har også solgt leilighet i dag og holder på med å pusse opp hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #1038 Del Skrevet 8. mai 2006 Du er nå 4 uker på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 24. april, 2006 Hjertet begynner å slå: 19. mai, 2006 Embryoet beveger seg: 12. juni, 2006 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 19. juni, 2006 Alle indre organer er ferdig formet: 19. juni, 2006 Risikoen for spontanabort avtar: 3. juli, 2006 Kvalmen avtar for de fleste: 10. juli, 2006 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 17. juli, 2006 Fosteret svelger og tisser: 31. juli, 2006 Tid for ultralyd: 7. august, 2006 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 14. august, 2006 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 28. august, 2006 Fosteret begynner å høre: 18. september, 2006 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 16. oktober, 2006 Mange fostre legger seg med hodet ned: 20. november, 2006 Svangerskapspermisjonen begynner: 25. desember, 2006 Antatt termindato: 17. januar, 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 8. mai 2006 #1039 Del Skrevet 8. mai 2006 Hei du!! Masse gratulerer med ny baby i magen! Håper ikke du blir så dårlig so sist da siden dere skal pusse opp hus og greier!! Takk for sist forresten Det var en ålreit fest til etter maten syns jeg....da gikk det bare nedover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 9. mai 2006 #1040 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei! Gratulere så mye med ny spire!! Hyggelig at dere lyktes så fort! Skulle gjerne fulgt deg inn i januarklubben 2007, men her kom mensen i dag... Blir nok ikke noen spire før jeg har fått avvendt lillegutt helt fra puppen tenker jeg. Krysser fingrene for bedre form denne gangen! Håper du får et kjempefint svangerskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå